پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۲ - Oct 5, 2006
رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
رمضان ماهي است كه ابتدايش رحمت، ميانه اش مغفرت و پايانش، آزادي
از آتش جهنم است.
(بحار الانوار، ج 93، ص 342 )
امروز با حافظ
وز شما پنهان نشايد كرد سرّ  مي فروش
دوش با من گفت پنهان، كارداني تيزهوش
سخت مي گردد جهان بر مردمان سختكوش
گفت آسان گير بر خود كارها كز روي طبع
آب و هوا
002001.jpg

عكس روز
002016.jpg
عكس: رويترز‎/ فرانچسكو بونيلا
گروهي از غواصان اسپانيايي در اعماق درياي مديترانه به جمع آوري زباله پرداخته اند.

در شهر چه خبر
ساماندهي توزيع شير
تا پايان هفته جاري عاملان توزيع شير يارانه اي موظف به نصب اتيكت مشخصات و توضيحات مي شوند. محتويات اين اتيكت ها شامل نام عامل، شماره عامليت، روز توزيع، ميزان سهميه و ساعت عرضه شير يارانه اي است. اين اقدام با هدف ساماندهي توزيع شير يارانه اي و استفاده از خود خريداران به عنوان بازرسان مردمي است. مردم با مقايسه اطلاعات درج شده بر روي اتيكت ها و عملكرد عاملان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به شماره 124 اطلاع مي دهند. همچنين نرخ مصوب شير يارانه اي 190 تومان اعلام شده است.

نرخ رمضاني مغز گردو
روند صعودي قيمت خشكبار به ويژه قيمت گردو متوقف شد. نرخ عمده فروشي مغز گردو با قرار گرفتن در فصل پايان محصول كهنه و در راه بودن محصول نو به علاوه تقاضاي بالا در ماه مبارك رمضان از كيلويي 7 هزار و 500 تومان به 9 تا 9 هزار و 500 تومان نيز رسيد كه اين روند طي چند روز گذشته متوقف شد و نرخ مغز گردو 500 تا 600 تومان كاهش يافت. سيد مصطفي حسيني رئيس اتحاديه خشكبار مي گويد: در مقابل نرخ نخودچي عمده فروشي نيز تحت تأثيرگراني حبوب از كيلويي 1300 تومان به 1800 تومان افزايش يافته است. در حال حاضر نرخ خرده فروشي اين اقلام بين 15 تا 20 درصد گران تر توزيع مي شود.

نمك غيربهداشتي
نمك هاي خوراكي با بسته بندي هاي زرد فاقد شماره پروانه و مجوز غيرقانوني هستند و از آنجا كه بدون طي شدن پروسه تصفيه بسته بندي مي شوند مورد تأييد وزارت بهداشت نيستند. مجيد عطايي مشاور اطلاع رساني معاون غذا و داروي وزارت بهداشت مي گويد: فقط نمك هاي تصفيه شده و يد دار در بسته بندي هاي سفيد مورد تأييد وزارت بهداشت است.

خداحافظي پرتقال
با وجود نگهداري سردخانه اي ميوه ها و چهارفصل كردن آنها به نظر مي رسد پرتقال از سطح ميادين ميوه و تره بار خداحافظي مي كند. طي ماه پيش پرتقال در ميادين مركزي قيمتي حدود كيلويي 400 تومان داشت كه اين ميزان با كميابي اين ميوه به كيلويي 1200 رسيده است. به گفته آگاهان بازار پس از افزايش تعرفه واردات ميوه ثبت سفارش براي واردات صورت نگرفت. بنابراين پرتقال طي هفته هاي بعد با محدوديت عرضه روبه رو خواهد شد.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه مراكز مخابرات شهيد قدوسي، شهيد مشهدي مهدي، شهيد صالح طبري (تهران)، دكتر حسابي و شهيدان غياثي آغاز شد. با اجراي عمليات مذكور ارتباط تلفني مشتركين در مركز مخابرات شهيد قدوسي با پيش شماره هاي 2222۲۲۲۷،۲۲۲۵، 26۲۲۹۰،و 2291 در محدوده خيابان هاي ميدان مينا، 8 متري رودبار، ميرداماد و نساء تا فردا با اختلال همراه است. ارتباط تلفني مشتركين در مراكز مخابرات شهيد مشهدي مهدي با پيش شماره هاي 3346 تا 3349 ، 3386 و 3387 نيز در محدوده خيابان هاي بزرگراه امام رضا (ع)، سه راه سليمانيه و در مركز مخابرات شهيد صالح طبري با پيش شماره هاي 4463 تا 4467 در محدوده خيابان هاي بلوك 11، 15، 14 و بلوار فاز 2 تا فردا با اختلال همراه است. در مركز مخابرات دكتر حسابي كرج نيز پيش شماره هاي 645 تا 649 در محدوده خيابان هاي پرنيان، كوچه  پرسيا و پامچال و در مركز مخابرات شهيدان غياثي كرج پيش شماره هاي 430 تا 435 در محدوده بلوار ظفر خيابان 8 متري، 14، 15، 17 غربي، 8 شرقي، توحيد 1 تا 4 ، 10 متري، 13 غربي، 17 شرقي، 12 متري تختي غربي تا فردا با اختلال روبه رو مي شوند.

ضيافت مهر
002046.jpg

تلويزيون
002034.jpg

فرهنگسرا
بانك تجربه هاي ماندگار سالمندان
به زودي بانك تجربه هاي ماندگار با هدف ثبت تجربه هاي گرانبهاي سالمندان افتتاح مي شود. در اين بانك سالمندان تجربه هاي زندگي خود را در خصوص كار، زندگي، تحصيل، ازدواج، موفقيت ها و ... جهت انتقال به نسل هاي آينده و استفاده جوانان به يادگار مي گذارند.
سالمندان مي توانند تجربه هاي مكتوب خود را به نشاني: www.iraiaagig.ir ارسال كنند. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره 33358688 فرهنگسراي سالمند تماس بگيرند.

جزءخواني قرآن
مراسم جزءخواني قرآن كريم و جلسات احكام در ماه مبارك رمضان هر روز از ساعت 8:30 تا 11 در فرهنگسراي تهران برگزار مي شود.
بانوان علاقه مند مي توانند در ساعات ياد شده به نشاني تهرانسر، شهرك پاسداران، خيابان شهيد ابوطالبي، كتابخانه مسجدالنبي(ص) مراجعه كنند.

بازار
ويترين رايگان فروش خودرو
002037.jpg
مركز همگاني خريد و فروش خودروهاي كاركرده كه چهارمين مركز خود را به تازگي راه اندازي كرد و گسترش خدمات رايگان را در دستور كار خود قرار داده است، پس از راه اندازي تلفن گويا كه به صورت 24 ساعته قيمت روز خودروهاي داخلي و خارجي كاركرده را اعلام مي كند . همچنين سايت مركز همگاني خريد و فروش خودرو به آدرس www.iraacTM.com به صورت رايگان اطلاعات و تصوير خودروهاي فروشي را دريافت و فعال مي كند. فقط طي روزهاي جمعه حدود 7 هزار خودرو به اين مراكز مراجعه مي كنند كه فهرست اين خودروها نيز در سايت قرار خواهد گرفت.
شهرونداني كه به هر دليل آشنايي و يا دسترسي به اينترنت ندارند مي توانند با مراجعه به مركز همگاني خريد و فروش نسبت به ارائه اطلاعات و مشخصات براي قرار گرفتن در فهرست فروش خودروهاي اين سايت اقدام كنند.

سكه، طلا و ارز
002040.jpg

ببخشيد؛ الآن چه كار مي كنيد
پروانه معصومي
در ميهمان خاص
002010.jpg
در يك فيلم بلند سينمايي كه ميهمان خاص نام دارد و فيلمي كاملا زنانه است به عنوان طراح قصه و بازيگر حضور دارم.
كارگردان اين فيلم فعلا مشخص نيست اما قطعاً من كارگردانش نيستم. قرار است فيلمبرداري ميهمان خاص در مكه و مدينه انجام شود، تهيه كننده اين فيلم احمد ميرعلايي است و من در آن نقش يك زائر خانه خدا را برعهده دارم.
فكر مي كنم تا به حال از نگاه زن به مسأله حج پرداخته نشده است،  مسائلي كه زنان در انجام اين فريضه با آن درگير هستند. هميشه به اين عبادت از زاويه ديد مردها نگاه شده اما ما اين بار قصد داريم از ديد زنان به حج بپردازيم.
علاوه بر اين، در سريال 40 سرباز كه اين روزها مرحله تدوين را طي مي كند و سريال حضرت يوسف(ع) كه در مرحله فيلمبرداري است، به عنوان بازيگر حضور داشته ام. درمورد ميهمان خاص شنيده بودم در بعضي خبرگزاري ها عنوان شده بود قرار است اين فيلم را من كارگرداني كنم، اما مي گويم فعلا قصد اين كار را ندارم.

فتحعلي اويسي
به دنبال مجوز موسيقي
002007.jpg
همچنان مشغول بازي در مجموعه زيرزمين به كارگرداني عليرضا افخمي هستم. در اين سريال همانطور كه مي بينيد نقش فرج فرجيان را بازي مي كنم و اميدوارم كار مورد استقبال تماشاگران قرار گيرد.
درمورد نتيجه كار حالا نمي توانم اظهارنظر كنم بايد ببينم مردم چه مي گويند. ما فعلا مشغول ادامه كار هستيم و شايد تا آخر ماه اين درگيري ادامه پيدا كند. من بعد از مجموعه كمربندها را ببنديد در هيچ سريالي بازي نكردم، البته مهدي مظلومي دوباره از من دعوت به كار كرد اما نمي خواستم نقش هاي قبلي را تكرار كنم و نپذيرفتم. فكر مي كنم نقشي كه در زيرزمين دارم جدي است و كمي از آن نقش هاي صرفاً طنز قبلي دور شده ام.
به غير از درگيري هاي اين سريال، براي آلبوم موسيقي اشك مهتاب كه كار مشتركي با پسرم است هم به دنبال مجوز هستم. اگر مجوز گرفتيم صداي من را در اشك مهتاب مي شنويد.

لاله صبوري
فعلا كارگرداني و نويسندگي
001998.jpg
احتمالا از نيمه دوم سال آينده ساخت يك مجموعه تلويزيوني را آغاز مي كنم. چند طرح نوشته ام و قطعاً ساخت يكي از آنها را آغاز مي كنم. علاوه بر اين در سريال 26 قسمتي من نه منم به كارگرداني بهروز خلجي نيز بازي كرده ام اين مجموعه آماده پخش است و پس از ماه رمضان روي آنتن مي رود.در شهرك ترافيك كه يك مجموعه 52 قسمتي است نيز به عنوان نويسنده حضور دارم. اين مجموعه در قسمت هاي 10دقيقه اي از شبكه دوم سيما پخش مي شود و بازيگران آن پرستو گلستاني و نصرالله رادش هستند.

آلودگي هواي تهران
002013.jpg

چشم انتظار
كجايي اي عزيز؟
002043.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
موفقيت
روزنامه ديلي ميل را باز كردم. در صفحه ادبيات فراخوان داستان گذاشته بودند. آيا مي توانيد داستان كوتاهي در 55 كلمه بنويسيد؟ چه فراخواني! يعني مي شود؟
مردد بودم. دست به كار شدم. اول و آخر و وسطش را جور كردم. پنج تايي حك و اصلاح و تمام. پست كردم. امروز ديدم چاپ شده.
باب / اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
كنسرت در عمق دريا
اسلو: يك خواننده ايرلندي- گرجي در عمق 303 متري آب به همراه 5 نفر ديگر كنسرت برگزار كرد تا اين كه ركورد برگزاري كنسرت را در عمق دريا به خود اختصاص بدهد. اعضاي اين گروه موسيقي به مدت 35 دقيقه در عمق 303 متري آب و در داخل يك مخزن به شكل زيردريايي اين ركوردشكني را انجام دادند.
مسابقه سرعت
بوردو: 6 راننده انگليسي و يك راننده لهستاني در فرانسه به اتهام برگزاري مسابقه اتومبيلراني سرعت غيرقانوني دستگير شدند. اين 7 نفر كه همگي از افراد ثروتمند بودند و خودروهاي گرانقيمت داشتند تصميم گرفتند كه در بزرگراههاي فرانسه، انگليس و اسپانيا مسابقه سرعت برگزار كنند. ديروز پليس فرانسه به طور اتفاقي متوجه شد يكي از اين رانندگان در حال رانندگي با سرعت 200 كيلومتر در ساعت است. به همين دليل پليس هر 6 راننده را تحت تعقيب قرار داد.
دستورالعمل براي جهانگردان
پكن: سازمان جهانگردي كشور چين براي شهرونداني كه قصد سفر به كشورهاي خارجي را دارند دستورالعمل تازه اي صادر كرده است. در اين دستورالعمل از آنها خواسته شده كه در زمان اقامت در كشورهاي خارجي آهسته صحبت كنند، زباله ها را داخل سطل هاي زباله بيندازند و نوبت را رعايت نمايند. سال گذشته جهانگردان چين 31 ميليون سفر انجام دادند كه پيش بيني مي شود تعداد سفرهاي آنان به 100 ميليون سفر در سال 2020 برسد.
اشتباه در روز نخست
كاليفرنيا: پرستار يك خانواده در آمريكا در نخستين روز كار خود مرتكب خطاي فاحشي شد. وي كه قرار بود فرزند خانواده را از مدرسه به خانه بياورد در نخستين روز كاري به مدرسه رفت اما به اشتباه، پسربچه ديگري را به خانه آورد. هنگامي كه والدين اين كودك به مدرسه مراجعه كردند متوجه شدند كه شخص ديگري فرزندشان را از مدرسه تحويل گرفته است. به همين دليل پليس را خبر كردند و تصوير اين پسربچه در تلويزيون پخش شد. به هر حال پس از اين كه صاحبخانه به منزل بازگشت متوجه شد كه پرستار، كودك ديگري را به خانه آورده به همين دليل او را به پليس تحويل داد تا اين اشتباه بزرگ ختم به خير شود.
نوشابه كوكائين
نيويورك: چند روزي است كه يك نوشابه انرژي زا با نام كوكائين در فروشگاههاي نيويورك عرضه مي شود. با آن كه اين نوشابه فاقد ماده مخدر كوكائين است اما با اين حال شهردار نيويورك به شدت نسبت به عرضه اين نوشابه معترض شده و معتقد است كه نام آن باعث تشويق شهروندان به استفاده از ماده كوكائين مي شود.
به دنبال گنج
لندن: همواره در داستانها خوانده ايم كه غواصان به دنبال گنج هاي مدفون شده زير بقاياي كشتي هاي به گل نشسته در اعماق اقيانوس ها بوده اند اما يك شركت عرضه كننده خدمات دريايي در انگليس فعاليت خود را در اين حوزه متمركز كرده است. چندي پيش اين شركت اقدام به بيرون آوردن مقدار قابل توجهي ورق هاي مس، روي و نيكل از عمق يك كيلومتري اقيانوس كرد و با قيمت بسيار بالايي اين ورق ها را فروخت. مسئولان اين شركت پيش بيني مي كنند در آينده درآمد كلاني از فروش بقاياي كشتي هايي كه در اعماق آب ها به گل نشسته اند كسب كنند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |