سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۷ - Jul 18, 2006
ورزش
Front Page

سازمان تربيت بدني انتخاب كرد
امير قلعه نويي سرمربي تيم ملي فوتبال شد
عكس : رضا شاهرخي نژاد
006852.jpg
گروه ورزشي- امير قلعه نويي سرمربي موقت تيم ملي فوتبال ايران شد.
اين خبر صبح روز گذشته روي سايت سازمان تربيت بدني نقش بسته بود. بالاخره سازمان تربيت بدني نه فدراسيون فوتبال به تئوري استفاده از مربي داخلي رسيد و تصميم خود را با توجه به موقعيت ديگر مربيان داخلي گرفت.
قلعه نويي كه سال گذشته تيم استقلال را به مقام قهرماني ليگ برتر رسانده بود در گزينش بيشتر از دو مربي داخلي ديگر امتياز آورد. رقيبان قلعه نويي در اين انتخاب مجيد جلالي و محمد مايلي كهن بودند كه در رقابتي نزديك قلعه نويي با چند درصد بيشتر حكم مربيگري تيم ملي را گرفت. سوابق قلعه نويي در زمينه بازي به تيمهاي شاهين و استقلال برمي گردد و بارها نيز پيراهن تيم ملي را بر تن كرده است و دوره هاي مختلف مربيگري را در كلاسهاي رده بندي شده پشت سر گذاشته است او در باشگاه استقلال با برنامه ريزي سه ساله موفق شد به هدف خود كه همانا قهرماني در ليگ بود برسد. امير قلعه نويي با قبول اين مسئوليت زمان زيادي براي جمع آوري نفرات اصلي خود ندارد و بايد با تيمي درخور نام ايران به ديدار با كره جنوبي، سوريه و تايوان برود. به نظر مي رسد اين تصميم سازمان تربيت بدني براساس بررسي هاي داخلي و نشانه هاي مثبتي كه قلعه نويي در باشگاه استقلال از خود نشان داده است اتخاذ شده است.
نگرش تازه سازمان ورزش به مربيان داخلي، اعتقاد به مديريت و رهبري فني تيم بوده است. از آنجا كه باشگاه استقلال به نوعي به سازمان تربيت بدني وصل است، جداشدن قلعه نويي از استقلال چندان مشكل ساز نخواهد بود. به هر جهت موقعيت و اهميت تيم ملي در شرايط فعلي بسيار مهم تر از استقلال خواهد بود.
سازمان تربيت بدني با حمايت همه جانبه از گزينش خود بايد بستر را براي امير قلعه نويي به گونه اي فراهم نمايد كه از نظر امكانات و پشتوانه  هاي مالي و معنوي دچار خلاء و كمبود نشود. حالا كه يك مربي جوان وطني رهبري تيم ملي را به عهده گرفته است، سنجيده تر  آن است كه براي حفظ شخصيت وي توجه خاصي مبذول داريم و همه به حمايت از اوبرخيزيم تا حقانيت دانش عمومي و فني مربيان ما خدشه دار نشود. شايد سازمان تربيت بدني گزينه هاي خارجي هم در فهرست خود داشت، اما ضرورت حكم مي كرد كه با فرهنگ اصيل خود، به اصالت مربيان داخلي به نوعي احترام بگذاريم و جايگاه آنها را اهميت ببخشيم. گام اول سازمان تربيت بدني در فوتبال موفقيت در همين بازيهاي مقدماتي جام ملت هاي آسياست و نگاه بعدي به دوحه است. با توجه به اينكه امير قلعه نويي مربي جوان و امروزي است تعامل او با بازيكنان شايد راحت تر باشد. طرفداران ديگر تيمها نيز بايد اين درك ملي را داشته باشند كه با فرمول مشترك مي توانيم به دستاوردها و اهداف خود در فوتبال برسيم.

مدال طلاي پرتاب ديسك جوانان آسيا براي صميمي
گروه ورزشي- در ادامه رقابت هاي دو و ميداني جوانان آسيا كه در ماكائو جريان دارد، تيم ايران صاحب يك مدال طلا در پرتاب ديسك شد. محمد صميمي پرتابگر كشورمان با پرتاب ديسك به مسافت ۵۲/۶۱ متر بر سكوي نخست ايستاد و سيدعلي شاهرخي ديگر نماينده ايران در اين ماده چهارم شد. در ساير مواد مهرداد محمدي در ۸۰۰ متر چهارم شد و معرفت محمدي در پيكارهاي ۵ هزار متر در رده هفتم قرار گرفت.مسابقات دو و ميداني جوانان آسيا امروز در ماكائو به پايان مي رسد.

بازگشت ملي پوشان جودو از فرانسه
ايرنا- در پي  بازگشت  تيم  ملي  جودو بزرگسالان  ايران  از اردوي  آمادگي  مشترك  بين المللي  در فرانسه ، مدير تيم هاي  ملي  جودو ايران  گفت : اردوي  آمادگي  فرانسه  از هر حيث  بسيار عالي  و سودمند بود.اميني  درباره  اردوي  آمادگي  مشترك  بين المللي  در فرانسه  اظهار داشت : اين  اردو در حومه  شهر پاريس  و در منطقه اي  به  نام  اين  سپ  تشكيل  شد و جودوكاراني  از كشورهاي  اروپايي  از جمله  روسيه ، انگليس ، اسكاتلند، مجارستان ، لهستان ، روماني ، اوكراين ، ايتاليا و فرانسه  در آن شركت  داشتند. مدير تيم هاي  ملي  جودو ايران  گفت : متاسفانه  اردوي  آمادگي  فرانسه  با اردوي  هلند همزمان  شده  بود و بسياري  از تيم هاي  صاحب  نام  جودو جهان  كه  هميشه  در اردوي  فرانسه  شركت  مي كردند، راهي  آمستردام  هلند شده  بودند.

مصدوميت هاي وزنه برداران رو به بهبودي كامل است
گروه ورزشي - مهدي عطار اشرفي پيشكسوت وزنه برداري و سرپرست تيم ملي بزرگسالان كشورمان مي گويد: تمامي  اردونشينان تيم ملي بزرگسالان در شرايط نسبتاً خوبي قرار دارند و مصدوميت هاي جزيي برخي از آنان نيز رو به بهبودي كامل است.حسيني، نصيري نيا و برخواه اوايل اردوي بابلسر با مشكلات آسيب ديدگي نسبتاً جزيي رو به رو بودند كه خوشبختانه با كنترل و پيگيري تمرينات نسبتاً سبك روز به روز آماده تر مي شوند.وي ادامه داد: براي تمامي ساعات و دقايق حضور بچه ها در اردوي سطح دريا برنامه ريزي صورت گرفت و عليرغم اينكه تمرينات قدرتي و سنگين را پشت سر مي گذارند اما تمرين در فضاي باز و سرسبز مازندران روح و نشاط خاصي به تمرينات بخشيده است.
انگيزه و روحيه تمامي  اردونشينان براي پيگيري تمرينات واقعاً مثال زدني است و مطمئناً طي مراحل بعدي اردو همگي آنها به شرايط آرماني خود خواهند رسيد.

سه بازيكن جديد در اردوي ششم تيم ملي واليبال
علي شاكري- اردوي ششم تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران با حضور سه بازيكن جديد و اردونشينان دوره قبل از سه شنبه هفته آينده در تهران برپا مي شود. محمد تركاشوند، محمد منصوري و محمد سليماني سه دعوت شده اخير به تيم ملي محسوب مي شوند كه منصوري و سليماني در اردوهاي قبلي حاضر بودند و پس از بهبودي از مصدوميت دوباره به جمع ملي پوشان برمي گردند.

برترين هاي ليگ جهاني در هفته اول
006843.jpg
در پايان هفته اول هفدهمين دوره ليگ جهاني واليبال، تيم هاي ايتاليا، برزيل و كوبا قاطع ترين پيروزي ها را مقابل حريفان خود داشتند. جالب آنكه اين سه مدعي قهرماني در بيرون از خانه توانستند به چهار امتياز با ارزش دست پيدا كنند. روسيه قهرمان دوره چهاردهم در مصاف با فرانسه در مسكو شكست بازي اول را در بازي دوم جبران كرد و چنين بود سرنوشت صربستان نايب قهرمان دوره پيش كه ژاپن را در بازي دوم از بلند پروازي بازداشت. بلغارستان هم طي دو بازي مصر را شكست داد. لهستان هم در خاك ايالات متحده دو بار بر قهرمان المپيك هاي ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ پيروز شد. در پايان هفته اول دانته آمارال از بزريل، مين سونگ مون از كره جنوبي، تسومي گاري از ژاپن، ميركوكارسانو از ايتاليا، ماسترنجلو از ايتاليا، ورميگليو از ايتاليا و كوشي كاوا از ژاپن عنوان برترين هاي پست هاي مختلف را به خود اختصاص دادند.

رئيس فدراسيون شمشيربازي:
مسابقات تهران بالاتر از استانداردهاي جهاني برگزار شد
گروه ورزشي - مسابقات جام جهاني شمشيربازي تهران مطابق با استانداردهاي جهاني و حتي بالاتر از آن برگزار شد.
رئيس فدراسيون شمشيربازي با اعلام اين مطلب گفت: در اين دوره از مسابقات ۲۳ كشور سرشناس جهان حضور پيدا كردند كه هركدام مي توانستند ۸ شركت كننده در دو اسلحه سابر و اپه داشته باشند.
فضل الله باقرزاده افزود: دو تيم ايتاليا و فرانسه به دليل درگيري با مسابقات قهرماني اروپا به ايران نيامدند و تيم هايي چون مجارستان، هلند، روسيه، اوكراين، آلمان و بلاروس به خوبي خلاء اين دو تيم قدرتمند را پوشش دادند.
وي پيروزي قهرمانان ايران مقابل رقباي ژاپني و كره اي را ستود و اين موفقيت را زمينه ساز كسب مدال در بازي هاي آسيايي دوحه خواند. باقرزاده با اشاره رنكينگ فدراسيون جهاني گفت: قطعا طي هفته هاي آينده جايگاه تيم ايران از مقام شانزدهم به مقام بهتري ارتقاء پيدا مي كند.

توسعه ورزش همگاني از جهت گيريهاي
اصلي سازمان تربيت بدني است
گروه ورزشي- توسعه ورزش همگاني از جهت گيري هاي اصلي سازمان تربيت بدني است.
هادي حسام معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش همگاني با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: سازمان تربيت بدني با دو معاونت ورزش قهرماني و ورزش همگاني فعاليت مي كند. در ورزش قهرماني جهت گيري ها معطوف به كسب نتايج قهرماني است مانند بازي هاي آسيايي، المپيك، پارالمپيك، ناشنوايان و نابينايان و در ورزش همگاني رويكردها به سمت فراگيرشدن ورزش در ميان آحاد جامعه مي باشد.وي افزود: در ورزش همگاني سعي داريم كه سلامت و نشاط مردم را در جامعه ارتقا دهيم زيرا تجربه ثابت كرده كه ورزش عامل نشاط مي شود و هم اكنون ۹فدراسيون با رويكرد ورزش همگاني فعاليت مي كنند.رئيس مركز توسعه ورزش همگاني افزود: امسال براي توسعه ورزش همگاني شورايي متشكل از ۱۸ معاون وزير تشكيل شده و اساسنامه و سياستهاي ورزش همگاني به تصويب رسيده و به مراكز استانها هم ابلاغ شده است.

كنفدراسيون فوتبال آسيا:
مديران قبلي فدراسيون فوتبال را به رسميت مي شناسيم
مريم رضايي-كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا در جلسه اخير خود اعلام كرده است كه همچنان مديران سابق فدراسيون فوتبال ايران را به رسميت مي شناسد.به گزارش AFC كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا در سال جاري ، دو بار تشكيل جلسه داد و در آن، مسابقات، فعاليتهاي سال ۲۰۰۶ و تصميمات جلسات را در طول چهار سال گذشته مورد بررسي قرار داد.اين كميته اعلام كرده است: اتفاقاتي كه در كامبوج و اخيراً در ايران پيش آمده است به عنوان دخالت سياسي به حساب مي آيد و كنفدراسيون با هيچ گونه دخالت دولتها در امور فدراسيونهاي عضو مدارا نخواهد كرد و با توجه به تغييرات اخير مديران فدراسيون فوتبال ايران توسط دولت، تصميم گرفته شد كه همچنان مقامات پيشين به رسميت شناخته شوند.گفتني است كه دخالت سياسي دولت در فدراسيون فوتبال يونان، موجب شد كه فيفا اين فدراسيون را از حضور در بازيها محروم كند.

اردوهاي آموزشي برون مرزي براي بدمينتون بازان
گروه ورزشي - فدراسيون بدمينتون در اقدامي تازه در صدد برپايي اردوهاي آموزشي برون مرزي براي بازيكنان با آتيه در رده هاي سني نوجوانان و اميد برآمده است.در كمپ بين المللي رودي هارتونا در اندوزي تيمي متشكل از سينا بيات، رضا غلامي، محسن كاظم پور و يارا پهلوان با سرمربيگري صادق كرباسي به مدت يك ماه آموزش هاي لازم را خواهند ديد و گروه دوم نيز متشكل از دو بدمينتون باز نوجوان به نام هاي سروش اسكندري و حسن متقي به اردوي صوفيه كه از نهم مرداد  آغاز مي شود اعزام خواهند شد.

خبرهاي فوتبال جهان
دو باشگاه استراليايي در جام باشگاههاي آسيا
مريم دري منش - از سال آينده، دو باشگاه استراليايي وارد رقابتهاي جام باشگاههاي آسيا خواهند شد. بنا بر تصميم و اعلام AFC، اين دو باشگاه به جاي نمايندگان تايلند و ويتنام در اين مسابقات شركت خواهند كرد كه در سال ۲۰۰۷ تنها يك نماينده در اين رقابتها دارند و علت آن نيز نتايج ضعيفي است كه نمايندگان اين دو كشور در ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاري كسب كرده بودند.
بنابر اعلام كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا، در اين رقابتها بيست و هشت تيم در قالب هفت گروه چهار تيمي به رقابت  مي پردازند و تيم اول هر گروه به همراه قهرمان دوره قبل به مرحله يك چهارم نهايي راه پيدا مي كند.
اشلي كول در راه چلسي
006846.jpg
اشلي كول مدافع آرسنال نسبت به ترك اين تيم و پيوستن به چلسي اظهار تمايل نموده است و اين در حالي است كه آرسن ونگر مربي فرانسوي آرسنال مي گويد كه هر بازيكني را بخواهد، مي تواند در اين تيم حفظ كند. سال گذشته نيز تلاشهاي كول براي انتقال به چلسي ناكام ماند و وي در آرسنال ماندگار شد. ونگر در مورد وي كه از سران باشگاه انتقاد كرده بود گفت: «براي كول مهمترين چيز اين است كه به جاي حرف زدن، سخت كار كند، ما با حفظ تيه ري آنري نشان داديم كه هر بازيكني را كه بخواهيم، نزد خود نگه مي داريم.»
ماگات تا ۲۰۰۸ در بايرن
006840.jpg
چهار هفته مانده به شروع فصل بوند سليگا، برنامه ريزي بايرن مونيخ براي آغاز فصلي مقتدرانه،شروع شده است. در اين راستا باشگاه و فليكس ماگات، مربي اين تيم براي ادامه همكاري به توافق رسيدند. كارل هاينتس رومنيگه، رئيس هيأت مديره بايرن گفت: «ما در تمام جزئيات با يكديگر هم عقيده ايم.» ماگات از سال ۲۰۰۴ به بايرن آمد و تا ۳۰ ژوئن ۲۰۰۷ قرارداد داشت و قرارداد خود را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۰۸ تمديد نمود. وي در مدت تصدي اين پست در بايرن دو مرتبه هر دو جام آلمان را تصاحب كرد.

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |
|   حوادث    |    بين الملل    |    فرهنگ و آموزش    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    سلامت    |
|   شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |