چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۵ - Jun 21, 2006
تسهيلات ويژه براي اجراي طرح پزشك خانواده
فارس: رئيس مركز توسعه شبكه وزارت بهداشت از امتيازهاي جديد براي پزشكان حاضر در طرح پزشك خانواده در روستاها، بكارگيري پرستاران در طرح پزشك خانواده و افزايش دوبرابري سرانه درمان روستائيان خبر داد.
غلامرضا حيدري افزود: با توجه به توافق جديد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با وزارت رفاه و تامين اجتماعي و بر اساس بودجه ۵۰۰ ميليارد توماني طرح پزشك خانواده، سرانه خدمات بهداشتي و درماني در اين طرح براي هر فرد داراي دفترچه بيمه روستايي از حدود ۶۵۰۰ تومان به ۱۱هزار تومان افزايش يافته است كه اين امر نقش مهمي در بهبود كيفيت خدمات و عمق بخشيدن به اجراي طرح پزشك خانواده دارد.
رئيس مركز توسعه شبكه وزارت بهداشت توضيح داد: سرانه خدمات بهداشتي درماني به روستائيان در طرح پزشك خانواده سال گذشته بين ۶۲۰۰ تا ۷۲۰۰ تومان متغير بود كه امسال به ۱۱هزار تومان افزايش يافت. اين اعتباري است كه براي خدمات سطح اول پزشك خانواده شامل خدمات پزشكي اوليه، دارو، خدمات مامايي و راديولوژي روستائيان در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد:   علاوه بر آن، از امسال قرار است علاوه بر سازمان بيمه خدمات درماني، ساير بيمه ها هم در طرح پزشك خانواده شركت كنند و سازمان بيمه خدمات درماني بابت خدمات به روستائياني كه تحت پوشش ساير بيمه ها هستند ۳۰ درصد هزينه را پرداخت مي كند كه اضافه بر اعتبارات اين بيمه هاست.
حيدري گفت: بر اساس توافق جديدي كه براي اجراي كاملتر طرح پزشك خانواده شده است قرار است امسال پرستاران نيز وارد طرح پزشك خانواده شوند و در مناطقي كه نياز هست پرستاران نيز جزء تيم سلامت در طرح پزشك خانواده حاضر باشند.
وي افزود: امتياز بسيار خوبي نيز براي تشويق پزشكان براي حضور در مناطق بسيار دورافتاده در نظر گرفته شده كه به عنوان طرح اقماري معروف شده است .در اين طرح كه اجرايي شده است، پزشكان مي توانند ۱۵ روز در محل روستا خدمت رساني كنند و ۱۵ روز به شهر برگردند و استراحت كنند و در مدت مرخصي آنها پزشك ديگري فعاليت مي كند و هر دوي اين پزشكان از حقوق كامل برخوردار مي شوند.
رئيس مركز توسعه شبكه وزارت بهداشت اضافه كرد: حقوق دريافتي پزشكان خانواده در روستاها از ۸۰۰ هزار تومان تا يك ميليون و ۸۰۰ هزار تومان در مناطق محروم متغير است و پزشكان شاغل در طرح اقماري حقوق كامل دريافت مي كنند.

آزمون كارشناسي ارشد پزشكي؛ اول تير
ايسنا: آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي گروه پزشكي روز پنجشنبه اول تير ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در ۴۱ رشته برگزار مي شود.
دكتر حسين كشاورز، دبير شوراي آموزش علوم پايه پزشكي، بهداشت و تخصصي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي گروه پزشكي روز پنجشنبه اول تير ماه به طور همزمان در ۲۲ مركز دانشگاه علوم پزشكي شامل اروميه، اصفهان، اهواز، بيرجند، بندرعباس،  تبريز، تهران، رشت، زاهدان، زنجان، ساري، شيراز، كرمانشاه، كرمان، گرگان،  مشهد، همدان و يزد برگزار مي شود.
وي با اشاره به آغاز توزيع كارت داوطلبان از امروز، گفت: داوطلبان بايد كارت خود را از دانشگاه علوم پزشكي شهر انتخابي خود در زمان ثبت نام دريافت كنند.
دكتر كشاورز در ادامه افزود: كساني كه امروز موفق به دريافت كارت نشوند فردا نيز مي توانند نسبت به دريافت كارت ورود به جلسه خود اقدام كنند.
وي با بيان اينكه در آزمون كارشناسي ارشد امسال ۳۸ هزار نفر ثبت نام كرده اند، اظهار كرد: در اين آزمون در نهايت ۹۰۰ نفر براي ۲۸ دانشگاه پذيرش مي شوند و ظرفيت پذيرش آزمون امسال ۱۵ درصد افزايش يافته است.
به گفته وي، در آزمون امسال براي رشته نانوتكنولوژي براي اولين بار در كشور شش دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي تهران پذيرش مي شوند.
دبير شوراي آموزش علوم پايه پزشكي، بهداشت و تخصصي وزارت بهداشت با بيان اينكه حذف شرط مدرك براي شركت در رشته هاي كارشناسي ارشد علوم پزشكي امكان پذير نيست، اظهار كرد: البته مدرك بسياري از رشته ها براي شركت در رشته هاي مقطع كارشناسي ارشد افزايش يافته است.
وي همچنين با تضمين سلامت آزمون كارشناسي ارشد وزارت بهداشت، اظهار كرد: دبيرخانه علوم پايه پزشكي با همكاري حراست وزارت بهداشت تمهيدات فراواني براي افزايش امنيت آزمونهاي وزارت بهداشت انديشيده است.

شماره جديد همشهري ماه منتشر شد
002661.jpg
سه چهره شناخته شده، يعني حبيب الله عسگراولادي، حجت الاسلام  والمسلمين توسلي و حميد انصاري در گفت وگو با همشهري ماه به بازخواني نظرات بنيانگذار جمهوري اسلامي در موضوعات مختلف پرداخته اند. در اين شماره همشهري ماه كه امروز روي پيشخوان دكه هاي مطبوعاتي است، بهزاد    نبوي عضو كابينه دوران  جنگ از مشي ميرحسين  موسوي و عملكرد خود و همكارانش در اداره كشور طي آن مقطع خاص دفاع كرده و  هادي  مهدويان از مديران سابق بانك مركزي نيز اين دوره را از بعضي منظرهاي اقتصادي كارشناسي كرده است.
همچنين، همشهري ماه طي گزارشي تفصيلي به بازخواني اقدام مجلس براي تهيه طرح جامع ساماندهي مد در كشور پرداخته و اقدام اخير نيروي انتظامي را در مواجهه با پديده بدحجابي، در گفت وگو با فرمانده كل نيروي انتظامي به نقد كشيده است.
در قسمت هاي ديگر شماره سوم دوره جديد انتشار اين  ماهنامه كه در ۱۴۸ صفحه عرضه شده، مطالب مختلفي با موضوعات ويژه تهيه شده است؛ مثلا در بخش فرهنگ، پانته آ بهرام از سفرهاي اخيرش به سه قاره و اجراي نمايش در كشورهاي مختلف گفته و در بخش دانش، ناشنيده هايي درباره موضوع مهم «زمان» فراهم شده است.

رئيس سازمان بازنشستگي كشوري:
پرداخت حداقل مستمري ۲۰۰هزار توماني
به بازنشستگان آغاز شد
فارس: رئيس سازمان بازنشستگي كشوري از آغاز پرداخت حداقل مستمري ۲۰۰هزار توماني به بازنشستگان خبر داد.
حسينعلي ضيايي گفت: پرداخت حداقل مستمري ۲۰۰هزار توماني همراه با مابه التفاوت هاي ماه هاي آغاز سال ۸۵ به بازنشستگان كشوري آغاز شده است كه از مجموع ۷۵۰هزار بازنشسته كشوري، ۵۰۰هزار نفر مشمول افزايش مستمري به حداقل ۲۰۰هزار تومان شدند.
وي در ادامه گفت: مابقي اين بازنشستگان، مستمري بالاتر از ۲۰۰هزار تومان دريافت مي كرده اند كه ۶/۱۳درصد به مستمري آنها اضافه شده است.
رئيس سازمان بازنشستگي كشوري اظهار داشت: در مرحله اول محاسبات افزايش مستمري بازنشستگان، رقم ۶/۱۳درصد به مستمري تمام بازنشستگان اضافه شد.
اين در حالي است كه بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي به دليل كمبود بودجه، هنوز نتوانسته اند از اين حداقل مقرري ماهانه برخوردارشوند.

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر
۶۰ تن مواد مخدر در تهران نابود مي شود
عكس-عطا طاهركناره
002481.jpg
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار:مواد مخدر تهديدي جدي عليه امنيت ملي است و گستره اين تهديد با وجود مواد مخدر صناعي روز به روز افزايش مي يابد.
اميرحسين ميرزايي مطهر معاون دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاري هفته مبارزه با موادمخدر از اول تيرماه گفت: طبق گزارش كميسيون اجتماعي سازمان بهداشت جهاني چهار مسئله اساسي، جوامع بشري را به شدت مورد تهديد قرار داده است كه عبارتند از توليد ونگهداري سلاحهاي اتمي، آلودگي محيط زيست ناشي از رشد سريع صنعت، فقر و ايجاد شكاف طبقاتي شديد در جوامع و توليد، انتقال، توزيع و مصرف مواد مخدر.وي افزود: تجارت غيرقانوني مواد مخدر به عنوان چهارمين تجارت بزرگ، بعد از تجارت نفت، توريسم و اسلحه مطرح است، حتي در شرايط صلح در دنيا، گاهي اوقات به تجارت سوم ارتقا مي يابد و جايگزين تجارت سلاح مي شود.مطهر گفت: تجارت غيرقانوني مواد مخدر بين هزار و ۵۰۰ تا دوهزار ميليارد دلار در سال گردش مالي دارد و طبق گزارشهاي سازمان ملل تنها سود اين تجارت سالانه قريب ۵۰۰ تا ۶۰۰ ميليارد دلار است.وي همچنين به موقعيت ژئوپلتيك ايران و همسايگي با بزرگترين كشور توليد  كننده مواد مخدر يعني افغانستان اشاره كرد و گفت: وجود نيروهاي كشور آمريكا در افغانستان توقع كاهش كشت در اين كشور را ايجاد مي كرد. اما طي شش سال اخير اين روند از توليد دو هزار تن به چهار هزار و ۶۰۰ تا پنج هزار تن افزايش پيدا كرده است.
معاون دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه هاي اين هفته را بدين شرح اعلام كرد: پنج شنبه اول تيرماه به نام مواد مخدر، پيشگيري، ورزش ناميده شده است. در اين روز مراسم ورزش صبحگاهي با حضور دبير كل، رئيس سازمان تربيت بدني و قهرمانان برتر ورزش رشته هاي مختلف در بوستان ملت تهران برگزارمي شود.
جمعه دوم تيرماه به نام مواد مخدر، ارزشها و اعتقاد ات اسلامي نامگذاري شده و سازمان تبليغات اسلامي و دبيران شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استانها متولي اين روز هستند. در اين روز دبيركل ستاد در نماز جمعه تهران گزارشي از عملكرد دولت به مردم ارائه خواهد داد.
روز سوم به نام مواد مخدر، هنر و رسانه ها است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادارات كل فرهنگ و ارشاداسلامي استانها با برنامه هاي متنوع هنري از طريق رسانه هاي مختلف به آشنايي مردم با مضرات مواد مخدر مي پردازند.
روز چهارم به نام مواد مخدر و مشاركتهاي مردمي است كه دفتر مشاركتهاي مردمي ضمن برپايي همايش در تهران و مراكز استانها با هدف تقويت مشاركتهاي مردمي در عرصه مبارزه با مواد مخدر به ارائه برنامه هاي راديو تلويزيوني با حضور تشكلهاي غيردولتي خواهد پرداخت.
روز پنجم تيرماه نيز روز جهاني مبارزه با مواد مخدر و تقدير از شهدا، جانبازان و رزمندگان نام گرفته كه باهمكاري مسئولين مراسم امحاي ۶۰ تن مواد مخدر در تهران انجام مي شود و مسئولين نظام و نمايندگان سياسي كشورها حضور خواهند داشت و از خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان و افراد موثر در امر مبارزه تجليل خواهد شود.
روز ششم تيرماه نيز به نام موادمخدر، خانواده و جوانان نامگذاري شد كه طي آن نيروي مقاومت بسيج در تهران و استانها در همايشي با هدف تبيين نقش خانواده و جوانان براي ايجاد جنبش فراگير اجتماعي و پيشگيري از مصرف مواد مخدر و ارتقاي سلامت اجتماعي شركت مي  كنند.روز هفتم و آخر هم روز موادمخدر، درمان و كاهش آسيب نام گرفته كه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، برخي از درمانگاهها و بيمارستانها را براي پذيرش معتادان متقاضي درمان در همان روز معرفي مي كنند .

۱۱ ميليارد تومان صدقه تهراني ها در يك سال
مهر: تهراني ها طي سال گذشته بالغ بر ۱۱ ميليارد تومان به صندوق هاي صدقات كميته امداد كمك كرده اند كه اين رقم در كنار كمك هاي دولتي ، به خانواده هاي تحت پوشش اختصاص داده شده است.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان تهران از اعتماد عمومي مردم نسبت به اين نهاد مقدس و به طور شاخص كمك به صندوق هاي صدقات و خيرات كميته امداد در تهران قدرداني كرد و گفت: مردم از طريق صندوق هاي صدقات كمك هاي شايان توجهي نسبت به نيازمندان و محرومان انجام مي دهند.
سعيد ستاري يادآور شد: صندوق هاي صدقات در تمام تهران پراكنده است و در بيشتر مناطق استان، صدقات مردم از اين طريق جمع آوري مي شود.
مديركل كميته امداد استان تهران اعلام كرد: امسال يك ميليون صندوق صدقه كوچك به تعداد صندوق هاي صدقات افزوده مي شود.
وي گفت: در حال حاضر در تهران ۲۵۰ هزار صندوق صدقات بزرگ ، متوسط و كوچك وجود دارد كه صندوق هاي صدقات بزرگ در معابر ، متوسط در مراكز دولتي ، اقتصادي ، مدارس و مراكز رفت و آمد و صندوق هاي كوچك در منازل توزيع شده است.مديركل كميته امداد استان تهران گفت: در سال جاري با ارائه فرم هايي از مردم در مورد صندوق هاي صدقات نظرسنجي مي گردد.
ستاري افزود: طبق طرح مشترك يابي قصد داريم تعداد مشتركان خود را افزايش داده و به تعداد صندوق هاي صدقات بيفزاييم.
وي در خصوص صندوق هاي نصب و توزيع شده توسط برخي از افراد مراكز ناشناس در سطح شهر هشدار داد تا از نيات خيرخواهانه مردم خيّر و نوعدوست توسط افراد سودجو سوء استفاده نشود.

مشمولان ديپلم و زيرديپلم متولد سال هاي
۵۵ تا پايان ۶۶ به خدمت فراخوانده شدند
ايسنا: سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي مشمولان ديپلم و زيرديپلم متولد سال هاي ۱۳۵۵ تا پايان سال ۱۳۶۶ را به خدمت فراخواند.
بر اساس اين اطلاعيه كليه مشمولان ديپلمه غايب و غيرغايب ساكن تهران كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان وظيفه عمومي ناجا تيرماه سال۱۳۸۵ قيد شده است، بايد با در دست داشتن برگه اعزام به خدمت در ساعت ۷ صبح روز يكشنبه مورخه ۱۸/۰۴/۱۳۸۵ و كليه مشمولان عادي(زير ديپلم) غايب و غيرغايب مزبور در ساعت ۷ صبح روز دوشنبه مورخه ۱۹/۰۴/۱۳۸۵ به سازمان وظيفه عمومي ناجا (مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ) واقع در ميدان سپاه مراجعه كنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. كليه مشمولان ديپلمه غايب و غيرغايب ساكن شهرستان ها نيز كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان وظيفه عمومي ناجا تير ماه سال ۱۳۸۵ قيد شده است، بايد با در دست داشتن برگه اعزام به خدمت در ساعت ۷ صبح روز يكشنبه ۱۸/۰۴/۱۳۸۵ و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب مزبور در ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۱۹/۰۴/۱۳۸۵ به سازمان وظيفه عمومي ناجا ( واقع در مركز استان) مراجعه كنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. سازمان وظيفه عمومي ناجا تاكيد كرد: كليه مشمولان بايد حداقل ۵ روز قبل از موعد اعزام با مراجعه به مراكز بهداشت، واكسن مننژيت را (به صورت رايگان) تزريق كنند و اين موضوع توسط واكسيناتور در برگه اعزام به خدمت آنها درج و ممهور شود.

كاهش ساعت كاري، اعطاي مزاياي سختي كار
و ارتقاي مسير شغلي پرستاران
فارس: محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري در ديدار با مسئولان سازمان نظام پرستاري براي اجراي طرح ارتقاي مسير شغلي براي ۱۰۰ درصد پرستاران، كاهش ساعت كاري پرستاري و سخت و زيان آور شمرده شدن اين حرفه براي پرستاران همه بخش ها قول مساعد داد.
غضنفر ميرزابيگي، رئيس كل سازمان نظام پرستاري كشور با بيان اين خبر، افزود: رئيس جمهوري ايران در اين ديدار بر توجه دولت براي رفع مشكلات پرستاران تاكيد كرد و به دستگاههاي اجرايي مرتبط دستور داد تا طرح ارتقاي مسير شغلي كه پيش از اين فقط براي حدود ۶۵ درصد پرستاران اجرا مي شد از اين پس براي همه پرستاران شاغل سراسر كشور اجرايي شود. وي اضافه كرد: كاهش ساعت كاري پرستاران از ۴۴ ساعت در هفته و ۱۷۶ ساعت در ماه كه در بيمارستانهاي غيردولتي تا ۱۹۲ ساعت در ماه نيز مي رسد يكي ديگر از مطالبات پرستاران بود كه در ديدار با رئيس جمهوري مطرح شد و رئيس جمهوري با نظر موافق اعلام كرد كه تيم هايي در سازمان مديريت و ديگر دستگاههاي مسئول،اين مسئله را بررسي مي كنند و اقدامات لازم براي كاهش حداقل ساعت كاري پرستاران انجام مي شود.
ميرزابيگي گفت: احمدي نژاد در اين ديدار همچنين تاكيد كرد بساط پرستاران شركتي كه به شدت موجب تضييع حقوق پرستاران مي شود بايد هرچه زودتر جمع شود و اعلام كرد كه دولت مخالف اين طرح شركتي شدن پرستاران در كشور است. رئيس كل سازمان نظام پرستاري كشور ادامه داد: در زمينه سخت و زيان آور شمرده شدن حرفه پرستاري كه در زمان حاضر قانون آن براي پرستاران بخش دولتي وجود دارد اما به طور كامل اجرا نمي شود نيز رئيس جمهوري به وزارت بهداشت دستور داد تا كميته اي متشكل از مسئولان بخشهاي مرتبط هرچه زودتر اين مسئله را نيز بررسي كند تا زمينه اجراي قانون سختي كار حرفه پرستاري در همه بخشها فراهم شود. وي افزود: با اجراي اين قانون پرستاران مي توانند با ۲۵ سال كار و ۵۰ سال سن بازنشسته شوند كه احمدي نژاد در اين مورد نيز نظر موافق دارد و قرار شد كه زمينه اجرايي شدن اين قانون در همه بخشها فراهم شود.

با مردم
تلفن پيام گير: ۲۲۰۲۱۱۳۰ - ۹ تا ۱۱ صبح به استثناي جمعه ها
بازنشستگان در صف شير
توزيع عادلانه شير يارانه اي بايد به گونه اي ساماندهي شود كه مردم- به ويژه بازنشستگان و كهنسالان- هر روز صبح براي تهيه شير در صف هاي طولاني قرار نگيرند.
با توجه به افزايش كارخانه هاي توليدي، ايجاد تعادل در قيمت و نحوه توزيع شير نبايد چندان دشوار باشد.
يك شهروند از شهرك فرهنگيان
از فعاليت هاي توليدي حمايت كنيم
به هر اندازه كه بستر مناسب براي فعاليت هاي اقتصادي سالم و مولد شغل در كشور فراهم شود، از ميزان جرائم و بزهكاري هايي كه به طور عمده توسط افراد جوان صورت مي گيرد، كاسته خواهد شد.
متأسفانه آن طور كه به واردات كالا توجه مي شود، بهاي لازم به وضعيت توليد داده نمي شود.
خانم شمالي- تهران
هجوم مارهاي سمي
در شهرك نصرآباد واقع در حومه شهر اهر آذربايجان شرقي، مارهاي سمي به مناطق مسكوني هجوم آورده اند.
سازمان حفاظت محيط زيست مي تواند با امكاناتي كه در اختيار دارد، با زنده گيري مارها، خطر را از مردم دور كند.
خندان
كاستي هاي خدمات درماني
بيمارستان شركت ملي نفت ايران، از ديرباز در خدمت كاركنان اين شركت بوده و در خدمات رساني، شهرت داشته است، اما در سال هاي اخير ما بازنشستگان شركت نفت نمي توانيم آنگونه كه بايد از خدمات اين بيمارستان استفاده كنيم، در حالي كه جواني و عمر مفيد خود را در راه خدمت به كشور و مردم صرف كرده ايم.
كارگر بازنشسته صنعت نفت
طرح ترميم حقوق ها به كجا  انجاميد؟
از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي توقع داريم كه نسبت به اجراي طرح مربوط به ترميم حقوق كارمندان، مساعدت و حمايت لازم را انجام دهند و به خصوص، حقوق از دست رفته بازنشستگان سنوات گذشته را به آنان برگردانند.
ذكاوت-تهران
دروازه بان نبايد اعزام مي شد
دروازه بان تيم ملي فوتبال ايران در جريان ليگ سراسري درخششي نداشت و به همين دليل نبايد به بازي هاي جام جهاني فوتبال اعزام مي شد.
كارخانه اي- تهران
همشهري: در ميان پيام هاي تلفني دو روز اخير، شماري از خوانندگان روزنامه از تلاش و فداكاري دروازه بان تيم ملي فوتبال تقدير كرده اند. در عين حال با توجه به نظرات موافق و مخالف و تضارب آراء، مي توان نارسايي هاي تيم ملي فوتبال ايران را برطرف كرد.

از ميان نامه ها
تحصيل فرهنگيان و موانع پيش رو
به گفته توكلي (معاون سازمان سنجش)، فرهنگيان «هيچ سهميه خاصي در كنكور كارشناسي ارشد ندارند.» فقط «بورسيه اي دارند كه در صورت دارا بودن حدنصاب در رشته هاي دانشگاهي، علاوه بر ظرفيت و سهميه هاي عنوان شده، پذيرش در مورد اين افراد صورت مي گيرد.»
نكته مهم همين جاست كه نه سازمان سنجش و نه آموزش و پرورش اين «حدنصاب» را اعلام نمي كنند.
آن طور كه از شنيده ها برمي آيد حد نصاب، كسب ۹۰ درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در هر رشته است كه با توجه به پذيرش اندك داوطلبان در رشته هاي كنكور كارشناسي ارشد، اين نمره عملاً بورسيه اي محسوب نمي شود.
در حالي كه طبق قرارداد وزارت علوم و آموزش و پرورش- كه بارها بخشنامه آن نيز به همه سازمان ها و ادارات استان ها و مناطق ابلاغ شده است- در رشته هاي مورد نياز آموزش و پرورش، يك سهميه علاوه بر ظرفيت موجود در هر رشته شهر به فرهنگيان اختصاص مي يابد.عمل كردن به اين بخشنامه مي تواند گره گشا بوده و حق فرهنگيان را تأمين  نمايد.
جمعي از فرهنگيان استان تهران

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |