چهارم ، شماره 1085 اكتبر 1996 ، سال مهر 1375 ، 3 پنجشنبه 12
|
|
جديد نظام ارزشيابي طرح آخرين نتايج
شد اعلام متوسطه
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
آموزش جديد نظام ارزشيابي طرح آخرين نتايج:فرهنگي علمي سرويس.
.شد اعلام متوسطه
نظام ارزشيابي سومين از يافتههايحاصل:همشهري خبرنگار بهگزارش
در موجود ضوابط مدير ، انتخاب در كه ميدهد نشان متوسطه ، آموزش جديد
از درصد هنوز 29 و شده گرفته ناديده موارد بعضي در زمينه ، اين
و هستند ليسانس مدرك فاقد متوسطه جديد نظام آموزشي واحدهاي مديران
از درصد است300 سال سه از كمتر آنان از درصد مديريت 27 سابقه
.ندارند راهنما معلم نيز آموزشي واحدهاي
كه ميشود ، ديده درسها اكثر متخصصبراي زن دبير بهويژه دبير كمبود
در كمبود اين.است شده مرداستفاده دبيران از مشكل اين حل براي
.است مشهود بيشتر فيزيك و رياضي هندسه ، علوم ، دروس
خصوصي و دولتي نهادهاي و همكاريموسسات مذكور ، طرح نتايج براساس
حرفهآموزي دروس و دانش شاخهكار در بهويژه برنامهها ، اجراي در
.است بوده ضعيف نسبتا
بيشترين جديد نظام آموزشي كهواحدهاي هرچند گزارش ، اين برپايه
برنامهها نياز پاسخگوي امكانات اين اما گرفتهاند ، بهخدمت را امكانات
چندمنظوره مدارس آزمايشگاههاي همينطور نيست جديد نظام فعاليتهاي و
برنامههاي تنظيم براي نيز آموزشي فضاي و هستند كافي تجهيزات فاقد
.نميرسد بهنظر كافي روزانه دروس بين آزاد وقت
رشد سال 7271 ، با مقايسه در ضمنخدمت آموزش دورههاي بهتر كيفيت
نيز و علومتجربي و فيزيك رشتههايرياضي دانشآموزان مثبت نگرش
رشتههاي توانايي متوسطه ، نظامجديد به نسبت دبيران مثبت نگرش
دانشآموزان آمادهسازي در دانش كار و حرفهاي و فني شاخههاي مختلف
رياضي رشته دانشآموزان نسبي رضايت تحصيلي ، افت كاهش كار ، بازار براي
از دانشآموزان نسبي رضايت خود ، تحصيلي رشته از تجربي علوم و فيزيك
كاردانش ، شاخه از دانشآموزان چشمگير نسبتا استقبال مشاور ، با تماس
بودن موفقتر و دانشآموزان تحصيل پيشرفت بر واحدي نظام مثبت تاثير
اهداف بودن متناسب فعلي ، نظام با مقايسه در جديد نظام دانشآموزان
درس مثبت اثرات و دانشآموزان اجتماعي و فردي نياز با جديد نظام
يافتههاي در كه است مثبتي موارد جمله از تحصيلي و شغلي برنامهريزي
تمايل فوق ، مثبت نكات همه عليرغم متاسفانه اما است ، بوده مشهود اخير
ساير انتخاب به تمايل و كاهش كاردانش و تجربي علوم رشته انتخاب به
.است يافته افزايش رشتهها