دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۹ - Oct 30, 2006
ليگ برتر ايران
تساوي فولاد و استقلال در زمين ناهموار جنوب
احتياط استقلال براي بازي با پرسپوليس
005040.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: استقلال در اهواز زمينه هاي مساعد بازي بزرگ روز جمعه را هموار كرد تا از اين بازي پرخطر به سلامت بگريزد و بدون تلفات و آسيب هاي احتمالي صاحب يك امتياز شود. بازي روز جمعه براي استقلال تعريف ديگري دارد. حكايت ديرينه اين بازي براي دوستداران دو تيم نيز معناي جداگانه اي دارد. نتيجه اين ديدار است كه پايه هاي ماندگاري را محكم مي كند و بازيكنان را در پست هاي خود تثبيت مي كند و در تاريخ ورزش فوتبال نتيجه اش را با حروف درشت حك مي كنند. پس استقلال ناچار بود از تمام قواي خود در اين بازي سود نبرد، اما جانب احتياط را نيز داشت تا مبادا شكست تلخي را با خود تا روز جمعه حمل كند و كنايه هاي تماشاگران را بپذيرد. اين خطر بيشتر متوجه صمد مرفاوي مربي جوان و خوش فكر استقلال بود تا ديگر نفرات و مسئولين تيم. استقلال با اين شرايط گام به ورزشگاه تختي اهواز گذاشت تا به مصاف فولاد برود. فولاد جوان كه هنوز نتوانسته از تمام نيروي خود بهره بگيرد. استقلال در اهواز در حالي مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت كه با تركيبي متفاوت نسبت به گذشته پا به ميدان گذاشت.
در اين بازي رحمتي درون دروازه قرار داشت. صادقي، ابراهيمي و لطفي 3 بازيكن خط دفاعي اين تيم بودند. حسين كاظمي، ميثم بائو و يوسفي در مركز خط مياني و نوازي در راست و گيلائوري در چپ دو پيستون كناري استقلال را تشكيل مي دادند و در خط حمله نيز داسيلو و عليزاده بازي كردند.
استقلال در اين بازي در زمين نامناسب ورزشگاه تختي از روي آوردن به بازي زميني خودداري و بيشتر حملات خود را روي سانترهاي نوازي و گيلائوري و پرتابهاي بلند عليزاده پايه ريزي كرده بود. در آن سوي ميدان فولاد نيز با تيمي كه ستون هاي اصلي خود را در اين فصل از دست داده بود قرار داشت. فولاد هنوز در ليگ برتر به انسجام تيمي نرسيده است و بايد به روزهاي آينده فكر كند.
البته اشاره به كيفيت زمين بازي ضروري است كه امكان هرگونه حركت سالم تاكتيكي را از دو تيم سلب كرده بود. در نيمه دوم نيز شاهد بازي خوب از دو تيم نبوديم و تنها در 15 دقيقه پاياني حملات دو تيم روي دروازه هاي يكديگر باعث خلق صحنه هاي ديدني شد.
در دقيقه 73 منصوريان به جاي بائو وارد زمين شد و فولاد نيز با آوردن چهارمحالي سعي در تقويت خط حمله خود را داشت. در اين نيمه دو فرصت خوب استقلال توسط ابراهيمي و هاشمي زاده از دست رفت. در تك حمله فولاد نيز خنيفر تا آستانه فروپاشي دروازه استقلال پيش رفت اما ضربه او از بالاي دروازه به بيرون رفت و در نهايت بازي مساوي شد. استقلال با اين تساوي با 15 امتياز و تفاضل گل كمتر نسبت به سايپا به مقام دوم صعود كرد. فولاد خوزستان نيز با 4 امتياز در مكان پانزدهم جدول باقي ماند.
فولاد پنج شنبه هفته جاري بازي دشواري را در تهران مقابل صباباتري برگزار مي كند.
در حال حاضر سايپا با 15 امتياز و تفاضل گل مثبت 5 در صدر جدول جاي دارد. اين تيم در هفته هشتم در شيراز با برق ديدار خواهد كرد.

ملي پوشان فوتبال ايران در جام پيشكسوتان
استقلال و شعاع امروز در ورزشگاه شهيد شيرودي
گروه ورزشي- فوتبال پيشكسوتان و ملي پوشان ايران از امروز با ديدار تيم هاي دارايي و شهرداري منطقه 18 پيگيري مي شود. كيان با شهرري بازي مي كند. امروز را ملي پوشان با گراميداشت ياد و نام علي دانايي فرد به ميدان مي روند. در رده 50 و 55 ساله ها نيز شاهد رقابت قديمي ترين بازيكنان فوتبال كشور در سال هاي دور خواهيم بود. ديدار استقلال و شعاع از ديدني ترين بازي ها خواهد بود.
شعاع با برادران لواساني، اسدالله غيايي، برادران حبيبي، فريبرز اسماعيلي و... به ميدان مي آيد و استقلال با حاج قاسم، حاج محمد و نصرالله عبداللهي و... اين ديدارها در ورزشگاه شهيد شيرودي برگزار مي شود.
برنامه بازي هاي امروز:
ساعت 13 : دارايي شهرداري منطقه 18 رده سني 40 ساله ها
ساعت 14 : كيان شهرري رده سني 40 ساله ها
ساعت 15 : آرارات بانك سپه در رده سني 50 ساله ها
ساعت 16 : استقلال شعاع در رده سني 55 ساله ها
ساعت 17 : كيان سازمان آب در رده سني 50 ساله ها
سيزدهمين دوره بازي هاي جام مرحوم يونس شكوري (فوتبال پيشكسوتان ايران) با مديريت غلامحسين نوريان، منصور اميرآصفي، نادر لطيفي و بيژن معتمدي انجام مي شود.

استقلال تنها ماند
جهانگير كوثري
داستاني نه تازه! استقلال دوباره از زير پوشش وزارت رفاه بيرون مي آيد. استقلال فرزندخوانده سازمان تربيت بدني به خانه خود بازگشت تا دوباره قصه هاي نداري ها و بي پولي ها مطرح شود.
در چهار روز مانده به بازي بزرگ پرسپوليس و استقلال اعلام اين كه ديگر وزارت رفاه مسئوليتي در قبال استقلال ندارد تعجب برانگيز بود. عبدالرضا مصري وزير جديد وزارت رفاه با صراحت گفت كه ديگر استقلال زيرپوشش وزارت رفاه نخواهد بود و اگر قرار باشد اين وزارتخانه كمكي به فوتبال و ورزش بكند خاص يك باشگاه و يا استقلال نخواهد بود. ايشان معتقد است بايد به ورزش كشور رسيدگي و به احساسات جوانان پاسخ داده شود، ولي ضرورت ندارد وزارتخانه در امور باشگاه ها دخالت كند. گفته هاي وزير جديد كه روز گذشته از مجلس رأي اعتماد گرفت، تمام شيرازه و سازمان مديريتي استقلال را از هم پاشيد. آيا استقلال دوباره به تجربه اول خود بازمي گردد و سازمان تربيت بدني متولي اين تيم مي شود؟ اين كنش و واكنشي كه بيست سال استقلال و پرسپوليس را روي طناب مديريت نگه داشته چه زمان به پايان مي رسد؟ از آسيب پذيري مالي اين دو تيم همان بس كه در اين مدت نتوانسته اند يك ورزشگاه كوچك اختصاصي براي تمرين داشته باشند، باقي قضايا چون آفتاب روشن است.همين.

اعتراض زنان كاراته كا به فدراسيون جهاني كاراته
درپي عدم صدور مجوز براي حضور كاراته كاهاي زن ايراني در بازي هاي آسيايي 2006، دارنده مدال طلاي مسابقات بين المللي كاراته مجارستان به اين سياست اعتراض كرد.ندا حيدري دارنده طلاي كاراته ايران گفت: فدراسيون بين المللي كاراته با پوشش اسلامي بانوان ايران براي حضور در رقابت هاي بين المللي و آسيايي مخالفت كرده است و قوانين ناعادلانه مانع حضور كاراته كاهاي زن ايراني در اين رقابت ها شده است.وي گفت: از 22 شركت كننده در مسابقات مجارستان 11 نفر توانستند مدال كسب كنند .

اعترافات تكان دهنده سرپرست تيم ملي وزنه برداري
005037.jpg
مهدي عطار اشرفي سرپرست مستعفي تيم ملي وزنه برداري ايران در گفت وگوي مفصل خود با خبرگزاري ايسنا به بيان بسياري از مسائل موجود در فدراسيون وزنه برداري ايران پرداخته و صراحتا گفته توطئه ديگري در حال شكل گرفتن است تا حسين رضازاده نتواند در بازي هاي آسيايي دوحه به مدال طلا برسد! او مي گويد: تماس هاي تلفني مشكوكي با من برقرار شده است كه در آنها شكست رضازاده در دوحه را پيش بيني مي كنند!عطار اشرفي كه به مدت يك سال از نزديك با گئورگي ايوانف سرمربي اخراجي تيم ملي وزنه برداري همكاري داشته در رابطه با عملكرد اين مربي چنين گفته است: ايوانف در اغلب موارد با مكمل هاي غذايي وزنه برداران تيم ملي را شارژ مي كرد. او داروي ممنوعه تستسترون را با آب مقطر رقيق كرده و به بچه ها تزريق مي كرد. او در اردوي اردبيل سفارش 800 عدد سرنگ را به من داد. ايوانف در اردبيل تستسترون رقيق شده را آزمايش كرد و پس از تمام شدن يك دوره 10 روزه از ستاد ملي مبارزه با دوپينگ خواست كه تست بگيرند و همه آنها منفي شد. همين فعاليت هاي غيرانساني ايوانف در سال هاي متمادي باعث شده كه اكنون يكي از وزنه برداران تيم ملي هموگلوبين خونش به قدري بالا باشد كه به گفته پزشكان اگر غذاي خوب نخورد و تمرين نكند، كبدش از بين مي رود.
عطار اشرفي با اشاره به اين كه نبايد جريمه 400 هزار دلاري ايران به فدراسيون جهاني پرداخت شود اشاره كرده است كه وزنه برداري امروز ايران همچون زمين سوخته اي است كه بايد بذري جوان و پاك در آن كاشته شود.

نگاه
نارضايتي واليبال، خشنودي كشتي
علي شاكري
شايعه اختصاص پيدا كردن سالن قديمي شهر (شهداي هفتم تير) به كشتي با گذشت چند ماه رنگ واقعيت به خود گرفت و پس از صحبت هاي دو پهلوي مديركل تربيت بدني استان تهران، معاون ورزشي او كه همزمان مسئوليت  هيأت كشتي را بر عهده دارد، رسماً در گفتگو با ايرنا براين موضوع مهر تأييدزد.
گرشاسبي در حالي سه سالن حجاب، خوراكيان و حيدرنيا را به عنوان يكي از گزينه هاي اختصاص يافته به واليبال اعلام كرد كه هيچكدام از سه سالن ياد شده استاندارد لازم را براي برگزاري مسابقات واليبال ندارند. مسئولان اداره كل تربيت بدني در شرايطي به دنبال اجرايي كردن اين پروژه به بهانه ايجاد پايگاه كشتي هستند كه شهر بزرگ تهران با جمعيت 12 ميليوني خود تنها داراي دو سالن قديمي (شهيد افراسيابي و شهداي هفتم تير) براي رشته هاي سالني چون واليبال، بسكتبال و كشتي است كه در اين بين سالن افراسيابي همواره در طول سال درگير مراسم هاي مختلف غير ورزشي است.
پيشنهاد مي شود مسئولان ورزش تهران به جاي تصميم گيري يك سويه و چنين طرح هايي كه نارضايتي و خانه بدوشي يك رشته و خشنودي رشته اي ديگر را در پي دارد به دنبال راهكارهاي اساسي تر همچون پيدا كردن مكان مناسب براي احداث چند سالن جديد با گنجايش تماشاگر بيشتر باشند.

نبرد سانسيرو را اينتر برد
005034.jpg
گروه ورزشي تيم فوتبال اينترميلان در يك بازي حساس مقابل آث ميلان رقيب ديرينه خود به پيروزي درخشان چهار بر سه رسيد. در شب گل باران سن سيرو ياران مانچيني توسط كرسپو (17)، استانكوويچ (22) ابراهيموويچ (47) و ماتراتزي (68) به گل رسيدند.
كلارنس سيدورف (50) جيلاردينو (76) و كاكا (91) نيز براي ميلان گلزني كردند.در دقيقه 69 بعد از گل ماتراتزي داور با كارت زرد دوم، ا ين بازيكن را به واسطه واكنش بعد از گل چهارم اينتر از زمين اخراج كرد.اينترميلان با اين پيروزي 21 امتيازي شد و در صدر جدول باقي ماند. در پايان اين بازي روبرتو مانچيني سرمربي اينتر گفت: همه چيز واقعا خيلي خوب پيش مي رفت تا اينكه ماتراتزي اخراج شد. بعد از كارت قرمز او و مصدوميت ويرا تعداد بازيكنان ما كمتر شد و تعويض هم نمي توانستيم انجام دهيم. اگر تا پايان اين بازي ما يازده نفره بوديم به گل هاي بيشتري مي رسيديم.
تمايل سلتيك براي خريد بكام
005031.jpg
دو باشگاه تاتنهام و سلتيك گلاسكو خواهان به خدمت  گرفتن ديويد بكام هافبك انگليسي تيم رئال مادريد شدند.بكام بعد از اينكه در اين فصل بارها روي نيمكت ذخيره ها قرار گرفت با اعلام نارضايتي از اين وضعيت قصد جدايي از رئال مادريد را دارد.قرارداد بكام و رئال مادريد در سال 2007 به پايان مي رسد البته شانس سلتيك به واسطه عملكرد موفق در ليگ قهرمانان اروپا از تاتنهام بيشتر است.استواجان سرمربي سلتيك درمورد بكام مي گويد: او بازيكن فوق العاده اي است كه مي تواند براي سه سال ديگر در بهترين شرايط آمادگي بازي كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |