چهارم ، شماره 1216 مارس 1997 ، سال اسفند 1375 ، 12 چهارشنبه 22
|
|
استراتژي :كرد اعلام صنايع وزير معاون
شد اجرا آماده ايران خودرو صنعت توسعه
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
سال طي 2 شده طراحي ايراني متخصصان توسط كه خودرو نوع دو توليد
ميشود آغاز آينده
خودرودر و خانگي لوازم توليد رشد:اسلامي جمهوري خبرگزاري تهران.
سالجاري در آزاد بازار در محصولات اين قيمت كه شده باعث جاري سال
.يابد كاهش درصد تا 24 بين 7 موارد برخي در يا و تثبيت
در ديروز صنايع وزارت فلزي صنايع معاون سيدابريشمي سيدمحمدعلي
بوده ثابت قبل سال به نسبت خودرو قيمت بهاينكه اشاره با گفتگويي
به 110 جاري سال پايان تا سواري انواع ميزانتوليد كرد بيني پيش است ،
و دستگاه هزار چهار از بيش كاميون هزاردستگاه ، وانت 16 دستگاه ، هزار
.دستگاهبرسد اتوبوس 1100
و جاروبرقي آبميوهگيري ، مانند خانگي لوازم توليد همچنين:گفت وي
داشته رشد درصد و 25 ترتيب 80 ، 75 به قبل سال به لباسشويينسبت ماشين
.است داشته رشد درصد نيز 20 فريزر و يخچال توليد.است
سال در توليدات روند شده انجام برنامهريزيهاي با اگرچه:گفت وي
وي.ميطلبد بيشتري تلاش بالاتر ظرفيت به رسيدن ولي است بوده جاريمطلوب
يكميليارد وارداتي قطعات و اوليه مواد تامين براي جاري سال طي:گفت
اينميزان كه يافت تخصيص صنايع وزارت فلزي صنايع به دلار ميليون و 450
.ميدهد نشان افزايش دلار ميليون گذشته 300 سال به نسبت
مركزي بانك با شده انجام هماهنگيهاي با:داشت اظهار سيدابريشمي
تدارك آغازتا ماه فروردين از صنعتي واحدهاي به ارز تخصيص است قرار
.شود انجام موقع به واحدها اوليه مواد تامين و
خودرو صنعت توسعه استراتژي تدوين:داد ادامه فلزي صنايع معاون
ساير اختيار در اصلاحات آخرين براي و است شده تمام صنايع توسطوزارت
.است گرفته نظرانقرار صاحب
:داشت اظهار شده تدوين استراتژيهاي از پارهاي به اشاره با وي
را آن قطعات و خودرو طراحي توان كه شد خواهد خودروساز زماني ايران
.كند كسب
قطعات ساخت و طراحي حاضر حال در ايران اسلامي جمهوري:گفت وي
به داخلي متخصصان توسط را خودرو ايران جديد خودروي و ون خودروي دو
دو تا محصول دو اين انبوه توليد ميشود بيني پيش كه است رسانده پايان
.شود آيندهآغاز سال
مجموعههاي و قطعات خودرو ، مهندسي و طراحي ميان توازن ايجاد وي
آن ، مجموعههاي و خودرو ساخت مفقوده حلقههاي تكميل و شناسايي آن ،
دستيابي جهت مناسب سازماندهي بهرهوري ، و كيفيت فني ، دانش سطح ارتقاء
ارگانهاي در خودروسازي صنايع صنعتي ارتباطات و ساختارمديريتي به
بخش اين در شده انجام سرمايهگذاري و منابع از استفادهبهينه و ذيربط
.كرد ذكر استراتژي اين كيفي ازاهداف بخشي را غيره و
با قطعات توليدكنندگان و خودروساز شركتهاي بين ارتباط:گفت وي
سرمايهگذاريهاي هدايت و جذب خودرو ، زمينه در متخصص صادراتي شركتهاي
و طراحي واحدهاي توسعه و ايجاد خودرو ، صنعت بازار خارجي داخليو
خطوط ، مرتب بهينهسازي از مستمر حمايت مهندسي ، درزمينههاي مهندسي
و بهسازي از حمايت و دنيا روز معيارهاي براساس فنيآنها دانش تامين
مصرف درصد با خودروهاي توليد براي موجود موتورهاياحتراقي جايگزيني
.است استراتژي اين كمي ازاهداف كمتر آلودگي و سوخت