شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۷ - Oct 28, 2006
شرايط بيمه اختياري آسان مي شود
ايسنا: مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي خبر داد: شرايط ورود به بيمه اختياري تسهيل مي شود و مزاياي آن افزايش مي يابد.
داود مددي افزود: پيش نويس آيين نامه جديد بيمه اختياري تدوين و جهت تصويب در شوراي تأمين اجتماعي مطرح، اما براي بررسي بيشتر به كميته فني واگذار شده است. بنابراين گزارش، بر اساس قانون تامين اجتماعي بيمه شدگاني كه از رديف افراد مزدبگير خارج شده و مشمول نظام حمايتي ديگري نباشند، مي توانند بيمه خود را به صورت اختياري ادامه دهند.
بر اين اساس متقاضيان ادامه بيمه بيكاري با داشتن يكسال سابقه براي مردان تا سن 42 سال و زنان تا 37 سال ، يكسال و 6 ماه سابقه پرداخت حق بيمه با سن 42 تا 43 سال براي مردان و 37 تا 38 سال براي زنان ، دو سال سابقه از 43 تا 44 سال براي مردان و از 38 تا 39 سال براي زنان، دو سال و 6 ماه از 44 تا 45 سال و از 39 تا 40 سال به ترتيب براي مردان و زنان مي توانند بيمه خود را به صورت اختياري ادامه دهند .
همچنين داشتن حداقل سه سال سابقه و سن 45 تا 46 براي مردان و 40 تا 41 براي زنان، سه سال و 6 ماه با 46 تا 47 سال سن و 41 تا 42 سال سن به ترتيب براي مردان و زنان ، 4 سال سابقه براي مردان با سن 47تا 48 سال و زنان از 42 تا 43 سال ، 4 سال و 6 ماه سابقه از 48 تا 49 سال براي مردان و از 43 تا 44 سال براي زنان شرايط استمرار بيمه به صورت اختياري است. همچنين بر اساس شرايط فعلي داشتن 5 سال سابقه پرداخت حق بيمه در سنين۴۹ تا 50 سال و از 44 تا 45 سال براي مردان و زنان ، 6 سال با سن 50 تا 51 براي مردان و 45 تا 46 براي زنان، 7 سال سابقه از 51 تا 52 سال براي مردان و از 46 تا 47 سال براي زنان نياز است. دستمزد مبناي دريافت حق بيمه ماهانه بيمه شدگان اختياري معادل 3/1 برابر حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار است. نرخ حق بيمه كليه بيمه شدگان اختياري 21درصد براي بهره مندي از مزاياي بازنشستگي، از كار افتادگي و فوت است.
بيمه شدگان اختياري مي توانند علاوه بر پرداخت حق بيمه مقرر با پرداخت حق سرانه درمان به تعداد خود و افراد تحت تكفل قانوني از حمايتهاي درماني استفاده كنند. محاسبه ميزان انواع مستمريهاي سه گانه شامل بازنشستگي، از كارافتادگي و فوت همانند بيمه شدگان عادي سازمان خواهد بود. بنابراين گزارش، همچنين بر اساس ماده واحده اصلاح بند ب و تبصره 3 ماده 4 قانون تامين اجتماعي، كارفرمايان و خويش فرمايان تحت عنوان صاحبان حرف و مشاغل آزاد مي توانند تحت پوشش حمايت هاي قانون قرار گيرند. بر اين اساس نرخهاي پرداخت حق بيمه متناسب با حمايتهاي بيمه اي متفاوت است؛ چنانچه بازنشستگي و فوت بعد از بازنشستگي با نرخ 14 درصد (12 درصد سهم بيمه شده + دو درصد سهم دولت)، بازنشستگي و فوت قبل و بعد از بازنشستگي با نرخ 16 درصد و بازنشستگي ، فوت و از كار افتادگي با نرخ 20 درصد است.

با امضاي تفاهم نامه بين راهنمايي ورانندگي و آموزش وپرورش
دانش آموزان، آموزش ترافيكي مي بينند
004629.jpg
گروه اجتماعي بر اساس تفاهمنامه اي كه بين راهنمايي ورانندگي و آموزش وپرورش امضا شد، دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي، آموزش ترافيكي مي بينند.
جانشين فرماندهي ناجا در مراسم امضاي اين تفاهم نامه گفت: امروز يكي از ضرورت هايي كه جوانان ما به آن نياز دارند، آموزش مهارت زندگي اجتماعي است كه يكي از زيرشاخه هاي آن، آموزش فرهنگ ترافيكي و مسائل امنيتي از طريق پليس در مدارس است.
سردار حسين ذوالفقاري با تاكيد بر اينكه بايد همانند بسياري از كشورهاي پيشرفته، آموزش قوانين و قانون مداري به دانش آموزان از سنين پيش دبستاني آغاز شود، گفت: نقش آموزش وپرورش و اوليا در بحث آسيب هاي اجتماعي بسيار تاثيرگذار است. بنابراين بايد در جهت آموزش دانش آموزان نسبت به رعايت قوانين و رعايت احتياط از زواياي مختلف اقدام كرده و با پليس همكاري تنگاتنگي داشته باشند.
ذوالفقاري با اشاره به كاهش ميزان حوادث رانندگي در جهان طي سال هاي 1972 تا 1999 اظهار داشت: طي اين سال ها حوادث رانندگي در 15 كشور اروپايي، 50?درصد كاهش يافته است. همچنين كشورهاي آفريقايي نيز موفق شدند 21درصد حوادث رانندگي را در كشورشان كاهش دهند.وي افزود: اما در اين ميان 44درصد حوادث رانندگي در جهان به كشورهاي آسيايي اختصاص يافت. اين در حالي است كه اين كشورها تنها 16درصد كل وسايل نقليه جهان را دارا هستند.ذوالفقاري گفت: هم اكنون خاورميانه و حوزه خليج فارس بالاترين تلفات سن جوان را در حوادث رانندگي به خود اختصاص داده اند، به طوري كه بيشترين اين تلفات مربوط به مقاطع سني 15 تا 25 سال مي شود.
وي با اشاره به آمار بانك جهاني نسبت به ميزان تلفات رانندگي در سال هاي آينده عنوان كرد: بنا بر اعلام بانك جهاني تا سال 2020 ، 67درصد افزايش تلفات رانندگي را در كل دنيا خواهيم داشت كه سهم كشورهاي در حال توسعه از اين ميزان ، 90درصد خواهد بود.
جانشين فرماندهي ناجا در ادامه به خسارت 4هزار ميليارد توماني ناشي از تصادفات رانندگي در كشور اشاره كرد و گفت: متاسفانه به رغم تلاش هاي دستگاه هاي ذي ربط در كاهش تصادفات، هرساله رقم هاي بسيار هنگفتي در رابطه با اين حوادث به مردم و كشور تحميل مي شود.
وزير آموزش وپرورش نيزدر اين مراسم آموزش مباحث راهنمايي ورانندگي و مسائل امنيتي را براي دانش آموزان در مدارس شهرهاي بزرگ ضروري دانست و گفت: در اين زمينه 30هزار جلد كتاب بدانيم تا سالم بمانيم در مقاطع پيش دبستاني، دبستاني و راهنمايي توزيع مي شود.
محمود فرشيدي گفت: مدرسه مطلوبي كه ما در آموزش وپرورش تعريف كرده ايم، مدرسه زندگي نام دارد؛ بدين مفهوم كه به نيازها و ويژگي هاي سني دانش آموزان توجه ويژه شده و مهارت هاي زندگي براي گذران زندگي حال و آينده به دانش آموزان تعليم داده شود.وي تصريح كرد: با توجه به جايگاه ويژه، ظريف و حساس مدرسه به عنوان مكاني براي آموزش دانش آموزان، بنابراين نيروهاي پليسي كه دانش آموزان را به عنوان سرمايه هاي عظيم آموزش وپرورش در اختيار دارند، بايد به ظرافت هاي تعليم و تربيت و ويژگي هاي سنين مختلف دانش آموزان آگاهي كافي داشته باشند تا ثمرات مثبت پيوند آموزش وپرورش با پليس، روز به روز براي مردم مشهودتر شود.

۳۰ درصد از مجروحان تصادفات
دچار تروماي سر و صورت مي شوند
004626.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: تصادفات و حوادث جاده اي دومين علت مرگ و مير در ايران محسوب مي شوند كه در 30 درصد از اين تصادفات، مصدومان از ناحيه سر و صورت آسيب مي بينند، در حالي كه تنها 150 جراح دهان، فك و صورت در كشور فعالند و گسترش اين رشته و جبران كمبود تجهيزات ملزوم اين جراحي ها ضروري است.
ابوالحسن مسگرزاده، متخصص جراحي دهان، فك و صورت با اشاره به برگزاري كنگره بين المللي جراحي دهان، فك و صورت گفت: بازسازي ضايعات ناحيه فك و صورت، اصلاح ناهنجاري هاي فكي، روش هاي جراحي جوان سازي (رفع چين و چروك صورت)، روش هاي نوين درمان شكستگي هاي ناحيه فك و صورت، درمان هاي نوين تومورها و سرطان هاي فك و صورت، بازسازي حفره دهان به روش ايمپلنت (كاشت دندان)، جراحي نارسايي هاي تنفسي هنگام خواب از عمده مباحث اين كنگره سه روزه را تشكيل مي دهد.براساس اين گزارش، درحالي كه كشور ايران در زمره حادثه خيزترين كشورهاي دنيا به شمار آمده و حوادث جاده اي دومين علت مرگ و مير جمعيت ايران محسوب مي شود، تنها 150 متخصص جراح دهان و فك و صورت در كل كشور فعال هستند، اين درحالي است كه رشته جراحي دهان، فك و صورت در دنيا رو به گسترش بوده و محدوده وسيعي از اعمال جراحي را دربرمي گيرند. رشته جراحي دهان، فك و صورت محدوده وسيعي از اعمال جراحي از جمله ضايعات و صدمات تروماتيك به ناحيه فك و صورت- تروماي ناشي از تصادفات جاده اي، جانبازان، جنگ، ورزش، سقوط، نزاع و... ناهنجاري هاي رشدي تكاملي كه طي دوران رشد معمولاً در ناحيه فك و صورت ايجاد مي شود، ناهنجاري هاي مادرزادي مثل شكاف لب و كام، سندروم ها، ضايعات پاتولوژي خوش خيم و بدخيم، انواع بازسازي ها در نسوج نرم و سخت متعاقب ضايعاتي كه در ناحيه صورت ايجاد مي شود، عفونت ها، جراحي هاي سرپايي، ليزر و جراحي ميكروسكوپي و زيبايي را شامل مي شود.اين گزارش مي افزايد: به دليل تردد بالاي اتومبيل ها در جاده هاي شمال كشور و بالا بودن آمار تصادفات جاده اي شيوع ضايعات فك و صورت بيشتر از نقاط ديگر كشور است، به طوري كه 30درصد از مجروحان تصادفات جاده اي دچار تروماي سر و صورت شده و 10درصد نيز دچار شكستگي ناحيه سر و صورت مي شوند كه متاسفانه عوارض ناخوشايندي را از جمله ايجاد عوارض ظاهري در صورت، مختل شدن روابط اجتماعي، دشواري درجويدن غذا، تكلم و حتي تنفس را به دنبال دارد.گفتني است، سومين كنگره بين المللي جراحي دهان، فك و صورت با حضور استادان و جراحان ايراني، اروپايي و آمريكايي با هدف به روز كردن علم جراحي فك و صورت و هماهنگي با پيشرفت هاي نوين جهان، آبان ماه جاري در تهران برگزار مي شود.
مجازات مربوط به كودك آزاري بايد با قاطعيت اعمال شود
گروه اجتماعي - سرپرست مجتمع ولي عصر گفت: مجازات هاي مربوط به كودك آزاري بايد با قاطعيت اعمال شود تا تأثيرگذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا فؤاديان افزود: گاهي ولايت دستگاه قضايي از ولايت پدر و مادر بالاتر است، زيرا ولايتش ولايت حكومتي است و مي تواند در اين امور وارد شود.وي تصريح كرد: در نظام جمهوري اسلامي ايران نبايد مسائلي چون كودك آزاري وجود داشته باشد زيرا چهره نظام را مخدوش مي كند.سرپرست مجتمع ولي عصر اطلاع رساني مناسب در اين خصوص را يكي از راه هاي جلوگيري از بروز مسأله كودك آزاري دانست و گفت: مي توان شماره تلفني را اعلام كرد تا در مواقع لزوم، كودكاني كه در معرض آزار و اذيت قرار مي گيرند، بتوانند مسئولين مربوطه را مطلع كنند.

بار سنگين مبارزه  جهاني با مواد مخدر بر دوش ايران است
گروه اجتماعي- فداحسين مالكي، در آيين توديع و معارفه دبيران شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: جمهوري اسلامي ايران به خاطر قرارگرفتن در موقعيت خاص جغرافيايي، نقش ويژه اي در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دنيا دارد.
دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه ايران، به دليل قرار گرفتن آن در مسير قاچاق مواد افيوني از افغانستان به كشورهاي اروپايي، يك حركت جهاني است. مالكي با بيان اينكه ايران با تقديم سه هزارو ????شهيد و ??هزار جانباز، در مجامع بين المللي به عنوان سردمدار مبارزه با مواد مخدر شناخته مي شود، گفت: برخورد قاطع جمهوري اسلامي با سوداگران مرگ و ارايه  طرح و برنامه هاي جامع در خصوص مبارزه با مواد افيوني به سازمان ملل متحد، جايگاه جهاني ويژه اي را براي ايران رقم زده است.وي، وضعيت نگران  كننده افغانستان در خصوص توليد مواد مخدر را خاطرنشان كرد و افزود: توليد انبوه مواد افيوني در افغانستان و قاچاق آن از طريق مرزهاي شرقي ايران، موجب برخي ناامني ها در اين نواحي مي شود.مالكي اظهار داشت: خوشبختانه با تدابير انديشيده شده و اجراي عمليات هاي ويژه، امروز شاهد كاهش ميزان ناامني ناشي از قاچاق مواد مخدر در شرق كشور هستيم. وي، از دعوت برخي مقامات اروپايي به ايران جهت آشنايي با نحوه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در كشورمان خبر داد و اعلام كرد: در همين رابطه معاون دبير كل سازمان ملل متحد در آينده نزديك به ايران سفر خواهد كرد.دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر، انجام پژوهش هاي علمي در خصوص پيشگيري و درمان اعتياد را ضروري دانست و اضافه كرد: براي نخستين بار در كشور اعتبار طرح هاي فرهنگي، درماني، پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر، استاني خواهد شد.

مهرياران، بزرگترين فراخوان استاني ايده هاي جوان
گروه اجتماعي- بزرگترين فراخوان استاني ايده هاي جوان از سوي نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان فارس با عنوان مهر ياران اعلام شد.
هدف اين فراخوان استفاده بهينه از افكار جوانان و تعامل هرچه بيشتر آنان با دولت از سوي نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان فارس و مشاورين جوان استانداري فارس اعلام شده است. بيان مشكلات در شهرها، سازمان ها، ادارت و محله ها همراه با ارائه راهكارهاي اجرايي و ابتكاري حل آنها، ارائه طرح هاي جديد متناسب با توانمندي ها و ظرفيت هاي استان وپيشنهاد راهكارهاي اجرايي براي تعامل بهتر جوانان و مسئولين، موضوعاتي است كه در قالب فراخوان طرح مهر ياران بررسي مي شود. زمان ارسال ايده ها تا 13آبان ماه سال جاري است و علاقه مندان مي توانند آثار خود را به دفتر امور جوان استانداري فارس يا نمايندگي سازمان ملي جوانان در آن استان، ارسال كنند.

صدور و ثبت بيش از 632 هزار جلد سند مالكيت
گروه اجتماعي- سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در شش ماهه نخست امسال تعداد 632 هزار و 730 جلد سند مالكيت صادر كرد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزايش را نشان مي دهد.
در شش ماهه نخست سال قبل 600 هزار جلد سند مالكيت در سراسر كشور صادر شده بود. همچنين در شش ماهه نخست سال 1385، تعداد 207 هزار و 668 فقره تفكيك انجام شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد 196 هزار و 168 فقره بوده، 6 درصد افزايش داشته است.از سوي ديگر افرازهاي انجام شده در نيمه نخست امسال نيز چهار هزار و 993 فقره مي باشد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزايش را نشان مي دهد.املاك تحديد حدود شده نيز در شش ماهه نخست سال 1385، تعداد 46 و 703 فقر بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، حدود 3 درصد افزايش نشان مي دهد.گفتني است كه سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در 12 ماهه سال قبل تعداد يك ميليون و 300 هزار جلد سند مالكيت در سراسر كشور صادر كرده بود.

انتشاركتاب خاطرات سردار طلايي
گروه اجتماعي رئيس پليس سابق تهران بزرگ از تحرير و انتشار خاطرات فرماندهي تهران بزرگ از زمان تصدي تا استعفاي خود خبر داد.
سردار طلايي فرمانده سابق انتظامي تهران بزرگ در حاشيه مراسم توديع خود اظهارداشت: در طول دوران خدمت خود خاطرات فراواني كسب كرده ام كه قصد دارم اين خاطرات را به رشته تحرير درآورده و منتشر كنم.
طلايي افزود: معتقد هستم هيچ كس محرم تر از مردم نيست تا خاطرات تلخ و شيرين اين مدت تصدي براي آنها گفته شود.

پوشش خدمات سلامت دهان و دندان فراگير مي شود
گروه اجتماعي- مدير كل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، از اجراي طرح فراگير پوشش خدمات سلامت دهان و دندان با مشاركت بخش غيردولتي (GO، تعاوني ها و بخش خصوصي) در زمينه ارايه خدمات سلامت دهان و دندان خبر داد.
محمد مهدي وردي با اعلام اين خبر افزود: اين پوشش در راستاي قانون برنامه چهارم توسعه كشور، به ويژه مواد 136 و 156 انجام مي شود.
وردي ابراز اميدواري كرد، در پايان اجراي اين طرح در محروم ترين مناطق كشور، به ازاي هر پنج هزار نفر جمعيت، حداقل يك واحد دندانپزشكي خدمات سطح بندي شده سلامت دهان و دندان را ارايه كنند.

پلاك هاي مدل 82 غيرقانوني هستند
گروه اجتماعي- رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با اشاره به اين كه 500 هزار پلاك مدل 82 در كشور وجود دارد، افزود: پلاك هاي مدل 82 در كشور غير قانوني هستند و حق تردد را ندارد.
سردار  محمد رويانيان با اعلام اين مطلب، افزود: خودروهاي مدل 82 قبل از تعويض پلاك حق تردد ندارند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اين كه با هماهنگي شهرداري تهران به خودروهاي پلاك قديم آرم ترافيك داده نمي شود، تصريح كرد: ديگر هيچ گونه خدماتي به خودروهاي پلاك 82 قبل از تعويض پلاك داده نخواهد شد و ماموران راهنمايي و رانندگي موظف هستند با اين نوع خودروها برخورد و آنها را توقيف كنند.وي با اشاره به اين كه تا كنون يك صد هزار خودرو مدل 82 تعويض پلاك شده اند، از شهرونداني كه داراي خودروي مدل 82 هستند خواست نسبت به تعويض پلاك خودروي خود اقدام نمايند.

پزشكان جوان در اولويت واگذاري صدور پروانه
مراكز درماني
مهر: وزارت بهداشت اعلام كرد: اولويت واگذاري صدور پروانه مراكز درماني با شركت هاي تعاوني پزشكي و پزشكان جوان است. اگرچه تبصره ماده 89 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي اشعار دارد كه خدمات بهداشتي و درماني كه از طريق سرمايه گذاري و اداره در بخش خصوصي ايجاد شوند نياز به كسب مجوز بر اساس سطح بندي خدمات ندارد، اما اين امر نافي اختيارات و وظايف وزارت متبوع كه به موجب ساير قوانين اعطا شده است نخواهد بود. بنابراين ضمن رعايت آنها مراتب هر چه سريع تر به اداره امور پروانه هاي معاونت سلامت اعلام شود.
بر اساس اين بخشنامه در بررسي مقدماتي صلاحيت افراد و اعضاي موسسات و مراكز پزشكي متقاضي نحوه عملكرد آنها در سطح دانشگاه تخلفات انتظامي پزشكي، تخلفات تعزيرات حكومتي امور بهداشتي، درماني و محكوميت قضائي و ضوابط ديگر نظير درجه اشغال تخت هاي بيمارستاني، توزيع نامناسب استاني براي دادن سرمايه هاي ملي ، تامين و ارائه خدمات به عامه مردم حائز اهميت بوده و بايد مورد امعان نظر دقيق قرار گيرد و نتايج حاصل از موافقت و يا مخالفت با درخواست متقاضيان كه بايد بر اساس موازين مربوطه باشد سريعا به اداره امور پروانه هاي معاونت اعلام شود.

با مردم
تقاضاي حذف شرط سني
تقاضا دارم در قانون معافيت سربازي براي كساني كه تك فرزند خانواده هستند، تجديدنظر و شرايط سني براي پدران حذف شود.
آقاي بزرگ چمي- تهران
توقف در محل ممنوع
با توجه به آيين نامه قوانين راهنمايي و رانندگي توقف هرگونه وسيله نقليه در دور ميدان ها ممنوع است، اما در شهر جديد هشتگرد، ايستگاه هاي اتوبوس- خطي هاي سواري، تاكسي و غيره... در دور ميدان قرار گرفته اند. كه نياز به رسيدگي دارد و بايد براي فعاليت اين خودرو تسهيلات لازم فراهم شود.
آقاي ريزي- شهر جديد هشتگرد
خطر در كمين عابران
@ در كوچه دانش واقع در خيابان بهنام، خيابان آيت الله كاشاني واقع در منطقه 5 شهرداري سرعت خودروهاي عبوري گاهي بيشتر از صد كيلومتر مي باشد و به همين دليل جان عابران به ويژه كودكان در خطر است با نصب سرعت گير در اين كوچه، حداقل احتمال وقوع حوادث ناگوار آينده كاهش خواهد يافت.
آقاي دانش جعفري- تهران
بازنشسته شده ام، اما...
كتابدار بازنشسته اداره كل ارشاد و استان تهران هستم، پس از گذشت 7 ماه هنوز پاداش آخر خدمت، حقوق معوقه و ذخيره مرخصي ام را دريافت نكرده ام.
آقاي ابوالحسني- تهران
پل عابر پياده را تكميل كنيد
با توجه به نياز مردم به ويژه دانش آموزان دوره ابتدايي، از شهرداري منطقه 8 تقاضا دارد نسبت به عمليات تكميل پل عابر پياده در تقاطع اتوبان شهيد باقري و 46 متري نارمك- نبش پارك شقايق (چهارراه خاقاني) كه نيمه كاره مانده اقدام شود.
آقاي نقيب هاشمي- تهران
تقاضاي افزايش واگن اختصاصي براي خانم ها
با توجه به اين كه تعداد واگن هاي قطارهاي مترو موجود براي خانم هاي استفاده كننده از مترو كافي نيست، از مسئولان شركت مترو خواهشمند است واگن هاي اختصاصي بانوان را افزايش دهند.
خانم معرفت- تهران
از توان من خارج است
@ 67ساله و تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي(مشاغل آزاد) هستم. هنگام بستن قرارداد اعلام شده بود كه با پرداخت 10 سال حق بيمه و 60 سال سن بازنشسته مي شوم، اما حالا كه بيمه ده ساله را پرداخت كرده ام، اعلام شده كه طبق مقررات جديد بايد 13 سال حق بيمه بپردازم كه براي من بسيار دشوار و خارج از توانم مي باشد. چرا هنگام تغيير قوانين وضعيت اقشار كم درآمد بررسي نمي شود؟
سيما جعفريان- تهران
از پاداش بي نصيب مانديم
در سال 1374 پس از 30 سال خدمت بازنشسته شدم و اكنون 70 ساله ام. متأسفانه، من و تمام كساني كه در آن سالها بازنشسته شدند، موفق به دريافت پاداش آخر خدمت نشدند و حالا، بيماري هاي گوناگون و هزينه روزافزون زندگي طوري است كه منتظر مساعدت دولت محترم براي پرداخت پاداش خدمت به اين قبيل بازنشستگان مي باشيم.
آقاي حامديان- تهران
براي دسترسي به پمپ بنزين
دسترسي به پمپ بنزين واقع شده در ايران زمين جنوبي- بزرگراه همت غربي، بنابه دلايلي از طريق 35 متري گلستان ميسر است، اما تردد خودروها از اين مسير موجب ترافيك سنگين و سروصداي بيش از حد در اين محل مي شود. تقاضا دارد با ايجاد تسهيلات، دسترسي اين پمپ بنزين از طريق بزرگراه همت را ممكن سازند.
آقاي فاطمي- تهران
در انتظار ورزش محلات
طبق فراخوان شهرداري تهران براي شركت در برنامه ورزش محلات آماده شديم و حتي بنده 7 هزار تومان نيز بابت خريد كفش كتاني چيني پرداخت كردم؛ البته با رغبت، تا بتوانم در اين برنامه ها شركت كنم. اما هنوز از زمان برگزاري اين برنامه ها خبري نشده است.
آقاي اقبال- تهران
حقوق كم
پسرم به صورت قراردادي و با عنوان كارشناسي در يكي از شركت هاي بيمه كار مي كند. اما حقوق وي به اندازه اي است كه بدون كمك والدين امكان زندگي ابتدايي براي وي ميسر نيست، يك جوان چگونه مي تواند با اين درآمد آينده اي براي خود ترسيم كند؟
خانم خسرواني- تهران
جاذبه هاي گردشگري دورود
مناطق بسيار زيبا و مستعد با جاذبه هاي طبيعي كم نظير در اطراف شهر دورود قرار دارد كه با اندك توجه، مي تواند به يكي از جاذبه هاي مهم گردشگري ايران تبديل شود. البته با حفظ بافت طبيعي و نه تغييرات زيانباري كه با نصب تله كابين و امثالهم در گوشه و كنار كشور مواجه هستيم.
آقاي چقاوندي- دورود
توجه بيشتر به مشكلات و نيازهاي مردم
از اعضاي شوراي شهر و روستا، در آبيك قزوين تقاضا دارد، بيشتر به مسائل و مشكلات مردم رسيدگي كنند.
آقاي بزرگي آبيك
نتايج اعلام نشده است
آزمون استخدامي سازمان كار و فني حرفه اي وزارت كار براي تأمين كادر بازرسي كار، برگزار شد، اما هنوز نتايج آن اعلام نشده است.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
كمبود روشنايي در ايستگاه
ايستگاه اتوبوس ميدان تجريش فاقد روشنايي است از مسئولان تقاضا دارد براي رفع آن اقدام فرماييد.
آقاي براتي- تهران
كمبود پول خرد
چند روز پيش براي خريد بليت مترو وارد ايستگاه شدم كه مقابل باجه بليت فروشي صف طويلي وجود داشت، اما متصدي باجه با عنوان اين كه پول خرد ندارد قادر به پاسخگويي مراجعان نبود. اين مسأله بايد به طريق ممكن برطرف شود.
آقاي انصاري- تهران

پاسخ مسئولان
درخواستي ارائه نشده است
با عنايت به درج پيام آقاي صمديان تحت عنوان تقاضاي باغداران در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 8/7/85 به اطلاع مي رساند:
سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران به صاحبان زمين و باغ بين 5 تا 20 هكتار به ازاء هر هكتار 500 كيلوگرم كود كمپوست رايگان اهداء مي كند و سقف كود تحويلي 10 تن مي باشد ضمنا هيچ گونه درخواستي به نام آقاي صمديان به اين سازمان ارائه نشده است، لذا خواهشمند است باغدار مذكور را براي پيگيري درخواست به روابط عمومي و بين الملل سازمان به آدرس خيابان شهيد بهشتي، خيابان انديشه، انديشه 6 غربي، پلاك 52 معرفي و هدايت فرماييد.
روابط عمومي و بين الملل سازمان بازيافت و تبديل مواد

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |