دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۸ - Jul 31, 2006
با دستگيري ۷ حفار غيرمجاز در مركز پايتخت
تونل ۱۵۰۰ متري به سرزمين گنج
جويندگان گنج در مراحل بازجويي عنوان كردند فاصله اندكي تا گنج داشتند و اگر دستگير نشده بودند به طور قطع به هدفي كه ماهها در آرزوي آن بودند مي رسيدند و مي توانستند به سرزمين رويايي گنج برسند
009081.jpg
تونل ۱۵۰۰ متري با امكانات كامل (برق، تهويه مطبوع و ...) در مركز شهر
009066.jpg
ورودي هاي مختلف تونل 
009063.jpg
009075.jpg
009078.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: ۷ جوينده گنج در حاليكه بعد از شش ماه حفاري زيرزميني در چند قدمي گنجي رويايي قرار داشتند توسط كارآگاهان اداره آگاهي تهران بزرگ و مأموران كلانتري ۱۱۶ غافلگير شدند.
راهرو به سرزمين گنج
هشت ماه قبل هفت مرد با روياي رسيدن به گنجي افسانه اي كه از قديمي ها شنيده بودند در اطراف ميدان محمديه قرار دارد دور هم جمع شدند تا با تشكيل يك باند و با نقشه اي كه از قبل تهيه كرده بودند به گنج برسند. نقشه بسيار دقيق حساب شده بود. آنان مي دانستند كه در حوالي ميدان محمديه (اعدام سابق) در گذشته اي دور كاروانسرايي وجود داشت كه در زيرزمين آن گنجي افسانه اي وجود دارد. گنجي كه مي تواند يك شبه آنها را به مرزهاي خوشبختي برساند. جستجوگران گنج راه حلي را براي رسيدن به گنج ارائه دادند و در نهايت تصميم گرفته شد تا با استفاده از وسايل بسيار مدرن كار حفاري زيرزميني از داخل بنگاه مسيح كه نزديكترين مسير تا گنج بود آغاز شود. اعضاي باند ابتدا با تهيه ۱۰ ميليون تومان يك دستگاه گنج ياب مدرن و دستگاههاي پيشرفته تهويه را خريداري  كردند و حفاري از گوشه غربي بنگاه آغاز شد.
شبها با خلوت شدن محوطه بنگاه تلاش اعضا باند آغاز مي شد. در شب عده اي به حفاري مي پرداختند و ديگران اطراف را تحت مراقبت قرار مي دادند تا كسي از راز آنان مطلع نشود. در حاليكه دو ماه از شروع حفاري گذشته بود و تونل چند صد متري حفر شده بود شرايط كار در فضاي شبانه بنگاه نامساعد شد و اعضاي باند تصور كردند كه با ادامه حفاري از آن نقطه به طور قطع راز آنان فاش شده و پليس پي به حفاري غيرمجاز آنان خواهد برد. به همين دليل سركرده باند بار ديگر برنامه جديدي را طراحي كرد و سرانجام تصميم گرفته شد كه با خريد منزلي در مسيري نزديك به محل گنج و تونل حفاري شده از راهي ديگر حفاري را ادامه دهند.چند روز بعد از اين تصميم گيري منزلي در پشت بنگاه در فاصله دو كيلومتري با ميدان محمديه به مبلغ ۲۷ ميليون تومان خريداري شد و اين بار حفاري از دو طرف يعني از داخل بنگاه و هم از داخل خانه خريداري شده تا رسيدن به مقصد احتمالي گنج ادامه يافت تا بدين ترتيب با سرعت عمل بيشتري كار تونل به پايان برسد.
اختلافات داخلي راز گنج را فاش كرد
اواخر تيرماه ساكنان كوچه نوري در حوالي ميدان محمديه به رفت و آمدهاي كاميون ها به داخل محله كوچك با كوچه هاي باريك در زمان تاريكي هوا مظنون شدند. آنها متوجه شدند كه در مدت زماني كوتاه دو كاميون خاك از داخل خانه كوچك قديمي خارج شده و چون اهالي ساخت و سازي را در آن مكان مشاهده نكرده بودند به حفاري زمين مشكوك شده و بدين ترتيب ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ را در جريان اين حوادث غير عادي در آن محله قراردادند. كارآگاهان بعد از اطلاع رساني با تحت نظر قرار دادن خانه مورد نظر متوجه خاكبرداري و حفاري در آن منزل شدند. در اين ميان اختلافاتي بين كارگران حفار با سردسته هاي باند رخ داد كه باعث شد كارگران به كلانتري ۱۱۶ مولوي مراجعه كرده و ماجراي حفاري اعضاي باند را به پليس اطلاع دهند.با ارايه گزارش به كلانتري ۱۱۶ مولوي و تحقيقاتي كه بر روي شكايت اوليه صورت گرفته بود كارآگاهان پليس مطمئن شدند كه با حفاران غيرقانوني كه انگيزه آنها مبهم بود روبرو شده اند و به اين ترتيب با دستور مقام قضايي دستور بازداشت و بازجويي از آنان صادر شد.
دستگيري متهمان و اعترافات جويندگان گنج
روز سي و يكم تيرماه كارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شدند. منزل مورد نظر تحت محاصره كامل قرار گرفت و ماموران دو متهم پرونده به نامهاي علي و حسين كه منزل فوق را چندين ميليون بالاتر از قيمت واقعي آن و تنها به دليل نزديك بودن به نقطه گنج خريداري كرده بودند در حال حفاري غيرمجاز دستگير كردند. در بازجويي از داخل منزل متهمان چند قبضه سلاح نيز كشف و ضبط شد. دو متهم ديگر اين پرونده به نامهاي وحيد و مهدي نيز شبانه در مكاني ديگر بازداشت شدند. در بازرسي از منزل اين متهمان يك قطعه آبشخور سفالي و يك تكه لوله سفالي آبرساني مربوط به دوران قاجاريه كشف شد.
دستگيري چند قدم مانده به رؤيا
با دستگيري سه متهم ديگر اين پرونده در عمليات هاي جداگانه، جويندگان گنج در مراحل بازجويي عنوان كردند كه فاصله اندكي تا گنج داشتند و اگر دستگير نشده بودند به طور قطع به هدفي كه ماهها در آرزوي آن بودند مي رسيدند.
سردار مرتضي طلايي فرمانده انتظامي تهران بزرگ روز گذشته با حضور در محل حفاري تونل و بررسي عملكرد پليس براي دستگيري اين متهمان در خصوص تونل حفرشده گفت: تونل از داخل منزل شروع شده و پس از ۱۰ متر در عمق زمين تا حدود يك كيلومتر در طول زمين پيش رفته است، با توجه به تغيير مسيرهايي كه در طول مسير وجود دارد پليس به اين قطعيت رسيده است كه جويندگان گنج طبق نقشه اي دقيق كه توسط حسين و علي تهيه شده بود حفاري خود را براي رسيدن به گنج صورت داده اند. به گفته سردار طلايي اعضاي اين باند با نورپردازي در طول مسير حفاري و فعال كردن سيستم هوارساني به وسيله پمپ هوا طي بيش از ۷ ماه حفاري نزديك به يك كيلومتر پيش رفته بودند. طول تونل به اندازه اي است كه يك انسان به راحتي در حالت ايستاده قادر به راه رفتن در داخل آن است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در خصوص عتقيه هاي كشف شده از اين متهمان گفت: «دو قطعه عتيقه مكشوفه كه جزء ميراث ملي ايران است به مقامات سازمان ميراث فرهنگي تحويل داده شد و اختيار ادامه حفاري ها در حيطه وظايف سازمان ميراث فرهنگي است.

بخشش در چند قدمي مرگ
گروه حوادث- روز گذشته اولياء دم مقتول درگيري مرگبار گاراژ محمد بعد از چهارسال، از قصاص نفس قاتل فرزندشان گذشت كردند.
به گزارش همشهري، بيست و دوم آذرماه ۸۲ علي در حالي كه يك جعبه شيريني در دست داشت وارد گاراژ محل كارش در حوالي جاده ساوه شد، مصطفي وقتي علي را با يك جعبه شيريني مشاهده كرد براي برداشتن شيريني به وي نزديك شد. ولي قبل از آنكه مصطفي بتواند يك شيريني از داخل جعبه بردارد علي به وي گفت: «پسرت چند دقيقه قبل شيريني سهم تو را برداشته است» مصطفي با شنيدن اين حرف عصباني شد و اين آغاز نزاع بود.
با شروع دعوا وحيد برادر علي با مشاهده صحنه درگيري، خود را به محل حادثه رساند. روح الله پسر مصطفي نيز براي كمك به پدر به جمع درگير نزديك شد. در اين ميان وحيد و روح الله با يكديگر گلاويز شده و وحيد با ضربات چاقو باعث مرگ روح الله شده و سپس متواري شد.پليس جنايي بعد از اطلاع از موضوع به محل مراجعه كرد. عامل اين جنايت با تلاش كارآگاهان جنايي دستگير و به قتل اعتراف كرد. پرونده اين جنايت به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارجاع داده شد و در نهايت با بررسي شواهد پرونده و اعترافات صريح متهم به قتل، وحيد محكوم به قصاص شد. حكم صادره از سوي شعبه ۴۰ ديوان عالي كشور تاييد و براي اجراي احكام به دادسراي امور جنايي تهران ارسال شد.
برپايه اين گزارش فخرالدين جعفرزاده رياست دادسراي امور جنايي تهران، جابري قاضي اجراي احكام و پورمكري مدير دفتر اجراي احكام طي چند جلسه صلح و سازش تلاش فراواني براي جلب رضايت اولياء دم و گذشت آنان از اعدام كردند و در نهايت روز گذشته تلاشهاي گروه صلح و سازش دادسراي امور جنايي تهران به نتيجه مناسب رسيد و اولياء دم از عامل مرگ فرزندشان گذشت كردند و به اين ترتيب عفو زيباي آنها زندگي دوباره اي به جوان نادم بخشيد.جابري قاضي اجراي احكام روز گذشته در خصوص اين خبر به همشهري گفت: با توجه به آنكه متهم فاقد هر گونه سابقه كيفري بود، جلسات صلح و سازش به محض وصول پرونده آغاز شد و روز گذشته اولياء دم مقتول با انسانيت و گذشت خود به همه درس بخشش دادند.

با تلاش مأموران كلانتري ۱۴۷ گلبرگ
دستگيري سارقان گاوصندوق ۸ ميليوني
009069.jpg
009072.jpg
گروه حوادث - نگهبان يك مجموعه ورزشي كه با اجير كردن دو تن از دوستانش اقدام به سرقت ۸ ميليون تومان پول نقد از ورزشگاه كرده بودند، ۷ ساعت پس از سرقت توسط مأموران كلانتري ۱۴۷ گلبرگ به دام افتادند.
به گزارش همشهري، شامگاه شنبه زماني كه نگهبان ۴۹ ساله مجموعه ورزشي «خانه شهر» وابسته به شهرداري تهران در شرق پايتخت در حال استراحت در اتاقك نگهباني اش بود ناگهان صداي قدم هاي چند مرد توجهش را جلب كرد. مرد نگهبان از اتاقك نگهباني اش بيرون آمد، اما هنوز چند قدمي برنداشته بود كه ناگهان مردي اسلحه اي را از پشت
بر روي گردنش گذاشت و او را با تهديد به داخل اتاقك فرستاد.
نگهبان ميانسال هنگامي كه جان خود را در خطر ديد به ناچار داخل اتاقك شد و در همان لحظه بود نگهبان متوجه شد سارقان سه نفر هستند و بدون اين كه بتواند صورت آنها را ببيند، توانست يكي از آنها را از روي صدايش شناسايي كند.
سارقان جوان پس از بستن دست، پا و دهان نگهبان به طرف دفتر ورزشگاه رفتند اما هنگامي كه قصد سرقت گاوصندوق باشگاه ورزشي را داشتند سروصدايي ايجاد شد باعث شد چند نفر از ساكنان محل مشكوك شده و ماجرا را به پليس ۱۱۰ اطلاع دهند.اما سارقان قبل از رسيدن پليس فرار كردند و مأموران هنگامي رسيدند كه با پيكر مجروح نگهبان مجموعه ورزشي روبه رو شدند.در بازجويي هاي صورت گرفته از مرد نگهبان. وي اظهار داشت: سارقان سه نفر بودند كه احتمال مي رود يكي از آنها از همكاران شيفت شب ما باشد.
مأموران كلانتري ۱۴۷ گلبرگ به سرپرستي سروان القاصي با داشتن نخستين سرنخ ساعتي پس از سرقت ۵/۸ ميليوني رديابي هاي خود را براي شناسايي نخستين مظنون آغاز كردند. با احضار اين جوان به كلانتري وي به سرقت با همدستي دو تن از دوستانش اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را مشكلات مالي بيان داشت.
درحالي كه با زجويي از اين جوان ادامه داشت
۲ همدست وي با مراجعه به كلانتري خود را معرفي كردند.
سارق جوان در اعترافاتش درخصوص نحوه سرقت گفت: چون مي دانستم آخر هر ماه مبلغ زيادي پول در گاوصندوق جمع مي شود، نقشه سرقت را طراحي كردم و پس از ساختن يك كليد از روي در اصلي ورزشگاه شب حادثه به راحتي وارد مجموعه ورزشي شديم و دست به سرقت زديم. برپايه اين گزارش، متهمان اين پرونده، عصر ديروز براي بازجويي تكميلي به دادسراي رسالت انتقال يافتند.

پايان مرگبار گروگان
گروه حوادث- آدم ربايان قبل از دستگيري گروگان خود را با ضربات چاقو به قتل رساندند.
به گزارش همشهري، عصر روز شنبه خبر وقوع يك آدم ربايي به اطلاع كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ رسيد.
گروگان مرد ۵۰ ساله اي به نام علي بود كه توسط افراد ناشناسي ربوده شده و آدم ربايان در مقابل آزادي وي طلب ۵۰ ميليون تومان از خانواده اين مرد تراشكار كرده بودند.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: كارآگاهان به محض اطلاع از موضوع تحقيقات خود را آغاز كردند. در تماس بعدي كه از سوي آدم ربايان با خانواده گروگان انجام گرفت طبق هماهنگي پليس، خانواده علي قرار ملاقات با آنان برقرار كردند. كارآگاهان اداره يازدهم عصر ديروز در محل قرار حاضر شدند و طي يك عمليات غافلگيرانه يكي از آدم ربايان را كه براي اخذ مبلغ فوق به آنجا مراجعه كرده بود بازداشت كردند. فرد موردنظر در همان تحقيقات اوليه گفت: «همدستم علي را در مخفيگاهمان به قتل رسانده است.» پليس بلافاصله خود را به مخفيگاه موردنظر در حوالي ميدان تجريش رساند و با ورود به مخفيگاه متاسفانه با جسد علي كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود مواجه شد.»
بر پايه اين گزارش، تحقيقات پليس آگاهي درخصوص اين حادثه تلخ تا كشف راز اصلي اين آدم ربايي ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |