پنجم ، شماره 1319 آگوست 1997 ، سال مرداد 1376 ، 3 يكشنبه 12
|
|
يابد افزايش بايد تحقيقاتي اعتبارات سهم
(آخر بخش) دانشگاهها در پژوهش كاستيهاي و مشكلات به نگاهي
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
دانشگاهها ، در پژوهش كاستيهاي و مشكلات به مربوط گزارش پاياني بخش در
درج تحقيق ، اهل و كارشناسان زبان از را موجود مشكلات حل چگونگي
تحقيقات به مربوط اعتبارات عمده بخش ميگويند ، كارشناسان.كردهايم
.گيرد قرار دانشگاهها اختيار در بايد دانشگاهي
بين ارتباطتنگاتنگ ايجاد است داغ روزها اين كه ديگري بحث
و است خدمات و كشاورزي بخشصنعت ، در اجرايي دستگاههاي و دانشگاهها
اينمراكز جذب اجرايي بخش نيازهاي رفع براي بايددانشگاهيان اينكه
ايجاد گونهاي به بايد ارتباط اين معتقدند دانشگاهها پژوهشگران.شوند
به پژوهشها اين پژوهشي ، اولويتهاي و نيازها تعيين از بعد كه شود
استادان و دانشگاهها استقلال به توجه با آنجا در و شود آورده دانشگاه
.گيرد قرار اجرايي دستگاههاي اختيار در و شده تدوين و تهيه
است خوب خيلي اين:ميگويد زمينه اين در دانشگاهها از يكي دانشيار
درصد اما 90 دادهايم اختصاص تحقيقات بهبخش را بودجه از فصلي ما كه
ما مشكلاساسي اما.باشد دانشگاهها اختيار در بايد ايناعتبارات
هر اولويتها ، تعيين با كه است تحقيقاتي منسجم برنامه يك نبود
كه دارد اين به بستگي اين و كند مشخص را نيازش مورد پژوهش دستگاهي
.بپردازد جزيي تصميمگيريهاي سازماندهي به كلان سطح در مركزي يك
دانشگاهها در بخشپژوهش دشواريهاي و كاستيها رفع براي شاديطلب دكتر
.شود مشخص كشور تحقيقاتي طرحهاي اولويتهاي بايد:ميكند پيشنهاد
و.باشند داشته مشاركت دانشگاهي رشتههاي كليه بايد كار اين براي
پژوهشي بودجه عمده بخش بايد شود ، حفظ دانشگاهها استقلال اينكه براي
در.اجرايي دستگاههاي اختيار در نه گيرد ار دانشگاههاقر اختيار در
بيفتد تحولياتفاق بايد پژوهش بخش در دانشگاهها در سطوحتصميمگيري
فني متخصصان از نبايد قرارميگيرند سطوح اين در كه افرادي تنها و
وزنه يك بايد دانشگاهها همه در تصميمگيرنده اينجمع واقع در باشند
چطور نمونه عنوان به.دربربگيرند را رشتهها كليه كه باشند متعادلي
خوانده اتمي فيزيك كه فردي را طلاق به مربوط تحقيقاتي طرح است ممكن
داشته وجود طرح موضوع از مشترك درك يك بايد حال هر به.كند تصويب
آقايان بيشتر تصميمگيري سطوح اين در كه است اين ديگر نكته.باشد
متفاوت شوراي سه يا دو كه است اين بهتر شوراها مورد در.دارند حضور
يك است ، موردنظر انساني علوم طرحهاي وقتي مثال براي كه شود تشكيل
يك پزشكي طرحهاي مورد در يا بگيرد تصميم آن روي مرتبط و خاص شوراي
در نيستم حاضر من مثلا كه گونه همان كند تصميمگيري ديگر تخصصي شوراي
چيزي من كه ميكنم اذعان راحتي به و كنم اظهارنظر پزشكي طرحهاي مورد
را خود همه اجتماعي علوم طرحهاي مورد در متاسفانه اما نميدانم
!ميدانند صاحبنظر