شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۷ - Oct 28, 2006
سرقت ميليوني دو سرايدار افغانستاني از خانه مرد ثروتمند
سرايدارهاي هنگامي كه صاحبخانه در سفر اروپا بود نقشه سرقت را طراحي كردند
عكس: آرشيو
004722.jpg
گروه حوادث - جواد عزيزي: دو سرايدار افغاني كه هنگام سفر صاحبخانه به خارج از كشور دست به سرقت ميليوني از خانه او زده بودند، از سوي قاضي شعبه 1052 مجتمع قضايي شميران به تحمل 5 سال حبس محكوم شدند.
به گزارش همشهري اوايل خردادماه امسال،زماني كه اعضاي يك خانواده ثروتمند در شمال تهران براي سفري چند ماهه به يكي از كشورهاي اروپايي رفتند، مراقبت از خانه را به سرايدار افغاني خانه سپردند، پدر خانواده همچنين از باجناق خود خواست در مدتي كه آنها در ايران نيستند هفته اي يكبار براي سركشي به خانه آنها برود.
در حاليكه دو هفته از سفر مرد ثروتمند و خانواده اش به اروپا مي گذشت ، باجناق وي تصميم گرفت سري به خانه ويلايي بزند، اما هنگامي كه به خانه ويلايي در نياوران رفت، متوجه شد قفل در ورودي عوض شده و او قادر نيست وارد خانه ويلايي شود. مرد جوان كه به ماجرا مشكوك شده بود چند بارسرايدار خانه را صدا زد اما وقتي جوابي نشنيد به هر زحمتي بود به داخل خانه رفت و آنجا بود كه متوجه سرقت همه لوازم خانه شد. بنابراين بلافاصله با پليس تماس گرفت و ماجرا را به ماموران اطلاع داد.
دقايقي بعد با حضور تيم تجسس كلانتري نياوران در خانه ويلايي، ماموران كه احتمال مي دادند سرايدار افغاني در اين سرقت نقش داشته باشد در كمين او نشستند و زماني كه او سوار بر خودروي صاحبخانه قصد ورود به خانه را داشت وي را دستگير كردند. اين مرد در بازجويي هاي اوليه به سرقت از خانه ويلايي اعتراف كرد و گفت : سرقت را به همراه يك افغاني ديگر كه سرايدار يكي از خانه هاي همسايه است انجام داديم و هم اكنون لوازم مسروقه در خانه همسايه نگهداري مي شود.
سرقت ميليوني
پس از دستگيري سرايدار جوان، در جريان بازجويي ها مشخص شد سارقان با سوء استفاده از غيبت صاحبخانه دست به كار شده و پس از باز كردن در گاوصندوق، با خونسردي و آرامش تمامي پول هاي داخل آن را كه بالغ بر يازده هزار يورو بود به همراه مقاديري طلا و اسناد و مدارك مختلف و فرش هاي ابريشم و ديگر لوازم گرانقيمت خانه به سرقت برده اند. كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود موفق شدند همدست ديگر سرايدار افغاني را نيز دستگير كرده و برخي از لوازم مسروقه را در محل زندگي او كشف كنند.
نقشه ناكام قتل صاحبخانه
با انتقال متهمان به اداره آگاهي بازجويي هاي پليسي از سارقان آغاز شد،سريدار جوان خانه كه نقشه سرقت را طرح ريزي كرده بود در اعترافات خود گفت: پس از سفر صاحبخانه به خارج از كشور، از آنجا كه مي دانستم خانواده او براي مدت زيادي در آنجا مي مانند تصميم به سرقت از خانه ويلايي گرفتم ، نقشه ام را با دوست هموطنم كه سرايدار خانه مجاور بود در ميان گذاشته و آن را اجرا كرديم .
وي ادامه داد: پس از سرقت لوازم خانه ،پول ها و طلاهاي داخل گاوصندوق قصد داشتيم ،صاحبخانه را به بهانه اي به ايران بكشانيم و در فرصتي مناسب وي را سربه نيست كنيم، اما موفق نشديم و هنگاميكه ماجراي سرقت لو رفت از سوي پليس دستگير شديم. پس از اعترافات متهمان بازپرس شعبه 5 دادسراي شميران براي آنها به اتهام سرقت قرار مجرميت صادر كرد و پرونده در اختيار شعبه 1052 قرار گرفت. صبح ديروز با برگزاري آخرين جلسه رسيدگي به اين پرونده قاضي خشنودي هر يك از متهمان را به اتهام سرقت به تحمل 5/2 سال حبس، 70 ضربه شلاق و رد مال محكوم كرد.
قاضي خشنودي روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: بارها درباره اينكه شهروندان در انتخاب سرايدار خانه دقت كافي داشته باشد تذكر داده شده است اما متاسفانه اين تذكرات مورد توجه قرار نگرفته كه بر اثر آن چنين حوادثي بوجود مي آيد.

جاعل عراقي، معتادها را استخدام مي كرد
004710.jpg
گروه حوادث - جاعل عراقي كه با استخدام معتاد ان از آنها براي سرقت اسناد رسمي استفاده مي كرد، از سوي ماموران آگاهي شهرري دستگير شد.
به گزارش همشهري، چندي قبل ماموران آگاهي شهر ري از طريق گزارشهاي مردمي از فعاليت يك جاعل عراقي اطلاع پيدا كردند.گزارشها نشان مي داد كه مرد جاعل با استخدام افراد معتاد، از آنها براي سرقت شناسنامه ، گواهينامه و ساير مدارك رسمي سوء استفاده كرده و پس از به دست آوردن اين اسناد اقدام به جعل آنها مي كند. با اين گزارشها ، تيمي از كارآگاهان به طور نامحسوس محل زندگي اين جاعل را تحت مراقبت قرار داده و وي را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند.
در بازرسي از محل كار مرد جاعل تعداد زيادي شناسنامه، گواهينامه، كارت خبرنگاري جعلي، كارت ملي و گذرنامه كشف وضبط شد و وي در آگاهي شهرري تحت بازجويي قرار گرفت.
اما در حالي كه مرد عراقي در بازجويي ها به جعل مدارك شناسايي مختلف اعتراف كرده بود مرد معتادي به اداره آگاهي مراجعه كرد و مدعي شد مرد جاعل از اعتياد وي و احتياجش به پول سوء استفاده كرده و او را وارد اين بازي خطرناك كرده است. وي در توضيح ماجرا گفت: مدتي قبل پس از آنكه چندين بار از اين مرد مواد مخدر خريدم، او به من گفت اگر براي وي تعدادي شناسنامه سرقتي و يا مدارك رسمي ديگري بياورم، او مواد مخدر بيشتري به من مي دهد تا با فروش آنها پول خوبي گيرم بيايد.
من هم كه براي تامين مخارج زندگي ام احتياج زيادي به پول داشتم، وسوسه شدم تا براي او اسناد رسمي جمع آوري كنم، به اين ترتيب، با رفتن به داخل بانك ها و يا دفاتر اسناد رسمي با شناسايي طعمه هايم در فرصتي مناسب دست به سرقت اسناد مشتريان زده و آن را در اختيار مرد جاعل مي گذاشتم.
مرد معتاد در ادامه اظهاراتش مدعي شد: چند روز قبل متوجه شدم مرد عراقي دستگير شده است و از آنجايي كه مطمئن بودم درگير اين پرونده خواهم شد خودم به پليس مراجعه كردم.
با اظهارات اين مرد، ماموران بار ديگر مرد جاعل را تحت بازجويي قرار دادند كه وي در مواجهه حضوري لب به اعتراف گشود و نزد دانشور- بازپرس شعبه 7 دادسراي شهرري- گفت: با جعل شناسنامه ها آن را به افراد خلافكار مي فروختم و از اين راه پول هنگفتي به دست آوردم . بر پايه اين گزارش، بازپرس پرونده با بررسي اظهارات جاعل عراقي دستور بازداشت وي را صادر كرد تا تحقيقات بيشتر براي شناسايي افراد خلافكار و دستگيري آنها صورت گيرد.

ادعاي رئيس فرقه جنايتكار
صداي نامرئي دستور 5 قتل را صادر كرد
004716.jpg
004719.jpg
با گذشت 16 سال از زمان جنايت، جفري لاندگرن مرد جنايتكاري كه با ادعاي داشتن نيروي برتر ، 5 عضو خانواده يكي از اعضاي فرقه خودساخته اش را به قتل رسانده بود در زندان اوهايو اعدام شد.
اعدام جفري لاندگرن را مي توان مهمترين خبر صفحات حوادث رسانه هاي آمريكا در هفته گذشته دانست، خبري جنجالي كه باعث شد تمامي روزنامه هاي آمريكايي صفحات ويژه اي را به گزارش آن اختصاص دهند.
لاندگرن متهم است كه در جريان جنايتي وحشتناك در سال 1989 دنيس آروي يكي از اعضاي فرقه خود ساخته خود را به همراه همسرش كتي و دختران آنها به نامهاي ترينا 15 ساله ،بگي 13 ساله و كارن 7 ساله در خانه خودشان در اوهايو به طرز فجيعي به قتل رسانده است .
با فاش شدن دخالت وي در اين جنايت، او دستگير شد ،ولي در بازجويي ها ادعا كرد كه او به فرمان صدايي كه هميشه به وي دستور مي داده است، اعضاي خانواده دنيس آروي را به قتل رسانده است . او گفت : چون دنيس و خانواده اش دستورات فرقه را به خوبي اجرا نمي كردند صداي نامرئي دستور قتل او را صادر كرد و من هم آن را اجرا كردم.
در حالي كه بررسي ها نشان مي داد كه متهم در سلامت كامل رواني به سر مي برد، تحقيقات درباره انگيزه واقعي او از ارتكاب اين جنايت آغاز شد ، كارآگاهان دربازجويي از اعضاي فرقه دريافتند كه مقتول و خانواده اش از مدتي قبل نسبت به ادعاهاي لاندگرن ترديد كرده بودند و در گفتگوهاي خود با ساير اعضاي باند به اين موضوع اشاره كرده بودند كه هنگامي كه حرفهاي آنها به گوش لاندگرن رسيده است وي كينه آنها را به دل گرفته است و احتمالا جنايت نيز با هدف خاموش كردن صداي آنها صورت گرفته است. به اين ترتيب دادگاه اوهايو وي را به اعدام با تزريق ماده سمي محكوم كرد ، اما حكم اعدام وي تا پنجشنبه گذشته كه دادگاه عالي ايالتي اجازه اجراي حكم اعدام را صادر كرد به تعويق افتاد .
صبح پنجشنبه وي در داخل زندان و در محوطه اي شيشه اي با تزريق
ماده اي سمي اعدام شد. در جريان انجام مراسم اعدام ، لاندگرن بار ديگر با بيان ادعاهاي سابق خود درباره اينكه يك روح به وي دستور انجام قتلها را داده است گفت كه هرگز از اينكه اين كار را انجام داده پشيمان نيست.

سرقت براي درمان همسر
گروه حوادث- كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ تحقيقات از مردي كه مدعي است براي تامين مخارج درمان بيماري صعب العلاج همسرش دست به سرقت مسلحانه زده است را آغاز كردند.
ساعت 1 بامداد ديروز دو فرد جوان در حالي كه سوار بر خودروي پرايد مشكي رنگ خود در حال تردد در خيابان كارگر بودند در تاريكي شب مردي را كه يك اسلحه كت در دست داشت در مقابل خود ديدند.
مرد مسلح با تهديد دو سرنشين خودرو، به آنها دستور داد قبل از آنكه دست به كار خطرناكي بزنند از خودرو پياده شوند، اما دو مرد كه حاضر به اطاعت از دستور او نبودند در يك حركت غافلگيرانه به سوي وي حمله ور شده و مرد مسلح را كه مراد نام داشت خلع سلاح كردند. با گزارش موضوع به مأموران پليس، تيمي از ماموران كلانتري 148 به محل درگيري اعزام شدند و مراد را دستگير كردند. سارق مسلح به اداره يكم آگاهي تهران بزرگ انتقال يافت و تحقيقات از وي آغاز شد.
مراد در بازجويي ها در خصوص انگيزه ارتكاب سرقت مسلحانه مدعي شد: سه  سال پيش زماني كه همسرم دچار ضعف جسمي شده بود را به بيمارستان انتقال دادم. آزمايشات پزشكي معلوم كرد كه او مبتلا به يك بيماري صعب العلاج شده است، از آن روز تمام فكر و ذكرم تلاش براي تهيه مخارج درمان او بود ولي با حقوق كارگري نمي توانستم پول مورد نياز براي درمان را كه از او سه فرزند دارم تامين كنم. هر روز كه مي گذشت وضعيت جسمي همسرم بدتر مي شد تمام راه ها را رفته بودم ولي همه بي نتيجه مانده بود و نتوانستم كاري با درآمد مناسب پيدا كنم به همين دليل در يك وضعيت روحي نامناسب اسلحه اي را از شهر خودمان خريداري كرده و براي ارتكاب سرقت مسلحانه به تهران آمدم.
فكر مي كردم به اين طريق مي توانم راهي براي نجات جان همسرم از مرگ پيدا كنم كه به دليل ترس زياد خودم و دستپاچگي در هنگام اولين اقدام به سرقت دستگير شدم.   كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ تحقيقات خود از اين متهم را آغاز كرده اند.

كودك خوانده پس از 9 سال ناپديد شد
004713.jpg
گروه حوادث- زني كه 9 سال قبل كودكي را با پيشنهاد يك پرستار به فرزند خواندگي گرفته بود، با مراجعه به دادسراي امور جنايي تهران مدعي شد كه زن پرستار با طراحي نقشه اي كودك او را بوده است.
درحالي كه چند سال از ازدواج زن و شوهر مي گذشت ولي آنها بچه دار نشده بودند، اين درحالي بود كه تمامي تلاش هاي اين زوج براي معالجه بي نتيجه مانده و زندگي آنها به خاطر نبود بچه با مشكل روبه رو شده بود يكي از آشنايان آنها كه زن پرستاري بود و در يك بيمارستان كار مي كرد به آنها پيشنهاد داد كه مي تواند فرزند خانواده اي را كه نوزاد تازه دنيا آمده خود را نمي خواهند براي آنان بياورد. با قبول اين پيشنهاد زن پرستار يك هفته بعد پسر يك روزه اي را به خانه آنها آورد كه اين زوج اسم او را داوود گذاشتند. با گذشت 9 سال از آن زمان، روز گذشته مادرخوانده داوود با صورتي اشك آلود مقابل رضا جعفري معاونت دادسراي امور جنايي تهران قرار گرفت و از وي خواست ربايندگان پسرش را شناسايي كرده و كودك را به وي بازگردانند.
زن در توضيح كودك ربايي به معاونت دادسرا گفت: ديروز وقتي سرويس مدرسه داوود را مقابل در منزل پياده كرد به گفته همسايگان سرنشينان يك خودرو پرايد نقره اي رنگ او را صدا كردند و هنگامي كه فرزندم به كنار خودرو آنها رفت تا پاسخگوي سئوالشان باشد توسط دو مرد ربوده شده و خودرو كودك ربايان به سرعت متواري شد. اين زن در ادامه افزود: درحالي كه در انتظار تماس ربايندگان براي اخاذي بودم هيچ تماسي از سوي كودك  ربايان صورت نگرفت، بنابراين احتمال مي دهم زن پرستار به دليل نامشخصي اقدام به ربودن كودكم كرده باشد.
مادرخوانده در توضيح اين ادعاي خود گفت: زن پرستار پس از آنكه 9 سال قبل داوود را به خانه ما آورد با ما هيچ ارتباطي نداشت تا اينكه يك روز قبل از ربوده شدن كودكم به بهانه اي به خانه ما آمد و بعد از گفت وگويي كوتاه به بهانه اي مدارك شناسايي داوود را از من گرفت و قرار شد تا چند روز آينده اين مدارك را به من برگرداند ولي فرداي آن روز داوود ربوده شد، من حدس مي زنم او فرزندم را ربوده باشد. با اين اظهارات قاضي رضا جعفري دستور بررسي اظهارات اين زن را صادر كرد.

اين دختر را شناسايي كنيد
004707.jpg
گروه حوادث- با كشف جسد يك دختر جوان در حوالي منطقه ولنجك تهران بازپرس جنايي براي شناسايي وي از مردم كمك خواست.
كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ در اولين ساعات صبح 26 مهرماه از وقوع جنايتي تلخ در حوالي شهرك مخابرات مطلع شدند.
قرباني دختر جواني بود كه عامل يا عاملان جنايت بعد از كشتن وي جسدش را در بيابانهاي منطقه رها كرده بودند.
اما از  آنجا كه مدارك و يا اسنادي كه نشانگر هويت قرباني باشد در صحنه جنايت به دست نيامد، تحقيقات براي شناسايي هويت او بي نتيجه ماند تا اينكه بازپرس ولي الله حسيني كه مسئوليت رسيدگي به اين پرونده را بر عهده دارد، با دستور چاپ عكس چهره اين قرباني از مردم خواست تا در صورت شناسايي وي با شماره 55389048 (اداره دهم آگاهي) تماس گرفته و پليس را در به نتيجه رساندن اين پرونده جنايي ياري دهند.

ميهماني مرگ براي زن جوان
گروه حوادث- حضور زن جوان در ميهماني شبانه در غرب تهران پايان مرگباري را برايش رقم زد.
عصر پنجشنبه، ماموران پليس از برگزاري جشني مشكوك در شهرك قدس(غرب) تهران با خبر شدند، با دستور مقام قضايي، تيمي از ماموران پليس به محل اعزام شدند و با هماهنگي صاحبخانه وارد محل برگزاري جشن شدند.
مأموران پليس بعد ازحضور در محل با مشاهده وضعيت نامناسب حاضران براي انجام تحقيقات ،ميهمانان را به مركز انتظامي انتقال داده شد.
اما اين پايان ماجرا نبود. ساعت 30/10دقيقه روز بعد ،كشف جسد يك زن جوان در كنار ديوار خانه محل برگزاري جشن شبانه به پليس گزارش شد . تحقيقات پليسي نشان مي داد زن جوان از ميهمانان جشن بوده كه به دلايلي نامعلوم در اثر سقوط از طبقه چهارم ساختمان جان سپرده است. در بازرسي بدني از جان باخته سه دستگاه گوشي تلفن همراه كشف شد.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته با تاييد اين خبر به همشهري گفت: اين زن كه مينا معروف به نازنين بود سه سال قبل از همسر خود جدا شده و به همراه پسر 4ساله اش از شهرستان گرمسار به تهران آمده بود ولي محل سكونت خاصي نداشت، اين زن روز جشن به دعوت يكي از مهمانان مرد در جشن شركت كرده بود كه پاياني مرگبار برايش رقم خورد.
تورنگ در ادامه افزود: پليس احتمال مي دهد اين زن به دليل رسيدن به بن بست در زندگي اقدام به خودكشي كرده باشد. تحقيقات درخصوص علت مرگ اين زن زير نظر بازپرس شاملو توسط پليس جنايي تهران بزرگ آغاز شده است.

جنايت در قهوه خانه
گروه حوادث- مرد جواني كه سه شنبه گذشته صاحب قهوه خانه اي را در حوالي پارك يادآوران به قتل رسانده بود ،دو ساعت بعد از ارتكاب جنايت دستگير شد.
عصر روز سه شنبه، ماموران پليس وقوع جنايتي خونين در قهوه خانه استاد شهريار را به بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي تهران گزارش دادند، بررسي هاي اوليه نشان مي داد مقتول با ضربه چاقويي كه به ناحيه گردنش وارد شده به قتل رسيده است. كارآگاهان اداره دهم آگاهي در تحقيقات مقدماتي خود هويت قاتل را كه حسن بود شناسايي كردند. شاهدان به پليس جنايي گفتند: جوان ضارب و دوستانش اكثر اوقات به دليل مصرف مشروبات الكلي در شرايط مناسبي قرار نداشتند و به اين دليل صاحب قهوه خانه لحظاتي قبل از جنايت از ورود آنان به داخل قهوه خانه جلوگيري كرده بود كه اين موضوع موجب درگيري جوان شرور با وي و در نهايت قتل صاحب قهوه خانه شده بود.
در حالي كه تحقيقات كارآگاهان براي دستگيري متهم به قتل ادامه داشت،ماموران پايگاه هفتم آگاهي تهران ، همان شب هنگام گشت زني متوجه مردي شدند كه با لباس خون آلود از خيابان عبورمي كرد، ماموران كه به اين مرد مشكوك شده بودند وي را بازداشت كردند كه با استعلام مشخصات وي معلوم شد او متهم فراري جنايت در قهوه خانه است . با انتقال حسن به اداره آگاهي وي دربازجويي هاي اوليه به ارتكاب جنايت اعتراف كرد. بنا به اين گزارش تحقيقات از اين متهم كه داراي چندين سابقه شرارت است توسط پليس جنايي پايتخت ادامه دارد.

خط آخر براي قاتل فراري
گروه حوادث- تلاش پليس جنايي پايتخت براي دستگيري عامل جنايت خيابان مجيديه پس از گذشت يكسال سه شنبه گذشته به نتيجه رسيد.
اواسط سال گذشته كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ از قتل مردي به نام مجيد در منطقه مجيديه تهران مطلع شدند. مقتول با ضربات مرگبار چاقواز پاي در آمده بود.
پليس جنايي درمراحل تحقيق برروي اين پرونده هويت قاتل به نام مجتبي را شناسايي كرد،در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه وي احتمالا با انگيزه مالي با مقتول درگير شده و وي را به قتل رسانده است. جستجو براي دستگيري اين قاتل يكسال به طول انجاميد تا اينكه كارآگاهان روز عيد فطر با شناسايي مخفيگاه اين قاتل در يك عمليات ضربتي وي را دستگير كردند. مجتبي بعد از دستگيري درجريان بازجويي ها به قتل مجيد با انگيزه مالي اعتراف كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |