چهارم ، شماره 1130 نوامبر 1996 ، سال آذر 1375 ، 26 سهشنبه 6
|
|
است؟ كدام خوب ، مدرسه يك
مباحث در همواره كه است پرسشي اين دارد؟ خصوصياتي چه خوب مدرسه يك
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
نيز پرسش اين به پاسخ و شده مطرح آموزشي صحيح استانداردهاي بررسي
براي آموزشي كارشناسان كه خصوصياتي.دارد ويژهاي اهميت والدين براي
:است قرار اين از برشمردهاند ، موفق مدارس
از آموزشيمدرسه امور راس در باتجربه معلم يك سرآموزگار ، وجود -1
توانايي بودن دارا آموزگاربا سر اين.است بسياريبرخوردار اهميت
حل در را آنان و داشته آموزگاران ساير با خوبي رهبري ، روابط
.ميدهد ياري مشكلاتشان
كه جديدآموزشي سيستمهاي از آگاه بالاو كيفيت با آموزشي كادر -2
آموزشي كادر اين.گيرند كار به خود تدريس درشيوه را پايدار روشي
از را وي و داشته مدرسه آموزگار سر ارتباطيتنگاتنگبا بايد
.سازند آگاه دانشآموزان آموختههاي محتوي همچنين و چگونگي
تا گرفته آنها تواناترين دانشآموزان ، از تمامي به توجه -3
.فراهمآيد آنان استعدادهاي زمينهشكوفايي تا ضعيفترينشان ،
با همراه كه دانشآموزان تحصيلي عملكرد نحوه از مستمر ارزيابي -4
ثبت آنان يكايك پرونده در پيشرفتشان ، ميزان از مشروح گزارشهاي
.شود
آنان مشكلاتفرزندان حل براي والديندانشآموزان با قوي ارتباط -5
.مييابد تحقق مربيان و اوليا فعال تشكلانجمنهاي ازطريق كه
موارد كهتمامي فرماست حكم مدارس براين پايداري و منظم مقررات -6
.رسيدهاست دانشآموزان والدين قبلابهآگاهي نيز آن
حد ودر دهنده رشد هدفدار ، دانشآموزان ، بهگونهاي تكاليف -7
قرار ارزيابي مورد آن نتايج همواره و ميشود تعيين آنها توانايي
.ميگيرد
هر حدتوانايي در دانشآموزان ، تواناييهايمختلف بالندگي براي -8
.ميشود واگذار آنان به مسئوليتهايمختلفي يك ،
و تميز آن كلاسهاي و است مناسب دارايتجهيزات مدارس اين ساختمان -9
.هستند كافي نور داراي
غيردرسيمناسبي فعاليتهاي دقيقتحصيلي ، برنامه پيگيري بر علاوه -10
.ارائهميشود دانشآموزان برايمشاركت مختلف سطوح در
توصيههاي به خود ، فرزندان تحصيل انتخابمحل براي والدين معمولا
آن در فرزندانشان نام ثبت براي سپس و كرده توجه افراد ساير زباني
با افراد اين نظريات حد چه تا كه اين ولي ;ميكنند اقدام مدارس
نظر در با است بهتر پس.ميشود مشخص بهتدريج دارد ، انطباق واقعيت
فرزندان تحصيل براي مناسبي مدرسه شد ، شمرده بر كه معياري ده گرفتن
داراي كه را مناسبي مدرسه ميتوانند والدين چگونه اما.شود انتخاب
كنند؟ پيدا است ، معيارهايي چنين
نام كاملمدرسه ، مشخصات از دقيقي گزارشسالانه شوند موظف مدارس اگر
دانشآموزان تكاليف قبال در مدرسه سياستهاي شرح كاركنان ، و آموزگاران
مدرسه ، در مختلف امكانات و مقررات آموزشي ، مسائل ساير و امتحانات و
صرف ميزان چه دانشآموز هر براي كه اين و مالي هزينه كلاسها ، اندازه
همهمهمتر از و غيردرسي درزمينههاي مدرسه فعاليتهاي ميشود ، ساير
آموزشي مسئولينمحلي اختيار در و كرده مدرسه ، تهيه آموزشي كيفيت
اختيار در آگاهيوالدين براي نيز را آن از يكنسخه و دهند قرار
تحصيل براي را مناسب مدرسهاي ميتوانند والدين قراردهند ، عموم
كتابچههاي در مندرج موارد از آگاهي اما.كنند انتخاب خود فرزند
است بهتر بلكه ;نيست كافي خوب مدرسه انتخاب براي مدارس راهنماي
آشنا فعاليتهايمدارس با نزديك از و رفته نظر مورد مدارس به والدين
آموزشيشان ظرفيت از بيش نام ثبت تقاضاهاي با معمولا خوب مدارس.شوند
در تحصيل شروط از يكي ورودي ، آزمون در موفقيت رو ، اين ازمواجهاند
نام ثبت در موثر عوامل ساير مورد در.ميشود محسوب مدارس اين
يا و سكونت محل نزديكي از ميتوان نيز مدارس ، اين دانشآموزاندر
.برد نام فوق مدارس در دانشآموز برادر يا و خواهر تحصيل به اشتغال
The Sunday Times,:منبع