پنجم ، شماره 1270 ژوئن 1997 ، سال خرداد 1376 ، 2 دوشنبه 12
|
|
كنگرهامام گشايش مراسم در خاتمي
برخورد خطرناك نظريه جاي به(ره)خميني
هستيم گفتوگويتمدنها مبلغ ما تمدنها
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
است دين بر مبتني مدني جامعهاي تاسيس براي حركتي (ره)امام انقلاب
خويشاست سرنوشت تعيين حق انسانصاحب (ره)امام بينش در
با دينيديروز تفكر احياي و (ره)امامخميني كنگره:سياسي سرويس.
علامه تالار در برگزيدهمردم رئيسجمهوري آقايسيدمحمدخاتمي سخنان
.يافت گشايش تهران امينيدانشگاه
معني دردو را مفهوماحيا كنگره گشايشاين مراسم در خاتمي آقاي
همراه گاه است بهگذشته بازگشت با ملازم كه احيا:گفت و كرد تعريف
معني به گاهي و زمان حلمشكلات براي روز واقعيتهاي وانكار نفي با
فرازماني دليل به ولي شده مطرح گذشته در گرچه كه حقيقتي به بازگشت
مشكلات با رويارويي و مستحكم پايگاه يافتن براي بودن فرامكاني و
.است آينده به حال از گذر و زمانه
مظهر (ره)كهامام ديني تفكر احياي:مردمافزود برگزيده رئيسجمهوري
دين قدسي اسوه و ديانت جوهر به (ره)امام.است دوم نوع از بودند آن
مسايل حل به خود زمان در مستحكم هويت يافتن با تا ميكنند بازگشت
.شوند آينده دوران به ورود آماده و بپردازند زمان
قدسيزدايي آن در كه جهاني كردن رابازقدسي (ره)امام مهم كار وي
شخصيت جامعيت (ره)امام امتيازات از يكي:گفت و كرد عنوان است شده
.بود ايشان
حكيماننامدار ، پرآوازه ، تاريخعالمان در ما:افزود خاتمي آقاي
اما داشتهايم زيادي برجسته مجاهدان و سالكانبزرگوار بزرگ ، فقيهان
.بود كرده جمع خود در يكجا را همه (ره)امام
ديني بينش دينو از (ره)امام قرائت اظهارداشت برگزيده رئيسجمهوري
در و دارند جدي ديناهتمام اصالتهاي و ارزشها كهبه بود بهگونهاي
نقطه (ره)امام انقلاب:افزود وي.است سازگار نيز جمهوريت حالبا عين
كه حالي در است دين بر مبتني مدني جامعهاي تاسيس براي حركت يك تكامل
.شد تاسيس دين به كردن پشت با مدني جامعه غرب در
تعيين حق صاحب انسان (ره)امام دربينش كه كرد تاكيد خاتمي آقاي
به مجبور و دهند دستور او به بالا از كه مكلفي نهفقط است خويش سرنوشت
بلكه نيست مردان مختص فقط و مييابد تعميم حق اين.باشد محض اطاعت
.هستند مشترك آن در مردان و زنان
و خواند اجتماعينو عرصههاي درتمامي را (ره)امام انديشههاي وي
تا داشت محوري نقش (ره)امام نزد اسلامي حكومت در عمومي مصلحت:گفت
مانع نيز شرعي احكام حتي كرد ، ايجاب عمومي مصلحت هرگاه كه آنجا
.نشد آن اجراي
دنياي در آمده بوجود بحران به بااشاره ملت برگزيده رئيسجمهوري
يقين و اعتماد اكنون:داشت اظهار است معنويت خلاء آن ريشه كه كنوني
رفته بين از پيشرفت و ترقي علم ، تجربه ، عقل ، قدرت و كارايي به كامل
ترديد با آن به هم غرب بلكه ندارد اسلام جهان به اختصاص اين و است
.مينگرد
:گفت و برشمرد موجود خلاء به واكنش در كنوني جهان در را رويكرد دو وي
تقديرگرايي ، به عمومي تمايل نيست اصيل خيلي كه رويكرد يك در
غرب خاص كه است آمده بوجود تلهپاتي مانند غيرديني عرفان و طالعبيني
.ميآورد ديني معنويت به رو آگاهانه بشر ديگر رويكرد در و است
در موفقيتاو ، گروي در دينخواه آيندهبشر:كرد تاكيد خاتمي آقاي
سرنوشت تعيين حق رسميتشناختن به و ومعنويتگرايي دينداري پيوند
.اوست خود سوي انساناز
شد پيروز فضايي چنين در انقلاب بياناينكه با برگزيده رئيسجمهوري
مسلمانان در اسلامي انقلاب تجربه و ارزشها خود خودي به:داشت اظهار
وجود صحنه در حضور با بتوانند تا كرد بهنفس اعتماد و شخصيت ايجاد
.كنند مطالبه را خود حقوق و ابراز را خود
مردم خود كلام با (ره)امام.بود كلام انقلاب ما انقلاب:داشت اظهار وي
يقينا كند براندازي سخن و كلام با بتواند كه انقلابي كرد ، بيدار را
.است متكي منطق و سخن و كلام بر بيشتر نظام بسط و سازندگي مرحله در
پيشتاز ميتواند نيز جهاني عرصه در انقلابما:كرد اضافه خاتمي آقاي
مبلغ تمدنها برخورد خطرناك نظريه بهجاي ما.باشد گفتوگو حركت
.يكديگريم با تمدنها گفتوگوي
ازانديشمندان و كرد تشريح را اينگفتوگو راه برسر موجود موانع وي
بر تكيه و تعصب از پرهيز با خواست الهي اديان و مختلفاسلامي مذاهب
يكديگر با گفتوگو به مقابل شناخت هدف با منطق و كلام و انديشه
.بپردازند
كه دردنيايي ايران اسلامي انقلاب:تاكيدكرد برگزيده رئيسجمهوري
صلحي به رسيدن براي است حاكم آن بر دروغ كشتارو و تزوير و زور
ساير و مسيحي و انديشمندانمسلمان همه با را گفتوگو باب پايدار
.بخشد گسترش را آن آمادگيدارد و است كرده باز اديانالهي