شماره 1003 چهارم ، سال ژوئن 1996 ، تير 1375 ، 26 چهارشنبه 6
معلمان رشد براي برنامه نبود
پاياني بخش - جهاني رقابتهاي با مقابله و آمريكا پرورش و آموزش
درآمريكا پرورش و آموزش وفرود مقالهفراز نخست بخش در:اشاره
برنامههاي ضعف نقاط از برخي رسيد ، چاپ به صفحه همين در ديروز كه
پاياني بخش ميآيد پي در آنچه.شد ذكر آمريكايي مدارس مشكلات و درسي
و تعمق براي لازم برنامههاي فقدان درباره آن طي كه است مقاله اين
.است شده صحبت معلمان رشد گسترش
برنامههاي و درسي برنامههاي تهيه فكر به امريكا دولت درحاليكه
يا و آموزش بهبود براي متناسبي كوشش هيچگونه است ، مناسبتري امتحاني
كار ساختاري در معلمان هم هنوز.است نگرفته صورت معلمان كاري شرايط
و برنامههايرشد.ميگردد حرفهاي رشد و ازتعاون مانع كه ميكنند
نظارت و پيگيري مورد و بوده كاريدفعتي معلمان مهارتهاي توسعه
پيشرفت براي ملي استراتژي متحدههيچگونه ايالات دولت.نميگيرد قرار
.ندارد ببخشد ، وسعت و عمق جمع 2/2ميليوني اين رشد به كه معلمان
چنين.است معلمان تربيت براي لازم اهرمهاي فاقد متحده ايالات دولت
دانشگاهها ازطريق تربيتشده مستقل دانشگاههاي توسط عمدتا معلماني
رعايت و اجرا كه خواهدبود اين احتمالي نتيجه.ميشوند جذب
.خواهدرسيد بهحداقل ملي عالي استانداردهاي
بزرگ درشهرهاي بيشتر امريكا آموزش ضعف كلينقاط نتيجهگيري
آنها در كه كوچك شهرهاي و شهر حومه آندر قوت نقاط و است مشهود
ضعفهاي بهعملآمده تحقيقات بههرحال.آموزشبالاست سطح و درامدها سطح
تحليل ، و تجزيه تركيب ، مسئله ، حل نظير مسائلي در را دانشآموزان عمده
يك اينكه بهرغم.ميكند قلمداد نثر پيچيده متون درك و آماري استنباط
.است نيافته تغيير هيچچيز كلاسي سطح در اصلاحاتگذشته ، انجام از قرن
يعني ، پايين سطوح در اصلاحات انجام نيازمند ضعف نقاط براين غلبه
كردن برطرف همچنيناست نظاممند بازسازي بههمراه تدريس و معلمان
راستاي در كه است منسجم استراتژي با سياسي ارادهاي نيازمند ضعف نقاط
هدايت آموزشي سيستم بخشهاي تمام در دانشآموزان بازده به بهبودبخشيدن
.گردد
ايالات از ويژهاي مناطق مشكلاتيكه كشور درسطح تحليلهاي و تجزيه
غربي جنوب در مثال بهعنوان.ميگيرد ناديده مواجهند باآن متحده
تعدادشان دارند انگليسي مورد در كمي اطلاعات كه دانشآموزاني امريكا
در امريكايي دانشآموز هشت هر از نفر يك.است افزايش روبه و زياد
زبان مهارت آنها درصد بيشاز 20 ميكنند ، اما زندگي كاليفرنيا
را كاليفرنيا كودكان از نيمي سال 2000 تا و است محدود انگليسيشان
كودكان اين آموزشي مشكلات.داد خواهند تشكيل آسياييها و اسپانياييها
بررسيهاي كه ميدهد نشان اين و قرارنميگيرد ملي مسائل ليست در هرگز
مورد در صحيح ديدگاه بهاتخاذ منتهي هميشه دارد امكان ملي سطح در
مشي خط اتخاذ ازطريق كلينتون دولت كه دارد احتمال.نگردد ويژه نواحي
داشته تمركز مشاغل ايجاد بر كار بازار مدرسهبه از انتقال بر تاكيد
به كاملي پاسخ بتواند كارآموزي كه دارد ترديد جاي اينحال ، با باشد
اثرات كارآموزي طرح زياد بهاحتمال.باشد جامعه پايين طبقات مشكلات
اين حل استراتژيهاي از ديگر برخي شايد.خواهدداشت پراكندهاي و محدود
.باشند داشته كمتري كارايي مسئله ،
از كارفرمايان اگر كه مليمعتقدند امتحانات طرفداران از بعضي
انگيزه طلبكنند را سراسريشان امتحانات دانشآموزاننمرات
در تئوري اين.خواهدشد بيشتر مدرسه در سختكوشي براي دانشآموزان
كارفرمايان گسترده بسيج نيازمند ، و نگرديده آزمايش متحده ايالات
.است
:مجله از برگردان
PHIDELTA KAPPAN NO,Volum.
جاويدي شهروز:ترجمه
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام