شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۷ - Oct 28, 2006
رهبر معظم انقلاب:
مسئولان، انتخابات را سالم
و بدون حرف و حاشيه برگزاركنند
004680.jpg
گروه سياسي - مردم ايران روز سه شنبه در پايان ماه رمضان در نماز عيد سعيد فطر شر«ت «ردند؛ در تهران صدها هزار نفر از مردم، با حضور در مصلاي بزرگ امام خميني (ره)، نماز عيد را به امامت حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي به جاي آوردند.
رهبر انقلاب اسلامي در خطبه هاي نماز با تبريك عيد بزرگ فطر به امت اسلامي و به ويژه ملت شريف ايران، ماه رمضان امسال را ماه ظهور و بروز طراوت و نشاط ملت ايران در عرصه هاي مختلف معنوي و سياسي برشمردند و آحاد مردم را به حفظ دستاوردهاي اين ماه مبارك و تقويت ارتباط با پروردگار توصيه كردند. ايشان راهپيمايي پرشكوه و سراسري روز جهاني قدس را جلوه اي از طراوت و نشاط سياسي مردم ايران برشمردند و افزودند: خروش و فرياد رساي ملت ايران در حمايت از مردم مظلوم فلسطين، به فضل الهي در جهان اسلام و بسياري از ديگر مناطق جهان تكرار شد كه پيروزي حزب الله لبنان در اين طراوت روحي و سياسي امت اسلام، تأثير مخصوصي داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي ماه رمضان امسال را در پرتو حضور به  يادماندني مردم به ويژه جوانان در مجالس دعا و توسل و احياء، ماهي بسيار باصفا خواندند و خاطرنشان كردند: حضور همه قشرهاي مردم با هر سليقه و ظاهر، در مراسم مختلف معنوي، نورانيت خاصي به دل ها به خصوص به جوانان بخشيده است
كه اين نعمت بسيار بزرگ را بايد با تقويت ارتباط با پروردگار استمرار بخشيد و آن را دستمايه پيشرفت و موفقيت در عرصه هاي مختلف قرار داد.
رهبر انقلاب اسلامي در خطبه دوم نماز با تبيين اهميت فراوان انتخابات همزمان مجلس خبرگان و شوراهاي اسلامي،  آحاد مردم را به حضور پرشور در اين رويداد بزرگ فراخواندند.
ايشان انتخابات مجلس خبرگان را از لحاظ اهميت و حساسيت بي نظير دانستند و با اشاره به انتخاب رهبر و نظارت بر رهبر به عنوان دو وظيفه اصلي و منحصر به فرد مجلس خبرگان افزودند: در هنگام فقدان رهبري، اگر مجلس خبرگان آماده و بصير و مورد اعتماد ملت وجود نداشته باشد چنان گره اي در دستگاه مديريت كشور به وجود مي آيد كه با هيچ سرانگشتي بازشدني نيست و اين واقعيت نشان دهنده اهميت مجلس بي بديل خبرگان است.
حضرت آيت الله خامنه اي تلاش مستمر دشمنان را براي دلسرد كردن مردم از شركت در انتخابات خبرگان يادآور شدند و افزودند: مردم هوشيار ايران در دوره قبلي انتخابات خبرگان با حضور قوي و پرشور خود نقشه هاي دشمنان و تبليغات راديوهاي بيگانه را بي ثمر گذاشتند و در اين دوره نيز با شور و بصيرت كامل و از روي احساس وظيفه و تكليف در اين انتخابات بسيار مهم شركت مي كنند و مجلسي مستحكم و مقتدر را تشكيل مي دهند؛ چرا كه هر قدر مجلس خبرگان قوي تر، معتمد تر، پر بصيرت تر و پايدارتر باشد، مصالح ملت و آينده كشور بيشتر تضمين مي شود.
ايشان شوراهاي اسلامي شهر و روستا را نيز انتخاباتي مهم و مظهر مردم سالاري دانستند و افزودند: مسئولان بايد همه تلاش خود را به كار گيرند تا انتخابات خبرگان و شورا هاي اسلامي، سالم، كامل، بي عيب و نقص و بدون حرف و حاشيه برگزار شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم آرامش در فضاي انتخاباتي كشور،  نامزدها، گروه ها، جناح ها و دست اندركاران تبليغات انتخاباتي را به پرهيز از برخوردهاي تخريبي فراخواندند و افزودند: تبليغات در حد متعارف و بدون اسراف لازم است اما تخريب و اهانت كه جزو رسوم زشت انتخابات در برخي كشور هاي غربي است نبايد صورت پذيرد تا مردم در فضايي آرام و با شناخت كافي نامزدهاي خود را در مجلس خبرگان و شوراها انتخاب كنند.
ايشان در بخش ديگري از خطبه  دوم نماز عيد سعيد فطر، سرشماري عمومي را كه از ششم آبان در سراسر كشور شروع مي شود رويدادي مهم خواندند و با اشاره به تاثير تعيين كننده آمار و اطلاعات صحيح در برنامه ريزي ها افزودند: هر قدر مردم در سرشماري عمومي همكاري بيشتري كنند و اطلاعات دقيق تري جمع آوري شود امكان موفقيت برنامه هاي آباداني و سازندگي كشور بيشتر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين وحدت و اتحاد را نياز مبرم امت اسلام به ويژه در فلسطين،  عراق و لبنان دانستند و تأكيد كردند: وحدت تنها راه حل مشكلات منطقه است.
تنها راه عزتمندي و قدرتمندي
حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، همچنين روز سه شنبه، در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، روز عيد سعيد فطر را روز امت اسلامي دانستند و تأكيد كردند: تنها راه عزتمندي و قدرتمندي مسلمانان بازگشت به هويت خود، توكل بر خدا، حفظ وحدت، ايستادگي و هوشياري است.
ايشان با اشاره به تحقير و عقب ماندگي مسلمانان در طول سالهاي متمادي و خارج كردن آنان از صحنه تصميم گيري و عمل بر اساس مصالح خود و كوتاهي و تقصير امت اسلامي در اين خصوص، خاطرنشان كردند: امروز مسلمانان بيدار و به هويت خود واقف شده اند، بنابراين بايد اين بيداري را قدر دانست و آن را در جهت صحيح هدايت كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، مهم ترين عامل عزتمندي مسلمانان را توكل و اعتماد به خدا برشمردند و افزودند:  در صورت توكل به خدا نصرت الهي حتمي است، اما شرط آن حضور در ميدان عمل و در نظر گرفتن مصالح امت اسلامي و پرهيز از سستي و هواي نفس است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اين كه، امروز فلسطين مسأله اول دنياي اسلام و جامعه بين المللي است، خاطرنشان كردند: در همه مسائل دنياي اسلام به ويژه مسأله فلسطين، دست خاطي و گناهكار استكبار جهاني و در رأس آن آمريكا و صهيونيسم كاملا مشهود است و امروز در منطقه خاورميانه هيچ مصلحتي براي آمريكا برتر از مصلحت صهيونيست ها و رژيم صهيونيستي نيست.
ايشان با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد تفرقه و اختلاف در فلسطين، لبنان و عراق، افزودند: در فلسطين هوشياري مسئولان دولت حماس اين توطئه را ناكام گذاشته و مواضع دولت مردمي حماس مبني بر به رسميت نشناختن رژيم صهيونيستي و عدم مذاكره با اين رژيم، همان مواضع مردم فلسطين است و مسئولان تشكيلات خودگردان نيز بايد تسليم خواست مردم فلسطين شوند.
رهبر انقلاب اسلامي، توكل بر خدا، ايستادگي و مقاومت قهرمانانه و استفاده از همه  ظرفيت ها را عوامل اصلي پيروزي شگفت آور مردم لبنان و حزب الله بر رژيم صهيونيستي دانستند و تأكيد كردند: اين نسخه براي همه دنياي اسلام قابل اجراست، به شرط آن كه مسئولان كشورهاي اسلامي مصالح مردم و كشور را به منافع شخصي خود ترجيح دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي، دليل فتنه هاي اخير در عراق را نيز روي كارآمدن يك دولت مردمي علي رغم ميل اشغالگران ارزيابي و خاطرنشان كردند: مسئولان برجسته  فرهنگي، ديني، سياسي، اجتماعي، مردمي و عشايري عراق بايد با حفظ اتحاد كلمه و هوشياري مراقبت باشند كه در دام دشمن گرفتار نشوند.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود مسئولان نظام را به قدرشناسي ملت بزرگ و مؤمن ايران توصيه و تأكيد كردند: توجه به معارف قرآن، اخلاص در عمل، خشوع قلب،  تلاش خستگي ناپذير، بي طمعي و ترجيح دادن مصالح عمومي بر منافع شخصي، و تواضع و خضوع در مقابل ملت، ملاك ها و راهنماي كار مسئولان در نظام اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اين كه ملت ايران به ويژه جوانان همواره در مواقع نياز با شور و شوق در صحنه حاضر بوده اند، افزود: حضور در ميدان جهاد در دوران دفاع مقدس، حضور در صحنه هاي علمي، حضور در عرصه سياست و حضور در راهپيمايي ها و انتخابات پي در پي، همه حاكي از بزرگي ملت ايران است، بنابراين مسئولان بايد خدمت به اين ملت را افتخار خود بدانند و شكرگزار خدمتگزاري به مردم باشند.
در اين ديدار آقاي احمدي نژاد، رئيس جمهور نيز ضمن تبريك عيد سعيد فطر، ماه مبارك رمضان را جلوه اي از وجوه پرنشاط ملت ايران به ويژه جوانان دانست و افزود: جوانان ايران اسلامي، مسير كمال و تعالي خود را يافته اند و جوانان تضمين كننده  پيشرفت ملت ايران هستند.

وزير تعاون استعفاء مي دهد
گروه سياسي- منابع آگاه خبر مي دهند «ه محمد ناظمي اردكاني وزير فعلي وزارت تعاون اين هفته استعفاء داده و از دولت خداحافظي خواهد كرد. اين دومين تغيير «ابينه طي ماه گذشته است.وزير تعاون سال گذشته، در دومين مرحله معرفي وزرا از سوي رئيس جمهوري به مجلس، موفق به جلب رأي اعتماد مجلس شده بود.
خبرنگار اقتصادي فارس در اين باره گزارش داد «ه محمد ناظمي براي جلوگيري از انحلال وزارت تعاون تلاش هاي زيادي صورت داد و در همين ارتباط ملاقات هاي متعددي براي حفظ اين وزارتخانه با مقام هاي عالي رتبه انجام داده بود.
از محمد عباسي نماينده  گرگان و آق قلا به عنوان وزير جديد تعاون ياد مي شود و او در گفت وگويي با ايسنا تأ«يد «رد: اخيراً صحبت هايي در خصوص تصدي پست وزارت تعاون با بنده شده، اما تنها در حد يك پيشنهاد بوده است. اين در حالي است «ه ايرنا روز جمعه گزارش داد «ه محمد ناظمي اردكاني نمايشگاه و سمپوزيوم علمي- بين المللي تجارت تعاون را افتتاح «رده است.
منابع آگاه خبر دادند «ه دولت در حال رايزني با مجلس شوراي اسلامي است، تا معرفي وزير جديد تعاون، بر معرفي وزير جديد رفاه تاثيري نگذارد. به احتمال زياد وزير جديد اين هفته به مجلس معرفي خواهد شد.

پايان اجلاس 1+5
آبشار دوم سانتريفيوژ جديد ايران راه اندازي شد
مخالفت شيراك
با تحريم بلندمدت ايران
004683.jpg
مهر: ژاك شيراك رئيس جمهوري فرانسه بار ديگر در اعلام موضع كشورش مخالفت خود را با تحريم بلندمدت ايران اعلام كرد.
به گزارش رويترز، شيراك گفت اگر گفتگوها درخصوص فعاليت هاي غني سازي ايران شكست بخورد، او از تحريم موقت، برگشت پذير و به ويژه تعديل شده عليه ايران حمايت مي كند.
گروه سياسي يك مقام مسئول ايراني ضمن تاييد راه اندازي آبشار دوم سانتريفيوژ غني سازي اورانيوم در دو هفته  گذشته، تصريح كرد كه در يك هفته  گذشته تزريق گاز در آن انجام گرفته است. وي در گفت و گو با ايسنا درباره اظهارات مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ، با بيان اين كه آژانس در اين باره كاملا مطلع است و بازرسان نيز در ايران حضور دارند، ادامه داد: در حال حاضر محصول آبشار دوم را به دست آورده ايم.
محور نشست غير رسمي۱+5 در باره ايران كه شب جمعه در دفتر نمايندگي انگليس در سازمان ملل پايان يافت، قطعنامه اي بود كه از سوي انگليس، فرانسه و آلمان با مشورت واشنگتن براي مجازات تهران تدوين شده بود . يكي از موضوعات اساسي ديگر اين نشست موضوع نيروگاه هسته اي بوشهر بود.
نكات كليدي
خبرگزاري ژاپني كيودو گزارش داد كه انگليس، فرانسه و آلمان در پيش نويس قطعنامه  شوراي امنيت عليه ايران يك بار ديگر از تهران مي خواهند ظرف 30 روز فعاليت هاي غني سازي اورانيوم را متوقف و در غير اين صورت با تحريم رو به رو شود.براساس گزارش ايسنا، در اين قطعنامه كه لندن، پاريس و برلين تدوينگران آن هستند تاكيد شده شوراي امنيت سازمان ملل براساس فصل هفت منشور سازمان ملل عمل و معيارهاي ضروري را تحت بند 41 اين منشور اتخاذ مي كند. معيارهايي را براي جلوگيري از انتقال اشيا و منابع مالي مربوط به برنامه هاي هسته اي و موشكي ايران اتخاذ مي كند، كميته  تحريم ها را تشكيل مي دهد تا چگونگي برخورد با رآكتور شماره دو اين نيروگاه و مواردي را كه انتقالشان ممنوع شده است، بررسي كند، حمايت فني آژانس بين المللي انرژي اتمي از ايران را محدود مي سازد و اقدامات بعدي را در صورتي كه ايران همچنان از تحريم ها ي ثبت شده در اين قطعنامه سرپيچي كند مورد بررسي قرار مي دهد.
ساخت رآكتور هسته اي نيروگاه بوشهر در اين پيش نويس استثنا شده است.
واكنش به آبشار
شون مك كورمك سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه مكان سانتريفيوژهاي ايران و اينكه آيا آنها كار مي كنند يا نه، روشن نيست. به گزارش مهر به نقل از شين هوا، مك كورمك در واكنش به اخباري مبني برراه اندازي دومين آبشار غني سازي اورانيوم در ايران گفت: در سندي از آژانس بين المللي انرژي اتمي متعلق به 31 اوت وجود دومين آبشار 164 تايي سانتريفيوژها در ايران ذكر شده است اما مكان سانتريفيوژها و اينكه آيا آنها كار مي كنند يا نه ، روشن نيست. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا همچنين ابراز داشت كه او در موضعي نيست تا مكان و اينكه آيا اين سانتريفيوژها كارمي كنند را تاييد كند.
موضع روشن
منوچهر متكي تأكيد كرد: مواضع ايران در مورد مسأله هسته اي روشن است و جمهوري اسلامي ايران منطقي براي تعليق نمي بيند. منوچهر متكي، وزير امور خارجه كه با خبرنگار ايسنا گفت وگو مي كرد، ادامه داد: ما حاضريم در گفت وگوها و مذاكرات نيز توضيح دهيم كه در ارتباط با تعليق منطقي وجود ندارد.
وي همچنين با بيان اينكه ما براي مذاكرات پيش شرطي نمي پذيريم ، گفت: اگر قرار باشد كه پيش شرطي در مذاكرات مشخص شود ما خود در اين زمينه اولي هستيم.
اختلافات كم
سرگئي لاوروف با تحريم هاي پيشنهادي 1+5 عليه ايران مخالفت و اعلام كرده كه اين تحريم ها اهدافي را كه مورد توافق شش كشور بوده است، به پيش نخواهد برد.
وزير امور خارجه روسيه گفت كه چنين تحريم هايي شامل جلوگيري از اشاعه  فن آوري حساس بدون نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي است و در عين حال   تمامي كانال هاي لازم براي ارتباط با ايران   را باز نگه مي دارد.
نگاه چين و فرانسه
چين و فرانسه روز پنجشنبه با انتشار يك بيانيه مشترك تاكيد كردند كه به رايزني هاي خود براي حل مسالمت آميز مساله هسته اي ايران ادامه خواهند داد.
در اين بيانيه مشترك كه پس از ديدار هو جين تائو و ژاك شيراك رييسان جمهوري چين و فرانسه در پكن منتشر شد ، آمده است كه چين و فرانسه به عنوان دو عضو شوراي امنيت سازمان ملل، به ارتباطات نزديك خود درباره حل مسالمت آميز مساله هسته اي ايران ادامه داده و براي آن تلاش خواهند كرد.
دامن زدن به فضاي بي اعتمادي
سيد محمدعلي حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات توني بلر نخست وزير انگليس در خصوص كشورمان گفت: متاسفانه در بين كشورهاي طرف مذاكره با جمهوري اسلامي ايران ، انگليس همواره در جهت دامن زدن و تشديد فضاي بي اعتمادي حركت كرده كه اظهارات اخير نخست وزير آن كشور نيز در همين راستاست .
به گزارش وي اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه ، وي ضمن ابراز تعجب از طرح اتهامات تكراري نخست وزير انگليس در مورد تلاش جمهوري اسلامي ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي گفت : دولت انگليس در حالي فعاليت صلح آميز هسته اي ايران را زير سئوال مي برد كه خود در تلاش براي دو برابر نمودن ظرفيت نيروگاههاي هسته اي بوده و با تخصيص ميلياردها پوند، درصدد پيشرفته تر نمودن موشكها و تجهيزات هسته اي مستقر در خاك خود و نيز پايگاههاي آن كشور در اروپا و منطقه است .

خاتمي: نظام قائم به اشخاص نيست
گروه سياسي- خطيب جمعه تهران با تاكيد بر اين كه كانديداها در تبليغات انتخاباتي از مقدسات و جايگاههاي ارزشي مثل حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري خرج نكنند ، گفت: تبليغات اين نباشد كه كسي بگويد اگر من نباشم نظام آسيب مي بيند، چرا كه نظام قائم به شخص يا اشخاص نمي باشد. سيد احمد خاتمي در بخشي از خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران كه مهر خبر آن را منتشر كرد ،  وي به نزديكي زمان انتخابات خبرگان ، شوراها و ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي اشاره و درباره تبليغات اسلامي و ابعاد مختلف آن اظهار داشت: تبليغات اسلامي اين است كه كانديداها در تبليغات از نقاط مثبت خودشان بگويند و پيروزي خودشان را در تخريب ديگران نبينند، چرا كه تخريب ديگران خلاف شرع و قانون است.

واكنش ايران به اتهامات مجدد آرژانتين
گروه سياسي - پس از تلاش هاي مكرر صهيونيست  ها در طول ?? سال گذشته، دادستان دولت فدرال آرژانتين با مطرح كردن مجدد پرونده اتهام دخالت ايران در سوء قصد به يهودي هاي آرژانتين، موج جديدي از اتهامات را متوجه جمهوري اسلامي ايران كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با مردود شمردن اين ادعاها، گفت: جمهوري اسلامي ايران خود قرباني اقدامات گوناگون تروريستي بوده و هزينه هاي انساني، مادي و معنوي سنگيني را متحمل شده است.
سيدمحمدعلي حسيني با اشاره به مصاديق متنوع فساد قاضي گاليانو و احكام صادره از سوي قاضي معتبر انگليسي مبني بر تبرئه ديپلمات ايراني و همچنين اقدام شوراي اجرايي و مجمع عمومي اينترپل در عدم تأييد اتهامات وارده، مصاديق فوق الذكر را نشانگر بي پايه بودن ادعاهاي مطروحه درمورد هر گونه دخالت جمهوري اسلامي ايران دانست.
كاردار ايران در آرژانتين هم اتهامات اخير دادستان اين كشور عليه ايران و مرتبط دانستن ايران با انفجارهاي 1994 در بوئنوس آيرس را بي پايه و اساس خواند و آن را تلاشي براي يافتن سپر بلا در اين مورد دانست.به گزارش ايسنا، محسن بهاروند، در گفت وگو با آسوشيتدپرس، گفت كه دولت ايران انفجار مركز يهوديان در سال 1994 كه منجر به كشته شدن 85 تن و زخمي شدن 200 تن ديگر انجاميد را محكوم كرده و آن را اقدامي  ناگوار خواند.
دادستان كل كشور هم بازگشايي پرونده انفجار ساختمان يهوديان در آرژانتين را پس از افتضاح هاي مكرر اين پرونده، درجهت اهداف صهيونيست ها و آمريكايي ها براي انحراف افكار عمومي  دنيا عنوان كرد.
وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي با صدور بيانيه اي اقدام اخير آرژانتين را اقدامي  بسيار مثبت خواند.

برگزاري نشست ويژه هيأت وزيران براي تهران
004686.jpg
گروه سياسي - هيأت وزيران صبح روز چهارشنبه به رياست محمود احمدي نژاد و با حضور نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي  و استاندار تهران جلسه  ويژه  اي براي بررسي مسائل و مشكلات استان تهران و راههاي حل آنها تشكيل داد.
به گزارش مهر رئيس جمهوري در اين جلسه كه نزديك به شش ساعت به طول انجاميد، با تأكيد بر اينكه همه نقاط كشور بايد همپاي يكديگر و به تناسب با هم رشد و پيشرفت كنند، گفت: حل مشكلات تهران به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي  ايران و ام القراي جهان اسلام و تسهيل پيشرفت و آباداني آن اهميت ويژه  اي دارد و حتي ساير ملت هاي مسلمان نيز از پيشرفت تهران به عنوان نقطه  اتكاي جهان اسلام خوشحال مي  شوند. اين جلسه كه در ادامه  بيستمين سفر استاني رئيس جمهور برگزار شد، به بررسي مسائل شهرستان هاي استان تهران اختصاص يافت و قرار است در هفته جاري جلسه  ديگري براي بررسي ساير مسائل استان تهران به ويژه مسائل شهرستان هاي تهران،  ري، شميرانات و اسلام شهر تشكيل شود.

سفراي بلژيك و فنلاند به وزارت خارجه احضار شدند
محكوميت اقدام سناي بلژيك توسط وزير خارجه بلژيك!
گروه سياسي در حالي كه ايران روز چهارشنبه سفراي بلژيك و فنلاند را در واكنش به دعوت مجلس سناي بلژيك از سركرده منافقين به وزارت امور خارجه احضار كرد، "كارل دو گوخت" وزير خارجه بلژيك، ديدار "مريم رجوي" سركرده گروهك منافقين با عده اي از سناتورهاي اين كشور را محكوم كرد. وي خبر داده است كه ايران به خاطر اين ديدار، پذيرش استوارنامه سفير جديد بلژيك در تهران را به تعويق انداخته است. خبرگزاري بلژيكي "بولگا"، روز پنجشنبه با استناد به اظهارات دو گوخت افزود: چنين ديداري موجب تضعيف موضع بلژيك در مبارزه عليه تروريسم است. به گزارش ايرنا وي همچنين با ابراز تاسف از ديدار برخي از شخصيت هاي سناي بلژيك با سركرده گروهك منافقين گفت: رجوي خود را به عنوان نماينده يك جنبش صلح طلب معرفي كرده بود، در حاليكه سازمان رجوي پوششي براي "مجاهدين" (منافقين) است كه هم در ليست تروريسم آمريكا و هم در ليست تروريسم اروپا است. دو گوخت همچنين اظهار داشت: بلژيك نمي تواند اعتبار ديپلماتيك خود را به خاطر اين گونه ديدارها به مخاطره بياندازد و اينگونه ديدارها در جهت سياست اين كشور نيست. ابراهيم رحيم پور، مديركل اروپاي غربي وزارت امور خارجه در ملاقات با سفراي بلژيك و فنلاند ضمن محكوم ساختن اين اقدام غيردوستانه سناي بلژيك مراتب اعتراض شديد دولت جمهوري اسلامي ايران را به آنان ابلاغ كرد. سفير فنلاند به عنوان نماينده رياست دوره اي اتحاديه اروپا احضار شده بود. اين دومين باري است كه سفراي بلژيك و فنلاند به وزارت امور خارجه احضار مي شوند.

تكليف انگشت نگاري از اتباع آمريكايي
اين هفته روشن مي شود
ايسنا: هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي اين هفته بعد از اصلاحات به وجود آمده در طرح انگشت نگاري از اتباع آمريكايي توسط كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي براي به تعويق انداختن و يا مطرح شدن اين طرح تشكيل جلسه خواهد داد.
حميدرضا حاجي بابايي گفت: هيات رئيسه در نظر دارد تا با لحاظ كردن درخواست دولت و رئيس جمهوري، همچنين مصالح كشور، به تعويق انداختن طرح انگشت نگاري از اتباع آمريكايي را دنبال و با طراحان صحبت كند.به گفته وي، با توجه به اين كه كليات طرح به تصويب نرسيده است مجلس نيازي به رأي نمايندگان براي به تعويق انداختن آن ندارد؛ اما با پس گرفتن امضاها توسط طراحان، اين طرح قطعاً از دستور خارج خواهد شد.

پايان مهلت شكايت داوطلبان انتخابات ميان دوره اي مجلس
آزمون كتبي داوطلبان خبرگان برگزار شد
عباسعلي كد خدايي
004689.jpg
گروه سياسي - در حالي كه تاييد صلاحيت نامزدهاي خبرگان با برگزاري آزمون كتبي از داوطلبان ديروز وارد مرحله جديدي شد ،  سخنگوي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات مياندوره اي هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد : مهلت شكايت داوطلباني كه صلاحيت آنها در هيأت هاي اجرايي رد شده است امروز(ششم آبان ماه) پايان مي يابد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان عباسعلي كدخدايي اظهار داشت : زمان دريافت شكايات از داوطلبان انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي از سوم آبان آغاز شده است. وي با بيان اينكه در 5 مرحله به شكايات داوطلبان رسيدگي خواهد شد گفت : شكايات داوطلبان ابتدا در هيأت نظارت استان مورد بررسي قرار خواهد گرفت و سپس در هيأت مركزي نظارت بر انتخابات و شوراي نگهبان بررسي خواهد شد.
سخنگوي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات مياندوره اي هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت : در مرحله نهايي بررسي صلاحيت ها كه در شوراي نگهبان صورت مي گيرد ،  چنانچه افرادي رد صلاحيت شوند نيز مي توانند شكايت نمايند و شوراي نگهبان پس از بررسي اين شكايت ها ، اسامي واجدان شرايط را در چهارم آذر ماه به وزارت كشور اعلام مي كند. سخنگوي شوراي نگهبان همچنين به ايسنا خبر داد كه شوراي نگهبان مي تواند نتيجه نهايي بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات خبرگان رهبري را حدودا 22 آبان ماه و نتيجه بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات ميان دوره اي مجلس را سوم آذرماه به وزارت كشور اعلام كند. كدخدايي درباره  اعلام اسامي كساني كه در آزمون كتبي شركت نكردند، گفت: اين به حريم خصوصي افراد برمي گردد و نمي توانم اسامي اين افراد را ذكر كنم.
كدخدايي با اشاره به تصحيح اوراق داوطلبان توسط افراد عالم و مطمئن افزود: كساني كه نمره قبولي را كسب كرده باشند حداكثر تا 10 روز آينده براي مصاحبه علمي شفاهي دعوت خواهند شد. كدخدايي افزود: تاكنون 7 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان انصراف داده اند كه از مجموع 493 نفر ثبت نام كننده كسر مي شود.
وي، زمان انجام مصاحبه علمي شفاهي را بين 6 تا 15 آبان ماه اعلام كرد و گفت: پس از مشخص شدن نتايج آزمون هاي كتبي و شفاهي و بررسي صلاحيت هاي عمومي و استعلامات، صلاحيت ها به مدت 3 روز توسط فقهاي شوراي نگهبان بررسي مي شود.
كدخدايي ادامه داد: نتيجه جلسه فقهاي شوراي نگهبان به هيات مركزي نظارت بر انتخابات ارسال خواهد شد و سپس در جلسه شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. سخنگوي شوراي نگهبان، در پايان اظهار داشت: حدود سوم آذر ماه مي توانيم نتيجه نهايي بررسي صلاحيت  كانديداهاي انتخابات مياندوره اي مجلس را اعلام كنيم.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |