پنجم ، شماره 1313 جولاي 1997 ، سال مرداد 1376 ، 27 يكشنبه 5
|
|
درهم به پرورش و آموزش وزارت پاسخ بازتاب
اجتماعي علوم دروس تنيدگي
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
:اشاره
دوره در اجتماعي علوم درس عنوانسرنوشت با مطلبي درج پي در
روابط كل اداره سوي از همشهري ، در شد؟ خواهد چه تحصيلي راهنمايي
.پيميآيد در كه داشتهايم ، دريافت پرورشپاسخي و آموزش وزارت عمومي
باعنوان نشريه آن شماره1196 در كه مطلبي پاسخ در احترام با
شد؟ خواهد تحصيليچه راهنمايي دوره در اجتماعي درسعلوم سرنوشت
درسي تاليفكتابهاي و برنامهريزي دفتر گزارش براساس است ، گرديده درج
:آگاهيميرساند به را زير موارد
مجزا يا و تنيدگي درهم درخصوص تصميمي هيچگونه حاضر ، حال در -1
در (اجتماعي وتعليمات جغرافيا تاريخ ، ) اجتماعي علوم دروس بودن
.است نشده راهنمايياتخاذ دوره
به.است روانشناسي و مبانيفلسفي داراي تنيدگي هم در رويكرد -2
در رويكرد اين قائلند ، آن براي درسي برنامهريزان كه اهميتي دليل
.است گسترش حال در عمومي آموزشهاي دوره در ويژه به جهان كشورهاي
دوره در اجتماعي علوم دروس مورد در جديد برنامهريزي از قبل -3
كهن تاريخ از كه كشورهايي مورد در ويژه به تطبيقي مطالعات راهنمايي ،
.شد خواهد انجام برخوردارند ،
در علمي رشتههاي سهم شدن كمرنگ معناي به الزاما دروس ، تلفيق -4
.بود نخواهد كتابهايدرسي
كه است ، خطرناك هنگامي دربرنامهريزي خارجي الگوهاي از اقتباس -5
طور به الگوها.بگيريم بهعاريت خارج از نيز را محتوا و اهداف
محتواي يا بههدف نه و ميكند اشاره آموزشي بهرويكردهاي عمده
.آنها
از متاثر كشور ، هر در اجتماعي مطالعات درس محتواي و اهداف است بديهي
.بود خواهد جامعه آن ارزشي نظام و سياسي علمي ، تربيتي ، اهداف
و پيامبران زندگي جمله اسلاماز تاريخ و اسلامي ارزشهاي به توجه -6
در اجتماعي مطالعات آموزش مهم اهداف از (ص)محمد حضرت ايشان خاتم
و اسلام ارزشهاي از تربيت و تعليم اهداف مجموع در و ميباشد ما كشور
.گرفتهميشود اسلام پيامبر سيره
به منوط اجتماعي علوم ساعتهايدرس افزايش مورد در تصميمگيري -7
و برنامهريزي دفتر استو پرورش و آموزش محترم عالي موافقتشوراي
كه داد خواهد ادامه زمينه اين در را خود تلاشهاي درسي كتابهاي تاليف
.رسيد خواهد اطلاع به مراتب نتيجه حصول از پس