چهارم ، شماره 1147 دسامبر 1996 ، سال آذر 1375 ، 17 سهشنبه 27
ماندگار و عميق آبرنگ ، نقش
والي گالري در نقاشي نمايشگاه برپايي از گزارشي
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
تا 27 از 22 سهيلادولتآبادي آبرنگ نقاشيهاي آثار از نمايشگاهي
با اثر نمايشگاه ، 34 اين در.است شده واليبرپا گالري در آذرماه
قرار عموم بازديد مورد هنرمند اين از طبيعت و ملي فرهنگ موضوعات
سهيلا.شدهاند ارائه گويا و روان قالبي در آثار اين كه گرفته
هنرهاي زمينه در و است دستي صنايع رشته در فارغالتحصيل دولتآبادي
چندين در را آثارش تاكنون وي.دارد فعاليت قلمزني و تذهيب مينياتور ،
را آبرنگ نقاشي زمينه در كار و داده شركت انفرادي و گروهي نمايشگاه
و ايراني فرهنگ به توجه.است فراگرفته خرمينژاد جمال استاد نزد
.ميباشد نقاش اين آثار ويژه خصوصيت سنتي ،
روغن و رنگ تكنيك از آبرنگ نقاشي به پرداختن از پيش:ميگويد وي
ونگوگ ونسان آثار به كه بود علاقهاي بهدليل اين و ميكردم استفاده
آبرنگ بر دست تصادفي بهطور و نخستينبار براي اينكه بهمحض ولي.داشتم
كار نوع اين انجام از كه را اضطرابي و كردم پيدا عجيبي حال گذاشتم ،
كار اين با ابتدا كه معنا اين به.بود جالب برايم ميشد ، ايجاد
.شوم خوبي كار آبرنگ نميتوانم ميكردم گمان و داشتم بسياري درگيري
ديگري تصوير نشده ، خشك كاغذ روي بر رنگ تا ميكردم سعي بنابراين
پاكشدني اثر اين و داشته عميقي اثر آبرنگ تكنيك درواقع ، بكشم
.نيست
كور چونتوني آثارنقاشاني از كارهايم در:ميدهد ادامه نقاش اين
بازي.دارم توجه كارهايشان به همواره و بهرهبردهام ويدني وادگار
عميقي تاثير افراد اين آثار در فراوان رنگهاي از استفاده و بانور
زمينه در:ميگويد ديگر جايي در دولتآبادي سهيلا.ميگذارد برجاي
بهمن و آتشزاد ايزدپناه ، خرمينژاد ، چون اساتيدي آثار آبرنگ ، نقاشي
بهدليل خرمينژاد ميان اين در و دارند حرفي خود براي هركدام نيكو
شايد ميكند ، هنرجويان تعليم و پرورش صرف را خود اوقات تمام اينكه
آموزش آزاد كلاسهاي كه است معتقد وي.دارد كردن كار براي كمتري وقت
در خلاقيت و ابتكار كه بهطوري كردهاند ، پيدا بيشتري جذابيت نقاشي
برخي.ميشود ديده دانشگاهها دانشجويان از بيش كلاسها اين هنرجويان
چنين كه حالي در ميشود منتقل كردن تزريق بهوسيله هنر كه ميكنند گمان
بهدرستي و كمتر سنين در بايد نقاشي هنر آموزش:ميافزايد وي.نيست
ويژهاي توجه مسئله اين به ابتدايي آموزش سطح در متاسفانه.شود انجام
و دبيرستان مقاطع در.ميگيرند ناديده را كودكان لطيف احساس و نميشود
جوانان براي نقاشي آموزش و دارد وجود سنگيني مسئوليت نيز هنرستان
.داد قرار جدي توجه مورد بايد را سطوح اين