چهارم ، شماره 1035 آگوست 1996 ، سال مرداد 1375 ، 6 شنبه 16 سه
در موثر شرط انساني علوم در كافي دانش
پزشكي دانشجويان پذيرش
و توانا پزشكان تربيت براي اساسي شرط پزشكي ، دانشجوي مناسب پذيرش
در دانشگاهنيوكسل ، در پزشكي دانشجويان پذيرش معيارهاي.است متعهد
پذيرش معيارهاي تاثير مقاله ، اين در.است منحصربهفرد استراليا
دانشگاه در دورهانترني در آنان عملكرد نحوه بر پزشكي دانشجويان
دانشجويانانترني درصد مورد 93 در تحقيقات.است شده بررسي نيوكسل
به ورود از پيش كه افرادي عملكرد است آن بيانگر دانشگاه ، اين در
در داشتهاند ، مطالعه علوم در هم و انساني علوم در هم پزشكي ، دانشكده
مطالعه علوم در فقط كه است افرادي از بهتر بسيار دورانانترني
ورودي ، مصاحبه نتايج جنسيت ، سن ، عوامل پژوهشها ، براساسداشتهاند
دانشگاهي ، دروس نمرات و فيزيولوژيك و ذهني تواناييهاي آزمون رتبه
عملكرد بهبود در انساني علوم در مطالعه عامل اندازه به هيچيك
.است نبوده موثر دورهانترني دانشجويان
علوم در كافي آگاهي و دانش عامل استراليا ، دانشگاهنيوكسل در
.ميشود محسوب پزشكي دانشجويان گزينش در مهم عامل يك انساني ،
جهان ، پزشكي دانشكدههاي دربيشتر پزشكي دانشجوي پذيرش اصلي معيار
بالا نمرات كسب همچنين و دبيرستان از رتبهممتاز با فارغالتحصيلي
چنين استراليا ، دانشگاهنيوكسل مسئولين امااست ورودي آزمون در
اصلي عامل را دانشگاهي و دبيرستاني بالاي نمرات و ندارند اعتقادي
آگاهي و دانش بلكه پزشكينميدانند ، دانشجويان عملكرد كيفيت بهبود
دانشجويان عملكرد پيشبرد در مهم عاملي را انساني مختلف علوم در
.ميشمارند پزشكي
بين دانشگاهنيوكسل ، دانشكدهپزشكي به ورود داوطلبان سني محدوده
مساوي مرد و زن دانشجويان نسبت دانشكده ، اين در.است تا 35سال 17
به تحصيل ادامه براي جديد پزشكي دانشجوي تحصيلي ، 60 سال هر دراست
دبيرستان ، در بالا نمرات كسب و موفق عملكرد.مييابد راه دانشگاه اين
آزمون در لازم رتبه كسب همچنين و دبيرستاني رشته خاص نوع از صرفنظر
پذيرش شرايط از ورودي ، مصاحبه در موفقيت آخر در و كتبي ورودي
فارغالتحصيلان از تن است1040 دانشكده اين در جديد پزشكي دانشجوي
از هريك عملكرد.كردند پژوهششركت اين در پزشكينيوكسل دانشكده
معيار هفت.گرفت قرار ارزيابي مورد دورهانترني در داوطلبان اين
و سرپرست چندين تاييد مورد كه بود دانشجويان اين ارزيابي ملاك اصلي ،
سن ازقبيل ، دانشجويان از يك هر سوابق پژوهشها ، اين در.شد واقع ناظر
پيش مطالعات ميزان مصاحبه ، رتبه ورودي ، آزمون رتبه دانشكده ، به ورود
دوره در عملكرد چگونگي گزارش همراه به غيره و دانشكده به ورود از
عملكرد كه داد پژوهشهانشان نتايج.شد ثبت جداگانه بهطور انترني
كافي اطلاعات داراي علوم و انساني علوم زمينه در كه دانشجوياني
.است بوده موفقيتآميزتر دانشجويان ساير از دورهانترني در بودند ،
ميان ارتباطي مهارتهاي از برخورداري عملكرد ، برتري اين دلايل از يكي
نمونههاي از يكي استراليا ، در دانشگاهنيوكسل.است بيمار و پزشك
ساير پذيرش كميتههاي اينرو ، از ;ميشود محسوب پزشك تربيت در موفق
امري پزشكيرا دانشجوي پذيرش شرايط در تغييرات ايجاد نيز دانشگاهها
.دانستهاند لازم
تاجفر مريم:مترجمLancet:منبع
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
.رايانه ندا فرهنگي ارتباطات و اطلاعات گسترش موسسه :فني مجري