پنجم ، شماره 1323 آگوست 1997 ، سال مرداد 1376 ، 7 پنجشنبه 16
|
|
و آموزش مدير صدهزار براي توصيه صد
پرورش
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
پاياني بخش -آموزشي مديريت در ارزشيابي خود پيرامون بحثي
:اشاره
پرورش و آموزش مدير صدهزار توصيهبراي تحقيقيصد مقاله نخست بخش
پيرامون مدارس ، مديران جابجايي ايام و تابستان فصل با كههمزمان
رسيده چاپ به صفحه همين در ديروز آموزشي مديريت در ارزشيابي خود
پاياني بخش در اكنون ماند ، ناتمام نكته ، صد از نكته بيان 65 با بود ،
.آوردهايم پي خودارزشيابيدر قسمت اين از ديگر نكته مقاله ، 35 اين
وضع مقايسه با و دارم نظر در همواره را سازمان عمليات پيشرفت -66
واقعي اهداف از سازمان انحراف از مخل ، عوامل و موجود وضع و مطلوب
.ميكنم جلوگيري
:همچون موثرند مدارس آموزشي كيفيت در كه منطقه مختلف بخشهاي با -67
كتابخانهها امور تكنولوژيآموزشي ، و تجهيزات ستاد گروههايآموزشي ،
.دارم همكاريمداوم...و
آموزشي اخبار تازهترين و عمومي اخبار آخرين جريان در همواره -68
.قرارميگيرم
و ميآورم بوجود هدفدار آموزشيارتباطي و پرورشي فعاليتهاي بين -69
دو اين بين ازمرزبندي پرورشي ، و آموزشي هدفهاي طبقهبندي تعريفو با
.ميكنم پرهيز بخش
براي مختلف ، امور در ماهراوليايدانشآموزان و متخصص نيروي از -70
آموزشي مسايل در بهرهوري -ميكنم710 استفاده مدرسه اهداف پيشبرد
.نظردارم در همواره را (...و تجهيزات نيرو ، وقت ، )
اظهار و عقيده ابراز به معلمان ، شوراهاي دقيق برنامهريزي با -72
.ميدهم اهميت آموزشي واحد كاركنان نظريات
تجربه با همكاران با كارسازمان ، پيشرفت از ارزشيابي منظور به -73
.ميكنم مشورت آموزش امر متخصصدر و
پايان در حاصله نتايج مقايسه معني به ارزشيابي فرآيند به همواره -74
ميزان تعيين منظور به شده تعيين پيش از اهداف با معين دوره يك
.دارم دقت و بوده متوجه پيشرفت
از اعم عملي هر با متناسب و مناسب جزاي و پاداش به همواره -75
.دارم كافي دقت و توجه...و خلاقيت پرورشي ، آموزشي ،
از يك هر كوچكي و خفت كهموجب شوخي و مزاح و كنايه و گوشه از -76
.ميكنم احتراز شود ، اعضايمدرسه
آنها شخصيت به و ميشناسم را سازمان اعضاي تكتك وجودي ابعاد -77
.ميگذارم احترام
سرلوحه را فروتني و تواضع -هستم790 صبور و حليم همواره -78
.ميدهم كارمقرار
.نيستند يكسان من نزد...پركارو و كار كم بدكار ، و نيكوكار -80
كامل اعتقاد امر اين به و حركتكرده امامت و ولايت خط در همواره -81
.دارم
.دارم مخالفرا عقايد تحمل قدرت و سعهصدر -82
فيلمهاي اساتيد ، راهنمايي از بهرهگيري با را آموزشي شوراي جلسات -83
.ميكنم پربار متخصصان نظريات و آموزشي
حال همه در بودن ، تكمحور و بودن سخنران تك و پرگويي از -84
.ميپرهيزم
هيات براي مادي ، مطلوب شرايط ايجاد و مزايا و حقوق تامين در -85
.ميكنم كوشش مدرسه سازمان كاركنان و تعليمي
سازماني وحدت برايافزايش متقابل نيت حسن جو ايجاد به -86
.ميپردازم
.امكاندرميگذرم حد تا همكاران خطاهاي از -87
.صادقم و متعهد ميدهم ، كه تعهداتي و پيمانها مورد در -88
.نميشوم شخصيت تزلزل دچار خود ، منصب و مقام دادن دست از با -89
.اوست خشنودي و متعال رضايتخداوند جلب براي منحصرا اعمالم -90
.دارم توجه و عنايت تشكيلاتسازماني يك مثابه به گروه به -91
برقرار همجوار مدارس و سازمانهايآموزشي با مفيد و موثر ارتباط -92
.ميكنم
.ميكنم برقرار دانشآموزانم با مفيد و موثر ارتباط -93
كارهاي و ساز استقرار طريق از مادي ، و معنوي انگيزههاي ايجاد با -94
لازم استفاده كاركنان فكري و بدني نيروي از محيط ، در تنبيه و تشويق
.ميآورم عمل به را
نه و هدايت و آموزش طريق از را بازسازي و تغيير و تحول استراتژي -95
.ميكنم پياده و پيگيري اجبار و زور اعمال روي از
.ميكنم تعيين را افراد از يك هر روشن و دقيق وظايف -96
و ميزنم دست كاركنان توسط روشها اجراي بر دقيق كنترل اعمال به -97
كه كنم كار مدرسه به كاركنانم خاطر تعلقات بر حدي به ميكنم سعي
.درآيد كنترلي خود و خودجوش صورت مدرسهبه آموزشي سازمان در كنترل
.ميكنم دوري نظري تنگ و تبعيض از -98
به...و نام ثبت موارد در توصيهنامه و سفارش ارسال و پذيرش از -99
.ميكنم جلوگيري افراد ساير حق تضييع از جهتجلوگيري
خدمتگزاران معاونان ، معلمان ، ) كاركنان بين مساوي كار تقسيم به -100
.ميپردازم (...و
مقدم باستانيپور مهشيد