دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۹ - Oct 30, 2006
سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد:
شرايط ادامه تحصيل مشمولان ديپلم
و پيش دانشگاهي
ادامه تحصيل كليه مشمولان متولد 1366 پذيرفته شده در دانشگاه ها كه تا تاريخ اعزام قانوني خود غيبت نداشته اند، بلامانع است
گروه اجتماعي وضعيت ادامه تحصيل بسياري از مشمولان خدمت نظام وظيفه به ويژه متولدين سال 1366 چندي بود كه در حالتي بلاتكليف قرار داشت. اين بلاتكليفي گذشته از آنكه خيل مشتاقان را از ادامه تحصيل بازمي داشت موجبات شكوه و گلايه جوانان را فراهم كرده بود.
مسئولان سازمان نظام وظيفه نيروي انتظامي پس از بررسي اين مشكل و سنجش جوانب مختلف موضوع، تدبيري مناسب براي حل اين معضل انديشيده اند.
بنابر اعلام مسئولان اين سازمان، كليه مشمولان متولد 1366 پذيرفته شده در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كه تا زمان اعزام به خدمت سربازي غيبت نداشته باشند مي توانند به تحصيل خود ادامه داده و در دانشگاه ها ثبت نام كنند. در اطلاعيه ناجا همچنين تاكيد شده است مشمولان داراي مدرك ديپلم يا پيش دانشگاهي متولد 1366 مي بايست قبل از تاريخ اعزام به خدمت در مراكز آموزش عالي و دانشگاه ها قبول شده باشند. مشروح خبر را در صفحه 6 بخوانيد.

متقاضيان اخبار ورزشي، IT و اقتصادي
در صدر مشتركان SMS همشهري
بيشترين متقاضيان دريافت خبر از طريق SMS، درخواست كنندگان اخبار ورزشي هستند. پردازش اطلاعات حاصله در مديريت اطلاع رساني الكترونيك همشهري حاكي است؛ بيش از 42 درصد مشتركان، اخبار ورزشي را دريافت مي كنند. اخبار IT با فراواني 39 درصد اخبار اقتصادي با 37 درصد در رده هاي بعدي قرار دارد. نتيجه اين پردازش حكايت از آن دارد كه اخبار فرهنگي با 16 درصد در پايان جدول درخواست متقاضيان قرار دارد. همچنين خبرهاي سياسي 35 درصد، اخبار اجتماعي با 31 درصد و اخبار شهري با 29 درصد در رديف هاي بعدي هستند.

سازمان وظيفه عمومي اعلام كرد:
شرط ادامه تحصيل مشمولان ديپلم و پيش دانشگاهي
گروه اجتماعي- ادامه تحصيل كليه مشمولان متولد 1366 پذيرفته شده در دانشگاهها كه تا تاريخ اعزام قانوني خود فاقد غيبت مي باشند، بلامانع است.
بر اساس اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، كليه مشمولان متولد 1366 داراي مدرك تحصيلي ديپلم و پيش دانشگاهي كه تا تاريخ اعزام قانوني خود فاقد غيبت مي باشند چنانچه در دانشگاها و موسسات آموزش عالي پذيرفته شده باشند،  ادامه تحصيل آنان بلامانع اعلام مي گردد.
در اين اطلاعيه با تاكيد بر نداشتن غيبت و قبولي قبل از تاريخ اعزام به عنوان شرط ادامه تحصيل مشمولان ديپلم و پيش دانشگاهي متولد 1366، آمده است: همچنين مشمولان فارغ التحصيل ديپلم و پيش دانشگاهي كه موعد اعزام قانوني آنان حداكثر تا 18/12/1384 بوده است و در اجراي مقررات اعطاء امتيازات ويژه به ايثارگران، قهرمانان ملي و مددجويان و دستورالعمل مورخ 15/5/84 برگه اعزام اخذ نموده و يا خود را معرفي ننموده اند در صورت مراجعه، اعزام اين قبيل مشمولان از تاريخ اعزام قانوني به مدت يكسال بدون مهر غيبت تمديد مي شود.
از سوي ديگر رييس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي با اشاره به افزايش آمار طلاق هاي صوري در كشور، از عدم رسيدگي به پرونده هاي معافيت مشمولاني خبر داد كه فرزند مادران مطلقه هستند.
سردار بهمن كارگر در گفت وگو با ايسنا با اشاره به روند شكل گيري تخلفي كه طي آن تعدادي از زوجين براي معافيت فرزندشان از خدمت مقدس سربازي، اقدام به طلاق صوري مي كنند، توضيح داد: تا سال 79، اين نوع معافيت در صورتي قابل پيگيري بود كه دو سال از طلاق والدين گذشته باشد، اما از آن سال، با تصويب قانوني در مجلس و حذف محدوديت دو ساله، اين امكان فراهم شد تا به محض جاري شدن طلاق، تقاضاي معافيت مشمولي كه فرزند زن مطلقه است، قابليت پيگيري پيدا كند.
به گفته وي، در اين مدت سازمان وظيفه عمومي ناجا با مواردي مواجه شد كه طلاق صوري در راستاي موافقت بين زوجين صورت گرفته و بدين ترتيب براي جلوگيري از اين نوع طلاق ها از آنجا كه قابليت تشخيص نوع طلاق وجود ندارد، با ابلاغ آيين نامه اي از تاريخ 30 مهر ماه امسال تا روشن شدن تكليف اين نوع پرونده ها، معافيت مشمولان فرزند مادران مطلقه رسيدگي نمي شود.

۴۰هزار شبگرد و سرايدار ساماندهي مي شوند
عكس:گلناز بهشتي
004992.jpg
گروه اجتماعي- مديرعامل موسسه انتظام بر ارتباط تنگاتنگ بين نگهبانان و ماموران پليس تاكيد كرد و يادآور شد: به منظور ايجاد امنيت شهروندان، نيروي انتظامي اقدام به ساماندهي 40 هزار شبگرد و سرايدار كرده است.
سرهنگ تقي زاده اظهار داشت: به همين منظور ما كلانتريها و پاسگاهها را موظف كرديم تا پس از مراجعه مراكز اداري و مجتمع هاي مسكوني، تمامي نگهبانان را كه بدون رعايت هيچ گونه ضوابطي به كارگيري شده اند را شناسايي و اطلاعات لازم در خصوص سلامت جسمي و روحي و صلاحيت اخلاقي آنان را به دست آورند.وي يادآور شد: متاسفانه در بررسي هايي كه توسط ماموران ما صورت گرفت برخي از اين نگهبانان حتي داراي سوءپيشينه نيز بوده اند و علاوه بر اين هيچ آدرسي كه در هنگام بروز اتفاق قابل استفاده باشد، ارائه نداده اند.
وي پالايش نگهبانان قديمي و سنتي را در جهت امنيت جامعه موثر دانست و از مردم خواست تا هوشياري و دقت نظر بيشتري بر روي انتخاب و فعاليت اين نگهبانان داشته باشند و ضمن مراجعه به كلانتري محل در خصوص سابقه اين افراد از پليس استعلام بگيرند.وي همچنين به تعيين فردي به عنوان جايگزين در سيستم نگهباني تاكيد كرد و گفت: متاسفانه ديده شده كه برخي از نگهبانان كه از سوي مردم گزينش مي شوند، در صورت رفتن به مرخصي و يا ترك محل كار، با كرايه اتباع افغاني به عنوان جايگزين خود، امنيت را به مخاطره مي اندازند. وي يادآور شد: اگر روزي نگهباني نتوانست در محل كار خود حاضر شود با گماردن اين جايگزين مشكل به راحتي قابل حل است.

ثبت۷۹ درصد سوابق
بيمه شدگان
گروه اجتماعي- 32 ميليارد و 682 ميليون روز سابقه بيمه شدگان در سيستم سازمان تأمين اجتماعي ثبت شده است.
عزيز بيگي، مشاور اجرايي مدير عامل و معاون امور استان هاي سازمان تأمين اجتماعي با اعلام اين خبر گفت: 79 درصد سوابق بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي شناسايي شده و 21 درصد ناشناس مانده است.
به گزارش سايت سازمان تأمين اجتماعي وي مهمترين دلايل ناشناس ماندن برخي سوابق را خودداري از ارايه اطلاعات دقيق دانسته و افزود: عدم اعلام دقيق اطلاعات توسط بيمه شدگان يا كارفرمايان، تعدد مراكز اشتغال بيمه شدگان در استان هاي مختلف از جمله دلايل ناشناس ماندن سوابق است. اما تلاش براي شناسايي اينگونه سوابق ادامه دارد.
معاون امور استان هاي سازمان تأمين اجتماعي اضافه كرد: تا كنون معادل 32 ميليارد و 682 ميليون روز سابقه بيمه شدگان در سيستم ثبت شده است و استان ها عمليات صدور كارنامه را به پايان رسانده اند تنها در استان هاي تهران، فارس، اصفهان و خوزستان اين عمليات ادامه دارد كه پيش بيني مي شود عمليات صدور كارنامه در ماه هاي آتي در استان هاي ياد شده پايان يابد.

تشكيل نهاد ملي حقوق كودك در كشور
گروه اجتماعي - سرپرست مجتمع قضايي اطفال گفت: قرار است نهادي به نام نهاد ملي كودك در كشور تشكيل شود كه درصورت ايجاد آن مركز مهمي جهت بررسي جرايم كودك آزاري است. رباب قادري وقاري گفت: كودك آزاري جرمي عمومي است و هر ارگاني از وقوع اين جرم اطلاع يابد موظف به اعلام آن است و بايد به ارگانها اطلاع رساني شود كه در صورت مواجه با اين جرم آن را به مراجع ذي ربط اطلاع دهند.
وي افزود: برخي مسئولين آموزش و پرورش معتقدند كه اعلام جرم كودك آزاري توسط مسئولان مدرسه براي آنها ايجاد خطر مي كند، يعني از امنيت خود نگران بودند و پيشنهاد مي كردند كه در مدارس نمايندگاني از دادسرا رفت و آمد داشته يا اسكان داده شوند كه اين گزارشات شفاهاً به اطلاع آنها رسيده و در واقع پيگيري و اعلام از طرف خود آن نمايندگان صورت گيرد.
قادري ادامه داد: با در نظر گرفتن اينكه عده زيادي از كودكاني كه تحت آزار از جانب والدين يا نزديكان قرار مي گيرند در مدارس حاضر شده و با مشاهده وضع آنها مسئولان مدارس پي به وقوع كودك آزاري مي برند و از اعلام آن وحشت دارند بايد راهكارهايي براي حفظ امنيت اين قشر (مسئولان مدارس) انديشيده شود تا آنها به راحتي بتوانند مشاهدات خود را در موارد كودك آزاري گزارش دهند.
وي در مورد اينكه آيا در اين خصوص خلأ قانوني وجود دارد، گفت: به نظر من فقدان قانوني در اين خصوص وجود ندارد و اگر فقداني هست در خصوص راهكارهاي مناسب براي تعقيب و گزارش جرايم توسط پليس و نيروهاي انتظامي است كه در اين خصوص تدابيري بايد انديشيده شود.

نيمي از خانه هاي بهداشت روستايي ساختمان ندارند
004995.jpg
گروه اجتماعي- عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: با وجود تلاش بسيج سازندگي در بازسازي خانه هاي بهداشت روستايي، 50درصد خانه هاي بهداشت كشور، ساختمان ندارند.
محمد مارامايي افزود: اين خانه ها يا در منازل مسكوني مردم روستاها يا در سياه چادرها برپا شده اند.وي گفت: ساختمان هاي خانه هاي بهداشت روستايي موجود هم از وضعيت نامطلوبي برخوردارند و دچار فرسودگي هاي بسيار مشكل ساز براي روستاييان هستند.مارامايي وضعيت ارائه خدمات بهداشتي و درماني در روستاها و مناطق محروم را بسيار نامطلوب عنوان كرد و گفت: يكي از عمده ترين مشكلات مردم مناطق محروم، وضعيت سلامت آنان است كه به علت عدم ارائه خدمات بهداشتي (كه به علت صعب العبوربودن اين روستاها) به مردم، آنان از بسياري خدمات بهداشتي و درماني حتي از يك خانه بهداشت محروم مانده اند.نماينده مردم گنبدكاووس فعاليت جوانان در عرصه سازندگي مناطق محروم را باعث بهبود چشمگير وضعيت بهداشت و درمان اين مناطق دانست و خاطرنشان كرد: جوانان در اردوهاي هجرت بسيج سازندگي، خانه هاي بهداشت روستايي موجود را بازسازي كرده يا خانه هاي بهداشت جديد احداث مي كنند.وي بهسازي و نوسازي خانه هاي بهداشت را در ارتقاي سطح سلامت روستاها و به خصوص آنهايي كه كيلومترها تا نزديك ترين بيمارستان و مراكز بهداشت فاصله دارند را بسيار مثبت دانست و اضافه كرد: ارائه خدمات بهداشتي و توزيع داروي رايگان در مناطق محروم در اردوهاي هجرت بسيج سازندگي، اقدام جديدي است كه بايد با برنامه ريزي دقيق تر، فعاليت جوانان را در عرصه هاي سازندگي و محروميت زدايي سازماندهي كند.
عكس شناسنامه 15 سال يكبار عوض مي شود
گروه اجتماعي- تنها در صورت گذشت 15 سال از تاريخ صدور شناسنامه و يا مفقود شدن آن، شناسنامه با عكس جديد براي افراد صادر مي شود.
سيد احمد قشمي مديركل ثبت احوال استان تهران گفت: تمامي افراد مي توانند هر 15 سال يكبار با مراجعه به هر يك از شعب ادارات ثبت احوال كشور نسبت به تعويض عكس و الصاق تصوير جديد خود به شناسنامه اقدام كنند.وي گفت: البته افراد مي توانند در صورت مفقود شدن شناسنامه و يا ناخوانا بودن مطالب آن درخواست صدور شناسنامه المثني با عكس جديد دهند.
مديركل ثبت احوال استان تهران با اشاره به فراگيري طرح ملي صدور كارت ملي براي افراد بالاي 15 سال در كشور اظهار داشت: هم اكنون اطلاعات مشمولان اجراي اين طرح در 12 استان كشور براي صدور اين كارت ها جمع آوري شده و كارت ملي اين افراد تا پايان امسال صادر و در اختيار آنان قرار مي گيرد.قشمي تصريح كرد: با توجه به مهاجرپذير بودن تهران و بالا بودن ميزان جمعيت بالاي 15 سال در آن، عمليات جمع آوري اطلاعات و صدور كارت ملي زمان بيشتري به طول انجاميده و پيش بيني مي شود اجراي اين طرح تا پايان سال 86 به اتمام برسد.
بزرگداشت 180شهيد جاويدالاثرشهرستان كرج
گروه اجتماعي- با حضور حسين دهقان معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، امروز دوشنبه مراسم گراميداشت ياد و خاطره 180 شهيد جاويدالاثر شهرستان كرج برگزار مي شود. ستاد كنگره سرداران و 4000 شهيد شهرستان كرج ضمن دعوت از خانواده محترم شهدا جهت شركت در اين آئين، ساعت شروع مراسم را 9 صبح هشتم آبان ماه در ابتداي چهارصد دستگاه، تالار شهيدان نژاد فلاح كرج اعلام كرده است.

با مردم
آسفالت نشده است
@ يك ماه پيش پس از تركيدن لوله آب در كوچه رامشت واقع در خيابان شهيد علي جهانگرد، خيابان 17شهريور جنوبي، اين لوله را مأموران شركت آب و فاضلاب مرمت كردند، اما هنوز آثار حفاري باقي است و كوچه آسفالت نشده است.
مريم رامشت- تهران
از تاكسي هاي موتوري چه خبر؟
@ قرار بود با همكاري شهردار تهران براي كاهش ترافيك سنگين و آلودگي هوا در منطقه بازار تهران، در اين منطقه از تاكسي هاي موتوري به جاي خودرو استفاده شود. آيا اين طرح جدي و قابل اجراست؟
چوگاني- تهران
دانش آموزان و خطر تصادف
از اعضاي انجمن اولياء مدرسه، مظهر دانش در منطقه 8 هستم، قبلاً خيابان 109يك كوچه بن بست بود، محلي در اين كوچه وجود داشت كه سرويس هاي دانش آموزان در آنجا پارك كرده و نسبت به اياب و ذهاب آنها اقدام مي كردند. اما اوايل شهريورماه، سازمان ترافيك انتهاي اين كوچه بن بست را به اتوبان شهيد باقري باز كرد كه پيرو آن با توجه به تردد خودروهاي زياد خطرات بسياري متوجه دانش آموزان شده است. براي ايمني دانش آموزان بايد چاره انديشي شود.
نرگس متين فر- تهران
نياز شهروندان
شهر بزرگي مثل تهران نيازمند وجود سرويس هاي بهداشتي بيشتري در سطح شهر است. لطفا متوليان امور فكري در اين زمينه بينديشند.
تهراني- تهران
كمبود آب آشاميدني
در منطقه خاورشهر پس از سه راه افسريه در منطقه 15شهرداري، هنوز آب لوله كشي شهري وجود ندارد و ما ناچاريم از طريق تانكر نياز آب خود را برطرف كنيم.
علي- خاورشهر
باغ هاي بي دفاع
در منطقه يك، خيابان پسيان شمالي، نبش پرزين بغدادي يك باغ بزرگ با درختهاي تنومند وجود داشت كه با كندن تمامي اين درخت ها و گودبرداري ساخت وساز در آن آغاز شده است. با ادامه اين وضع تمامي باغ هاي اين منطقه تبديل به منازل مسكوني خواهد شد. طرح حفاظت از باغ هاي تهران به كجا انجاميد؟
فتاح- تهران
بلوك هاي فرسوده را جمع نمي كنند
با تماس هاي مكرر با 137 و همچنين بازرسي محترم 1888 و تماس با شماره هاي پيگيري متعدد هنوز جهت برداشت و حمل بلوك هاي فرسوده جدول هاي كنار بلوار خرم رودي بعد از سه راه آرش واقع در شهرك ژاندارمري اقدامي نشده است.
كاظميان- تهران

پاسخ مسئولان
مقدور نيست
بازگشت به مطلب مندرج در آن روزنامه به مورخه 8/7/85 در خصوص اتوبوس براي تجريش به پونك وجود ندارد به اطلاع مي ر ساند:
با توجه به فعال بودن خطوط ميني بوسراني سازمان نظارت از پونك به رسالت كه از ميدان ونك تردد مي نمايد و خط تجريش به آزادي، شهروندان مي توانند از خدمات خطوط فوق استفاده نمايند و با توجه به امكانات موجود اجابت به درخواست اين شهروند مقدور نمي باشد.
روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |