شماره 1003 چهارم ، سال ژوئن 1996 ، تير 1375 ، 26 چهارشنبه 6
معلم صداي تازه طرحهاي و تابستان
معلم صداي طرح مجري با گو و گفت
كل اداره معلم صداي فعاليتطرح تابستان ، فصل شروع با ;اشاره
همين به.است شده جديدي واردمرحله تهران شهر پرورش و آموزش
گفتگويي معلم ، صداي با روزنامه خوانندگان آشنايي براي و مناسبت
پي در كه معلم صداي طرح مدير عقيل بني فريد سيد با دادهايم انجام
.ميآيد
با شهرتهران پرورش و آموزش كل تابستان ، اداره آغاز با همزمان
و سوالات به معلم ، صداي طرح اجراي با كه است كرده اعلام اطلاعيهاي صدور
بفرمائيد.داد خواهد پاسخ معلمان و دانشآموزان آموزشي و درسي مشكلات
ميدهد؟ ارائه را برنامهاي و انگيزه چه و چيست معلم صداي طرح
جهان در.ميدانيم آموزشي تكنولوژي مقولات از را معلم صداي طرح ما
ديگر آموزشي ، تكنولوژي فزاينده رشد امروزي ، راز و رمز پر و پيچيده
آموزشي نظام بلكه نيست ، يكديگر از متفرق مفاهيم سلسله يك مثابه به
آموزشي مواد طراحي و تدريس روشهاي زمينه در نوآوري اثربخش ، و كارا
صداي.ميدهد قرار تشويق مورد روزافزوني طور به يادگيري ، براي را
و فراگير تلفن نام به ارتباطي رساله چند از كه است فرآيندي معلم
اثر تعامل يك به منجر ارتباطغالبا برقراري.ميشود تشكيل فراده
نصيبارتباط كه است انتزاعي تجربهنيمه يك كار حاصل و شده بخش
نقش دارد ، صدايمعلم طرح كه خاصي ويژگي بهواسطه.ميشود گيرندگان
داشته رسمي آموزش نارسائيهايامور و كمبودها رفع تكميليدر مطلوب
.است خانه و مدرسه بين آموزش زنجيره از حلقه يك عنوان به و
تلفني ، فرم ارتباط طريق از تسهيلاتآموزشي ارائه ميرسد نظر به
دقيقا انگيزهطرح و هدف مورد در لطفا.باشد آموزش از جديدي
.دهيد توضيح
طرح ، اين اجراي بااست آموزشي تكنولوژي در نوين نگرشي معلم صداي طرح
:هستيم مهم هدف چهار تحقق دنبال مابه
با دانشآموزان معلمانو تحصيلي مشاوره كردنزمينههاي فراهم -
;راهنمايي و ابتدايي دورههايتحصيلي مختلف دروس متخصصان
درسي موردمشكلات در استاندارد راهبردهايآموزشي و راهحلها ارائه -
تدريس الگوي يافتههايجديد و دستآوردها ارائه -;دانشآموزان به
;والدين و دبيران به دروسمختلف آموزش
درسي فشارهاي كاهش با منزل درمحيط تحصيلي آرامش ساختن فراهم -
به قادر لحظه هر در كه مشاوري به آنان اتكاء با دانشآموزان براي
;است معلم صداي با تماس
است مخاطبانخود براي آموزشي حركتپشتيباني يك واقع در معلم ، صداي
و ميكند القاء آموزشي امنيت يك آنان وخانوادههاي دانشآموزان به و
سبك يك چون همچنين.دانشآموزانخجالتيوكمرو براي است سرپناهي
طبيعتا است ، دانشآموز و معلم بين آموزشي ارتباط برقراري در پيشرفته
آموزشي سيستم نوين و مطلوب فعاليتهاي به بخشيدن ارزش موجب آن انعكاس
.ميشود
ارتباطبرقرار معلم صداي با چگونهميتوانند دانشآموزان و معلمان
ميشود؟ مطرح چهسوالهايي معمولا و كنند
و ابتدايي بهدروس زوج روزهاي در حالحاضر در تماس تلفنهاي شماره
از 4 تماس ساعت.دارد اختصاص تحصيلي راهنمايي بهدروس فرد روزهاي
و مطالعه هنگام در منزل محيط در كه دانشآموزاني.است ظهر بعداز تا 8
تلفني ، تماس طريق از ميكنند ، برخورد درسي مشكلات و سوالات به تحقيق
از متشكل كه طرح مستقردر آموزشي تيم و ميكنند مطرح را خود سوال
اداره درسي سرگروههاي از كهبعضا كارآزموده و مجرب بهتريندبيران
تفكرو فرهنگ ايجاد و معلمي رعايتفنون با ميباشند ، مناطق و كل
مناسب راهحل به خود تا ميكنند كمك بهدانشآموز مساله حل شيوههاي
يا و تدريس روش شيوههاي در كه ارجمندي معلمان همينطور.يابد دست
به تلفني تماس طريق از دارند ، مشورت و رهنمود به نياز آموزشي مسايل
با همراه را لازم نكات ما همكاران و پرداخته مساعي اشتراك به آساني
كه لازم رسانههاي و آموزشي مواد و پژوهش دانش ، يافتههاي جديدترين
قرار فرهنگيان اختيار در دارند ، تدريس حين در بيشتر تاكيد به نياز
.ميدهد
همبرقرار تربيتي مشاوره خود بامخاطبان معلم ، صداي طرح آيا
ميكند؟
دليل به اما نيست ، طرح رسمي برنامه راستاي در فعلا موضوع اين خير ،
آينده در هستيم اميدوار اولياء و معلمان دانشآموزان ، چشمگير استقبال
حال در چند هر.آوريم فراهم متقاضيان براي را لازم تسهيلات بتوانيم
كلينيكهاي در تهران آموزشي مناطق مربيان و اولياء انجمنهاي حاضر
صداي طرح همچنينميپردازند خدمات ارائه به حضوري صورت به مشاورهاي
بيش و كم زمينه اين در دارد ، معلم صداي با فراواني مشابهت كه مشاور
.است فعال
است؟ شده هم ارزشيابي تاكنون طرح اين آيا
با متقاضيانكه ديگر يا و طريقدانشآموزان از بايد ارزشيابي
براساس نيز ما ولي.شود انجام برقرارميكنند ، ارتباط معلم صداي
بازسازي و ارزشيابي نوعي داريم ، معلم صداي طرح در كه مستمري مطالعات
با نرمافزاري طرح يا برنامه يك معلم صداي.كردهايم لحاظ را تكويني
.است سودمند نتيجهاي و اندك بسيار هزينهاي
ميكنيد؟ ارزشيابي چگونه را او خاطر رضايت و دركدانشآموز شما
ميشود ، حاصل تماسگيرنده با معلم ارتباط فرايند از ما ارزشيابي
احساس مجهولات كشف از پس تلفن ، خط پشت در او متبسم چهره كه هنگامي
دارد ، قرار طرح همكاران اختيار در كه فرمي براساس همچنين.ميشود
يا و كتاب مختلف فصول در دانشآموزان درسي مشكلات ميزان فراواني
و مبهم نكات همچنين و مختلف دروس تدريس در معلمان اشكالات بيشترين
لازم اقدامهاي و بررسي براي ليستي طي و شده شناسايي درسي كتابهاي گنگ
قرار تحصيلي راهنمايي و ابتدايي دورههاي كارشناسان اختيار در
.ميگيرد
است؟ چگونه ايامتابستان در طرح فعاليت نحوه
جبراني ، كلاسهاي پايگاههاي باشروع همزمان معلم ، صداي طرح كار
خواهد ادامه ماه مرداد هشتم تا و شده شروع تيرماه دوم از مجددا
آماده آينده ، تحصيلي سال انتهاي تا ماه مهر اول از همچنين.يافت
.هستيم شده مطرح سوالات به پاسخگويي
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام