شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۳ - Oct 7, 2006
وزير دفاع خبر داد:
بيمه۱۳۰ هزار سرباز و خانواده تحت تكفلشان
002103.jpg
گروه اجتماعي - وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به اجراي آيين نامه بيمه درماني سربازان وظيفه از ابتداي سال 85 اعلام كرد: با اجراي اين طرح، كليه سربازان وظيفه، همسران و فرزندان آنها از خدمات بيمه درماني بهره مند شده اند.
سردار نجار كه در حاشيه افتتاح نمايشگاه عملكرد سازمان وظيفه عمومي ناجا در جمع خبرنگاران سخن مي گفت افزود: تاكنون 130 هزار تن از سربازان وظيفه، دفترچه درماني خود را دريافت كرده اند و از خدمات ويزيت، دارويي، دندانپزشكي، پاراكلينيك، بستري، فيزيوتراپي و سرپايي در بيش از 30 هزار مركز درماني در كشور مي توانند استفاده كنند.
وي ، با بيان اين كه در حال حاضر وضعيت بيمه مكمل سربازان در دست بررسي است، گفت: در اين ميان، وضعيت حقوقي سربازان نيز با طرحهاي در نظر گرفته شده به مجلس ارائه شده كه اميدواريم با رفع محدوديت اعتبارات اين مساله نيز بر طرف شود.
سردار نجار در تشريح اقدامات وزارت دفاع در حوزه نظام وظيفه گفت: برنامه هاي متنوع و گسترده اي را براي پشتيباني و ارائه تسهيلات به سربازان وظيفه در دستور كار داريم كه ان شاءالله با همكاري كليه مراكز لشكري و كشوري به مرور آنها را اجرايي خواهيم كرد.
وي افزود: از طرح ها و راهكارهاي تحول آفرين از سوي سازمان نظام وظيفه براي ارتقاي وضعيت نظام وظيفه حمايت خواهيم كرد.
سردار نجار در ادامه با اشاره به تجهيزات پيشرفته وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، خاطرنشان كرد: امروز ما قادر هستيم هر گونه تجهيز ات مورد نياز كشور را با تكيه بر توان بومي خود بسازيم، از اين رو ساخت تجهيزات انفرادي، امكانات كنترل ترافيك و نقاط مرزي از جمله اقدامات جديد اين وزارت در همكاري با نيروي انتظامي است. وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد: بر اين اساس، به زودي مي توانيم هواپيماهاي بدون سرنشين براي كنترل نقاط مرزي و دوربين هاي پيشرفته راداري بسازيم.
سردار نجار با تاكيد بر ضرورت آموزش سربازان، خاطرنشان كرد: در بخش معاونت نظام وظيفه نيروي انتظامي، آموزش هدفمند و تخصصي جوانان سرباز از نكات بسيار مهمي است كه بايد مدنظر قرار بگيرد؛ چرا كه اين آموزش ها هم در دوران سربازي و هم پس از پايان خدمت مورد استفاده افراد قرار مي گيرد.
سردار ذوالفقاري جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز در اين مراسم گفت: نيروي انتظامي 134 ماموريت برعهده دارد كه در كنار كارهاي انتظامي و امنيتي، بخش عمده اي از خدمات انتظامي را به مردم ارائه مي دهد.
وي تحول در ارائه خدمات راطي چند سال گذشته در نيروي انتظامي يادآور شد و اظهار داشت: چند سال پيش شاهد صف هاي طولاني مشمولان در مقابل درب سازمان نظام وظيفه عمومي و اثرات ناشي از آن مانند صرف وقت و هزينه و ايجاد استرس و نگراني بوديم.
وي ادامه داد: در بحث شماره گذاري خودرو و صدور گذرنامه نيز به همين گونه ما شاهد ازدحام مردم بوديم و حتي مسائل در شوراي تامين نيز مطرح شد.
سردار ذوالفقاري با اشاره به اينكه هم اكنون دفاتر الكترونيكي پليس به 600 دفتر گسترش يافته است، تصريح كرد: با ايجاد اينگونه دفاتر خدمات بيشتر را در نزديكي مراجعان ارائه مي دهيم.

حسين انتظامي نماينده مديران مسئول مطبوعات شد
گروه اجتماعي - حسين انتظامي مديرمسئول روزنامه همشهري به عنوان نماينده مديران مسئول مطبوعات در هيات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد .
در راي گيري كه پنج شنبه در تالا ر وحدت برگزار شد از 213 مدير مسئول حاضر در راي گيري به ترتيب، حسين انتظامي با 89 راي، مصطفي كواكبيان با 73 راي و مهدي بگلري با 17 راي، رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند كه به اين ترتيب حسين انتظامي به مدت دو سال ديگر به عنوان نماينده مديران مسئول در هيات نظارت بر مطبوعات برگزيده شد .

گردهمايي خانواده هاي فارغ التحصيلان
دانشگاه آزاد اسلامي
ايسنا:  معاون اجرايي كانون فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي از برگزاري گردهمايي خانواده هاي فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي در 27 مهرماه خبر داد.مهران عباسي اناركي، معاون اجرايي كانون فارغ التحصيلان هدف از برگزاري اين گردهمايي را ايجاد ارتباط و صميميت ميان خانواده هاي فارغ التحصيل دانشگاه آزاد اسلامي و كانون فارغ التحصيلان عنوان كرد.وي در ادامه افزود: در اين گردهمايي گزارشي از فعاليتهاي كانون فارغ التحصيلان نيز ارائه خواهد شد. وي همچنين از كليه خانواده هايي كه سه نسل و يا دو نسل و يا همسران آنها فارغ التحصيل دانشگاه آزاد اسلامي هستند، خواست تا با ارسال مشخصات خود از طريق شماره تلفن هاي 22585600-22548581 نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.معاون اجرايي كانون فارغ التحصيلان در پايان خاطرنشان كرد: فارغ التحصيلان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن 22585600 (دبيرخانه گردهمايي) تماس حاصل كنند.

ويزيت تخصصي بيهوشي، قبل از جراحي
براي همه بيماران الزامي است
002100.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: ويزيت تخصصي همه بيماران قبل از جراحي توسط متخصصان بيهوشي ضروري است و حمايت بيمه ها از اين امر متضمن سلامت بيشتر و كاهش مرگ بيماران به علت بيهوشي خواهد بود.
والي اله حسني، دبير شوراي آموزش پزشك عمومي وزارت بهداشت، با اشاره به اينكه بيهوشي فرآيند بسيار پيچيده اي است كه امكانات دانش و تبحر خاصي براي كنترل و هدايت مطلوب آن در طول عمل جراحي نياز است، گفت: كنترل مداوم بيمار و آمادگي جهت مقابله با هر گونه رخداد غيرعادي در حالت هاي وي در اتاق عمل، از مهمترين اصول بيهوشي است.يك سوم صدمات ناشي از بيهوشي به مشكلات تنفسي مربوط مي شود.از اين رو ، كنترل و مديريت راه هوايي، نقشي محوري در كاربرد مدرن بيهوشي پيدا مي كند. ناتواني در فراهم كردن راه هوايي مناسب به كمبود اكسيژن در مغز، زوال سريع و احتمالا مرگ منجر خواهد شد.

۵۴۰ ميليارد تومان بار مالي بازنشستگي
مشاغل سخت و زيان آور
فارس: مدير عامل سازمان تامين اجتماعي گفت: بازنشستگي پيش از موعد در كارهاي سخت و زيان آور بار، مالي 540 ميليارد توماني به تامين اجتماعي تحميل مي كند. داوود مددي افزود: بايد در مشاغلي كه قابليت رفع شرايط سخت وزيان آور وجود دارد به سمتي حركت كرد كه اين ويژگي ها حذف شود.وي در ادامه گفت: درمورد آن بخش از كارها كه اين ويژگي از آنها قابل تفكيك نيست، خسارت آسيبهاي وارده به كارگران يا هزينه حمايت هاي ويژه از آنان نيز نبايد به تامين اجتماعي تحميل شود.

برخورد با سخنان غير كارشناسي در مورد مواد مخدر
افراد معتادي كه خود را معرفي نكنند، مجرم اند
گروه اجتماعي دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اينكه سياستهاي كلان، استراتژي و راهبردهاي ملي در مورد مواد مخدر و سند ويژه توسعه كشور در اين زمينه به زودي ابلاغ مي شود، گفت: فرد معتاد در صورتي كه خودش براي درمان داوطلب شود يا به هر صورت تحت درمان باشد، بيمار تلقي مي شود و همه نوع حمايتهاي مادي و معنوي از او براي بازگشت او به زندگي سالم مي شود اما در صورتي كه معتادان از درمان و ترك مصرف مواد مخدر امتناع كنند در آن صورت با قدرت قهريه با او به عنوان مجرم برخورد مي شود، به خصوص اينكه معمولا اين دسته از معتادان با توزيع مواد مخدر و شبكه هاي قاچاق آن در ارتباط هستند.
فدا حسين مالكي در مراسم اختتاميه جشنواره فرهنگي- هنري طلوع در مجموعه فرهنگي شقايق تهران، افزود:  براي جلوگيري از اظهار نظرهاي بي مورد و غير كارشناسي درباره مواد مخدر هياتي تشكيل شده تا با افراد غير مسئول برخوردكند.
مالكي افزود:  يكي از استراتژي هاي اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر براي مقابله با اين پديده، قطع رابطه بين توزيع كنندگان و مصرف كنندگان مواد مخدر است و اين استراتژي مهم طي مدت زمان قابل توجهي در مجمع تشخيص مصلحت با حضور مسئولان رده اول كشور مورد بحث قرار گرفت و تصويب شد.

فرمانده نيروي انتظامي:
باك خودروهاي ساخت كشور ضد انفجار مي شود
گروه اجتماعي - فرمانده نيروي انتظامي گفت: به شركتهاي خودروسازي داخلي اعلام كرديم باك خودروهاي ساخت اين شركت ها را ضد انفجار كنند. سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي در دومين روز از هفته ناجا در دفتر نظارت همگاني (197) حضور يافت و به مسائل و مشكلات شهروندان در حوزه امنيتي ،انتظامي رسيدگي كرد.وي در حاشيه اين ملاقات، در جمع خبرنگاران افزود: نيروي انتظامي در بررسي تصادفات خودروهايي كه بعد از تصادف آتش مي گيرند به فراواني اين موضوع اشاره كرد و اين موضوع را به كارخانجات سازنده اعلام كرد كه 2 شركت خودروساز كشور نيز سعي در رفع اين عيب داشته اند. بنابراين مقرر شد تا باك هاي خودروها را با تغيير مواد تبديل به باكهاي ضد انفجار كنند.
سردار مقدم با اشاره به اين كه برخي از دستگاه ها براي جذب بودجه و اعتبار اقدام به بزرگ نمايي و ارائه آمار نادرست از معتادان و مواد مخدر مي كنند، تصريح كرد: اين موضوع در جامعه بين الملل موجب ضعف كشور تلقي خواهد شد.

يك ميليارد تومان كمك دولت به بهزيستي بم
گروه اجتماعي- هيات وزيران يك ميليارد تومان براي نگهداري و حمايت از زنان سرپرست خانوار، كودكان بي سرپرست و معلولان نيازمند شهرستان بم به سازمان بهزيستي كشور اختصاص داد.
بنابر تصميم هيات وزيران اين مبلغ از محل منابع ماده 10 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت تامين مي شود. خبر كمك يك ميليارد توماني دولت به بم در حالي منتشر شده است كه اوايل مهرماه رئيس اداره بهزيستي اين شهرستان خبر از نيمه تعطيل بودن اين اداره داد.
محمد موسي زاده در گفت و گويي كوتاه با ايرنا گفت: اين اداره (بهزيستي بم) به علت كمبود نيروي مددكار به حالت نيمه تعطيل درآمده است. وي علت اصلي اين رخداد را عدم صدور مجوز فعاليت براي 65 مددكار قراردادي اين اداره از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي ذكر كرد و افزود: اين مددكاران از اول مهرماه جاري نمي توانند بر سر كار خود حاضر شوند.
موسي زاده با اشاره به جمعيت پنج هزار نفري مددجويان تحت پوشش اداره بهزيستي شهرستان بم از پرداخت نشدن حقوق اين مددجويان از 6 ماه قبل تاكنون خبر داد. به نظر مي رسد با اعطاي اين كمك به بهزيستي برخي مشكلات اجتماعي شهرستان بم برطرف شود.

با مردم
تقاضاي تمديد پرداخت وام
براي ايجاد تسهيلات جهت همه سپرده گذاران متقاضي مسكن پيشنهاد مي كنم بانك مسكن تسهيلات مربوط به وام 18 ميليون توماني مسكن را تا پايان سال 1385 تمديد كند. مهلت استفاده از اين تسهيلات پايان آبان 85 اعلام شده است.
مونا سامي تهران
گوشي تلفن همراه معيوب
۲ ماه قبل يك دستگاه گوشي موبايل سوني اريكسون با مدل W810 خريداري كردم. پس از يك ماه گوشي از كار افتاد. گوشي را براي تعمير و يا تعويض به شركت فروشنده تحويل دادم، اما هنوز پاسخ روشني نمي دهند. براي اين قبيل كاستي ها بايد نظارت وجود داشته باشد.
مسيح صفاري تهران
وام براي 60 سال به بالا ممنوع؟!
براي حل يك مشكل مالي كه برايم پيش آمده بود، جهت دريافت وام به بانك مراجعه كردم، اما متوجه شدم كه متأسفانه بانك ها به افراد بالاي 60 سال وام نمي دهند! آيا افراد بالاي 60 سال حق برخورداري از حقوق اجتماعي را در طول زندگي خود ندارند؟
علي صامت- تهران
لواسان گاز ندارد
لواسان با مشكلات زيادي روبه  روست، اما بعضي از آنها را مي توانم يادآوري كنم. لواسان گاز ندارد، آسفالت جاده اصلي آن نياز به ترميم دارد. جاده قديم لواسان هم نور كافي ندارد و...
خانم حسيني- لواسان
كميابي كتاب جديد
در سال تحصيلي جديد به جاي كتاب معارف كه بيش از دو دهه كتاب درسي ثابت دانش آموزان دوره متوسطه بود، كتاب جديدي به نام دين و زندگي در نظر گرفته شده است. اما متأسفانه عرضه كتاب جديد در مقايسه با تقاضا پاسخگو نيست و از جمله فارغ التحصيلان دوره پيش دانشگاهي به اين كتاب دسترسي ندارند. چرا وزارت آموزش و پرورش در اين مورد پيش بيني هاي لازم را به عمل نياورده است؟
خانم عبداللهي- تهران
مكاني براي فروش خودرو
خيابان 17 شهريور واقع در منطقه 12 تهران، به بازار فروش خودرو و موتورسيكلت تبديل شده است كه علاوه بر اشغال پياده روها، مشكلات ديگري نيز براي ساكنان اين خيابان به وجود آورده است. براي فروش و عرضه خودرو و موتورسيكلت هم مثل ساير اصناف، مكان مشخصي در شهر در نظر گرفته شود كه مشكلات و مزاحمتي براي مردم به همراه نداشته باشد.
دوگانگي مجوز آموزشگاه هاي آزاد
آموزش و پرورش استان تهران، تعدادي از آموزشگاه هاي آزاد را غيرمجاز اعلام كرده است. بسياري از اين آموزشگاه ها، از جمله آموزشگاه هاي زبان از وزارت ارشاد، داراي مجوز مي باشند. اين معضلي است كه دولت مي تواند ميان دو وزارتخانه، اين مسأله را حل كند؛ به  طوري كه حقوق كساني كه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز داشته اند، ضايع نشود.
خانم رسولي- تهران
اتوبوس هاي ريالي و چند نكته
اتوبوس هاي ريالي شركت واحد اتوبوسراني، فصل جديدي را در شبكه حمل و نقل عمومي تهران آغاز كرده اند، اما اولاً بايد سرعت متعادلي داشته باشند تا باعث وقوع حوادث ناگوار نشوند، ثانياً قرار بود، افزون بر مسافران نشسته، سوار نكنند كه اين اصل مراعات نمي شود.
خانم افروزي- تهران
مشكلات يك خيابان
در منطقه پونك- 24 متري زيتون، خيابان فرهنگيان فاقد روشنايي بوده و آسفالت آن نيز به حدي نامرغوب است كه خيابان پر از چاله هاي درشت شده است كه اين موجب خرابي خودروهاي گذري شده و رفت و آمد مردم را به خصوص در شب ها با مشكل مواجه كرده است. از مسئولان محترم شهرداري منطقه تقاضا دارم براي رفع اين مشكل اقدام كنند.
خانم محمودي- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |