شنبه ۱۰ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۲ - Jul 1, 2006
ارتش صهيونيستي از زمين، هوا و دريا، غزه را زير آتش گرفت
فاجعه انساني در غزه
نظاميان اسراييلي چندين پل،نيروگاه،فرودگاه و تأسيسات زير بنايي را در غزه با بمب و راكت ويران كردند
گروه بين الملل - حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به جنوب نوار غزه و آماده باش نيروهاي اين رژيم در سراسر مرز با غزه كه همراه با بمباران شريان هاي حياتي باريكه غزه بود، همچنان خبرسازترين موضوع سياسي جهان است.
رژيم صهيونيستي كه به بهانه ربوده شدن يك سرباز نوزده ساله اسرائيلي نيروهاي رزمي خود را در كنار مرزهاي غزه مستقر كرده بود با بمباران چند پل و سپس حمله هوايي به نيروگاهي در غزه نه فقط قسمت اعظمي از اين منطقه را با بحران مواجه كرد بلكه در آخرين مورد از جنايت هاي خود ساختمان وزارت كشور فلسطين را نيز بمباران كرد.
به گزارش منابع فلسطيني نظاميان رژيم صهيونيستي همچنين ۴۵ نفر از وزيران و نمايندگان مجلس فلسطين وابسته به حماس را نيز ربودند و آنان را به بازداشتگاه عوفر در شمال كرانه باختري منتقل كردند.
بنا به اين گزارش بازداشت شدگان در اعتراض به اين اقدام رژيم صهيونيستي به اعتصاب غذاي نامحدود دست زده اند.
004044.jpg
عكس از epa
كودك فلسطيني به حمله نظاميان رژيم صهيونيستي اعتراض مي كند؛ اشغالگري اسرائيل را پايان دهيد
حملات تروريستي اسرائيل را متوقف كنيد

رژيم صهيونيستي در بازداشتگاه عوفر بيش از هزار فلسطيني را در شرايط نامناسب انساني نگهداري مي كند.
ميني مازوز مشاور حقوقي كابينه رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه در حال تدوين فهرست اتهام هاي جنايي بر عليه وزيران و نمايندگان وابسته به حماس است و آنان بزودي محاكمه خواهند شد.
عزام الاحمد رئيس فراكسيون جنبش ملي آزاديبخش فلسطين (فتح) در مجلس قانونگذاري فلسطين اعلام كرد: از آنجا كه يك سوم اعضاي هيات وزيران و يك چهارم نمايندگان مجلس اسير شده اند حكومت خودگردان با مشكل قانوني روبرو شده و اداره مناطق خودگردان بسيار دشوار شده است.
وي گفت: محمود عباس رئيس حكومت خودگردان براي حل مشكل مي تواند به نهادهاي وابسته به سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) با هدف اداره امور مناطق خودگردان، متوسل شود.
اين درحالي است كه اتحاديه عرب تنها به تقبيح حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه اكتفا كرده است و حسني مبارك از موافقت مشروط حماس با آزادي نظامي صهيونيستي خبر داد.
روزنامه جماهيريه چاپ ليبي در سرمقاله شماره روز پنجشنبه خود با عنوان سقوط مثلث توجيه نوشت: رهبران عرب در برابر جنايات اسرائيل جز محكوميت، تقبيح و ابراز انزجار كه در واقع مثلث توجيه آنان است، كار ديگري نمي كنند.جماهيريه نوشت: چندين سال است كه ديپلماسي اشك ريزي تنها عكس العمل دولتمردان جهان عرب در برابر سيل خوني است كه اسرائيل هر روز در فلسطين جاري مي سازد.تنها محكوميت، تقبيح و ابراز انزجار مثلت توجيه جهان عرب است كه در مقابل قتل عام صهيونيست ها ابراز مي شود و از همين رو ملت هاي عرب به اين موضوع با ديده تمسخر نگاه مي كنند.
سرمقاله جماهيريه افزود: در چنين شرايطي اسرائيل نيز همان رژيم خون آشامي است كه هر روز قربانيان بيشتري را مي بلعد اما اعراب در اتحاديه عرب و سازمان ملل متحد نوحه گري مي كنند و اشك جاري مي سازند اما آيا اين اشكها فايده اي دارد؟
كوفي عنان نيز از اسرائيل و فلسطين خواست تا به درگيري پايان دهند. در همين رابطه در ميان سكوت نسبي عرب ها يك مقام سازمان ملل نسبت به بحران انساني در نوار غزه هشدار داد. الجزيره نيز خواستار تشكيل نشست فوق العاده شوراي امنيت شد. حزب سعادت تركيه نيز اين حمله را تقبيح كرد. در اسپانيا نيز مردم در حمايت از فلسطينيان راهپيمايي خواهند كرد. اتحاديه اروپا و پاپ نيز اين اقدام غيرانساني رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.

واكنش به حمله رژيم صهيونيستي
هنيه: حملات اسرائيل شرايط را دشوارتر مي كند
004047.jpg
فارس: نخست وزير كابينه حماس با اشاره به تلاش دولتش براي حل بحران كنوني گفت: حملات اسرائيل تنها شرايط را دشوارتر مي كند.به گزارش رويترز، اسماعيل هنيه ديروز اعلام كرد در حال تلاش براي حل بحران درباره ربوده شدن يك سرباز اسرائيلي بوده و در عين حال از اسرائيل خواست حملات خود را به مناطق فلسطيني متوقف كند.
وي در مراسم نماز جمعه گفت: ما با محمود عباس و برادرانمان در مصر تلاش مي كنيم تا اين مسئله را به روشي مناسب و شايسته تمام كنيم. در همين حال مقامات اسرائيلي اعلام كردند حمله زميني گسترده خود را به تعويق انداخته اند تا به ميانجي گران عرب آخرين فرصت را براي آزادي سرباز ربوده شده اسرائيلي بدهند.
حماس: هرگز اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم
يك عضو شوراي قانونگذاري فلسطين گفت، اسرائيل حتي اگر همه ما را بكشد، هرگز اين رژيم را به رسميت نخواهيم شناخت.به گزارش رويترز، مشير المصري از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در جمع هزاران فلسطيني در شهر غزه گفت: دولت تحت رهبري حماس هرگز اسرائيل را به رسميت نمي شناسد.
وي سوگند ياد كرد و افزود: اسرائيل حتي اگر همه ما را بكشد، هرگز اين رژيم را به رسميت نخواهيم شناخت و از حقوق فلسطين صرف نظر نخواهيم كرد.
تظاهرات هزاران فلسطيني مقيم دمشق عليه اسرائيل
ايرنا: هزاران فلسطيني مقيم دمشق روز جمعه با برپايي تظاهراتي، خشم و انزجار خود را از جنايات اخير رژيم صهيونيستي در مناطق اشغالي فلسطين به نمايش گذاردند.
اين تظاهرات گسترده كه در نوع خود كم سابقه بود، در اردوگاه فلسطيني نشين اليرموك در حومه  جنوبي پايتخت سوريه برپا شد.
تظاهركنندگان فلسطيني پس از نماز جمعه و در پاسخ به فراخوان رهبران گروه هاي فلسطيني از جمله جنبش هاي حماس و فتح به خيابان هاي يرموك ريختند. فلسطينيان از زن و مرد و پير و جوان، با سر دادن شعارهايي، صداي خشم خود را از جنايات وحشيانه  اسرائيل، بلند ساختند و از حاميان غربي اين رژيم اشغالگر و سكوت معنادار مجامع بين المللي نسبت به اين ددمنشي ها بيزاري جستند.

هانس بليكس: آمريكا بايد از عراق درس بگيرد
ايرنا:هانس بليكس رئيس سابق بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي قبل از حمله نظامي  آمريكا به عراق ؛در كانادا گفت كه آمريكا بايد از عراق درس بگيرد و بداند كه اقدام نظامي  محدوديت هاي خود را دارد.
وي كه در كنفرانس صلح جهان در ونكوور كانادا شركت كرده بود، گفت كه آمريكا هم در زمينه يافتن سلاحهاي كشتار جمعي در عراق و هم در زمينه ايجاد دمكراسي در آن كشور شكست خورده است. بليكس كه ۱۶سال مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي بود، گفت كه دولت بوش منشور سازمان ملل را دور انداخته است.
در همين حال معاون آكادمي مسائل راهبردي روسيه، سازمانهاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و اسراييل را مسئول قتل ديپلماتهاي روس در عراق دانست.
ژنرال لئونيد ايواشف در مصاحبه با شماره جمعه روزنامه گازتا، گفت: سازمانهاي اطلاعاتي كشورهاي اشغالگر عراق كه نگران برقراري روابط خوب روسيه با جهان اسلام هستند مسئول اين جنايت هستند. وي حسادت غرب به روسيه در مورد نزديكي با جهان اسلام و ايجاد تفرقه بين اين دو را انگيزه اصلي قتل ديپلماتهاي روس در عراق خواند.
افراد ناشناس روز ۱۳خرداد در بغداد، خودرو حامل كاركنان سفارت روسيه را مورد حمله قرار داده، يك نفر را كشته و چهار تن ديگر را ربودند.سپس اين ۴نفر را كشتند.
بر پايه آمار وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون)، شمار كشته شدگان ارتش اين كشور در عراق از زمان اشغال در سال ۲۰۰۳ تاكنون به دو هزار و ۵۲۴ تن رسيد.

تازه ترين تحولات عراق
ايسنا: پارلمان عراق درصدد است تا به منظور تغيير در برخي مفاد قانون اساسي اين كشور كميته ا ي را تحت عنوان كميته  قانون اساسي تشكيل دهد.
ظافر العاني، از نمايندگان پارلمان عراق از جبهه  سني التوافق اظهار داشت: پارلمان قصد دارد تا كميته اي را جهت ايجاد تغييرات در برخي مفاد قانون اساسي كه مورد اعتراض برخي گروه هاي سياسي به ويژه نمايندگان اهل سنت واقع شده، تشكيل دهد تا به اين ترتيب به بررسي مفادي از قبيل فدراليسم، توزيع ثروت هاي طبيعي و عرب گرايي عراق بپردازند.
از سوي ديگر طه الليبي، از نمايندگان جبهه  سني التوافق در پارلمان عراق اظهار داشت كه از طرف يكي از گروه هاي مسلح عراقي با آمريكايي ها وارده مذاكره شده است.
وي كه اشاره اي به نام اين گروه مسلح نكرد، افزود: اين گروه قصد ندارد آمريكايي ها را با درخواست عقب نشيني از عراق با مشكل مواجه كند؛ چرا كه آن را عاملي جهت بروز جنگ داخلي مي داند.
به گفته  اين مقام عراقي، تنها خواسته  اين گروه مسلح تعيين جدول عقب نشيني و آزادي زندانيان است.
از سوي ديگر خبرگزاري آلمان گزارش داد: دولت عراق ديروز براي سومين هفته  متوالي منع آمد و شد در بغداد را به مدت پنج ساعت اعلام كرد.
از سوي ديگر خبرگزاري رويتر گزارش داد: در چارچوب تصميم توكيو مبني بر عقب نشيني از عراق، كاميون هاي حامل خودروهاي زرهي و كاميون هاي نظامي، پايگاه هاي ژاپن در جنوب عراق را ترك كردند.
از سوي ديگر، موفق الربيعي، مشاور امنيت ملي عراق در كنفرانس خبري در بغداد اظهار داشت: نيروهاي امنيتي توانستند حقايق مربوط به حادثه  انفجار در سامرا را كشف كنند.
وي افزود: براساس تحقيقات انجام شده دو عراقي، چهار عربستاني و يك تونسي كه از اعضاي شبكه  القاعده در عراق بودند، در اين حادثه دست داشتند.

بن لادن از زرقاوي تجليل كرد
ايسنا: اسامه بن لادن در يك نوار صوتي با دفاع از حملات ابومصعب الزرقاوي در عراق، وي را يك شير توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي ايلاف، اسامه بن لادن، رهبر القاعده در يك نوار صوتي ۱۹دقيقه اي كه ديروز در يك سايت  اينترنتي منتشر شد، ابومصعب زرقاوي، رهبر القاعده در عراق را شهيد خواند.
بن لادن همچنين از جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا خواست تا جسد زرقاوي را به خانواده اش تحويل دهد. وي تاكيد كرد:  مبارزه در عراق هرگز با مرگ زرقاوي متوقف نخواهد شد.

جنايات تازه آمريكاييان در عراق
سرويس بين الملل - پنج سرباز آمريكايي به اتهام تجاوز به يك زن جوان عراقي و سپس كشتن وي و سه عضو خانواده اش تحت بازجويي هستند. آنان متهم هستند جسد زن يادشده را پس از كشتن به آتش كشيده اند.
به گزارش آسوشيتدپرس، ژنرال جيمز تورمن فرمانده نيروهاي ائتلاف در بغداد دستور تحقيقات جنايي در مورد قتل اين خانواده چهارنفره را صادر كرده است. اين جنايت در محموديه واقع در جنوب بغداد رخ داده است. بنابر گزارش، يك نفر از سربازان به نقش خود در اين حادثه اعتراف و دستگير شده است. از زمان وقوع اين جنايت اطلاعاتي مخابره نشده است.

ناكامي زنان در راهيابي به پارلمان جديد كويت
گروه بين  الملل- نتايج منتشره در مورد انتخابات مجلس امت (پارلمان) كويت كه براي اولين بار با مشاركت زنان در اين كشور برگزار شد، نشان مي دهد هيچ يك از ۲۸نامزد زن شركت كننده در اين انتخابات به پارلمان راه نيافته اند.اين نتايج نشان مي دهد كه اصلاح طلبان مخالف دولت تعيين شده از سوي امير كويت و اسلامگرايان، پيروزي چشمگيري در اين انتخابات بدست آوردند.
اسلامگرايان به ويژه گروه «اخوان المسلمين» نيز جمعا ۱۸كرسي پارلمان جديد كويت را از آن خود كردند.بزرگترين شكست خوردگان انتخابات پارلماني روز گذشته كويت، نمايندگان مستقل بودند.

دولت هلند استعفا كرد
گروه بين الملل- «يان پيتر بالكينند» نخست وزير هلند روز جمعه رسماً استعفاي دولت خود را تقديم «بئاتريكس» ملكه اين كشور كرد. به  گزارش خبرگزاري فرانسه از لاهه، استعفاي دولت هلند يك روز پس از آن مطرح مي شود كه حزب كوچكتر ائتلاف دولتي به  دليل مناقشه اي در ارتباط با وزير تندرو مهاجرت، به حمايت خود از دولت پايان داد.
اين رويداد پس از بروز اختلافاتي درباره نحوه برخورد «ريتا وردانك» وزير مهاجرت هلند با پرونده اعطاي حق شهروندي اين كشور به «ايان هيرسي علي» پناهنده اهل سومالي صورت گرفت. اين مناقشه پس از آن آغاز شد كه گزارش هاي انتشار يافته نشان داد خانم هيرسي علي با توسل به دروغگويي تابعيت هلند را دريافت كرده است.

شوراي اروپا: عدالت بر بي خردي دولت آمريكا پيروز شد
ايرنا: دبير كل سازمان شوراي اروپا، غيرقانوني اعلام شدن دادگاههاي نظامي در زندان گوانتانامو از سوي ديوان عالي آمريكا را پيروزي عدالت بر اقدامات منافقانه و بي خردانه دولت اين كشور دانست.
تيري ديوي روز جمعه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: اقدام آمريكا در قرباني كردن حقوق اوليه انساني و خيانت به آزادي به بهانه ايجاد امنيت، موضع دفاعي اين كشور را در جهان تضعيف كرده است.
روز گذشته ديوان عالي آمريكا، دادگاهاي ويژه نظامي براي مجازات زندانيان گوانتانامو را غيرقانوني اعلام كرد.ديوان عالي آمريكا روز پنجشنبه اعلام كرد، «جرج بوش» با ايجاد دادگاه هاي نظامي در پايگاه گوانتانامو براي محاكمه «جنگجويان دشمن» در چارچوب جنگ با تروريسم، پا را از گليم خود درازتر كرده است.
قضات ديوان عالي آمريكا اظهار داشتند كه دادگاه هاي ايجاد شده توسط بوش، نقض كنوانسيون ژنو در مورد زندانيان جنگي است.

طالبان را دستكم گرفته ايم
مهر: ژنرال ديويد ريچاردز اعلام كرد كه جامعه جهاني، طالبان و توانايي هاي آنها براي تسخير دوباره ولايات جنوبي اين كشور را دستكم گرفته است.
ژنرال ريچاردز فرمانده نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در افغانستان در گفتگو با شبكه تلويزيوني« بي.بي.سي» اظهار داشت كه جنگ عراق توجه را از افغانستان منحرف كرده و باعث خلأ امنيتي در اين كشور شده است.
وي گفت: نيروهاي ائتلاف به رهبري آمريكا قدرت گيري دوباره طالبان در جنوب افغانستان را پس از بركناري آنان از قدرت، درست برآورد نكردند.

بين الملل
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |