چهارم ، شماره 1163 ژانويه 1997 ، سال دي 1375 ، 6 دوشنبه 17
|
|
جديد آموزشي كتاب سه
آلمان فدرال جمهوري پرورش و آموزش در كندوكاو o
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
مهرمحمدي محمود دكتر:تاليف o
تربيت و تعليم پژوهشكده:ناشر o
هزارنسخه آبان 1375 ، اول ، چاپ o
تومان وزيري ، 200 صفحه 88o
صورت به آلمان فدرال پرورشجمهوري و آموزش مجموعه ، اين در
مطالعه مورد ايران اسلامي پرورشجمهوري و آموزش با مقايسهاي
تربيتمعلم ، نظام درسي ، نظامبرنامهريزياست گرفته قرار تطبيقي
بخشهايي جمله از آموزشي پژوهشهاي نظام و حرفهاي و فني آموزش نظام
توجه با مطالعهكتاب.است بوده نظر مد تطبيقي مطالعه اين در كه است
اندركاران دست و برنامهريزاندرسي ميتواند آن ، بودنمطالب تازه به
.باشد فايده مفيد را امورآموزشي
ايران در دانشآموزان امتحاني نظام بر نقدي o
خلخالي مرتضي:نوشته o
وتربيت تعليم پژوهشكده:ناشر o
هزارنسخه آبان 1375 ، اول ، چاپ o
تومان وزيري ، 125 صفحه 52o
كردن بادگرگون همزمان درسي ، امربرنامهريزي در پيشرفته كشورهاي
بنيادي تغيير هرگزاز يادگيري ، - ياددهي روشهاي آموزشيو مواد برنامه ،
جديد برنامه آموزشي باهدفهاي آن كردن هماهنگ و وسنجش امتحاني نظام
بر نامكاملنقدي كه مجموعه اين در.غفلتنميورزند آن روشهاي و ومواد
وضع تحليل - درايران دانشآموزان يادگيريهاي وسنجش امتحاني نظام
آن جلد روي بر را درسي برنامهريزي ديدگاه از مطلوب وضع و موجود
امتحاني نظام در موجود ايرادهاي است كوشيده مولف ميكنيم ، مشاهده
ارائه نيز حلهايي راه بهينه ، وضع ايجاد براي و بنمايد باز را كشور
به تربيت و تعليم پژوهشكده ادواري انتشارات سري از كتاب اين.كند
.است رسيده چاپ
يادگيري به ازياددهي گذر در معلمان كارمايه o
رووف علي:ترجمه و نوشته o
(پرورش و آموزش وزارت) مدرسه:ناشر o
پائيز 1375 ، 5000نسخه اول ، چاپ o
.ريال رقعي ، 7000 صفحه ، 370o
هفتفصل در و عملي تدريس و تكنولوژيآموزشي حوزه در كه كتاب اين
بهخوبي معلمان كه است عملي حاوي 288فعاليت شده ، تنظيم مجزا
آنها از خود درسي كتابهاي مختلف بخشهاي تدريس حين در ميتوانند
برمبناي فعاليتها ، اين اكثر تدوين اساس اگرچه.شوند بهرهمند
زيبايي ، به مولف ولي است ، شده نهاده بنا خارجي معلمان برخي تجربههاي
تطبيق ايراني فرهنگدانشآموزان و درسي كتابهاي براساس را آنها همه
براي است مايهاي كار اينمجموعه ، گفت ميتوان واقع در دادهو
از قبل دورههاي در والديندانشآموزان نيز و ايراني معلمان
آغازينكتاب ، پيشدرآمدهاي از بهغير.راهنمايي و ابتدايي دبستان ،
كودكستان ، آموزشي فعاليتهاي براي ترتيب به هفتم تا دوم فصلهاي
وچهارم سوم ;دبستان وسوم دوم ;دبستان دوم ;دبستان اول و آمادگي
فصل در.است يافته اختصاص راهنمايي دوره و دبستان پنجم و دبستان
صورت به آنها از ميتوان كه هستيم سرودهايي و شعرها شاهد نيز هفتم
ادبي و علمي ويرايش از حاضر ، مجموعه.برد بهره ويژه خود يا و مكمل
.است برخوردار مناسبي چاپ و خوب