چهارم ، شماره 1187 فوريه 1997 ، سال بهمن 1375 ، 3 دوشنبه 15
|
|
و آموزش وزارت گزارشروابطعمومي يك بازتاب
مهر اول از تحصيلي سال شروع براي :پرورش
نداريم منطقي دليل
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
ديماه و 24 همشهري 20 در زمستاني تعطيلات به مربوط گزارش درج پي در
تعطيلات كاهش با تربيتي مربيان و خانوادهها اكثر آن طي كه سالجاري
در توضيحي بودند ، كرده مخالفت زمستاني تعطيلات برقراري و تابستاني
روابطعمومي مديركل و وزير مشاور حاجيانزاده عليرضا سوي از زمينه اين
و مردم از تشكر ضمن توضيح اين دركرديم دريافت آموزشوپرورش وزارت
داشتهاند ، ابراز زمستاني تعطيلات پيرامون را خود نظرات كه مسئولاني
:است آمده
وجود است ، مواجه آن با كشورمان ، آموزشوپرورش كه مسايلي جمله از
از كه است تابستاني تعطيلات بهويژه سال ، طول در تعطيلاتفراوان
معلمان تدريس و دانشآموزان آموزشي روند در هموارهمشكلاتي گذشته ،
سال يك در آموزش براي موردنياز ساعات كاهش نيزموجب و ميكرده ايجاد
آموزش اخير ، ساليان طي كه ميشده دانشآموزان اوقاتمفيد اتلاف و تحصيلي
:است داده انجام زير بهشرح اقداماتي اينمشكل كاهش براي پرورش و
جبراني كلاسهاي تشكيل طريق از تابستان ايام در مدارس كردن فعال
اين در حضور با دانشآموزان به بيشتر آموزشي فرصت بهمنظوراعطاي
.كلاسها
فوقالعاده كلاسهاي ايجاد و تابستاني اردوهاي پرورشي ، برنامههاي انجام
تحتپوشش را دانشآموزان درصد الي 35 حدود 30 كه تربيتي كانونهاي
.ميدهد قرار
لازم بررسيهاي از پس خصوص اين در كه تابستاني ، تعطيلات زمان كاهش
ماه شهريور در تحصيلي سال شروع براي ثابتي زمان شد ، گرفته تصميم
چراكه.گيرد قرار تحصيلي سال آغاز مبناي هميشه ، براي تا شود تعيين
مگر نداشت ، وجود مهرماه اول در تحصيلي سال برايشروع منطقي دليل هيچ
جايگاه هيچ ما فرهنگ در كه ديگر ، دلايلواهي و مهرگان جشن بهخاطر
.ندارد قابلتوجيهي
آموزش شورايعالي صاحبنظران ، و كارشناسان متوالي بررسيهاي از پس لذا
كرد مقرر تاريخ 31/1/74 در خود جلسه پانصدوهفتادويكمين در پرورش و
كاهش اين مقابل در و آغاز سال هر شهريور از 15 تحصيلي سال كه
گرفته نظر در زمستاني تعطيلات هفته يك تعطيلاتتابستاني ، از دوهفتهاي
و طولاني بسيار كه عيد تعطيلات تا تحصيلي ادامهسال و يكنواختي تا شود
.شود جبران مينمود ، خستهكننده
دانشآموزان ترم بين تعطيلات با همزمان كه مدارس زمستاني تعطيلات اما
پس خستگي رفع براي است مناسبي فرصت ميباشد ، (نظامجديد) متوسطه دوره
.دانشآموز و معلم قواي تجديد و درسي تلاش ماه ازچند
تاثيرات و محاسن عليرغم طرح اين اجراي كه شود مطرح است ممكن البته
شاغل خانوادههاي براي خصوصا است ، شده اجتماعي مشكلات بروز موجب مثبت ،
علاقه كه خانوادههايي يا افتادهاند ، بهسختي فرزندانشان نگهداري در كه
يا نشدهاند سفر به موفق مختلف بهدلايل ولي داشته ، مسافرت انجام به
و ادارات در مشكلاتي بروز درسها ، فراموشي فراغت ، كردناوقات پر مشكل
...و دولتي دواير
مانند سال تعطيلات از كدام هر در مشكلات اين كه داشت اذعان بايد اما
اين عليرغم ولي دارد ، وجود نيز نوروزي تعطيلات و تابستاني تعطيلات
اين در مردم مسافرتهاي گرفتن رونق گوياي مسافري پايانههاي مشكلات ،
ديدار و خانوادگي رفتوآمدهاي و صلهرحم حسنه سنت نيز و بود هفته
دانشآموزان و معلمان و گشت محقق هفته اين در آشنايان و اقوام
مدارس به دروس فراگيري براي بالاتري آمادگي و پرنشاط باروحيهاي
ابتدا در اجتماعي ، عادت در تغيير هر كه است بديهي همچنين ، .بازگشتند
اولياء ولي داشت ، خواهد بهدنبال مردم و طرح مجريان براي را مشكلاتي
قبلي ، برنامهريزي با آتي سالهاي در ميتوانند دانشآموزان گرامي
و نمايند جذابتر عزيزشان فرزندان و خود براي را زمستاني تعطيلات
وزارت با همكاري و هماهنگي مشاركت ، با نيز صداوسيما و ديگر ارگانهاي
كشور آموزشي روند در مثبتي تاثيرات كه را ملي طرح اين آموزشوپرورش
پرورش و آموزش وزارت كه است ذكر شايان.كنند پربارتر داشت ، خواهد
به اقدام تعطيلات ، اين بهينهسازي و مردم نظرات از بهرهگيري براي
تعطيلات برنامه در آن نتايج از و نموده تحقيقات و نظرسنجي طرح اجراي
.كرد خواهد استفاده بعد سالهاي