پنجم ، شماره 1247 مه 1997 ، سال ارديبهشت 1376 ، 5 دوشنبه 15
|
|
درمان يا است درد ;خصوصي آموزشگاههاي
(آخر بخش)
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
برعهده را دخترانه دبيرستانهاي از يكي مديريت كه مطلق فكري بتول
گونه قارچ رشدي داراي علمي آموزشگاههاي است معتقد براينكه علاوه دارد
اسامي و نامها با كنكور آموزشگاههاي كثرت ازدلايل يكي:ميگويد هستند
آموزشي اصول به جامعه مردم توجه عدم واجور ، جور تضمينهاي و گوناگون
اغلب در نگرش اين ولي بشوند مهندس دكترو ميخواهند همه جامعه در است ،
توجه خود كودكان علاقه نوع به استآنها مطرود دنيا باسواد كشورهاي
حد در كنكور آموزشگاههاي تعداد كشورها اين در دليل همين به و ميكنند
سطح نسبت به آموزشگاههايكنكور تعداد ما كشور در ولي است اعتدال
كهاز دبيرستانها كه شده باعث امر اين و است زياد بسيار ما اجتماعي
.خاليبماند خوب استاد و معلم از برخوردارند بالايي آموزشي اهميت
را است شده كلاسها اين بيرويه افزايش باعث كه عواملي از ديگر يكي وي
كارآزموده و خوب اساتيد و دانشآموزان تعداد رشد بين مناسب توازن عدم
و دانشآموزان تعداد رشد بين مناسب توازن متاسفانه:ميداندوميافزايد
تامين براي كه است معلمين مادي مشكلات همچنين و وجودندارد اساتيد
بعضي طرفي از و هستند دستمزد افزايش حال در خوددائما مالي كمبودهاي
تجربه ، با دبير و مطلوب آموزشي سطح علتنداشتن به دولتي مدارس از
.مفيدنيستند دانشآموزان براي چندان
توجه عدم پرورش و آموزش آموزشي امور كارشناسان از مقدم جلالي كسري
در مهم عوامل از يكي را نهاد اين رسالت به پرورش و مسئولينآموزش
به وظيفه اين است مسلم آنچه:ميگويد و ميداند كنكور كلاسهاي گسترش
مناطق روساي كه است معني بدين آن و است پرورش و آموزش وزارت عهده
درسي مشكل حل راه بهترين كه برسند نتيجه اين به قاعدتا بايد
نيز آنها اوليا اكثر و است مدارس خود امكانات از استفاده دانشآموزان
و آموزش توسط مشكل اين حل به مردم همه اصولا و ميكنند فكر اينگونه
در لازم هزينههاي بالطبع و دارند كافي و لازم اطمينان و اعتقاد پرورش
برنامه مدارس دبيران طرفي از و ميپذيرند راحتي به را طرح اين جهت
خواهند پيش مناسب كيفيت با كلاس دروس با هماهنگ را نظر مورد تقويتي
.برد
آثار حركتي چنين شروع:ميافزايد حركتي چنين مثبت آثار درباره وي
اوقات رفتن هدر از جلوگيري جمله آن از دارد دنبال رابه مثبت
از جلوگيري دوم آموزشگاهها ، به برگشت برايمراجعهو دانشآموزان
آموزشي شيوههاي با برخورد علت به دانشآموز روحي و فكري خستگي
زمينه اين در كه دبيران روحي و مالي مشكلات رفع همچنين و گوناگون
.باشد آنان مالي وضعيت مناسب كه شهريهاي تعيين و ميشوند فعال
صاحب و مردم مختلف طبقات از پرسوجو همه اين از كه نهايتاآنچه
نظر باشد مشكلات راهگشاي خود ميتواند شد حاصل زمينه اين در نظران
و سودجويي راه بايد آموزشي نظام مسئولين كه است اين بر اكثريت
را خود والاي جايگاه آموزش تا رامسدودكنند كنندگان سوءاستفاده
.باشد داشته سازگاري آموزش دانشو و علم فرهنگ و روح با و بازيابد
اعتقاد باور براين مجرب دبيران و آنان خانوادههاي و داوطلبان اكثريت
خصوصي كلاسهاي و آموزشگاهها روي دولتي نظارت نوعي بايد كه دارند راسخ
و قدر دوما و برود بين از سودجويي زمينههاي اولا تا شود اعمال
خدمت مالي انگيزههاي بدون كه ودلسوز وزحمتكش متعهد اساتيد منزلت
عناوين تحت آموزشگاهها اين كه سوماهزينههايي و گردد حفظ ميكنند
عادلانه و تحمل قابل جامعه قشرمتوسط براي ميكنند دريافت مختلف
.باشد
خواه مطلبي نوشين