پنجم ، شماره 1360 سپتامبر 1997 ، سال شهريور 1376 ، 20 شنبه 29
|
|
ما از پاسخ شما از پرسش
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
ميخواهد؟ برنامهريزي هم تربيت
با درسي رشتهبرنامهريزي تفاوت درباره دارم سئوالي
.هستند تربيتي علوم از شاخههايي دو هر كه آموزشي برنامهريزي
وظايفي چه هركدام آموزشي برنامهريزي و درسي برنامهريزي لطفابگوئيد
سبزوار - اسلامي دارد؟علي بيشتري نياز يك كدام مابه جامعه.دارند
شما قول به يا تربيت رشته كرديد اشاره هم خودتان كه همانطور
همان با و انسان خود بهوسعت درست است ، وسيعي بسيار علومتربيتيرشته
كه است برنامهريزي وسيع رشته اين ابعاد از يكيانسان متعدد ابعاد
را زمينه آن ميشود برنامهريزي از سخن هرجا ميدانيد.است جديد نسبتا
راهحلهاي و منطقي اهداف آن براي بايد كه يكمساله به ميسازد تبديل
را جامعه اگر مثال براي.گرفت نظر در اهدافرا آن به رسيدن منطقي
برنامهريزي از صحبت وقتي بگيريد ، درنظر مطالعه موضوع يك بهعنوان
كه درميآيد صورت اين به موضوع ميشودآن (Social planning) اجتماعي
ثانيا كنيد ، تعريف حركتجامعه و زندگي براي هدفي اولا بايد شما
مثلا) رسيد هدفها بهآن ميتوان تمهيداتي و وسايل چه با كنيد تعيين
مصرف صنايع ايجاد بايدبراي آن از سهمي چه است ، لازم بودجه چقدر اينكه
براي اندازه چه برايبازنشستگي ، چقدر بهداشت ، تامين براي چقدر شود ،
(...آموزشو بخش در ميزان چه و فرهنگي فعاليتهاي
و مهندسي كاربرد نوعي مشابه بهطريق هم تربيت و تعليم در برنامهريزي
قابل سطح دو در تربيت در برنامهريزياست رشته اين در طراحي
اجرايي شيوههاي تعيين و هدفگذاري شامل كه:كلان سطح در يكي.اجراست
يا چهارساله يكدوره سطح در اهداف آن به رسيدن براي عملي راههايي و
سطح در ديگري ،(ميگويند درسي برنامهريزي آن به كه) است تحصيلي رشته
يك سطح در اهداف آن به رسيدن راههاي تعيين و هدفگذاري شامل كه:خرد
آن به كه) است راهنمايي اول كلاس زيستشناسي درس مثلا خاص درس
(.ميگويند آموزشي برنامهريزي
اين دوي هر گفت بايد رشته دو اين به جامعه نياز نظر از اما
بدون يكيباشند كار به مشغول هم كنار در و باهم برنامهريزانبايد
.بود موثرنخواهد خيلي ديگري