يكشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۱ - Jul 23, 2006
تلاش براي مهار ترافيك مهرماه
بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح
كردستان- نيايش تا پايان شهريور
007722.jpg
گروه شهري- تقاطع غيرهمسطح بزرگراه نيايش - كردستان كه تاكنون ۷۰درصد پيشرفت كار داشته است تا پايان شهريور آماده بهره برداري خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما پل چپگرد به همراه پل هوايي اصلي اين تقاطع، راستگرد كردستان به شرق نيايش، تعريض باند شمالي بزرگراه نيايش - كردستان تا سئول به طول ۵۰۰ متر از جمله محورهاي آماده افتتاح طي دو ماه آينده خواهد بود اما لوپ مجموعه انقلاب، راستگرد نيايش به كردستان جنوب و كنارگذر شمال از شرق به شمال از جمله محورهايي است كه شهرداري تهران براي تملك اراضي آن مشغول رايزني با معارضين ملكي از جمله صدا و سيما، باشگاه انقلاب و آستان قدس رضوي است كه در صورت توافق پيش بيني مي شود تا پايان سال اين محورها نيز آماده بهره برداري باشد.
بنابراين گزارش در طراحي اوليه توسط مشاوران علاوه بر تقاطع غيرهمسطح نيايش - كردستان طرح ادامه بزرگراه كردستان تا چمران و تابناك نيز پيش بيني شده بود كه به دليل مواجه شدن با مخالفت صدا و سيما و نمايشگاه بين المللي در واگذاري بخشي از املاك خود به اين پروژه ۳۰درصد خواسته هاي ترافيكي شهرداري در طراحي اوليه و هنگام اجرا با مشكل مواجه  شد لذا در بخش شمالي پروژه براي فراهم كردن دسترسي شرقي به شمال، شمال به غرب و غرب به شمال زميني وجود ندارد. به گفته دنيامالي معاون فني عمراني شهرداري تهران اگر طراحي اوليه مشاوران تقاطع كردستان - نيايش محقق مي شد شاهد ادامه كردستان تا چمران و مدرس بوديم كه در برقراري ارتباطات شمالي - جنوبي اين تقاطع نقش قابل توجهي ايفا مي كرد به طوري كه محور زعفرانيه، آصف، ولنجك از طريق چمران به تابناك ولي عصر و مدرس متصل مي شد. معاون فني عمراني شهرداري تهران اظهار داشت: با توجه به بهره برداري از تقاطع كردستان - ملاصدرا در صورت برقراري ارتباط جنوب به غرب در تقاطع كردستان - نيايش بخشي از خودروهايي كه از طريق آزاد راه همت در امتداد شرقي - غربي و بالعكس در تردد بوده و با تراكم ترافيك مواجه هستند مي توانند از طريق بزرگراه كردستان و بزرگراه نيايش و بالعكس و با جريان آزاد ترافيك و بدون برخورد با تقاطع هاي همسطح به مقاصد مورد نظر دست يابند.براساس اين گزارش انتظار مي رود با بهره برداري از تقاطع كردستان - نيايش و نيز همراه با بهره برداري از تونل رسالت مهرماه امسال در محدوده شمال غرب تهران ترافيك شرايط بسامان  تري داشته باشد.

بالاي تونل طرح هاي خدماتي و رفاهي اجرا مي شود
مسيرهاي ورودي و خروجي تونل رسالت اعلام شد
007800.jpg
گروه شهري- با توجه به اين كه در نخستين هفته بهره برداري از تونل رسالت با وجود نصب تابلوهاي راهنمايي مسير و اطلاع رساني هاي رسانه اي، بخشي از رانندگان جهت وارد شدن به تونل يا خارج  شدن از آن با مشكل روبه رو بودند. مسيرهاي ورود و خروج تونل رسالت جهت سهولت دسترسي شهروندان به آن از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام شد.
مديركل هماهنگي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين  كه كم توجهي به تابلوهاي راهنماي نصب  شده و عدم آشنايي رانندگان با محورهاي ورود و خروج در اولين هفته فعاليت تونل رسالت طبيعي به نظر مي رسد، افزود: هفته گذشته مردم در مسير شرق به غرب تونل نسبت به مسير غرب به شرق آن بيشتر مشكل داشتند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، حسن آقايي مسيرهاي ورود و خروج تونل رسالت را به شرح زير اعلام كرد:
الف: مسير شرق به غرب تونل از بزرگراه رسالت
۱- كساني كه مي خواهند از مسير شرق مستقيماً داخل تونل بروند، مي بايست از سمت چپ بزرگراه رسالت به سمت غرب حركت كنند و به طور مستقيم وارد تونل شوند.
۲- كساني كه مي خواهند وارد ميدان آرژانتين يا آفريقا- شمال شوند، مي بايست از طريق كندروي سمت راست و با توجه به تابلوهاي موجود ادامه مسير دهند.
در ضمن با توجه به اين كه مسير غرب به شرق از شمال ميدان آرژانتين به بزرگراه رسالت در حال احداث است، مي بايد با توجه به تابلوهاي موجود از ميدان آرژانتين به سمت شمال حركت كرده و از ورودي سمت چپ وارد رسالت- شرق شوند.
ب: مسير غرب به شرق تونل از بزرگراه حكيم
۱- كساني كه مي خواهند از مسير غرب داخل تونل بروند، مي بايست از سمت چپ بزرگراه شهيد حكيم به سمت شرق حركت كنند و بعد از پل كردستان به طور مستقيم وارد تونل شوند.
۲- كساني كه مي خواهند از كردستان- شمال داخل تونل بروند، مي بايست با استفاده از روگذر شمال به شمال كردستان يا شمال كردستان به غرب حكيم وارد تونل شوند.
۳- كساني كه مي خواهند از كردستان- جنوب داخل تونل بروند، مي بايست از سمت راست وارد كنارگذر شده و با استفاده از راستگرد وارد حكيم- غرب يا رسالت- شرق شوند.
در ضمن تا تكميل نهايي پروژه كه دسترسي خروجي شمال به شرق رسالت از مدرس مسدود است، به عنوان مسيرهاي جايگزين در شمال به جنوب مدرس، ورود به بيهقي و سپس ميدان آرژانتين يا به ترتيب ورود به همت- شرق حقاني- جنوب و سپس رسالت- شرق پيشنهاد مي شود.
اجراي طرح هاي خدماتي و رفاهي
بالاي تونل رسالت
از سوي ديگر، فضاهاي خالي بالاي تونل رسالت به اجراي طرح هاي فرهنگي خدماتي، رفاهي و زيست محيطي اختصاص مي يابد.نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با همشهري افزود: با اجراي مسير شرق به غرب بزرگراه رسالت از ميدان آرژانتين به كردستان از طريق تونل رسالت، فضاهايي در قسمت بالاي تونل خالي باقي مانده است كه بايد به صورت بهينه براي افزايش سرانه هاي خدماتي و رفاه حال شهروندان به ويژه اهالي منطقه مورد استفاده قرار گيرد.
حسن بيادي گفت: به همين منظور برخي طر ح هاي مقدماتي براي فضاهاي خالي بالاي تونل رسالت تهيه و پيشنهاد شده است كه پس از بررسي و تامين منابع مورد نياز به تدريج اجرا خواهد شد.
وي افزود: در اين راستا، طرح هاي مختلف عمراني، خدماتي و رفاهي از جمله در زمينه هاي كارآفريني و اشتغال، مسايل فرهنگي، آموزش امور هنري و تفريحي و همچنين فضاي سبز و پارك محلي پيش بيني شده است.بيادي افزود: در حال حاضر كه تونل رسالت به عنوان طرحي ارزشمند و بومي اجرا و موجب سهولت و روانترشدن ترافيك شرق و غرب بزرگراه رسالت شده است، فضاهاي بالاي آن نيز بايد براي رفاه حال شهروندان به نحو شايسته مورد استفاده قرار گيرد.
كاهش ۱۴ ميليون ليتري مصرف سوخت
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا گفت: افتتاح تونل رسالت موجب كاهش آلودگي هوا به ميزان حداقل ۶۸۶ تن در سال مي شود.يوسف رشيدي افزود: گشايش اين تونل نقش بسزايي در تسهيل سفرهاي شهري و متعاقب آن كاهش مصرف سوخت و آلودگي هوا دارد.وي تصريح كرد: ميزان كاهش مصرف سوخت ناشي از افتتاح اين شاهراه مياني، ۱۴ ميليون ليتر در سال خواهد شد.
رشيدي همچنين گفت: هر يك از آلاينده هاي هوا به تفكيك، ذرات معلق ۶۶/،۶ اكسيدهاي نيتروژن ،۳۴ ئيدروكربن هاي غيرمتان ،۵۳ اكسيدهاي گوگرد ۳/۲ و منواكسيد كربن ۵۹۰ تن در سال كاهش مي يابد كه در مجموع رقمي معادل ۶۸۶ تن در سال خواهد بود.

ممنوعيت هرگونه ساخت و ساز در داخل حريم شهر تهران
گروه شهري-معاون شهردار تهران ضمن تأكيد بر ممنوعيت هر گونه ساخت و ساز غير قانوني در حريم شهر، گفت: يكي از اين محدوده ها در تهران حريم شمال محور بابايي است كه به عنوان حريم منطقه ۴ شهرداري نيز محسوب مي شود.
به گزارش سما ،معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران تصريح كرد: ساخت و ساز مسكوني در داخل حريم شهر نه قانوني است و نه به مصلحت كلان شهري مانند تهران است.
جليل حبيب اللهيان با تأكيد بر اينكه به هيچ عنوان اجازه هيچ گونه ساخت و ساز در داخل حريم شهر تهران را نخواهيم داد، افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي در سال ،۸۴ هيچ تشكل حقيقي، حقوقي و يا تعاوني ها نمي توانند زمين هاي فاقد كاربري هاي مسكوني را تملك كنند، بنابر اين در محدوده حريم، هم ممنوعيت فروش و هم محدوديت در ساخت و ساز داريم و به اين ترتيب با كساني كه تاكنون در اين محدوده ها اقدام به دخل و تصرف زمين ها با هدف ساخت و سازهاي غير مجاز كرده اند، برخورد خواهد شد.
به گفته حبيب اللهيان، حفاظت از درياچه، كريدورهاي طبيعي، تأمين امنيت شريان هاي حياتي، تأمين آب و برق تهران و جلوگيري از هرگونه دخل و تصرف در اين محدوده مورد تأكيد قرار گرفته است.
بنابراين گزارش، صبح ديروز تعدادي از مالكاني كه كارمند دستگاه قضايي بوده و سند مالكيت زمين هايي در اتوبان شهيد بابايي را دارا هستند، در اعتراض به عدم مجوز ساخت توسط شهرداري، در مقابل ساختمان مركزي شهرداري تهران تجمع كرده و خواستار رسيدگي به اعتراض خود شدند.

نگاه
007797.jpg
داود كاظمي

روز شمار شهرداري
برج ميلاد ۴۲۵ روز
007725.jpg
اين روزها از هر كجاي شهر كه به بالاي برج ميلاد چشم بدوزيم، مي توانيم آنتن دكل برج را ببينيم كه هر روز بالاتر مي رود. از قرار معلوم مرحله سوم بالابري آنتن دكل برج ميلاد آغاز شده است و در اين مرحله ۷۰ متر بر ارتفاع آنتن افزوده خواهد شد. بدين ترتيب مي توان به گفته مسئولان مبني بر رسيدن به ارتفاع نهايي تا پايان شهريورماه اطمينان پيدا كرد.
پروژه هجرت ۲۹ روز
007734.jpg
درست يك ماه ديگر پل بزرگراه هجرت (افسريه) افتتاح خواهد شد. از قرار معلوم با افتتاح اين پروژه ترافيك سنگين شمال- جنوب و بالعكس بزرگراه هجرت در تقاطع تختي روان خواهد شد. هم اكنون، با كار شبانه روزي كارگران و مديران ، پروژه هجرت روزهاي آخر خود را در اين ستون سپري مي كند.
پل تقاطع نيايش- كردستان ۶۵ روز
007716.jpg
اين پل كه با ايجاد مسير جنوب به غرب از كردستان به نيايش تردد در آن منطقه را تسهيل مي كند ۱۶۰ متر طول دارد.بد نيست بدانيد پلي كه طرح آن در سال ۱۳۷۵ ايجاد شده ۶۵ روز ديگر به پايان مي رسد و با احداث آن فضاي زير طرح در محدوده پارك ملت براي احداث مجموعه فرهنگي مورد استفاده قرار مي گيرد.شهرونداني كه در اين محدوده تردد مي كنند تا ۶۵ روز ديگر با احداث اين پل مي توانند منتظر تاثير آن در ترافيك شرق نيايش، شمال كردستان، بخشي از ولي عصر در اين محدوده و حتي چمران و مدرس باشند.
سينما آزادي ۵۷۰ روز
007719.jpg
هر روز، يك عدد از بزرگترين روزشمار شهرداري كم مي شود و تغييراتي در روند اين پروژه به وجود مي آيد. پي سازي براي اين بناي عظيم فرهنگي- تجاري و انجام عمليات فونداسيون، بسيار زمانبر است. اگرچه قرار است كمتر از ۵۷۱ روز ديگر يعني در حدود ۱۹ ماه ديگر اين پروژه به افتتاح برسد.

توضيح
پنج شنبه ۱۵ تير ماه خبري به نقل از مديركل امور آسيب هاي اجتماعي شهرداري در اين صفحه به چاپ رسيد. وي با ارسال توضيحي اعلام كرد: «منظور مديركل امور آسيب هاي اجتماعي شهرداري از طرح موضوعي با اين مضمون كه با اعتبار بهزيستي در شهرداري تهران مي توان سه برابر اين سازمان خدمات ارائه كرد، به دليل وجود توانايي ها و استعدادهاي موجود در شهرداري تهران بوده و به هيچ عنوان ارزيابي عملكرد سازمان خدوم بهزيستي نبوده است.»

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |