چهارم ، شماره 1165 ژانويه 1997 ، سال دي 1375 ، 8 چهارشنبه 19
|
|
چرا واحد شركت مديرعامل با گو و گفت
حادثهميآفرينند؟ اتوبوسها رانندگان
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
شركت اتوبوسهاي كاركرد از ناشي رانندگي حوادث شمار كه مينمايد چنين
چنين شركت اين مديرعامل ترفع محمدعلي اگرچه.است فزوني به رو واحد
تهران خيابانهاي در شناور مينيبوس و اتوبوس مقياس 9000 در را حوادثي
به توجه همه اين با اما ميكند ، توصيف عادي و افتاده پيشپا بسيار
در ميتواند آن علل و ريشهها شناخت و حوادث اين بنيادين انگيزههاي
دو به توجه با و ديدگاه اين با.شود واقع موثر واپسين برنامهريزيهاي
با هفته همين دوشنبه روز در واحد شركت اتوبوسهاي رانندگي حادثه
ديروز شماره در آن از بخشي كه پرداختهايم گو و گفت به ترفع محمدعلي
:ميآيد پي در گذشت نظر از روزنامه
شهري سرويس
دليل به واحد شركت تجربه رانندگانبا از بسياري ميگويند مردم
و كردهاند استعفا ديه بالاي حجم رانندگيو حوادث از ناشي نگرانيهاي
.آنهاشدهاند جايگزين كمتجربهتر افراد
پنج حداكثر ميپردازد بيمه كه ديه قانوني نرخنيست طور اين واقع در
ما.ميدهند حكم رقم اين زير به دادگاهها تازه كه است تومان ميليون
ميليون سه حدود در هم آن كه داشتيم ديه پرداخت مورد يك تنها امسال
.بود تومان
ميپردازد؟ كسي چه را ديه حق
...بيمه شركت
چه؟ باشد مقصر راننده اگر
را بقيه ميپردازد بيمه تعيينميكند كارشناس كه را ديه از بخشي
.بپذيرد راننده خود بايد
بايدزندان چه؟ باشد نداشته را حقديه پرداخت توانايي راننده ، اگر
ميشود؟ چه تكليفخانوادهاش صورت اين در برود؟
تاديبي حبس شامل هم و مادي ميكنندهم تعيين دادگاهها كه جرائمي
.است
.هستند بيمه تومان تا 200هزار هم واحد شركت اتوبوسهاي
شش گلبرگ درخيابان واحد اتوبوسشركت يك (دوشنبه) ديروز اما
پنج از بيش فني كارشناس تشخيص به و كوبيد رادرهم خودرويسواري
...آورد بار به خسارت تومان ميليون
و شده راهاندازي انقلاب از كهپس داريم قرضالحسنه صندوق يك ما
.بدهد رانندههاوام به را آن مابقي ميتواند
وامميدهيد؟ هم تومان ميليون پنج تا آيا
پيگير اولي.است رضايت وجلب كميتههايتصادفات داراي واحد شركت
.كند راجلب ديدگان حادثه رضايت دوميميكوشد و ميشود حادثه
دارند؟ نوعگواهينامههايي چه واحد شركت رانندگان
كه رانندگاني.ميكنيم استخدام را يكم پايه رانندگان فقط ما
تككابين چرخ شش اتوبوسهاي روي ميتوانند دارند دو پايه گواهينامه
از سپس و ميبينند عملي - تئوري آموزش ماه دو رانندهها اين.كاركنند
.ميگيرند يكم پايه گواهينامه معادل رانندگي و راهنمايي اداره
برخوردارند؟ كافي تجربه از رانندهها اين آيا
.ميبينند آموزش پيوسته آنها.بله
است؟ حدودي چه واحددر شركت رانندگان سني ميانگين
.رانندگي سالسابقه هشت حدود با:سال حدود 33 در
و سخت كارهاي از يكي واحد اتوبوسهايشركت روي ويژه به رانندگي
ميكنند؟ كار ساعت چند روزي آنها.است زيانبار
سي و سه ساعت حوالي بايد صبح رانندگانشيفت:ساعت هشت حدود در
با صبح پنج ساعت حداكثر شوندتا خارج خانهها از صبح دقيقه
هم تا 14 ساعات 12 بينخارجشوند توقفگاه از خود اتوبوسهاي
از بعد شيفتميشوند هم وجايگزين ميكنند تغيير تدريج به شيفتها
.خستهكنندهاست اين كه است طبيعي.دارد ادامه شب ساعت 10 تا ظهر
امكاناتينميتوانند هيچ از رانندگي درحين رانندهها كه اين بهويژه
.كنند استفاده
داريد؟ آن ريشههاي و حوادثرانندگي چون و چند از تحليلي آيا
تحليل و تجزيه و بررسي كار مدتياست شركت كامپيوتري پژوهش بخش
حادثهايروي كه شهر نقطه هر در:كردهاست آغاز را رانندگي حوادث
افسر گزارش راننده ، مشخصات اتوبوس ، نوع به ، مربوط اطلاعات دهد
سرگرم پژوهش بخش.ميشود داده كامپيوتر به...و رانندگي و راهنمايي
از ساعاتي چه در اتوبوسها حوادث بيشترين كه است نكته اين ارزيابي
مشكلاتي چه كه شد خواهد مشخص ارزيابيها اين انجام با.ميدهند روي روز
معنوي ، مادي ، روحي ، جسمي ، مشكل:داشتهاند نقش حوادث اين بروز در
راننده خستگي مقابل ، طرف راننده بيتوجهي فني ، نقص هوا ، گرماي و سرما
....و