پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۲ - Oct 5, 2006
در مراسم افتتاح نمايشگاه تخصصي راهنمايي و رانندگي عنوان شد؛
وزارت كشور پليس را در كاهش 50 درصدي
تخلفات حمايت مي كند
001899.jpg
گروه اجتماعي- وزير كشور اعلام كرد: پليس راهنمايي و رانندگي قابليت هاي زيادي دارد، به گونه اي كه با فراهم شدن ساز و كارهاي لازم مي تواند ميزان تخلفات را در كشور به 50 درصد كاهش دهد.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي در مراسم افتتاحيه نمايشگاه تخصصي پليس راهنمايي و رانندگي عنوان كرد: اگر پليس از تمام توان خود استفاده كرده و بتواند چنين امري را محقق كند در آينده اي نه چندان دور مي توان كشته هاي ناشي از تصادفات را از 30 هزار نفر در سال به 15 هزار نفر كاهش داده و نيز 260 هزار مجروح را به 120 هزار مجروح تقليل داده و به اين ترتيب خسارات مالي ناشي از تصادفات را كه هم اكنون 6 هزار ميليارد تومان در سال است به 3 هزار ميليارد تومان كاهش دهد.
وي اظهار داشت: نيروي پليس مهمترين نقش در برقراري نظم و انضباط اجتماعي را داراست. بنابراين بايد در بخش فرهنگ سازي اقدامات جدي و موثر را به كار بندد.
وزير كشور در پايان از نيروهاي پليس خواست در برخورد با خاطيان با حفظ احترام و كرامت انساني، با شهروندان برخورد شود.
فرمانده نيروي انتظامي نيز در اين مراسم گفت: بر اساس يك تحقيق دانشگاهي، پليس به تنهايي قادر به كاهش 50 درصدي تلفات انساني ناشي از تصادفات است. بنابراين پليس بايد با تمام قدرت وارد عمل شود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به افزايش 2 برابري توان امدادي براي انتقال مجروحان در هنگام تصادفات به بيمارستان ها، افزود: در سال 84 نسبت به سال ماقبل آن، افزايش دو برابر داشته ايم و امسال نيز در تلاشيم تا توان امدادي را حداقل به دو برابر توان موجود در كشور ارتقا دهيم.
جانشين معاون راهنمايي و رانندگي ناجا نيز گفت: پليس راهنمايي و رانندگي عملكرد خود را در رابطه با افزايش برخورد با رانندگان متخلف در زمينه عدم استفاده از كلاه ايمني و كمربند ايمني به ميزان 5/27 درصد افزايش داده به طوري كه 5/39 درصد افزايش برخورد در عدم استفاده از كمربند ايمني داشته ايم، همچنين به دنبال افزايش برخورد پليس با موتورسواراني كه كلاه ايمني استفاده نمي كردند 5/10 درصد كاهش تخلفات گزارش شده است.
سردار سيد كمال  هاديان فر در مراسم افتتاح نمايشگاه تخصصي پليس راهنمايي و رانندگي افزود: با توجه به اين كه طول آزادراه ها 7/1 درصد كل راههاي كشور بوده و طول راههاي فرعي 57 درصد راههاي كشور است، طي 6 ماهه اول سال 84 و 85، يك چهارم مرگ ومير ها به كشته هاي ناشي از تصادفات جاده اي در كشور اختصاص يافته به طوري كه علاوه بر خسارت جاني 6 هزار ميليارد تومان خسارت مالي بر جاي گذاشته است.
وي افزود: هم اكنون 8 ميليون 300 هزار خودرو و نيز 7 ميليون موتورسيكلت در كل كشور تردد مي كنند به گونه اي كه 100 درصد سفرهاي درون شهري با خودروها و موتورسيكلت ها انجام مي شود.
هاديان فر در رابطه با وضعيت تصادفات گفت: با توجه به رشد 1/1 درصدي بستر عبور و مرور در كشور و نيز افزايش 2 ميليون وسيله نقليه عمومي و همچنين 5/1 ميليون راننده جديد انتظار مي رفت هزار و 840 نفر به كشته هاي سال گذشته اضافه شود در حالي كه بر اساس آمار طي 6 ماهه اول سال جاري 12 هزار و 506 نفر كشته در حوادث جاده اي داشته ايم.
هاديان فر در خصوص تعويض پلاك خودروها اظهار داشت: با اجراي طرح جديد بهبود تعويض پلاك خودروها قرار است 40 درصد رشد در ميزان عملكرد راهنمايي و رانندگي در اين بخش داشته باشيم. همچنين اين طرح به گونه اي است كه مراجعات مردم به مراكز شماره گذاري كاهش يافته و اين اقدامات با همكاري پليس راهنمايي و رانندگي و ادارات پست سراسر كشور صورت پذيرد.
جانشين معاون راهنمايي و رانندگي ناجا در خصوص طراحي گواهينامه هاي جديد گفت: در صورت تصويب 5 نوع گواهينامه در 4 رنگ صادر مي شود به گونه اي كه گواهينامه هاي كاغذي فعلي به پلاستيك pvc تبديل مي شود به طوري كه اقدامات امنيتي از جمله هوشمند بودن كارت ها و حساس بودن به مواد شيميايي پاك كننده در اين كارت ها لحاظ شده است.

هفته اطعام
و اكرام نيازمندان
گروه اجتماعي - به منظور تكريـم ايتام و خانواده هاي تحت حمــايت كمــيته امـداد با شعار سفره هاي آسماني، هر خانوار ايرانــي ميزبان يك افطاري، هفته اطعام به نيازمندان و اكرام ايتام از پانزدهم ماه مبارك رمضان ميلاد حضرت امام حسن مجتبي(ع) تا روز بيست و يكم اين ماه مصادف با شهادت امير مومنان حضرت علي(ع) برگزار مي گردد.
رئيس ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد امام خاطرنشان كرد: در روز شهادت مولي الموحدين حضرت علي(ع) مرحله ديگري از طرح اكرام ايتام از سوي كميته امـداد در سـراسر كشور به مورد اجرا گذارده مي شود كه بر اساس اين طرح هر يك از افراد نيكوكار و حاميان خيـّر مي توانند حمايت مالــي و معنوي يك يا چند كودك يتيم را بـراي يـك سـال يا بيشتر عهده دار شوند. بيش از 183 هزار كودك يتيم در كشوروجود دارد.

تجمع تعدادي از جانبازان مقابل
نهاد رياست جمهوري
ايلنا: صبح ديروز، عده اي از جـــانبــازان در اعتـراض به برخـي مواد مندرج در لايحه جامع خدمات ايثارگران، مقابل نهاد رياست جمهــوري تجـمع كردند.
تعداد جانبازان تجمع ژكننده به 50 نفــر مــي رسيــد. آنـان خواهان پس گيري لايحه جامع خـدمات ايثــارگـران از سوي دولت شدند.
يكي از جانبازان تجمع كننده، علـت تحصن خـود را اعتراض به مفاد لايحه جامع خدمات رساني ايثـارگران كـه در حـال حـاضر در مجلس بازنگري مي ژشود، اعلام كرد و افزود: در اين لايحه نكاتي لحاظ شده است كه مورد رضايت ما نيست.

لايحه تشكيل مراكز تخصصي مشاوره خانواده
به زودي به دولت فرستاده مي شود
گروه اجتماعي - جمال كريمي راد وزير دادگستري گفت: طرح تشكيل مراكز تخصصي مشاوره خانواده آماده شده و پيش نويس اين طرح براي اصلاحات، به معاونت توسعه حقوقي فرستاده شده و به زودي در قالب لايحه تشكيل مراكز تخصصي مشاوره خانواده به دولت فرستاده مي شود.
وزير دادگستري با مثبت و مفيد ارزيابي كردن حضور زنان در سيستم قضائي كشور گفت: در حال حاضر از حضور زنان به عنوان يكي از سه قاضي تجديدنظر، داديار در دادسرا كه حق اظهارنظر و صدور قرار دارند بهره منديم.
وزير دادگستري همچنين گفت: الزام وجود مشاور زن در دادگاه هاي خانواده در لايحه تشكيل مراكز تخصصي مشاوره خانواده پيش بيني شده و اين اقدام، گام مثبتي در جهت استفاده از تخصص و تجربه قضات زن مشاور به منظور بقا و تحكيم بنيان خانواده است.
وزير دادگستري خاطرنشان كرد: در قانون، حضور مشاور زن پيش بيني شده و در تبصره 3 قانون اختصاص تعدادي از دادگاه هاي موجود به دادگاه هاي موضوع اصل 21 قانون اساسي (دادگاه خانواده) مصوب 8 مرداد سال 1376 آمده كه هر دادگاه خانواده حتي  المقدور با حضور مشاور قضايي زن، شروع به رسيدگي نموده و احكام، پس از مشاوره با مشاوران قضائي زن صادر خواهد شد .كميسيون حقوقي و قضائي مجلس نيز كليات طرح وجود قضات مشاور زن در دادگاه هاي خانواده را به تصويب رسانده است.

عدم ارتباط حوزه هاي وزارت رفاه با وزارت بهداشت
ايسنا: معاون آموزشي وزارت بهداشت گفت: امكان ايجاد اختلال در برخي فعاليت هاي وزارت بهداشت در صورت واگذاري امور غير مرتبط وزارت رفاه به اين وزارتخانه وجود دارد.
محمدعلي محققي با بيان اين مطلب اظهار كرد: بررسي طرح ادغام وزارتخانه هاي بهداشت و رفاه از جنبه هاي مختلف قابل بررسي است كه در حال حاضر هيچ گونه ابلاغيه اي در اين خصوص به وزارت بهداشت نرسيده است. وي ادامه داد: در صورت واگذاري وزارت رفاه به وزارت بهداشت علي رغم ظرفيت هاي عظيم اين وزارتخانه، بايد امكانات مورد نياز نيز در اختيار گذاشته شود. محققي با بيان اين كه با توجه به بررسي هاي كارشناسي توسط نمايندگان مجلس، احساس نگراني خاصي در اين زمينه وجود ندارد، تصريح كرد: واگذاري برخي امور مرتبط با فعاليت هاي وزارت بهداشت از جانب وزارت رفاه از قبيل امور بيمه اي يا حوزه هاي مختلف سازمان تامين اجتماعي، به مراتب عاملي براي تسهيل در بسياري امور موجود در وزارت بهداشت مي شود و ادغام وزارتين بهداشت و رفاه بايد همراه واگذاري تجهيزات و نيروي انساني مربوط باشد.

اجراي طرح تعيين حدود اختيار و تنظيم
امور وكالت و كارشناسان
گروه اجتماعي - رئيس مركز امور مشاوران حقوقي، وكلا و كارشناسان قوه قضائيه از اجراي طرح تعيين حدود و اختيار تنظيم امور وكالت و كارشناسي به منظور رفع اطاله  دادرسي خبر داد.
محمدعلي حجازي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه گسترش امر وكالت و كارشناسي از اقدامات آتي اين مركز است، اظهار داشت: مقدمات اجراي طرح افزايش اختيارات وكلا و كارشناسان صورت گرفته و اين طرح تقريباً مورد تأييد رئيس قوه قضائيه هم قرار گرفته است.وي افزود: اين طرح در راستاي سياست دفع كه مورد تأكيد رئيس قوه قضائيه است تهيه شده و به موجب آن، از طرح دعاوي واهي و بدون سند در محاكم جلوگيري مي شود و به موجب آن، دفاتر معاضدت قضايي مسئول تشخيص واهي يا مستندبودن دعوا مي شوند و در صورت تأييد كارشناسان و مشاوران اين دفاتر، دعاوي در محاكم طرح مي شود.حجازي ادامه داد: حداكثر تا 2ماه آينده اين طرح در كشور اجرا مي شود و با اجراي اين طرح، اطاله دادرسي كاهش و دادرسي ها سريع و عادلانه مي شود و تحول چشمگيري در دستگاه قضايي ايجاد مي شود.وي ادامه روند جذب وكيل و كارشناسان، گسترش مشاوره حقوقي و خدمات گسترده به مردم، تعيين سقف حق الزحمه وكلا براي دعاوي حقوقي و اجراي آيين نامه الزامي شدن وكيل را از ديگر اقدامات آتي دانست.

بالا بودن آمار سزارين براي بيمارستانها نمره منفي دارد
001902.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: در حال حاضر درصد بالايي از زايمان ها به روش سزارين انجام مي شود كه 75 درصد آنها غيرضروري و انتخابي است كه صرفاً به دليل مشكلات حقوقي و دستمزد كم در زايمان طبيعي براي پزشكان و افزايش بچه دار شدن در زنان است. اين امر باعث شده آمار سزارين در كشورمان 4 برابر استاندارد جهاني باشد و اين زنگ خطري براي مسئولان بهداشتي است.
سيد مؤيد علويان معاون سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اين كه بالا بودن آمار سزارين بيمارستانها موجب احتساب نمره منفي براي بيمارستانها مي شود گفت: در حال حاضر 40 درصد زايمان ها در كشور به روش سزارين انجام مي شود كه 4 برابر ميانگين جهاني است و متأسفانه در بيمارستانهاي خصوصي تا 80 درصد زايمان ها به روش سزارين است كه براي كنترل آن از ابزارهاي قانوني و نظارتي وزارت بهداشت با نظارت مستمر و دائمي و كاهش رتبه اين بيمارستانها استفاده مي كنيم كه اين كار موجب كاهش اعتبار بيمارستان و نرخ تعرفه هاي آن مي شود.وي افزود: در حال حاضر آمار مرگ ومير مادران باردار در كشور از 37 مورد در صدهزار تولد زنده در سال 75 به 27 مورد كاهش يافته، اما هنوز از استانداردهاي جهاني عقب هستيم و بايد آموزش زايمان هاي بدون درد و بهبود كيفيت خدمات پيش بيمارستاني و بيمارستاني وضعيت فعلي را ارتقا دهيم.بالا بودن آمار سزارين در كشور انتقادهاي مختلفي را از سوي كارشناسان و دست اندركاران امور پزشكي و بهداشتي در بر داشته است كه مهمترين دلايل بالا بودن آمار سزارين در ايران كاهش آستانه تحمل خانم هاي امروزي به درد است؛ به طوري كه زايمان طبيعي 14 تا 18 ساعت زمان مي برد كه با دردهاي شديد همراه است و دليل ديگر سوق دادن بيمار به اين نوع زايمان توسط پزشكان است. يكي از دلايل اين موضوع مشكلات قانوني است كه بر سر راه پزشكان متخصص زنان و زايمان در زمان اقدام به زايمان طبيعي وجود دارد. براي مثال، دادن ديه و در صورت آن كه موقع زايمان طبيعي صدمه اي به مادر و نوزاد وارد آمده باشد جزء قصور پزشكي تلقي شده و مشكلات حقوقي متعددي را براي پزشك متخصص زنان و زايمان ايجاد خواهد كرد. در صورتي كه نوزاد به هنگام تولد، دچار كمبود اكسيژن شود و يا مشكلات ديگري براي وي و مادر به وجود بيايد از طريق شكايت قضايي عليه پزشك در مراجع قانوني قابل پيگيري است و هيچ قانوني هم طرفدار پزشك نيست.
در صورت هرگونه نقص جسمي كودك موقع زايمان، پزشك به دليل انتخاب نكردن سزارين مورد بازخواست قرار مي گيرد و در مواردي مشاهده شده است كه پزشك زنان ملزم به پرداخت ديه 24 تا 28 ميليون توماني شده است و دليل ديگر شيوع سزارين مسائل اقتصادي است كه اگر پزشك متخصص بخواهد 18 ساعت بالاي سر مريض بايستد با احتساب فشارهاي روحي و جسمي بايد دستمزد بالايي بگيرد. در حالي كه اين امر در كشور ما هنوز محقق نشده است لذا بايد براي كاهش اين آمار، در مرحله نخست آموزش مادران، آموزش ماماها و تجهيز اتاق هاي زايمان بيمارستانها به سيستم هاي مانيتورينگ لازم است و بايد توسط نظام بهداشت انجام شود. خداكرمي، دبير انجمن مامايي كشور در اين خصوص گفت: تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كه 75 درصد سزارين ها در كشور ما غيرضروري و انتخابي است كه اين امر زنگ خطري براي مسئولان بهداشتي است تا با آموزش و انجام مشاوره ها از افزايش بي رويه آن جلوگيري كرد تا بتوانيم در جهت تحقق هدف مهم زايمان ايمن و نوزاد و جامعه سالم حركت كنيم.
اين در حالي است كه گزارش هاي زيادي از فلج اعصاب بازويي، شكستگي جمجمه و ساير استخوان ها در نوزاداني كه به طريق سزارين به دنيا مي آيند وجود دارد. همچنين تحت فشار قرار گرفتن قفسه صدري جنين در طي زايمان طبيعي، مايع داخل خانه هاي ششي ريه نوزاد را خارج مي كند و در نتيجه تنفس وي عميق تر و سريع تر شروع مي شود.اغلب عوارض سزارين در درازمدت خود را نشان مي دهد؛ چسبندگي احشاء و نازايي از اين قبيل اند. ميزان خون از دست رفته در سزارين دو برابر طبيعي است و امكان آسيب ديدن مثانه و روده ها نيز وجود دارد.

با مردم
مزاحمت صوتي و آلودگي محيط
از 15 سال پيش، عده اي به صورت دلالي  مصالح ساختماني در ميدان وحدت اسلامي- خيابان شهيد فروزش (مهدي خاني)، به عرضه و فروش مصالح گوناگون از قبيل خاك و ماسه و... مبادرت مي ورزند و حتي تخليه بار خودروهاي سنگين در همين مكان ها انجام مي گيرد كه علاوه بر آلودگي محيط زيست، آلودگي صوتي نيز ايجاد مي كنند، ضمن آن كه عرضه و فروش مصالح ساختماني در مكان بايسته و مجاز آن را از جمله حقوق شهروندي مي دانيم، تقاضا دارم، در اين مورد، براي رفع مزاحمت و آلايندگي برخورد قانوني شود.
محمود تهراني
فضاي سبز نداريم
در منطقه پونك، شهرك نفت، هيچ گونه فضاي سبز و فضاي بازي براي كودكان وجود ندارد. از شهرداري منطقه خواستار مساعدت هستم.
خانم عليمرداني- تهران
به جاي بن هاي كارگري
ضمن تاييد يكي از همكاران بازنشسته پيشنهاد مي كنم به جاي بن  هاي كارگري كه كالاهاي آن پيدا نمي شود، كارت اعتباري داده شود.
خانم بهادري- تهران
تشكر بابت همراهي
خودرو سواري من شب هنگام در شهرري دچار نقص فني شد و به علت تعطيلي روز جمعه امكان دسترسي به مراكز امدادي برايم محدود بود. در اين حال يك اتومبيل وابسته به امداد خودرو سايپا كه راننده آن به همراه خانواده اش و خارج از زمان مأموريت، در حال عبور بود، به كمكم آمد و مشكل ما را در حد مطلوب برطرف كرد كه از اين انسان دوستي متشكرم.
آقاي شيركوند- تهران
مرغ كهنه
در بعضي از مغاز ه ها، مرغ منجمد با تاريخ انقضاي مصرف 9/84 وجود دارد كه جا دارد دستگاه هاي مسئول رسيدگي كنند.
خانم جباريان- محله اُزگل تهران
پس از اعلام فروش
آگهي فروش خودرو توسط يكي از شركت هاي معروف چندبار در مطبوعات درج شد، اما وقتي مراجعه مي كنيم تلفن ها پاسخگو نيستند. اين چه روشي است و كدام دستگاه بايد نظارت كند؟!
آقاي عربي- تهران
كمربند و كلام ايمني را جدي بگيريم
چند ماه پيش با سختگيري دقيق و به موقع مأموران راهنمايي و رانندگي و پليس راه، رانندگان، كمربند ايمني و كلاه ايمني را رعايت مي كردند، اما كم كم تخلفات آشكار شده است. درست نيست، كاري كه با آن زحمت نهادينه شده بود، به دست فراموشي سپرده شود.
بهرام رستمي- تهران
نتيجه مسابقه اعلام نشده است
با پرداخت هشت هزار تومان در مسابقه تلويزيوني مرز پرگهر كه از سيما پخش مي شد، شركت كرديم، اما تاكنون نتايج اين مسابقه اعلام نشده است.
آقاي قلي پور- تهران
باز هم مشكلات شهر پرديس
خانه هاي مسكوني كاركنان آموزش و پرورش در شهرك پرديس امكانات ضروري و مورد نياز ساكنان اين مجتمع را ندارد. از مسئولان ذي ربط تقاضا دارم براي تأمين اين نيازها، اقدام كنند. نبود گاز و تلفن يكي از اصلي ترين كمبودهاي شهرك پرديس است.
آقاي مرادي- خانم كنعاني- شهر پرديس
نوبت وزارت بهداشت است
@ با تشكر از ستون با مردم روزنامه همشهري كه مشكل مربوط به عدم پرداخت حقوق دانشجويان پي.اچ.دي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان را درج كرده است، يادآور مي شوم كه دانشگاه علوم پزشكي علت عدم پرداخت حقوق را ناشي از عدم ارسال دستورالعمل پرداخت از سوي وزارت بهداشت و درمان ذكر كرده است. به هر حال اميدواريم اين مشكل خارج از مكاتبات طولاني سازمانها، حل شود و حقوق دانشجويان پرداخت گردد.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
ازدواج هاي فاميلي و ...
@ در سريال هاي تلويزيوني سيما به ويژه در ايام ماه مبارك رمضان ازدواج هاي فاميلي رواج دارد كه خود نوعي تبليغ غيرمستقيم است. ازدواج هاي فاميلي اغلب منجر به مشكلات وراثتي مي شود و نيازمند آزمايش ها و تست هاي گوناگون است. اميدوارم اين جنبه از ازدواج هاي فاميلي نيز مورد توجه نويسندگان و كارگردانان و برنامه سازان سيما قرار گيرد.
بهزاد بنايي- تهران
پيشنهاد براي آزمون افسري
@ جوان و علاقه مند به ورود به دانشگاه افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران مي باشم، اما شرط معدل 14 به بالا كه براي اين آزمون در نظر گرفته شده، مانع از ورود افراد علاقه مند به خدمت در ارتش شده است. پيشنهاد مي كنم در صورت امكان، همان شرايط پيشين، يعني قبولي در آزمون سراسري دانشگاهها ملاك قرار بگيرد.
نام محفوظ از تهران
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
علامت بگذاريد
در سعادت آباد به طرف بلوار دريا، يك طرف خيابان را براي فاضلاب حفاري كرده اند و هيچ گونه علامتي هم گذاشته نشده است، همين مسأله باعث انحراف از مسير خودروها و حوادث ناگوار مي شود.
آقاي رحيمي- سعادت آباد تهران

پاسخ مسئولان
آزمايش ها با دقت انجام مي شود
در پاسخ به مطلب عنوان شده توسط آقاي جوادي در ستون با مردم همشهري مورخ 30/6/85 تحت عنوان آزمايش هاي ناقص، به اطلاع مي رساند، تنها مركز خونگيري پايگاه انتقال خون در شهرستان سنندج واقع در سه راه حافظ مي باشد كه متولي تهيه و تأمين خون سالم و كافي بوده و همانند تمام مراكز انتقال خون كشور آزمايشات HCV, HBV, RPR, HIV و گروه خوني را بر روي تمام خون هاي اهدايي انجام مي دهد. در خصوص موضوع تمركز بيشتر به روي مصاحبه با اهدا كنندگان ذكر اين نكته ضروري است كه مصاحبه با اهداكنندگان تنها يكي از اركان اصلي و مهم در امر جذب و انتخاب صحيح اهدا كنندگان سالم در راستاي حفظ و ارتقاء سلامت خون هاي اهدايي مي باشد و هر گونه تعلل در اين امر منجر به مخاطره سلامت خون مي گردد.
روابط عمومي و امور بين الملل سازمان انتقال خون ايران
پس از پرداخت عوارض اقدام مي شود
عطف به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 9/6/85 با عنوان سند مالكيت نداريم مالك مجتمع تجاري و اداري كاكتوس به پلاك ثبتي 1276/2 مي بايست در وهله نخست پس از پرداخت عوارض قانوني خود به شهرداري نسبت به دريافت پايان كار اين ملك اقدام و سپس جهت دريافت سند مالكيت از طريق اداره ثبت اسناد اقدام نمايد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 18
روشنايي تأمين شد
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 16/6/85 تحت عنوان تاريكي خيابان و مزاحمت اوباشان اين توضيح را بخوانيد:
به آگاهي اهالي محترم خيابان شهيد اوليايي واقع در خيابان دردشت مي رساند كه نسبت به رفع اتصالي اقدام و روشنايي آن محل به نحو مطلوب تأمين گرديد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال شرق تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |