چهارم ، شماره 1046 آگوست 1996 ، سال مرداد 1375 ، 19 دوشنبه 29
آن جانبي مشكلات و ارزشيابي نظام
آموزشي ، و ارزشيابي نظام در تحول و تغيير مورد در بحث پيش چندي از
مقطع اين معلم يك بهعنوان ديدم لازم كه شده مطرح ابتدائي آموزش
يادآور آموزشي مقطع اين مسئولان و متوليان بهحضور را نكته چند آموزشي
.شوم
بايد است ، كشوري هر آموزشي وپايه ركن ابتدائي مقطع كه آنجا از -1
با علاقهمند نيروهايي خدمتميكنند آموزشي مقطع اين در كه افرادي
روي از كه را كساني ميبينيم متاسفانه.باشند قوي انگيزهبسيار
گروه اينهستند مشغول ابتدائي پايههاي در تدريس به ضرورت و اجبار
قسمت كنكور رشته تعيين در ابتدائي آموزش رشته كه هستند افرادي
و دارند قرار آنان آخر حتي يا و پنجم و چهارم اولويت در تربيتمعلم
سوال ابتدائي در تدريس به نسبت آنان انگيزه و علاقه مورد در وقتي
گونه اين متاسفانه.ميكنند صحبت بودن بيانگيزه و بيعلاقگي از ميشود
جبران كه ميزنند ، آموزشي نظام از قسمت اين به را ضربه بيشترين افراد
و عالي آموزش و سنجش سازمان بايد من بهنظر.است سخت خيلي مشكل اين
جلوگيري افراد اينگونه ورود از يكديگر همكاري با پرورش و آموزش
تحصيل تربيتمعلم مراكز در ابتدائي آموزش رشته در كساني تنها و.كنند
.باشد آنان اول اولويت در ابتدائي آموزش كه كنند
كمكآموزشي امكانات كمبود يا مهمنبود بسيار مشكلات از ديگر يكي -2
بهوضوح شود زده سري شهرستانها ابتدائيدر مدارس به اگر.است
تا ندارد وجود كوچك حتييكآزمايشگاه مدارس اين در كه ديد خواهيم
بنابراينبراي.فراگيرند وسايل بااينگونه همراه را تدريسشده مطالب
يكآزمايشگاه ابتدائي مدرسه هر در دانشآموزانبايد علمي بنيه تقويت
.باشد داشته وجود
مسائل دستاندركاران متوليان ، برنامهريزانو كه مينمايد چنين مصلحت
موجود مشكلات نخست ارزشيابي نظام در تحول و تغيير بهجاي كشور آموزشي
بپردازند ارزشيابي نظام در تحول و تغيير به آنگاه كنند برطرف را
در نظامارزشيابي باشد داشته وجود نارسائيها اين كه هنگامي تا زيرا
احسن موجود ارزشيابي نظام است بديهي.نخواهدبود كارساز ابتدايي مقطع
و نارسائيها اين تا.نميباشد نيز اصلي مشكل ولي نيست ارزشيابي نظام
در اثري هيچ ارزشيابي نظام تحول و تغيير باشد داشته وجود مشكلات
.داشت نخواهد آموزشي نظام پيشرفت و تقويت
محمودي راميار
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام