چهارم ، شماره 1044 آگوست 1996 ، سال مرداد 1375 ، 17 شنبه 27
فردا مخترعان امروز ، آزمايشگران
كشف آن از مهمتر و علمي استعدادهاي پرورش.:خارجي رسانههاي واحد.
آموزشيدر كارشناسان عمده دلمشغوليهاي از يكي آن واجد افراد
متوسط استعدادهاي انگيزش با ميتوان گاه اما.است جهان مختلف كشورهاي
.گشود پرفروغ آيندهاي سوي به پراميد دريچهاي كوچك ، بچههاي در
به راجع همهاش.است كسالتآور علمتاحدي بيبيسي ، تلويزيون گزارش به
عملكرد.است رياضيات هم باز و رياضيات رياضيات ، ريز ، ذرات جوش ، نقاط
پرورش اكنون كه است وابسته نسلي به بيستويكم قرن در كشوري هر علمي
.مييابد
و مشخص را زندگي در خود حركت گذشتهمسير از زودتر حالا بايد بچهها
علم اغلب عرصه ، اين در.برگزينند را يكي هنر ، و علم مثلا ميان
درستي به را علم كه است آن اصلي حل راه چيست؟ چاره پس.است بازنده
شود ، انجام روشصحيح با و بهخوبي كار اين اگر.كرد عرضه بچهها به
مشت تنها موتور و كامپيوتر تلويزيون ، .داشت خواهند دوست را آن بچهها
شده حاصل علم پيشرفت رهگذر از كه است دستاوردهايي از خروار نمونه
خواهدشد؟ ساخته دستگاههايي و وسايل چه آينده در ميداند كسي چه.است
در كه باشد آن علت شايد است؟ كسالتآور افراد برخي براي علم چرا پس
.نداشتهاند را آزمايش انجام فرصت خود افراد اين بچگي
مختلفاختصاص وسايل با بچهها بهآزمايش قسمتي لندن دانش موزه در
به را مركز از گريز قوه نظير پديدههايي ساده ابزارهاي.است يافته
آزمايشگاهها اغلب در.ميگذارد نمايش به بچهها ديده برابر در سادگي
آزمايش و كار وسايل با شخصا نميتوانند بچهها علمي ، موزههاي يا
كشف و آزمايشها در بچهها مشاركت براي فضايي پديدهآوري اما.كنند
علم سوي به را آنان زندگي مسير ميتواند طبيعي پديدههاي واقعيت
در خود مخصوص قسمت از بچهها بيشتر كه است علت همين به.تغييردهد
و آزمايشها با بچهها رويارويي.ميكنند استقبال لندن دانش موزه
اين كسالتآور احساس ميتواند تفريح اندكي با همراه علمي رويدادهاي
علم از بهتري درك روش اين با ميتوانند آنان.بزدايد را فعاليتها
.باشند فردا مخترعان امروز ، آزمايشگران بسا چه.كنند كسب امروزه
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام