پنجم ، شماره 1328 آگوست 1997 ، سال مرداد 1376 ، 13 چهارشنبه 22
|
|
!ميرود؟ كجا به جديد آموزشي نظام
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
پرورش و آموزش جديد نظام اجراي از سال پنج گذشت از پس ميرفت انتظار
بر و شود هويدا آموزشي برنامهريزان و مسئولان بر آن مشكلات و معايب
با نزديك و دور از كه آنها متاسفانه.آيند فائق آن مسائل و تنگناها
سردرگم كلاف بر روز به روز كه شاهدند دارند سروكار آموزشي جديد نظام
مشكلات كنار از بيتفاوت و مسئولانه غير برنامهريزان و ميشود افزوده آن
با ميشود بلند نيز اعتراضي صداي اگر و ميگذرند آمده پديد مسائل و
و آموزش قديم نظام كه ميكوبند معترضين برسر آنچناني ارقام و آمار
و محاسن چنين داراي آموزشي جديد نظام و بوده چنان و چنين پرورش
و صادقانه نشده هم يكبار حتي سال پنج اين در ولي !است ويژگيهايي
چارهجويي و كارشناسي دقيقا آن تنگناهاي و مشكلات بغض و حب از بدور
ناهماهنگي روزمره و عجولانه تصميمگيريهاي و اقدامات اين نتيجه.شود
مطالب با معلمان توجيه و هماهنگي عدم آموزشي ، تقويم با درسي مطالب
آغاز در درسي مطالب به دانشآموزان موقع به دسترسي عدم جديد ، درسي
برنامه اعلان در برنامگي بد بگويم بهتر يا و بيبرنامگي و دوره
و مشخص خطمشي نداشتن سرانجام و دانشگاهي پيش و دوره پايان امتحانات
و توانائيها و جامعه نيازهاي براساس اجراء و برنامهريزي در معيني
حتي و ومربيان اولياء توجيه عدم و قابليتهايدانشآموزان
و مشكلات از بسياري بروز و واحدي سيستمآموزش با دانشآموزان
جديد نظام معلم عنوان خودبه كه است اخلاقي تربيتي ، ناهنجاريهاي
و خطا و سالآزمايش پنج آيا براستي.هستم و آنبوده ناظر و شاهد
اين رفع براي كافي فرصت متعدد جلسات و سمينارها انواع برگزاري
آموزشي جديد نظام اجراي پنجم سال پايان در حتي كه نبود ، تنگناها
و كتابها از تعدادي نمونه عنوان به پابرجاست؟ شده ياد مشكلات هنوز
از بخشي يا و گرديد توزيع دوره شروع از يكماه از پس آموزشي مطالب
امتحانات آغاز از قبل هفته يك درست (واحدي سه) هندسه درسي مطالب
دبيرستان فيزيك -رياضي رشته دوم سال دانشآموزان اين دوره پايان
!شد توزيع
جزوه 30 قادرند سيستمي چنين برنامهريزان و مسئولان خود انصافا آيا
قبولي نمره دادهو امتحان شد بيان كه شرحي با را هندسهفضايي صفحهاي
انساني نيروي تعداد چه كرد؟ صبر بايد سالديگر چند دارند؟ دريافت
كنند؟ چارجويي و آيند بخود آقايان تا شود تلف بايد
كسانيكه وليبود معايببسياري داراي آموزشي قديم نظام گفت بايد
كه وبدانند باشند آگاه بايد ميكنند ، آموزشي تغييرنظام به اقدام
تاريخ و دانا ايزد پيشگاه در و بعهدهدارند را خطيري و سنگين وظيفه
كشورها ساير تجربيات و نظامقديم تجربه مگر.هستند مسئول ايران وملت
نبودهاست؟ مدنظر
آن عمر از پنجسال گذشت پساز كه داريد سراغ آموزشي نظام كدام در
از بسياري مطالبآموزشي نشده ، رفع آن مشكلات هنوزابتداييترين
باشد؟...و شده تعيين ساعات با ناهماهنگ نادرست ، انتزاعي ، كتابها
مدارس در خصوصا جديد نظام دانشآموزان تحصيلي افت مدعا اين گواه
از معلمان نارضايتي و تحصيل و درس به دانشآموزان بيتفاوتي دولتي ،
نياز خود كه ديگر مشكلات و مسائل از بسياري و درسي مطالب ارائه نحوه
همشده يكبار براي بياييد.دارد وجداگانهاي منصفانه بررسي و تحقيق به
نظام تنگناهاي و مشكلات با غيرمسئولانه پاسخهاي و توجيهات از بدور
از نه آنرا مسائل و وموضوعات كنيم برخورد بيغرضانه و جديدصادقانه
كليه از بلكه وپرورش آموزش وزارت آموزشي برنامهريزي تنگبخش دريچه
و آوريم بعمل دعوت اسلامي كشور فرهنگي نظام دلسوختگان و جامعه آحاد
فن متخصصان و تحقيقاتي و پژوهشي مراكز و دانشگاهها و رسانهها از
نظام سرنوشت به نيز آموزشي جديد نظام و نشده دير تا.بگيريم ياري
آينده و جامعه رابه خود دين و كنيم چارهجويي نشده ، آموزشيدچار قديم
.نمائيم بحقادا و بدرستي آن سازان
محفوظ امضاء