شماره 1014 چهارم ، سال ژوئيه 1996 ، تير 1375 ، 10 چهارشنبه 20
جويي چاره ديگر كشورهاي در پرورش و آموزش
در زورگويي زمينه در ژاپن آموزش وزارت
مدارس
مدارس در زورگويي معضل بروز عوامل از يكي ژاپن ، فشرده امتحانات نظام
است
بهرهكشي و دانشآموزان برخي قلدري مشكل رواج:خارجي واحدرسانههاي.
.است يافته ژاپن مدارس در اي گسترده ابعاد دانشآموزان ديگر از آنان
معضل بااين مبارزه براي بينالمللي سمپوزيوم يك بهتازگي آموزش وزارت
.كند استفاده زمينه اين در كشورها ساير تجارب از تا كرد برگزار
اين البته.است فزوني روبه مدارس در آزار از ناشي خودكشيهاي ميزان
.است شايع نيز ديگر كشورهاي از بسياري در معضل
كه ميآيد پيش كمتر ژاپن ، مدارس در بيبيسي ، تلويزيون گزارش به
به زبان ميشود ، روا او بر همكلاسش توسط كه آزاري از دانشآموزمظلوم
كردهاند ، صحبت مسئله اين از كه دانشآموزاني معدود.بگشايد شكايت
و دوستي از شاگردان تمام ناگهان به:ميكنند بازگو را علائمي چنين
آزار بهميكنند منزوي را او و ميزنند سرباز نظر مورد فرد با گفتگو
.ميريزند آشغال كيفش در و ميدزدند را او اسباب مثلا و ميپردازند او
امتناع مدرسه به رفتن از شده ياد فرد كه ميرسد جايي به كار گاه
.ميكند
با مبارزه براي.ميشود ديده ژاپن معمولي مدارس در بيشتر قبيل اين
دانشآموزان ويژه مدارس و آمده هم گرد والدين از پديده ، عدهاي اين
به تصميمگيريها مدارس ، گونه اين دركردهاند راهاندازي را مظلوم
فضاي در را بچهها ميگويد والدين از يكيميشود انجام جمعي صورت
نكنند ، توجه والدين و آموزگاران اگر و ميكنند بزرگ زورگويي و قلدري
.ميماند باقي فرد شخصيت در نيز بلوغ از پس خوري توسري مشكل
اينپديده مورد در بحث براي بينالمللي سمپوزيومي ژاپن آموزش وزارت
اين در فشرده امتحانگيري نظام معتقدند كارشناسان برخي.كرد برگزار
موجوددر رقابت فضاي معتقدند ديگر برخي.است معضل اين كشورعامل
ميكند سعي شاگرد هر كه ميگذارد تاثير دانشآموزان روي طوري مدارس
برجسته ژاپن ، يكسانگراي جامعه در.بپوشاند شكل هر رابه خود ضعف نقطه
تصور خور توسري افراد از بسيارياست دشوار جمع از بودن متمايز و
آنان ميرسد نظر بهميكند بدتر را وضع فقط مسئله كردن برملا ميكنند
ابراز يا و قلدران با رويارويي بر را آن و ميكنند خودخوري سكوت در
اين حل براي ميكند نشان خاطر دانشآموز يك.ميدهند ترجيح شرم و ضعف
آموزشي نظام مشكلات مدارس ، در شديد رقابت براي فكري بايد ابتدا معضل
توجه ژاپن مدارس در خودكشي مورد چندين بروز.كرد خانوادگي زندگي و
.است كرده جلب ژاپن آموزش نظام درخشان سكه ديگر روي به را همگان
نميشوند ، وضع اين دچار دانشآموزان از بسياري كرد اذعان بايد البته
آن كامل ابعاد نگشايند ، دهان خور توسري دانشآموزان كه زماني تا اما
.ماند خواهد باقي ناشناخته همچنان
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام