پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۲ - Oct 5, 2006
رئيس كميته تربيت بدني مجلس خبر داد:
افزايش زمان ورزش مدارس به سه ساعت
001959.jpg
رئيس كميته تربيت بدني مجلس گفت: نگراني كه نسبت به تقسيم دو ساعت فعاليت هاي ورزشي و تربيت بدني در سيستم مدارس وجود داشت با اعلام نظر معاون اين بخش مرتفع شد.
به گزارش ايسنا اميررضا خادم ادامه داد: در پيگيري هايي كه داشتيم معاون  مربوطه هم در كميسيون آموزش و تحقيقات و هم به صورت كتبي نسبت به اين موضوع اظهارنظر كرد و عنوان كرد كه تلاش مي كنند تربيت بدني از دو ساعت بر اساس برنامه چهارم به سه ساعت افزايش پيدا كند و نيمي  از ساعت پرورشي را هم به تربيت بدني و نيمي  هم به انجام امور پرورشي اختصاص دهند.
در صورتي كه چنين اتفاقي بيافتد قطعاً اين كار بسيار مناسب و به نفع دانش آموزاني كه با حداقل مكان براي انجام فعاليت هاي بدني مواجه اند، خواهد بود.
خادم خاطر نشان كرد: قبلاً طي اعلام نظر معاون جديد پرورشي و تربيت بدني عنوان شده بود كه ساعت ورزش مدارس به دو بخش تقسيم مي شود و نيمي به تربيت بدني و نيمي  به پرورشي اختصاص مي يابد.

جام سه جانبه اردن
ايران فردا در امان به ديدار اردن مي رود
انگيزه هاي اردن و آزمون  مربيان ايران
عكس: مجتبي جانبخش
001971.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: بازي با عراق را فراموش كنيد و فردا شب به تماشاي بازي تيم فوتبال ايران و اردن بنشينيد. اردني ها دوست دارند جام ال.جي را در خانه نگه دارند و تيم اصلي خود را نيز براي بازي عمان و پاكستان آماده نمايند. شكست اردن در مقابل امارات در بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا هضم شدني نبود، آنها در مقابل عمان نيز با سه گل شكست خوردند و پاكستان تيره روز را شكست دادند. اردن دوست دارد در گروه C بازي هاي مقدماتي به عنوان تيم دوم هم شده صعود كند. فوتبال اردن خيلي شبيه عمان و بحرين است. آنها بازي فيزيكي را خوب مي شناسند اما در اجراي كارهاي تاكتيكي و خلاقيت هاي فردي داراي ضعف هاي عمده اي اند. دو شكست در مقابل امارات و عمان براي آنها ناگوار بود و شايد تصاحب جام ال.جي و پيروزي در مقابل ايران بتواند به آنها روحيه تازه اي بدهد.
مجموعه بازيكنان اردن مي توانند تيم محكم و قلدري را روانه ميدان كنند، اما هميشه اشتباهات فردي اين تيم را از رسيدن به مقام هاي بالاتر محروم ساخته است. به عنوان نمونه محمد خميس مدافع كاركشته اردني ها با وجود داشتن فيزيك خوب و آمادگي جسماني و قدرت دوندگي عالي هنوز نتوانسته يك مدافع مطمئن و قابل اطمينان باشد. اردن دو دروازه بان آماده دارد. لوآيي ايماره و عامر صباح كه هركدام داراي ارزش هاي خوبي هستند. خالد الملاته،  فيصل سليمان، حاتم عاقل و محمد خميس چهار مدافع اردن هستند. رأفت اكبريه و حسن محمد نيز مي توانند جزو مدافعان ثابت باشند. بهترين هاي اردن در خط مياني قرار دارند. ابوعاليه، عامر خليل، حسونه شاه قاسم و رأفت جابر كه هر چهار بازيكن جزو سرآمدهاي فوتبال اردن به حساب مي آيند. مؤيد ابوكشيك و اناس ابوزبون نيز از هافبك هاي آماده اردن در بازي هاي اخير بوده اند. دو فوروارد اول اردن، محمود شلبايه و بدران للشقران خواهند بود و احمد ابراهيم نيز ازجمله گلزنان اردن است. اردن چهارشنبه آينده در پاكستان با اين تيم رو به رو مي شود و چهار روز بعد در امان با عمان حساس ترين بازي خود را انجام مي دهد. به همين دليل در مقابل ايران فردا با تمام قوا به ميدان مي آيد. بايد ديد كادر فني تيم ملي كدام نفرات را بر آزمون هاي مورد نظر به ميدان مي فرستند. شايد از اين بازي بتوان سه و چهار بازيكن ذخيره خوب براي تيم به دست آورد. براي بازيكناني كه به اردن رفته اند، انگيزه لازم وجود دارد تا توانمندي خود را به مربيان تيم ملي نشان دهند.

دبير فدراسيون كشتي:
كميته فني تركيب تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي
را براي دوحه مشخص مي كند
گروه ورزشي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران با پايان يافتن مسابقات جهاني چين اكنون همه نگاهشان به بازي هاي آسيايي دوحه قطر است. باتوجه به مشكلاتي كه براي وزنه برداري ايران پيش آمده، مسئولان كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني انتظار بيشتري از كشتي نسبت به بوسان دارند. اينكه كشتي با چه تركيب و تواني به دوحه مي رود، سؤال اين روزهاي دوستداران كشتي است كه ديروز عارف ربطي دبير فدراسيون در اين باره گفت: تمامي كشتي گيراني كه در اردوهاي قبلي تيم هاي ملي بوده اند دعوت خواهند شد ولي مسابقات انتخابي در پيش نخواهد بود.
وي افزود: تركيب تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي با تشخيص كميته فني معرفي خواهند شد و اگر اعضاي كميته فني و كادر مربيان در بعضي از اوزان به مشكل بر بخورند، مسابقات درون اردويي انجام مي شود.
دبير فدراسيون كشتي دستاورد مسابقات جهاني چين را حاصل مديريت منسجم، تلاش مربيان، پشتيباني و تداركات مطلوب و توجه به مباحث علمي ورزشي دانست.

رئيس كميته ملي المپيك:
فدراسيون وزنه برداري به تجديد نظر اساسي نياز دارد
ايسنا: رئيس كميته  ملي المپيك گفت: پيش از اين در مجمع عمومي كميته  ملي المپيك تاكيد جدي كرده بودم كه هيچ فدراسيوني نبايد از مكمل هاي غذايي استفاده كند. دكتر رضا قراخانلو با بيان مطلب فوق اتفاق رخ داده براي تيم ملي وزنه برداري را مسئله اي عجيب و بسيار بد براي ورزش كشور دانست و گفت: اين قضيه لطمه جدي به ورزش كشور زد كه مستلزم بررسي جدي تر براي روشن شدن ابعاد مختلف كار است.وي ادامه داد: مي توان ميزاني از جريمه را پرداخت نكرد و صرف كار فدراسيون نمود. چرا كه براي ما مهم است قهرماناني مانند رضازاده در آسيا و جهان همچنان بدرخشند. ما براي قهرمانان ديگر نيز همين ارزش را قائليم؛ ولي متاسفانه تعداد زيادي از ورزشكاران محروم شده اند.! وقتي با اين همه محروميت مواجه هستيم، امكان جايگزيني نيز وجود ندارد. از طرفي فدراسيون وزنه برداري ما هم نيازمند تجديد نظر اساسي است. هنگامي كه مسئولان ذيربط از مسابقات جهاني بازگشتند، با گرفتن نظرات كارشناسي افرادي كه روي اين مسئله كار مي كنند، تصميم  نهايي را اتخاذ مي كنيم.

تيم ملي واليبال به فرانسه مي رود
001977.jpg
گروه ورزشي تيم ملي واليبال ايران بامداد روز يكشنبه براي انجام چند بازي تداركاتي راهي فرانسه مي شود. در اين سفر يك هفته اي ملي پوشان ايران با چهار تيم سوپرليگي فرانسه بازي خواهند كرد. حضور در فرانسه در راستاي برنامه آماده سازي تيم ملي براي حضور در مسابقات جهاني ژاپن و بازيهاي آسيايي دوحه است. تيم ملي واليبال ايران در اين سفر هر 18 بازيكن حاضر در اردوي آمادگي را به همراه خواهد برد. ميلوراد كياچ، ابراهيم اميرحيدري، ايرج مظفري و نادر شوندي كادر مربيان را تشكيل مي دهند. طاهر امين پور به عنوان پزشك و مترجم و امير خوش خبر به عنوان سرپرست اين تيم را همراهي مي كنند.

اسامي 15 دونده براي اعزام به بازيهاي آسيايي دوحه
ايرنا: دبير فدراسيون دو و ميداني گفت: اسامي 15دونده براي اعزام به بازيهاي آسيايي دوحه 2006به كميته ملي المپيك اعلام شده است.
صادق داداشي اظهار داشت: از اين تعداد تنها پنج نفر ركورد ورودي خواسته شده جهت حضور در دوحه را به دست آورده اند، اما فدراسيون به دليل اينكه بقيه حدنصاب نزديكي به دست آورده بودند و بسيار جوان هستند، اسامي آنان را به كميته ملي المپيك داده كه در صورت موافقت آنان اين عرصه را تجربه نمايند. وي از ذكر اسامي اين ورزشكاران خودداري كرد. او ادامه داد: همچنين سومين مرحله ليگ دو و ميداني طي روزهاي پنجم و ششم آبان ماه در شيراز برگزار مي شود كه آخرين فرصت براي حضور ورزشكاران به دوحه نيز محسوب مي شود و در صورتي كه دوندگاني در اين مسابقات ركورد مورد نظر را كسب نمايند، به دوحه اعزام خواهند شد. دبير فدراسيون دو و ميداني همچنين از برگزاري مسابقه انتخابي جهت انتخاب ورزشكار ماده پرش با نيزه به دوحه خبر داد .

نماينده تكواندوي ايران در وزن هشتم
امروز انتخاب مي شود
گروه ورزشي تكليف فرد برگزيده تكواندو در وزن هشتم براي شناسايي تركيب اصلي تيم اعزامي به بازيهاي آسيايي دوحه امروز روشن مي شود. براي پوشيدن پيراهن تيم ملي در اين وزن هادي افشار، مهدي نوايي و مرتضي رستمي با هم پيكار مي كنند. محل مبارزات اين سه قهرمان برجسته خانه تكواندو است كه مطمئنا تماشاگران زيادي را به كنار شياپچانگ خواهد كشاند. تيم تكواندوي ايران كه صاحب شش سهميه در بازيهاي آسيايي دوحه است، به جز اوزان اول و سوم بايد هر چه زودتر تركيب نهايي خود را شناسايي كند.
براي ايجاد انگيزه در نزد انتخاب شدگان پنج وزن ديگر مربيان اعلام داشته اند كه در صورت عدم آمادگي لازم جانشينان آنان را در تركيب قرار مي دهند.

رضازاده آماده افتخار آفريني ديگر
از جابر سالم و چيكيشف خبري نيست
001974.jpg
ايسنا: با يك برنامه ريزي دقيق و حساب شده مي توان طوري عمل كرد كه در عرض 2 سال، 2 تيم آماده و قدرتمند را براي حضور در رقابتهاي بين المللي داشته باشيم. علي پاكيزه جم، كه روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري از وي به عنوان سرمربي جديد تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان كشورمان نام برده است، در خصوص وضعيت آمادگي رضازاده در آستانه  رقابتهاي جهاني و همچنين برنامه هايش براي تيم ملي تصريح كرد: خوشبختانه رضازاده بعد از پشت سر گذاشتن شرايط روحي نه چندان مطلوب و همچنين پيگيري تمرينات سنگين به شرايط ايده آل خود نزديك شده و تمرين روز گذشته اش نيز از آمادگي خوب وي خبر مي دهد. او در تمرين يكشنبه به راحتي وزنه هاي 190 و 250 كيلو را بالاي سر برد و نشان داد كه پشتكار و غيرتي نمونه و مثال زدني دارد. وي ادامه داد: تاكنون خبري از دو تن از حريفان اصلي وي يعني جابر سالم قطري و چيكيشف روس نيست اما، مطمئن باشيد با همتي كه در قويترين مرد جهان سراغ دارم حتي با حضور آنها نيز هيچ خطري مدال طلاي ارزشمند امسال را تهديد نمي كند. طلاي امسال نيز از آن رضازاده است و ثابت خواهد كرد كه تا ساليان سال عنوان قويترين مرد جهان از آن اوست.

خبرهاي فوتبال جهان
روي ماكاي در بارسلونا
001980.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: به گزارش مطبوعات اسپانيا تيم فوتبال بارسلونا تمايل به جذب روي ماكاي مهاجم هلندي بايرن مونيخ دارد. بارسلونا پس از مصدوميت ساموئل اتوئو در تلاش براي پيدا كردن جايگزيني مناسب براي وي است. البته مشكل اصلي اينجاست كه ماكاي با توجه به اينكه با پيراهن بايرن در رقابتهاي اين فصل ليگ قهرمانان اروپا به ميدان رفته، نمي تواند براي بارسلونا نيز در اين تورنمنت بازي كند.ساموئل اتوئو با توجه به مصدوميت در ديدار مقابل وردربرمن در ليگ قهرمانان اروپا، حدود پنج ماه دور از ميادين فوتبال خواهد بود.
بازگشت هسلر به كلن

توماس هسلر 40 ساله ملي پوش سابق تيم ملي فوتبال آلمان به زودي كار خود را به عنوان مربي فني در باشگاه دسته دومي فوتبال آلمان، اف.ث.كلن آغاز خواهد كرد.وي از سال 1984 فعاليت حرفه اي خود را در همين باشگاه آغاز كرد و در شش فصل حضور، 149 بار با پيراهن اين تيم به ميدان رفته و 17 گل نيز به ثمر رسانده است.
شوچنكو و رد شايعه بازگشت به ميلان
001968.jpg
آندري شوچنكو مهاجم اوكرايني چلسي كه در اين فصل به اين تيم پيوسته است، شايعات مربوط به بازگشتش به ميلان را رد كرده و گفت: بسيار خوشحالم كه به لندن و باشگاهي مثل چلسي آمده ام و از اين انتقال هم اصلا پشيمان نيستم. وي ادامه داد: گر چه در حال حاضر ديديه دروگبا ستاره تيم است اما شرايط اينگونه ادامه نداشته و نوبت من هم مي رسد. با توجه به اينكه در بازگشت به ميلان شانسي براي پيشرفت نخواهم داشت، تصميم گرفته ام در چلسي به كارم ادامه دهم.

ليگ برتر فوتبال ايران
تساوي استقلال صبا در ديداري جنجالي
001983.jpg
گروه ورزشي ديدار تيمهاي صباباتري و استقلال آخرين بازي پيش از تعطيلي اجباري ليگ برتر فوتبال پرحادثه، جنجالي و پربرخورد با تساوي به پايان رسيد تا تيم مدافع عنوان قهرماني نتواند به صدر جدول صعود كند.
اين بازي بدون آنكه بار فني داشته باشد بيشتر صحنه زد و خورد بازيكنان در داخل ميدان بود كه در نهايت دامنه آن به بيرون زمين هم كشيده شد. البته در اين ميان بايد به ضعف محسن تركي داور اين بازي هم اشاره كرد
البته عده اي از هواداران استقلال نيز واكنش هايي از خود بروز دادند كه قطعا در آينده ممكن است آنان را با محروميت  روبرو كند.
دو تيم در نيمه اول با تساوي بدون گل به رختكن رفتند. با شروع نيمه دوم صباباتري با حملات بيشتر خود در دقيقه 52 با ضربه سر عباسفرد به گل اول رسيد كه حركت بعد از گل او در مقابل تماشاگران استقلال بار ديگر جو ورزشگاه را ملتهب ساخت.
بعد از اين گل مرفاوي تغييراتي را در تيم بوجود آورد به گونه اي كه منصوريان به جاي فرزاد مجيدي وارد ميدان شد و ياورزاده نيز به جاي طالب نسب در جناح چپ استقلال به بازي گرفته شد. با حضور اين دو بازيكن چهره استقلال هجومي تر شد و در دقيقه 74 شليك زيباي منصوريان به گل تساوي استقلال مبدل شد.
در ادامه بازي استقلال توسط حسين كاظمي به يك گل رسيد كه پيش از به ثمررسيدن گل پرچم كمك داور به علامت آفسايد بالا رفته بود. در حال حاضر سايپا با 11 امتياز در صدر جدول قرار دارد و استقلال با 10 امتياز در مكان دوم است. در جدول رده بندي پرسپوليس با 9 امتياز در مكان سوم جدول ايستاده است. هفته ششم ليگ برتر با بازگشت تيم ملي از مسابقات سه جانبه اردن و بازي با چين تايپه از روز 25 مهرماه آغاز مي شود.

جودوكاران جوان در راه مسابقات جهاني دومينيكن
گروه ورزشي براي حضور در مسابقات جودوي قهرماني جوانان جهان تركيب تيم ايران در بعضي از اوزان مشخص شد. حسين ياري (وزن 60 كيلوگرم)، الياس اكبري (وزن 66 كيلوگرم)، ايرج اميرخاني (وزن 81 كيلوگرم) و علي محمدنيا (وزن 90 كيلوگرم) از آن جمله اند كه به دومينيكن اعزام مي شوند.
بيست و سومين دوره مسابقات جهاني جودوي جوانان جهان طي روزهاي 20 تا 23 مهرماه جاري در دومينيكن برگزار مي شود، كشوري كه هم اكنون ميزبان مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان است.

دو دوچرخه سوار ايراني در تور ملبورن استراليا
گروه ورزشي- دو دوچرخه سوار ايراني براي شركت در تور بين المللي ديشب تهران را به مقصد ملبورن استراليا ترك كردند. مسابقات تور دوچرخه سواري استراليا كه يكي از تورهاي برتر جهان است از روز 14 مهرماه سال جاري در 8 مرحله و با حضور دوچرخه سواران برجسته جهان آغاز مي شود.
اين نخستين حضور دوچرخه سواران كشورمان در اين تور قلمداد مي شود و نمايندگان ايران با تيم باشگاهي جايانت تايوان در اين مسابقات حضور پيدا مي كنند. اين دو دوچرخه سوار ايراني هم  اكنون در جدول انفرادي آسيا جايگاه اول و دوم را در اختيار خود دارند.

تأسيس اماكن ورزشي در كليه واحدهاي دانشگاه آزاد
گروه ورزشي- نشست ساليانه مسئولين تربيت بدني مناطق يازده گانه دانشگاه آزاد اسلامي در اداره كل تربيت بدني سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي تشكيل و مواد مهمي به تصويب رسيد. بدنبال دستور عبدالله جاسبي رياست دانشگاه آزاد اسلامي مبني بر ساخت وساز اماكن ورزشي و گسترش ورزش به مناطق محروم و دورافتاده تا رسيدن به استانداردهاي بين المللي و جهاني مقرر شد تمامي واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي مناطق يازده گانه سراسر كشور مجموعه ورزشي با امكانات كامل تاسيس و راه اندازي كنند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |