شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۷ - Oct 28, 2006
فوتبال ليگ برتر
پرسپوليس و پاس، در تقابلي ديدني مساوي شدند
توقف استقلال و پرش بلند سايپا به صدر جدول
عكس: مجتبي جانبخش
004704.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: در آستانه بازي بزرگ پايتخت بين تيم هاي پرسپوليس و استقلال كه جمعه هفته جاري برگزار مي شود رقابت هاي هفته هفتم با نتايج غيرمنتظره اي به پايان رسيد.
سايپا اين هفته رقباي خود را كنار زد تا با پيروزي دو بر يك برابر ابومسلم به تنهايي در صدر جدول قرار گيرد و چهره يك مدعي را به خود بگيرد.
استقلال كه به نظر مي رسيد در مصاف با تيم راه آهن بدون دردسر از سد اين تيم عبور كند با نتيجه يك بر يك مقابل حريف متوقف شد. در اين بازي، اين بار هواداران استقلال هم به داور توهين كردند و هم سرمربي تيم خود را مورد شماتت قرار دادند و با شعارهاي دور از شئونات اخلاقي جو ورزشگاه را متشنج كردند. استقلالي ها با اين تساوي جايگاه خود را در جدول رده بندي از دست دادند. با توجه به واكنش منفي تماشاگران بار ديگر فدراسيون فوتبال را وادار نمود تا براي آنها تصميم تازه اي بگيرد.
سايپا روز گذشته در دومين تجربه مربيگري علي دايي موفق شد ابومسلم را از پيش رو بردارد تا با يك بازي بيشتر و 15 امتياز در صدر جدول قرار گيرد.
اميد شريفي نسب و علي دايي در اين ديدار سايپا را به دو گل رساندند و مجيد نور محمدي براي ابومسلم گل زد.
تيم برق شيراز اين هفته در پيكان شهر موفق شد مقابل پيكان به پيروزي سه بر يك دست يابد. اين پيروزي در حالي براي شيرازي ها رقم خورد كه مديريت اين باشگاه دچار تغيير شده بود و صالحي مدير عامل اين باشگاه بعد از سالها حضور در اين تيم از مقام خود كنار رفته بود.
برق شيراز با اين نتيجه به سومين پيروزي اش در ليگ برتر رسيد تا يازده امتيازي شود. ذوالفقار نسب نشان داد كه آموخته هايش كم كم در ليگ ديده مي شود. در اهواز استقلال اين شهر موفق شد به دومين پيروزي متوالي خود در ليگ برتر دست يابد. اين تيم در مصاف با سپاهان به برتري دو بر يك رسيد.
اهوازي ها با 12 امتياز به تدريج به بالاي جدول نزديك مي شوند. در كرمان تيم مس موفق شد ملوان را با يك گل مغلوب كند. در شيراز نيز ديدار تيم هاي فجر سپاسي و صبا باتري به تساوي يك بر يك به پايان رسيد.
تيم ذوب آهن نيز بعد از هفته ها ناكامي، موفق شد فولاد خوزستان را با سه گل شكست دهد. فولاد قهرمان ليگ برتر در دو فصل گذشته اكنون در شرايط خوبي بسر نمي برد و بعد از 6 بازي در ليگ برتر تنها با 3 امتياز در رده پانزدهم قرار دارد. تيم جوان فولاد را بايد در نيمه هاي ليگ ديد.
پرسپوليس و پاس به تساوي رضايت دادند
ديدار ديدني تيم هاي پرسپوليس و پاس نيز بعد از 90 دقيقه تلاش با تساوي يك بر يك خاتمه يافت. در اين بازي ابتدا پاس در دقيقه 3 روي اشتباه شيث رضايي مدافع پرسپوليس به گل رسيد اما لحظاتي بعد مهرزاد معدنچي روي يك نفوذ از جناح چپ و ضربه اي زيبا نتيجه را به تساوي كشاند.
در نيمه دوم دو تيم بازي محتاطانه اي را دنبال كردند و عليرغم تغييراتي كه دو تيم در تركيب خود بوجود آوردند به گلي دست پيدا نكردند.
پرسپوليس با اين تساوي يازده امتيازي شد تا به استقبال بازي بزرگ با استقلال برود.

تابلوي نتايج ليگ برتر جام خليج فارس
* استقلال يك راه آهن يك
گلها: داسيلوا (49) براي استقلال فرزاد مجيدي (54) براي راه آهن.
اخراج: محرم حبيبي (راه آهن)
* ذوب آهن 3 فولاد صفر
گلها: حسن اشجاري (45) وحيد امراهي (55) مهدي رجب زاده (76) براي ذوب آهن
* سايپا 2 ابومسلم يك
گلها: اميد شريفي نسب (30) علي دايي (54) براي سايپا مجيد
نورمحمدي (74) براي ابومسلم
* استقلال اهواز 2 سپاهان يك
گلها: ميلاد داودي (46) فريدون فضلي (74) پنالتي براي استقلال اهواز عماد رضا (24) براي سپاهان
* پيكان يك برق شيراز 3
گلها: محمد مطوري (9) روبرت ماركوسي (39) پيام حاجي نجف (74) براي برق شيراز، بهمن طهماسبي (23) براي پيكان
* مس كرمان يك ملوان صفر
گل: باقر مير باقري (81) براي مس
* فجر شيراز يك صبا باتري يك
گلها: غلامرضا رضايي (50) براي فجر، آلن آلويج (56) براي صبا
پرسپوليس يك پاس يك
گلها: شيث رضايي(3) مدافع پرسپوليس براي پاس، مهرزاد معدنچي (8) براي پرسپوليس

سكوهاي استقلال
جهانگير كوثري
استقلال در آستانه بازي با پرسپوليس با راه آهن به تساوي رسيد. نتيجه اي كه در ليگ فوتبال ما امروز نتيجه عجيب و شگفت انگيزي نيست.
به تاريخ بازيهاي اين دو تيم بايد نگاه كرد تا بهتر به اين واقعيت رسيد كه اين تساوي يك فاجعه براي باشگاه استقلال نيست. هيأت مديره و مديرعامل جديد استقلال نبايد با يك تساوي تحت تاثير حركات و برنامه هاي حساب شده بيروني قرار گيرند كه در روي سكوها هدايت شده، پيش مي رود و قصد دارد تا در جريان تازه مربي سالاري و باند سازي به اهداف خود برسد. اگر امروز بعضي از مربيان بتوانند از روي سكوها و توسط عده اي تماشاگر جوان و خام كادر مربيان و يا سرپرستي و غيره را تغيير دهند، در فرداهاي ديگر خواهند توانست مديرعامل و هيأت مديره استقلال را نيز تعيين كنند.
مديرعامل جوان استقلال (در فوتبال) در مقابل اين حركت تحميلي و برنامه ريزي شده بايد مدبرانه و قاطعانه بايستد، وگرنه در هفته  هاي آينده از روي سكوها شعارهاي تعويض خود را نيز خواهد شنيد. اين نكته را با همين توضيح بپذيريد تا روزهاي آينده. دقت كميته انضباطي و فدراسيون فوتبال نيز بايد روي اين گروه خاص بيشتر شود.

آكوستا رئيس فدراسيون بين المللي واليبال شد
004695.jpg
گروه ورزشي سي امين كنگره فدراسيون بين المللي واليبال FIVB با انتخاب مجدد روبن آكوستا همراه بود. رئيس مكزيكي فدراسيون جهاني كه 22 سال سابقه رياست اين فدراسيون را دارد براي 4 سال ديگر نيز رأي اكثريت حاضر در نشست را كه نمايندگان 196 كشور تشكيل مي دادند به دست آورد. اما در مهم ترين تصميمات اتخاذ شده شهرهاي كازابلانكا و رباط مراكش به عنوان ميزبان چهاردهمين دوره واليبال جوانان پسر جهان و شهر سوفان بوري تايلند به عنوان ميزبان دختران جوان جهان، ايتاليا به عنوان ميزبان مرحله نهايي هجدهمين دوره ليگ جهاني واليبال، سوئيس به عنوان ميزبان واليبال ساحلي جهان، مكزيك به عنوان ميزبان مسابقات پسران و دختران نوجوان جهان و ژاپن به عنوان برگزاركننده جام جهاني انتخاب شدند. از كشورمان نيز محمدرضا داورزني سرپرست فدراسيون واليبال در اجلاس توكيو حاضر بود.

حمل كنندگان مشعل بازي هاي آسيايي
004698.jpg
گروه ورزشي- مشعل پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي روز 16 آبانماه وارد ايران خواهد شد و با شعار همراهي با مشعل براي اتحاد و دوستي ملت ها از سه شهر مشهد، تهران و اصفهان عبور خواهد كرد.
مشعل بازي هاي آسيايي در مسير حركت 50 هزار كيلومتري خود به سمت دوحه از تايلند به ايران آورده مي شود و سپس با بردن به مشهد توسط امير توكليان عضو سابق تيم ملي كشتي و يكي از مربيان فعلي تيم ملي حمل خواهد شد. اين مشعل روز 17 آبان ماه وارد شهر تاريخي اصفهان پايتخت فرهنگي جهان اسلام خواهد شد كه در اصفهان حمل مشعل با هادي ساعي قهرمان المپيك و جهان خواهد بود.در آخرين بخش اين مشعل در تهران مسير قله توچال تا آكادمي ملي المپيك را مي پيمايد كه براي حمل آن در تهران حسين رضازاده قهرمان نامي المپيك و جهان انتخاب شده است.

همشهري تيم سوم جام رمضان
004701.jpg
پانزدهمين دوره مسابقات فوتسال جام رمضان شهرداري تهران و سازمان هاي تابعه با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران و كاشاني عضو شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداران مناطق 11 و 12 و آجرلو رئيس سازمان ورزشي شهرداري، رئيس انجمن فوتبال و غلامحسين غني قائم مقام سازمان ورزشي شهرداري و جمعي از مديران و ورزشكاران و خبرنگاران رسانه ها در شب عيد سعيد فطر با برگزاري فينال مسابقات به پايان رسيد.اين دوره از مسابقات به همت انجمن فوتبال شهرداري در دو رده كاركنان 64 تيم و مديران 25 تيم در دو سالن شهرداري منطقه 11 و سالن شهداي بريانك برگزار شد.
در پايان در گروه مديران، تيم هاي حوزه معاونت مالي و اداري و منطقه 20 مشتركا به مقام اول و اداره كل مالي و اداري سازمان خدمات موتوري به مقام سوم و چهارم دست پيدا كردند. در گروه كاركنان تيم هاي خودرو سرويس شهر، آتش نشاني، شركت همشهري و شركت واحد به ترتيب مقام اول تا چهارم را كسب كردند.برگزاري اين مسابقات برعهده آقايان حسين جاور، كرمي، اكبر دست نشان و هماهنگي داوران برعهده احمد براقي بود.
اعضاي تيم منتخب همشهري:
سرپرست: حسين اقبالي
سرمربي: ابوالفضل كشاورز
مربي: ولي الله خلوجيني
بازيكنان: علي اصغر دالايي، افشين اميرشاهي، محمد منصوري، سعيد شعباني، بهادر اسلامي، بهنام مصري، سيدنصرالله مؤمن، حسين محمدي، محمود نوساز، محمود بخشي .همراه: آقامعلي رسولپور.

نگاه
حادثه بوسان در كشتي تكرار نشود
محمدرضا منصوريان
همان اتفاقات عجيب و غريبي كه 4 سال قبل و پيش از بازيهاي آسيايي بوسان براي كشتي ما شكل گرفت و باعث آن شد كه تيم قهرمان جهان در اين بازي ها با شكست ستارگانش دچار شوك وحشتناكي شود، به نظر مي رسد بار ديگر و اين بار پيش از بازيهاي آسيايي دوحه به شكل ديگري در حال اتفاق افتادن است. عجيب تر اين كه در واقعه تازه هيچ كس به درستي شرايط حساس كنوني را درك نمي كند و همه خود را محق به كار و انديشه خود مي دانند. ما قصدمان دفاع يا نفي هيچ كدام از طرفين درگير در ماجراي تازه كشتي نيست، اما مي خواهيم باز هم بر اين نكته تاكيد كنيم؛ مادام كه حضور كشتي گيران در تيم ملي به صورت قانونمند درنيايد، چنين موش و گربه بازي هايي هميشه وجود داشته و خواهد داشت. اين كه يك روز انتصابي عمل كنيم و روزي ديگر انتخابي، نتيجه اش اين مي شود كه كشتي گير اين گونه مقابل مربي خود عصيانگر شود و فرياد حق كشي سر دهد. البته نبايد يادمان برود كه در جوهره كشتي رعايت احترام پيشكسوت امري الزامي است. چه خوب است سرپرست محترم فدراسيون كشتي باز هم خود با دخالت مستقيم به اين غائله خاتمه دهد. نبايد اجازه بدهيم حادثه بوسان بار ديگر براي كشتي در دوحه تكرار شود.

ورزشكاران اعزامي به دوحه امروز معرفي مي شوند
گروه ورزشي- ليست نهايي رشته ها و نفرات اعزامي كشورمان به بازيهاي آسيايي دوحه قطر عصر امروز در محل كميته ملي المپيك نهايي مي شود.
براساس گزارش خبرنگار ما مهلت ارسال اسامي تيم ها و نفرات به مسئولان برگزاري بازي  هاي آسيايي دوحه خاتمه يافته است، اما به دليل عدم معرفي نهايي نفرات از سوي چند فدراسيون قرار شد تا پايان روز يكشنبه كميته ملي المپيك كشورمان ليست نهايي شده را به دوحه ارسال دارد. در پي اعتراض چند فدراسيون به تعداد شركت كنندگان اعزامي و براساس دستور رئيس سازمان تربيت بدني قرار شد با حضور كيومرث هاشمي معاون ورزش قهرماني و مسئولان كميته ملي المپيك تصميم نهايي امروز اتخاذ شود.

مقام چهارمي هندبال ايران در روسيه
گروه ورزشي- تيم ملي هندبال ايران كه براي آماده سازي خود جهت شركت در بازيهاي آسيايي در روسيه به سر مي برد در تورنمنت چهارجانبه اين كشور چهارم شد.
در تورنمنت چهارجانبه آستراخان تيم وگلوگراد اول شد، آستراخان دوم و تيم هاي كراسنودار و ايران هم سوم و چهارم شدند.تيم هندبال ايران كه براي دومين بار در چند ماه اخير در روسيه اردو زده است، در طول مدت اردوي خود تنها در بازي تداركاتي با تيم جوانان روسيه به پيروزي رسيده است و ساير بازيهايش را به حريفان باخت. تيم هندبال ايران در بازيهاي آسيايي دوحه با تيم هاي هنگ كنگ، چين و كويت در گروه دوم از گروههاي چهارگانه هم گروه است.

آلفونسو پرز داور ديدار تيمهاي استقلال و پرسپوليس
004692.jpg
گروه ورزشي- فدراسيون فوتبال ايران اعلام كرد: آلفونسو پرز از اسپانيا براي قضاوت ديدار تيمهاي استقلال و پرسپوليس به تهران مي آيد. ديدار اين دو تيم از هفته هشتم جمعه هفته جاري دوازدهم آبان ماه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد. پيش از اين قرار بود شمس المائدين از كشور سنگاپور براي قضاوت اين بازي به تهران بيايد. آلفونسو پرز هفته گذشته ديدار تيمهاي رئال مادريد و بارسلونا را در چارچوب رقابت هاي لاليگا اسپانيا داوري كرده بود. در اين بازي خسوس كالوو و ويكتور دياز دو كمك داوري خواهند بود كه پرز را در امر قضاوت ياري خواهند داد

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |