شماره 1003 چهارم ، سال ژوئن 1996 ، تير 1375 ، 26 چهارشنبه 6
از نقاشي نمايشگاه برپايي بهانه به
قدرتي نقاشآلماني ابرزباخ ويگ آثارهارت
رنگها سرعت از
مكانهاي و نور روشنايي ، از بيشتر استفاده در سعي اخيرا باخ ابرز
دارد را تابلوهايش در خالي
همبستگي عنوان به را نقاشي اهللايپزيگ ، نقاش ابرزباخ ، ويگ هارت
فضانورد گاگارين ، ازيوري او است ، كشانده تصوير به ضدامپرياليستي
نموده استفاده آثارش از ديگر يكي در نيز آسماني سمبل عنوان به روسي
.است
هنرمند اين آثار در قلم تهورآميز و سخت ضربات اشپيگل مجله نوشته به
به شرقي آلمان در كسي كمتر و است كار اين در او قدرت آلمانينشانگر
چند تخته از معمولي ، بومهاي روي بر نقاشي جاي به اوميرسد او پاي
آثار از ديگر يكي پرواز ، حال در پيراهني.ميكند استفاده بعدي سه لاي
از است ، شده داده نشان بال صورت به كه آن آستين دو بين فاصله و اوست
و است نوعيرستاخيز به تابلو اين واقع در.است متر هشت يكديگر
اين طرح:ميگويد تابلو اين درباره ابرزباخسخت بحراني نمايانگر
.سخنراني سالن يك ساختمان پلههاي از است مونتاژي تابلو
شيشهاي سرسراي يك در و تابلويهمبستگي از دورتر صدمتر چند اما
ديوار بر را تابلويش جديدترين جديدالاحداثتلكام ، ابرزباخ ساختمان
وروكشي شده داده نشان داس صورت به كه اثري ماه ، در كردهمردي نصب
قبلي كارهاي مانند نيز تابلو اين.است شده كشيده آن روي بر ضميرگونه
هدف بارابرزباخ ، اين و ميدهد نشان عروج به را دوبارهاش انگيزه او ،
ميكند بيان شخصي فكري ارتباطات خاطر به تنها را اثري چنين ساختن از
به را او ماهيتتلكام ، واقع در.سياسي انگيزههاي خاطر به نه و
برميگردد گذشتهاش به او ماه ، به نگاهي با.ميكند مرتبط كودكيش دوران
نقاش اينهستم من جهان ، :ميگويد او.ميشود متصل كودكيش دوران به و
همچنان را شرقي آلمان اعتبار و شهرت بتواند اينكه براي آلمان ، اهل
او.است بوده سركش و متمرد فردي هميشه دهد ، قرار ترتيب و نظم تحت
مراقبت.است فراوان اهميتي داراي كه خالصي فرهنگ از ميدهد ترجيح
حال در.است افزايش به رو غرب در آثارش فروش خاطر همين به و نمايد
آثار و تابلو شامل 110 كه را آثارش مجموعه فاتح مرد اين حاضر
گذاشته نمايش به لايپزيگ موزه در ميباشد ، اخير دهه سه از پلاستيكي
علاقهمنديها از مجموعهاي و پرمعني تصاوير رنگها ، سرعت از قدرتي:است
.روياها و
سالن سه آثارابرزباخ ، از يكي به لايپزيگ ، موزه مدير گوراچ ، هرويگ
هنرمندي براي كار اين ميگويد و است داده اختصاص را طولاني و پياپي
ميهنپرست هنرمند يك بهعنوان و حقوق و حق به دستيابي خاطر به كه است
داشتن بدون جنگ ، زمان از پير ، شهروند اين.است شده گرفته كم دست
قضايي اداره قديمي محل در اجارهاي پرداخت با فقط و شخصي خانهاي
تصرف به را آنجا فدرال جمهوري قضايي اداره حاضر حال در كه هيتلر
را مكان اين آينده سال بايد اوميگذراند را زندگي آورد ، در خواهد
طور به موزه ساختمانهاي از يكي در ميتواند آن از قبل ولي.دهد تحويل
دوازده كوچك و تنگ فضايي ميان در و مكان اين در او.بماند موقت
زمين روي در (1974) شيلي ، به نامهديه به را دراز و كشيده تابلوي
ساخته شيلي كودتاي قربانيان تابوتهاي صورت به آنها.است داده قرار
و زمخت نيز درسدن نظامي موزه براي اثر اين كه ميرسد بهنظر و شدهاند
است ، زمان آن خونريزيهاي بيانگر كه اثر اين وجود ، اين با.باشد خشن
دليل همين به و ميكند بازگو جوانيش دوران در را نقاشيابرزباخ هنر
عنوان به او از لايپزيگ در نقاشيابرزباخ معلم هاينريگ ، برنهارد
.است شده جوانان خشم باعث مسئله همين و ميكند ياد خودش جانشين
مساحت 12 به فضايي در را كاسپار ، سال 1992 ، ابرزباخ ، تابلوي در
به سفر از خاطراتي در تا داشت سعي بيهوده او داده ، قرار مترمكعب
نشان رسمي بهصورت آتشفشان كوه در را شدنكاسپار قرباني ماجراي ژاپن
.دهد
نقاشيها ، نمودن روكش براي كولاژ و روغني مواد از استفاده خاطر به او
خطر به را زندگيش ديواري ، كاغذ از استفاده وحتي باغ ياصندليهاي
.است انداخته
مكانهاي و نور روشنايي ، از بيشتر استفاده در سعي اخيرا ابرزباخ ،
و است شرقي آلمان نقاشي وارث ابرزباخ.دارد را تابلوهايش خاليدر
.ميبالد خود بر مسئله ازاين
خارجي رسانههاي واحد ترجمه
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام