شنبه ۱۰ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۲ - Jul 1, 2006
پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله وسلم مي فرمايد:
از دنيا بپرهيزيد، قسم به آن كس كه جان من در كف اوست كه دنيا از هاروت و ماروت ساحرتر است.
(كنزالعمال، ج 3، ص،۱۸۲ ح 6063)
امروز با حافظ
عارفان را همه در شرب مدام اندازد
ساقي ار باده از اين دست به جام اندازد
اي بسا مرغ خرد را كه به دام اندازد
ور چنين زير خم زلف نهد دانه خال
آب و هوا
004050.jpg

عكس روز
004059.jpg
عكس: همشهري‎/ عليرضا بني علي
جمعه 9 تيرماه 1385- دانشگاه صنعتي شريف (حوزه دختران)، آزمون رياضي - فيزيك كنكور سراسري. مي گويند: سخت بود!

در شهر چه خبر...
سروش خسروي
گوشت ارزان
اگر مي خواهيد گوشت مصرفي خود را 20 درصد ارزان تر بخريد به يكي از ميادين ميوه و تره بار شهرداري مراجعه كنيد، زيرا درپي ابلاغ مصوبه دولت و كاهش قيمت گوشت قرمز و دام زنده در كشتارگاه هاي تهران، كميته نرخ گذاري سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران، در آخرين نشست خود، قيمت انواع گوشت قرمز را كاهش داد. به گفته مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار ، هر كيلوگرم گوشت گوسفندي سردست با استخوان را با قيمت 46 هزار ريال و سردست بدون استخوان را با قيمت 53 هزار ريال از ميادين شهرداري مي توانيد خريداري كنيد. اين قيمت ها در هر كيلو تا چهار هزار ريال نسبت به قبل ارزان تر است. طبق اعلام كميته نرخ گذاري سازمان ميادين، هر كيلو راسته گوسفندي با استخوان 42 هزار ريال و بدون استخوان 64 هزار ريال، هر كيلو گوشت گوساله خورشتي 52 هزار ريال، ران گوساله پاك كرده 53 هزار ريال، سردست گوساله 49 هزار و 500 ريال و راسته گوساله
پاك كرده 56 هزار ريال تعيين شده است.قيمت گوشت هاي چرخ كرده گوسفندي و گوساله نيز 42 هزار و 500 ريال است كه 8 هزار ريال ارزان تر از مغازه هاي سطح شهر است.

اختلاف قيمت ها
اما موضوع اختلاف قيمت ها به گوشت منحصر نمي شود، بلكه طبق گفته عضو هيأت رئيسه اتحاديه صادركنندگان ميوه و تره بار، بازار ميوه نيز دچار چنين عارضه اي است. به گفته صدرالدين نياوراني قيمت انواع ميوه و صيفي جات عرضه شده در ميادين ميوه و تره بار شهرداري، تا 100 درصد با قيمت همان ميوه ها در مغازه هاي سطح شهر تفاوت دارد. آن طور كه او اعلام كرده، در حال حاضر هر كيلو گيلاس در ميادين 700 تومان و در مغازه هاي سطح شهر تا 1500 تومان، هر كيلو سيب زميني در ميادين با قيمت 200 تومان و در مغازه هاي سطح شهر 450 تومان به فروش مي رسد.

ليزينگ هاي
مجاز و غيرمجاز
واژه ليزينگ چند سالي است كه وارد زندگي روزمره خانوارهاي ايراني شده، هرچند اين اصطلاح معنايي فراتر از اعطاي وام خريد خودرو دارد، اما با همين نام در جامعه ما جاافتاده است. تخلف برخي ليزينگ هاي غيرمجاز مديران شركت هاي خودروسازي را به واكنش واداشته، آنها با انتشار اطلاعيه اي به متقاضيان خريد خودرو توصيه كرده اند به ليزينگ هاي مجاز مراجعه كنند. طبق اعلام معاون فروش و خدمات پس از فروش ايران خودرو، ليزينگ طرف قرارداد مستقيم با اين شركت شامل: ليزينگ ايران خودرو، بانك ملي، خودروكار، پارسيان، غدير و ايرانيان است و شركت ديگري به جز شركت هاي ياد شده طرف قرارداد مستقيم با ايران خودرو نيست.

جدي بگيريد
چندي پيش خبر آتش سوزي خودروهاي پژو 405 پياپي در روزنامه ها به چاپ مي رسيد، درپي آن شركت توليدكننده اين مدل خودروها از مالكان آنها دعوت كرد براي رفع نقص فني به مراكز مجاز مراجعه كنند، اما آن طور كه منوچهر منطقي مديرعامل ايران خودرو مي گويد، تاكنون فقط 70 درصد مالكان پژو 405 كه در محدوده سه ماه آخر 83 تا نيمه اول 84 توليد شده اند براي رفع نقص مراجعه كرده اند.
او تأكيد مي كند: باتوجه به گرماي تابستان كه احتمال آتش سوزي را تشديد مي كند از 30 درصد باقي مانده مي خواهيم هرچه سريع تر به مراكز مجاز مراجعه كنند و اين موضوع را جدي بگيرند.

بازار
قيمت جديد بليت سينما
004083.jpg
قيمت بليت سينما هم گران شد. حالا براي تماشاي جادوي پرده هاي نقره اي حدود 20 درصد بيشتر هزينه كنيد. اما هنوز هم سينما و ديدن فيلم ازجمله ارزان ترين تفريحات به حساب مي آيد. اگر واقعأ به سينما علاقمند باشيد مي توانيد با انتخاب زماني مناسب و فقط با پرداخت 800 تومان به تماشاي فيلم مورد علاقه خود بنشينيد.
البته آن طور كه اطلاعيه معاونت سينمايي وزارت ارشاد تصريح كرده، افزايش قيمت فعلا مشمول سينماهايي است كه به سيستم مكانيزه مجهز شده اند. طبق آمار موجود در حال حاضر 20 درصد سينماهاي فعال در تهران، مكانيزه هستند.طبق اين اطلاعيه قيمت بليت در سينماهاي مكانيزه تا 1500 تومان افزايش يافته كه جزئيات آن را در جدول ارائه شده مي توانيد ببينيد.

سكه، طلا و ارز
004074.jpg

آلودگي هواي تهران
004053.jpg

فرهنگسرا
آموزش مدل سازي
فرهنگسراي ملل: آموزش ساخت مدل هاي كوچك ماشين در اين فرهنگسرا برگزار مي شود.
اين طرح كه با همكاري اساتيد آموزش و پرورش درنظر گرفته شده، در راستاي توسعه صنايع كوچك خانگي و ايجاد اشتغال است.
كليه علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر با تلفن 22213019 واحد آموزش تماس بگيرند.

تئاتر
زخم مدينه
004062.jpg
كارگردان: سيدجواد هاشمي
بازيگران: ولي الله مؤمني، علي سليماني
محل اجرا: تالار وحدت
ساعت اجرا: 18

سينما
باغهاي كندلوس
كارگردان: ايرج كريمي
بازيگران: محمدرضا فروتن، خزر معصومي
كاوه و آبان زوج جواني كه در اوج عشق قهرمانانه قصه ما را ترك كرده اند...
سينماهاي نمايش دهنده: سپيده- فلسطين

چند مي گيري گريه كني؟
كارگردان: شاهد احمدلو
بازيگران: ابوالفضل پورعرب- مرحوم منوچهر نوذري
فيلم داستان مردي است كه در لحظات پاياني زندگي از خارج به ايران مي آيد تا بميرد اما...
سينماهاي نمايش دهنده: سروش، استقلال، بهمن 1، مركزي 2، جي 3، شيرين، پيام انقلاب، شاهد، آسمان آبي، تهران، فلسطين 3.

اصل مطلب
فوتباليست هر جا رود قدر بيند و بر صدر نشيند!
ابوالفضل زرويي نصر آباد
004077.jpg

تلويزيون
004080.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
كي بالاتر مي جهد
قورباغه اي حشرات را جمع كرد و گفت:
- خب بچه ها، ببينم كدومتون مي تونين بالاتر بپرين.
آنكه از همه بلندتر پريد ملخ بود. و همان بود كه قورباغه بلعيدش.
نتيجه اخلاقي: هيچ وقت بالاتر از مافوق تان نپريد.
مارك آزوف‎/ ولاديمير تيخوينسكي

گشتي در دنياي خبرها
تقليد نكنيد
دهلي نو: هم اكنون يكي از پرطرفدارترين بازيگر سينماي هند هيريتيك روشن نام دارد كه در يك فيلم، نقش ابر مرد را بازي مي كند. وي در اين فيلم جهان را از دست يك دانشمند ديوانه نجات مي دهد. با توجه به اينكه اين بازيگر در فيلم جديد خود حركات خارق العاده اي انجام مي دهد، بسياري از افراد جامعه به ويژه نوجوانان به تقليد از وي پرداخته اند كه تاكنون حداقل دو نفر به دليل تقليد همين حركات به شدت مجروح و در بيمارستان بستري شده اند. به همين دليل اين بازيگر سرشناس با حضور در تلويزيون رسمأ از مردم درخواست كرد كه حركات خطرناك او را تقليد نكنند.
۳۹ درصد، تماشاگر زن
لندن: با وجود اينكه تعداد زناني كه به صورت مستقيم به تماشاي رقابتهاي جام جهاني مي پردازند بسيار بيشتر از دوره هاي قبل مي باشد اما در عين تعجب همگان، توليدكنندگان كالا، پيام هاي بازرگاني خود را بيشتر براي مردان طراحي كرده اند. بر اساس آمار منتشر شده تا كنون 39 درصد بينندگان رقابتهاي جام جهاني زنان بوده اند كه گفته مي شود اين رقم تا پايان بازيها افزايش خواهد يافت.
چشم ها و وجدان انسان
واشنگتن: امروزه تصور مي شود كه تنها با نصب دوربين هاي مدار بسته مي توان به كنترل شهروندان پرداخت اما روانشناسان ثابت كرده اند كه كارايي تصوير چشمان انسان بسيار بيشتر از دوربين هاي مدار بسته است. روانشناسان براي اثبات اين موضوع به سراغ يك مركز آموزشي رفتند. در اين دانشگاه چاي و قهوه در اختيار دانشجويان قرار مي گرفت و از آنها خواسته شده بود پس از صرف چاي يا قهوه داخل صندوقي كه كنار ليوان هاي يكبار مصرف قرار داشت پول بيندازند. ابتدا به مدت يك هفته تصوير گلهاي زيبا بالاي صندوق نصب شد و هفته بعد از آن تصوير دو چشم انسان. جالب اينكه در هفته اي كه تصوير چشم روي ديوار بالاي صندوق نصب شده بود 276 درصد بيشتر از هفته اي كه عكس گل نصب شده بود دانشجويان پول داخل اين صندوق انداختند. علت آن هم كاملا مشخص بود. هنگامي كه نگاه انسان به چشم هاي همنوع خود مي افتد به صورت ناخودآگاه احساس شرمندگي مي كند و نمي تواند كار خلاف انجام بدهد.
انگشت نامزد
تگزاس: يك خانم 31 ساله در آمريكا داخل يك پاكت نامه با يك انگشت بريده شده مواجه شد. هنگامي كه اين خانم پاكت نامه را دريافت كرد و در آن را گشود متوجه شد كه يك تكه انگشت جدا شده داخل آن وجود دارد. گفته مي شود نامزد اين خانم پس از اينكه با پاسخ منفي وي براي ازدواج مواجه شد، يكي از انگشتان دست خود را قطع كرد و آن را براي وي ارسال كرد.
به جرم بي ادبي
ميشيگان: چند روز قبل يك مهندس كامپيوتر خودرواش را در يك محل پارك ممنوع متوقف كرد به همين دليل قبض جريمه 10 دلاري براي وي صادر شد. اين مرد تصميم گرفت كه مبلغ جريمه را با چك پرداخت كند. به همين دليل وي يك چك 10 دلاري كشيد اما در گوشه اي از چك با چند كلمه زشت از پليس انتقاد كرد. به همين دليل وي بايد در دادگاه حاضر شود و به اين اتهام خود پاسخ بدهد. در صورتي كه اتهام وي ثابت شود به تحمل يك ماه حبس محكوم خواهد شد.
توليد پيست يخ
004056.jpg
كاليفرنيا: يك مرد در آمريكا از مدتها قبل علاقمند به ساختن دستگاهي بود تا بتواند يخ مصنوعي براي اسكيت روي يخ توليد كند. وي پس از سالها تلاش سرانجام موفق به اختراع دستگاهي شبيه يك لودر شده كه با اين دستگاه مي توان پيست يخ در كوتاهترين زمان ممكن ايجاد كرد. قيمت اين دستگاه در حدود 30 هزار دلار است و روي هر سطحي كه بخواهيد مي توانيد پيست يخ ايجاد كنيد. در تصوير مخترع اين دستگاه سوار بر دستگاهي كه اختراع كرده مشخص است.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |