پنجم ، شماره 1246 مه 1997 ، سال ارديبهشت 1376 ، 4 يكشنبه 14
|
|
درمان؟ يا است درد خصوصي آموزشگاههاي
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
كه ميرود و است نو طبيعتي پيامآور كه سال آخر ماههاي كه زماني درست
خود اوج به فصل اين در نيز كنكور تب كند تبديل نو به را كهنه سال
و كننده جلب پيامهاي با واجور جور و وارنگ رنگ وتبليغات ميرسد
پلانهاي و روزنامهها صفحات هستند يكديگر با دررقابت كه فريبنده
شيوههاي معتبرترين و اساتيد بهترين از همه.ميپوشاند را تبليغاتي
كدام حال ميدهند قبولي صددرصد تضمين نيز همه به و ميگويند سخن تدريس
!.بس و داند خدا است نزديكتر واقعيت به تبليغات اين از يك
و است ناپذير اجتناب بهترينها انتخاب در داوطلبان ترديد و شك اما
كه شد خواهد خانوادههايي اضطراب و نگراني عامل ترديد شكو اين
و كنكور در فرزندشان قبولي اميد به را كلاسها اين كمرشكن هزينههاي
.ميكنند پرداخت باشد ممكن كه دانشگاهي هر در صندلي يك كسب
همه كه آموزشگاه صدها بين از آموزشگاه يك انتخاب براي معياري راستي
وجود ميكشند يدك خود با را تضمين درصد صد تكراري نوعتبليغ يك
و ميكنند دريافت كه سرسامآوري هزينههاي با آموزشگاهها اين آيا دارد؟
هستند؟ ثمر مثمر ميكنند اشغال داوطلب و خود از كه را اوقاتي
وجود هم باز باشد داشته را لازم كميت و كيفيت مدارس در تدريس اگر آيا
همه اين تاسيس جاي به اصولا آيا و دارد ضرورت آموزشگاه اينهمه
كيفيت حد تا را مدارس آن هزينههاي از درصدي با ميتوان آموزشگاهها
نمود؟ تجهيز دانشگاه دركنكور شركت براي لازم
آموزشي نظام كه زماني تا كه معتقدند ساله چند داوطلبان از بسياري
نداشته مستقيم دخالت عملا و نپذيرد مسئوليت راستا دراين مدارس
گوناگون تبليغات و نامها تحت همواره طلب منفعت و سودجو افراد باشد
صاحبنظران و دبيران از بسياري.ميدهند ادامه مردم جيب كردن خالي به
بردن بالا بر تاكيد با پرورش و آموزش كه باورند اين بر تجربه با
تحصيلات پايان در ماهه چند دوره يك اختصاص و مدارس آموزشي كيفيت
به ميتوانند كنكور سوالات با برخورد نحوه با آشنايي براي دبيرستاني
را خصوصي كلاسهاي يا و آموزشگاه اگر و دهند پايان سودجوييها نوع اين
تدريس نحوه بر دقيق نظارت حداقل ميدانند مفيد داوطلب دانش تكامل در
سوء براي راهي بازار آشفته اين در تا باشند داشته آن هزينههاي و
.نماند باقي استفاده
اين بر پرورش و آموزش آموزشي كارشناسان از يكي ميرزايي حسين محمد
آموزش دانشگاه ، كنكور در آمادگي براي راه بهترين كه باوراست
حضور مدرسه در دانشآموز كه زماني زيرا.است مدرسه در دانشآموزان
زمان بهترين در كه ساعات اين در و ميداند تدريس زمان را اين دارد
تا دارد دروس پذيرش براي را بهتري آمادگي دانشآموز قراردارد روز
با ديگري محل در است شب به نزديك كه را خود استراحت اوقات اينكه
اين رفع كه داشت نظر در بايد گيرداما سر در جانبي هزينههاي تحمل
به اگر و داشت خواهد معلمين مادي و مالي نيازهاي تامين به نياز مشكل
با دانشآموز هر كه آمد خواهد وجود زمينهييبه شود توجه هم نكته اين
دودلي و تشويش دچار حرفه انتخاب در و بنگرد خود آينده به اطمينان
و گذاشت خواهد روبهكاهش هم نظري رشتههاي داوطلبان مسلما نشود
.داشت نخواهد وجود كنكور متقاضي همه اين نهايتا
اوليا توجه مهم نكات از يكي:ميافزايد پرورش و آموزش آموزشي كارشناس
را خود فرزندان استعدادهاي بتوانند كه است دانشآموزان علاقهمندي به
و شغل علاقه اگراين حال كنند هدايت را او زمينه همان در و كرده درك
زمينه اين در پس است دانشآموز علاقه مورد چون است جامعه در حرفهاي يا
اوليا باشد نظري رشتههاي به دانشآموز علاقه اگر و است قطعي او پيشرفت
دانشآموزان اگر صورت اين در باشند آنها درسي وضع مراقب كاملا بايد
براي چندماهه دوره يك تنها فرابگيرند خوبي به را خود درسي مفاهيم
دانشآموزي چنين ديگر و است كافي تستي سوالات به پاسخگويي نحوه آموزش
.ندارد نيازي خصوصي معلم و كنكور كلاسهاي به
كلاسها اين تاثير درباره پسرانه علمي آموزشگاههاي از يكي داخلي مدير
براي كلاسها اين من نظر به:گفت كنكور در دانشآموختگان قبولي در
محدودي امكانات خاطر به آنها زيرا است ضروري و لازم بسيار دانشآموزان
را درسي مطالب نميتوانند گرفته نظر در آنها براي پرورش و آموزش كه
تعداد هم و دارند كم مجرب و آزموده كار معلمين هم چون دريابند كاملا
در است نامنظم و كم ميگيرند نظر در دروس اين آموزش براي كه ساعات
استفاده معين و مناسب ساعات با مجرب معلمين اين از آموزشگاهها نتيجه
ياد مدارس در كه مطالبي از استفاده با ميتوانند دانشآموزان و ميكنند
در شركت براي را لازم آمادگي آموزشگاهها اين در شركت با ميگيرند
.آورند بدست كنكور
در كلاسها اين تاثير درباره علمي آموزشگاههاي از ديگر يكي داخلي مدير
مدارس در آموزشي كميت و كيفيت:گفت كنكور در آموختگان قبوليدانش
آموزش اين به تكيه با تنها صرفا دانشآموزان كه گونهاياست به
خصوصي آموزشگاه در ما ولي آورند بدست توفيقي كنكور در نميتوانند
ضعفهاي و كمبودها تمام اينكه از گذشته ميكنيم دريافت كه پولي بابت
نحوه و تستي شيوههاي با را او ميكنيم طرف بر را دانشآموختگان درسي
كامل خصوصي آموزشگاههاي گفت ميتوان و ميسازيم آشنا كنكور برگزاري
قبولي كنكور در شركت براي دانشآموختگان كننده آماده و دروس كننده
.است دانشگاه
افزايش درباره اجتماعي علوم كارشناسان از يكي عبدالرحيمي قاسم
به ورود متقاضي حد از بيش افزايش:ميگويد كلاسهايكنكور بيرويه
عرصه كلاسها اين و شده كنكور آموزشگاههاي همه اين ايجاد باعث دانشگاه
جيب مختلف عناوين به ميتوانند تا و گرفته قرار سودجويان تاختوتاز
نميكنند توجهي امر اين بر نيز مسئولين متاسفانه و ميكنند پر را خود
همه زيرا شود كوتاه سودجو افراد اين دست كه نميآورند وجود به راهي و
تمام خود ميتواند و اختياردارد در خود دولت را آموزشي امكانات اين
نخواهند كمكيكوتاهي هيچ از نيز مردم بگيردو عهد بر را آموزشها اين
وجايگاه ميشود خارج ساز پول وسيله از آموزش كه است وقت وآن كرد
.مييابد باز را خود اجتماعي
:گفت باره اين در است كنكور كلاسهاي داوطلبين از يكي كه عظيمي پريسا
اين كننده تبليغ اولين مدارس در شاغل دبيران و معلمين اصولاخود
و آموزشگاه اين در فقط آنان مالي نيازهاي چون هستندو آموزشگاهها
توجهي مدارس در آموزشي كيفيت به درنتيجه ميشود تامين خصوصي كلاسهاي
دعوت مدرسه از خارج كلاسهاي و درسخصوصي به را دانشآموزان و نميكنند
دريافت دانشآموزان از زياديرا پولهاي گاهي زمينه اين در و ميكنند
.است مدارس علمي بنيه شدن بيمحتوي دلايل از يكي عامل اين و ميكنند
درباره است كنكور كلاسهاي داوطلبين از ديگر يكي كه ياوري محمدعلي
مدارس در ما كه مشكلاتي از يكي:ميگويد مدارس در مشكلاتدانشآموزان
نتيجه در است درسي ساعات بودن كم و آموزشي كيفيت پايينبودن داريم
اينكه براي مجبورند معلمين و مواجهايم كلاس در كميوقت با هميشه ما
چنين در و برسانند پايان به را درسي نشوندسريع وقت كمبود دچار
.آموخت عمقي را بايد ، درس كه گونه آن نميتوان شرايطي
و ميداند تستي سوالات با آشنايي عدم را مشكلات از ديگر يكي وي
برخورد شيوههاي و است تستي سوالات با نبودن آشنا ما مشكل:ميافزايد
نداشتند مثبتي فعاليت مدارس زمينه اين در كه مختلفكنكور مسايل با
به آموزشگاهها و خصوصي كلاسهاي از استفاده ميتوانگفت كلي طور به و
اين اگر كه دارند خود آموزشي كيفيت مدارسدر كه است ضعفهايي دليل
به نياز ما ديگر گيرد صورت درمدارس آموزش تمام و شود طرف بر ضعفها
را آور سرسام تحملهزينههاي و خصوصي و كنكور كلاسهاي در شركت
.داشت نخواهيم
دارد ادامه