چهارم ، شماره 1151 دسامبر 1996 ، سال دي 1375 ، 22 يكشنبه 2
هنرمدرن دستاوردهاي از پيروي
ثمر گالري 7 در مولائيان رحيم نقاشي آثار به نگاهي
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
بهانهاي تنها وفرم رنگ نه است فرم آثارمولائيان ، اغلب مسلط عنصر
و شك با ميكنند تلقين ما به كه اشياء و انسان شدن برايتجزيه است
.رابنگريم اطراف جهان دودلي
نقاشيرحيم آثار از آذرنمايشگاهي تا 21 از 16 ثمر گالري 7
هنر دانشگاه نقاشياز رشته فارغالتحصيل وي.كرد برگزار را مولائيان
سال.است انفرادي نمايشگاه مستمر ، 16 تلاش سالها حاصلكارشطي و است
اوزاكاي نمايشگاه در جهان برگزيده مجسمهساز جزو 70 هنرمند اين گذشته
.شد انتخاب ژاپن
درپيدا برايجستجو كه ميدهد نشان اغلبآثارش اخير ، نمايشگاه در
خوبي تداوم از وي آثار چند هرميكوشد خاصي مشيهنري خط كردن
و تداوم به رسيدن براي وي اصلي انگيزه و هدف ليكن برخوردارند ،
.ميشود تصويري تكامل به منجر كه است مسيري در انديشيدن
هنرمنداجتماعي يك او كه چرا معرفينميشود انتزاعي صرفا آثارش
دوگونه با اغلب ساختتابلوهايش در -انتزاعگرا برخلافهنرمندان استـ
حالت از عناصرتصويري تخريب اول مواجهميشويم ، بحران يا تخريب
بحران دوم ، ;نيست هم آنتصوير دروني ساختار با كهبيارتباط طبيعي
هم از يك به و كرده فراموش را خود اصلي پايگاه كه معاصر انسان
راستاي در را او كنكاش بتوانيم لحاظ اين از شايد.است رسيده گسيختگي
عجين انتزاع با را فيگور كه دهيم قرار اكسپرسيونيسم آبستره نقاشان
.ساختهاند
و بحران تصاوير اين در من خاستگاه خودشعمدهترين گفته به
دليل ، بههمين و برگرفته در را او كه است معاصر انسان ناهنجاريهاي
حال در تكيهگاه از انساننمادي و صندلي.است ريختن بهم از ناگزير
.است فروريختن
.يافت ميتوان نوين هنر نقاشان آثار از برخي در را ديدن طرز اين
تصوير طريق از را بحران اين كه است وسيعتري معناي جستجوي در هنرمند
.ميكند يادآوري ديگران به
تنهابهانهاي فرم و.رنگ نه است تابلوهافرم اين اغلب مسلط عنصر
شك با كه ميكنند تلقين ما به كه اشياء و شدنانسان تجزيه براي است
ما كه است برانگيز سوال طرفي از ولي بنگريم را اطراف جهان دودلي و
جستجوي در معاصر انسان آيا ايستادهايم؟ جهان اين از نقطهاي چه در
هنرمند رفتار نوع است؟ وسيله يك تنها يا نيست؟ پايدار و ثابت نقطهاي
چگونه مدرن هنرمند برخورد ضرورت و احساس نقش چيست؟ واقعيت برابر در
بود؟ خواهد
كه است گرفتاين ميتوان معاصر هنرمدرن از كه نتيجهاي بهترين اما
تجربيات به دست آنبهعموم انتقال و واقعيت به برايرسيدن هنرمندان
نيز او چنانكه.اوست سرگرداني بيانگر كار ، حاصل كه زدهاند متعددي
گفته شايد.است بشري متعدد جوامع هويت منعكسكننده آئينهاي همچون
نقطه جستجوي در كهما باشد درست انگليسي معاصر شاعر اليوت.استي
.خودميچرخيم گردان ، دور جهان ثابت
كهمولائيان دريافت ميتوان گذشت بهآنچه توجه با كه آن سخن كوتاه
معرفي محيط و ازانسان را خود شخصي ازبرداشتهاي عصارهاي و چكيده
.ميطلبد را ديگري بحث تابلونيز عناصر تركيببندي كهالبته ميكند