شماره 1015 چهارم ، سال ژوئيه 1996 ، تير 1375 ، 11 پنجشنبه 21
و آموزش و يونيسف آموزشي اردوي در
چگونگيجذب و تحصيل بازدارنده عوامل:پرورش
بررسي ابتدايي درمدارس دختران نگهداري و
شد
و پرورش و آموزش مشترك آموزشي دوميناردوي:فرهنگي علمي سرويس
خاش تمندان منطقه در (يونيسف) ملل سازمان كودكان از حمايت صندوق
.يافت گشايش
در كميتهتخصصي روزه ، 5 سه اردوي دراين همشهري خبرنگار گزارش به
براي عملي راههاي به دستيابي و تحصيل عواملبازدارنده شناسائي مورد
نظر تبادل ابتدايي ، آموزش امر در محروم مناطق دختران نگهداري و جذب
.ميكنند تصميمگيري و
و وزارتآموزش ابتدايي آموزش كلدفتر مدير اردو ، گشايش مراسم در
و آموزش مشترك پيگيريطرح ستاد گذشته سال استنادمطالعات به پرورش
در تحصيل از بازمانده دختر نفر و 332 هزار ده:گفت يونيسف و پرورش
.دارد وجود بلوچستان و سيستان استان
دختر نفر بر 3200 افزون ;اينتعداد از:افزود ملكي حسن دكتر
كرده تحصيل ترك نفر از 4200 بيش گذشتهاند ، سنوات تحصيل از بازمانده
مراجعه مدرسه به كه بودند ساله التعليم 6 واجب نيز نفر و 2800
.نكردهاند
دختران ، بهكار نياز مالي ، فقر ;تحقيقاتكارشناسي اساس بر:گفت وي
تحصيلي امكانات نبود زودرس ، ازدواجهاي زن ، معلم نبود والدين ، مخالفت
نرفتن علل عمدهترين از پسر و دختر دانشآموزان بودن مختلط و
.است بوده مدارس به دختر دانشآموزان
و جذب براي يونيسف و پرورش و آموزش مشترك طرح:گفت ملكي دكتر
بويراحمد و كهكيلويه كردستان ، هرمزگان ، استانهاي در دختران نگهداري
.اجراست حال در بلوچستان و سيستان و
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام