پنجم ، شماره 1234 آوريل 1997 ، سال فروردين 1376 ، 19 شنبه 30
|
|
...باقيقضايا و زودرس امتحانات فردا تا
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
مدون تقويم و برنامه براساس بايد هرچيزي كه باورند براين كارشناسان
آموزشي ، مترقي نظامهاي مشخصههاي از يكي.برسد بهانجام و آغاز
.است دانشآموزان يافتههاي امتحانات و آزمون تقويم از برخورداري
ابعاد از آموزشيبايد كارشناسان بنابهاظهارنظر تحصيلي آزمونهاي تقويم
آزمون زمان بههنگامبودن آنها از يكي كه قرارگيرد مدنظر مختلف
دانشآموزان قبلي آموزشي ، آمادگي نظامهاي آزمون فرايندتقويمميباشد
مقدمات امتحانات برگزاري نحوه و زمان از آگاهي با دانشآموختگان.است
كه است زماني مقاطع چنين در درحقيقت و ميآورند فراهم را لازم
بهميزان آموزشي فضاي در چه و خانه در چه آنان اولياء و دانشآموزان
.ميبرند پي تحصيلي يافتههاي در آنها كاستي يا و موفقيت
معمول اضطرابهاي و هيجانات رغم به كهدانشآموزان حالي در روزها اين
درسهاي دارند سعي آزمونسراسري ، نخست مرحله آستانهبرگزاري در
از اينمرحله در بيشتري آمادگي با برسانندتا پايان به را خود ناتمام
يكشنبه 24 ازروز معرفي امتحانات شروع اعلامناگهاني يابند حضور كنكور
.است افزوده اضطرابآنها و نگراني بر تا 9ارديبهشت ، فروردين
اعلام در شتابزدگي اينهمه كه ميپرسند آنان وخانوادههاي دانشآموزان
چيست؟ از ناشي معرفي برنامهامتحانات
همشهريخاطرنشان با گو و گفت در دورهنظري دانشآموزان از يكي پدر
را دانشآموزان معرفيفرصت امتحانات ناگهانيبرگزاري اعلام:ساخت
سراسري آزمون نخست مرحله در شركت منظور به لازم آمادگيهاي برايكسب
افزوده پيش از بيش آنان اضطراب و هيجانات بر و كرده محدود بسيار
آيا كه ميكشد پيش را سوال اين پرورش و آموزش شتابزده اقدام.است
وسازمان پرورش و آموزش ميان نبودهماهنگي از ناشي نابهنگامي عمل چنين
است؟ كشور سنجش
تا فرصتكافي كه ميشد اتخاذ گذشتهترتيبي سالهاي در:ميافزايد وي
.بگيرد قرار دانشآموزان اختيار در سراسري كنكور اول مرحله برگزاري
اين همشهري با گو و گفت در دوره دانشآموزاناين از يكي كوثري -ع
امتحانات ناگهانيبرنامه اعلام از هدف كهآيا ، است كرده مطرح را پرسش
ميان در ديگري علت يا جديداست نظام دانشآموزان درسي تقويتبنيه معرفي
باگزارشگر گو و گفت در پرورش و تجربهآموزش با دبيران از يكي.ميباشد
تعيين درمورد مدارس مسئولان به واگذارياختيارلازم با:ميگويد ما
و كرد تعديل را مسئله نوعياين به ميتوان معرفي برگزاريامتحانات زمان
از تعدادي ميتوان يا.كاست خانوادههايآنان و دانشآموزان ازنگراني
.كرد موكول سراسري آزمون نخست مرحله برگزاري از بعد به را امتحانات
مدارس امتحانات زمانبندي تنظيمو و تهيه اگر:ميگويد مربيفرهنگي يك
برآوردهاو اساس بر سراسري برگزاريآزمون زمان با آن وهماهنگي
زيرا نميباشد ، شتابزده تصميمات نيازبه باشد ، دقيق پيشبينيهاي
بحران دچار را دانشآموزان فكري نظام ;حتياندك ناگهاني تغييرات
دروس مطالعه درزمينه برنامهريزي گونه هر براي آمادگيآنان از و ميكند
.ميكاهد سراسري آزمون فعالدر حضور و