پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۵ - Mar 8, 2007
آدم ربايان مسلح به آخرخط رسيدند
تصوير سردسته باند به دستور بازپرس پرونده بدون پوشش چاپ شده است
اعضاي باند با ربودن پزشك ، قصد كشتن او را داشتند اما با هم اختلاف پيدا كردند
016653.jpg
گروه حوادث- با پيدا شدن مردي در صندوق عقب خودروي پژو، كارآگاهان جنايي تهران پرده از فعاليت يك باند مسلح گروگانگيري برداشتند.
متهمان تا كنون به دو گروگان گيري مسلحانه اعتراف كرده اند و احتمال مي رود افراد ديگري نيز قرباني اين باند شده باشند.
مردي در صندوق عقب پژو
غروب چهارم بهمن، زمانيكه مالك يك باغ بزرگ در اطراف تهران در تماس تلفني با پليس از ورود مخفيانه 3 خودروي مرموز به باغش خبر داد، بلافاصله تيمي از ماموران عازم اين باغ شد.
مردان غريبه كه از خودروهاي خود پياده شده و مشغول بازرسي باغ بودند با مشاهده خودروي پليس كه در حال ورود به باغ بود، بلافاصله سوار خودروهاي خود شده و با رها كردن پژو پرشيا مشكي در باغ از آنجا فرار كردند. ماموران پس از ورود به باغ به بازرسي داخل خودرو پژو پرشيا پرداختند و با مردي كه در صندوق عقب خودرو محبوس شده بود مواجه شدند. اين مرد كه به شدت ترسيده بود با ديدن پليس گفت كه ساعتي قبل 5 مرد غريبه با سد كردن راه او در حوالي ميدان تجريش، خود را مامور اطلاعات معرفي كرده و با تهديد اسلحه وي را در صندوق عقب خودرو اش زنداني كردند. پس از اظهارات اين مرد در حالي كه پليس احتمال مي داد مردان مسلح قصد داشته اند با ربودن او دست به اخاذي از وي بزنند، رسيدگي به موضوع در دستور كار تيم ويژ ه اي از كارآگاهان آگاهي قرار گرفت و جست  وجو براي شناسايي مردان مسلح آغاز شد.
دستگيري
باند آدم ربايي
مدتي بعد در حالي كه تحقيقات ماموران ادامه داشت پزشك پيري خود را به اداره آگاهي رساند و از ماجراي اسارت 10 روزه اش در بند 5 مرد مسلح پرده برداشت. اين مرد گفت كه مردان مسلح پس از ربودن او از باغش در نياوران وي را به باغي در ده ونك برده و قصد كشتن او را داشتند كه به دنبال اختلافي كه بين خودشان به وجود آمد، وي را شبانه درميدان تجريش رها كرده و متواري شده اند. پس از اظهارات اين مرد ماموران در چهره نگاري از مردان مسلح متوجه شدند كه آنان همان افرادي هستند كه راننده پژو را در ميدان تجريش ربوده بودند و به اين ترتيب تحقيقات آنها وارد مرحله اي تازه شد.
كاراگاهان در ادامه بررسي ها متوجه شدند كه در زمان ربوده شدن پزشك ميانسال فردي وارد باغ او مي شد و هربار مقداري از اثاثيه خانه او را به مكاني نامعلوم منتقل مي كرد. با شناسايي اين مرد جوان كه علي نام دارد، وي به اداره پليس انتقال يافت و در بازجويي ها مدعي شد كه چندي پيش يكي از دوستانش به نام زكريا نقشه ربودن اين پزشك را با وي درميان گذاشته و با همكاري چند مرد ديگر تصميم گرفتند پس از ربودن و به قتل رساندن او، املاك وي را به فروش رسانده و پول زيادي به جيب بزنند.
سرهنگ حسين خوئيني معاون آگاهي پايتخت روزگذشته درتوضيح اين خبر گفت: كارآگاهان اداره 11آگاهي پايتخت با انجام كارهاي اطلاعاتي موفق شدند سردسته اين باند را در سر قرار با يك جاعل اسناد در ميدان تجريش دستگير و هر دوي آنها را به اداره پليس انتقال دهند.
سردسته باند كه زكريا نام دارد در بازجويي ها به 2 فقره آدم ربايي ناكام اعتراف كرد و گفت كه پس از طراحي نقشه قتل پزشك ميانسال و ربودن او، از طريق فروش مقداري از اسناد و مدارك وي به هاشم 20 ميليون تومان به دست آورده بودند و قصد داشتند به سرقت هاي خود ادامه دهند كه دستگير شدند . زكريا در خصوص نخستين آدم ربايي نيز گفت: ما ازسوي فردي كه ازگروگان 5 ميليون تومان طلب داشت اجيرشده بوديم تا با تهديد اسلحه مبلغ ذكرشده را از وي بگيريم كه در اين كار ناكام مانديم.
اين گزارش حاكي  است از آنجا كه احتمال وقوع آدم ربايي ها و سرقتهاي ديگري از سوي زكريا و اعضاي باندش وجود دارد قاضي روشن بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي كه رسيدگي به اين پرونده را بر عهده دارد از كساني كه توسط اين باند مورد اخاذي قرار گرفته اند خواست به دادسراي جنايي پايتخت مراجعه كنند.

قاچاقچي انسان، مسافر خود را آتش زد
بندرعباس- خبرنگارهمشهري: قاچاقچي انسان پس از دريافت 13 ميليون تومان از مرد بنگلادشي او را به كوه هاي اطراف بندرعباس كشاند و آتش زد.
ماجراي اين جنايت سياه زماني فاش شد كه شامگاه 11 اسفند تعدادي از رهگذران در يكي از جاده هاي فرعي بندرعباس با يك مرد بنگلادشي كه به شدت سوخته بود روبه رو شدند.
مرد مجروح كه محمد ارشد نام داشت به بيمارستان انتقال يافت و در تحقيقات پليسي مدعي شد كه توسط فردي به نام عبدالمجيد به آتش كشيده شده است.
اين مرد به ماموران گفت: عبدالمجيد يك قاچاقچي انسان است و قرار بود مرا به فرانسه انتقال دهد اما بعد از گرفتن 13 ميليون تومان از من با ترفندي خاص مرا به كوههاي اطراف شهر كشاند و با بستن دست و پايم به آتش كشاند.
با مرگ مرد بنگلادشي رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد و عبدالمجيد به اتهام قتل تحت تعقيب قرار گرفت. در حالي كه رديابي ها براي شناسايي اين مرد ادامه داشت كارآگاهان دريافتند كه اين مرد يك ملوان اخراجي است كه با تشكيل باند قاچاق انسان از سال ها قبل در حال انتقال غيرقانوني افراد به خارج از كشور است. ماموران در ادامه بررسي هاي خود متوجه شدند اين مرد باند قاچاق خود را تا اروپا و امريكا هدايت كرده و با دريافت مبالغ هنگفتي از افراد مختلف آنها را به كشورهاي اروپايي قاچاق مي كند. به اين ترتيب تحقيقات ويژه براي رديابي متهم در دستور كار پليس قرار گرفت و ماموران موفق شدند وي را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند.
اين قاتل خطرناك در بازجويي هاي اوليه به قتل مرد بنگلادشي اعتراف كرد و مدعي شد: اين كار را با همدستي يكي از دوستانش انجام داده است . او گفت: روز حادثه بعد از گرفتن 13 ميليون تومان دستمزد از مرد بنگلادشي به بهانه پهلو گرفتن لنج او را به كوههاي اطراف بندرعباس برده و بعد از بستن دست و پايش وي را با گازوئيل به آتش كشيديم.
پس از اظهارات متهم ،قاضي خداداد، بازپرس شعبه سوم دادسراي عمومي و انقلاب بندرعباس براي او و همدستش قرار بازداشت صادر كرد و متهمان در اختيار پليس قرار گرفتند.

اعدام 5 قاتل در زندان اوين
016656.jpg
گروه حوادث 5 محكوم به اعدام بامداد ديروز در زندان اوين به دار آويخته شدند. حكم اعدام اين محكومان در حالي به اجرا درآمد كه ششمين محكوم با گرفتن مهلت 6 ماهه از اولياء دم به سلول خود بازگشت.
قاتل خسيس
نخستين محكوم كه بامداد ديروز طناب دار را برگردن خود حس كرد مردي بود كه سه سال قبل راننده يك موسسه كرايه خودرو را به خاطر گرفتن 300 تومان كرايه بيشتر، به قتل رسانده بود. اين مرد كه با پيدا شدن جسد خون آلود راننده خودرو در شهرك احمديه تحت تعقيب پليس قرار گرفته بود، پس از دستگيري و اعتراف به جنايت به قصاص محكوم و به دار آويخته شد.
شوخي مرگبار
دومين محكوم به مرگ، قاتل دو برادر 14 و 16 ساله حوالي ورامين بود كه به دنبال يك شوخي دست به قتل آنها زده بود. عامل جنايت كه دوست قربانيان بود پس از آنكه اين دو برادر به شوخي وي اعتراض كردند با ميله آهني به جان آنها افتاد و هر دو را از پشت بام به پايين پرت كرد. او سپس براي آنكه كسي پي به ماجرا نبرد اجساد قربانيان را داخل چاهي در همان حوالي انداخت اما پليس پس از كشف اجساد قربانيان او را دستگير كرد. حكم قصاص اين محكوم به اعدام با حضور اولياي دم برگزار شد.
جنايت در تاريكخانه
سومين اعدامي عامل جنايت تاريكخانه عكاسي بود كه در آن مردي به طرز هولناكي از پاي درآمده بود. اين جنايت ظهر 13 شهريورماه سال 83 در طبقه دوم پاساژ طلافروش در فلكه دوم فرديس كرج رخ داد. قاتل كه پس از دستگيري انگيزه خود از اين جنايت را اختلافات مالي عنوان كرده بود، صبح ديروز براي آخرين بار از اولياي دم تقاضاي بخشش كرد اما التماس هاي او و تلاش قاضي اجراي احكام به جايي نرسيد و او قصاص شد.
قتل در نمايشگاه
عاملان قتل مالك نمايشگاه خودرو در خيابان 17 شهريور تهران، آخرين اعداميان بامداد ديروز بودند. اين دو مرد 37 و 25ساله كه سيامك و بابك نام داشتند متهم بودند كه در ساعات اوليه 12 ارديبهشت ماه سال جاري در زيرزمين نمايشگاه خودروي خيام، مالك 47 ساله  آن را به قتل رسانده اند. آنها كه پس از جنايت دست به سرقت از نمايشگاه زده بودند پس از دستگيري و اعتراف به قتل در دادگاه كيفري به قصاص محكوم شدند.
مهلتي براي يك قاتل
ديگر محكوم به اعدام كه توانست از خانواده مقتول مهلت 6 ماهه بگيرد حسينعلي نام دارد كه به اتهام قتل باجناقش به قصاص محكوم شده است. او با كمك اعضاي كميته صلح و سازش دادسراي جنايي تهران پاي چوبه دار موفق شد از اولياي دم 6 ماه فرصت بگيرد.

معماي مرموز مرگ زن جوان
گروه حوادث- رسيدگي به پرونده مرگ مرموز زني كه پيكر حلق آويز شده  او در خانه اش پيدا شده بود در دادگاه كيفري استان تهران آغاز شد. همسر اين زن كه تنها متهم پرونده است در نخستين جلسه محاكمه مدعي شد كه زن جوان خودكشي كرده است.
شامگاه سوم مرداد۸۳ با پيدا شدن جسد بي جان زني به نام فاطمه كه از چارچوب اتاق خواب خانه اش در تهران پارس حلق آويز شده بود تحقيقات پليسي براي كشف راز مرگ اين زن آغاز شد. ماموران در بازجويي از مادرشوهر فاطمه دريافتند ساعتي قبل، زماني كه وي براي ديدن عروسش به خانه آنها رفته بود با پيكر حلق آويز شده اين زن روبه رو شده بود.
هفت روز بعد هنگام برگزاري مراسم ختم اين زن، برادر شوهر او ادعايي را مطرح كرد كه باعث شد شوهر فاطمه به اتهام قتل همسرش دستگير شود. اين مرد گفت كه فاطمه خودكشي نكرده بلكه برادرش به نام قربان او را به قتل رسانده است. با اين ادعا ماموران قربان را به اتهام قتل بازداشت كردند اما پس از آنكه مشخص شد او در روز حادثه در محل كارش بوده است براي وي قرار منع تعقيب صادر شد. با اعتراض خانواده فاطمه به اين قرار، پرونده به شعبه 74 دادگاه كيفري استان ارسال و صبح ديروز شوهر فاطمه به عنوان تنها متهم پرونده پاي ميز محاكمه قرار گرفت. اين مرد با رد اتهام قتل همسرش گفت: همسرم شب قبل از حادثه گفت كه از دخالت هاي مادرش خسته شده و ديگر نمي تواند اين وضعيت را تحمل كند. پس از اظهارات قربان، قاضي دادگاه ختم جلسه را اعلام كرد و قرار است كه حكم اين پرونده به زودي صادر شود.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |