پنجم ، شماره 1374 اكتبر 1997 ، سال مهر 1376 ، 6 دوشنبه 14
|
|
نداريد؟ نفس به اعتماد چرا
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
و دوستان سرزنش و بياعتنايي و عصبي و خشن والدين بيتوجهي اغلب ،
اين امادهد دست از را خود اعتمادبهنفس كودك ميشود باعث اطرافيان
رفتارهاي قرباني سني هر در كسي هر و نيست كودكان مختص فقط مشكل
.ميشود اطرافيان اشتباه
باشد ، بياعتنا او نسبتبه و قدردانينكند همسرش زحمتهاي از فردي اگر
دچار خود كارداني تواناييو به نسبت و ميشود مايوس و همسرنااميد
.كند تلاش بايد چرا كه ميانديشد خود با و ميشود ترديد
را ديگران عاطفي ونيازهاي باشند خودخواه افراد جامعه در اگر
.ميدهند ازدست را خود اعتمادبهنفس افراد از بگيرند ، برخي ناديده
ناراحت را شما خود ، گفتههايتحقيركننده و رفتارها با ديگران شايد
.داشتهايد رفتاري چنين ديگري با خودتان يا كردهاند
بدست را آن ميتواند سختي دهدبه دست از را خود اعتمادبهنفس فرد اگر
آنان دورانكودكي در ريشه بزرگسالان از بسياري افكارمنفي.آورد
شدت به كه كسيميشود موفقيت مانع خودباوري و اعتمادبهنفس عدم.دارد
.ميشود نااميدي و افسردگي دچار ميدهد دست از را خود اعتمادبهنفس
در چه فردي ارزشهاي شناخت.است شديد خودباوري عدم نتيجه خودكشي
.ميشود موفقيت باعث بزرگسالي در چه و كودكي
محبوبيت و توانايي استعداد ، هوش ، ظاهري ، خصوصيات نوجوانان و كودكان
تاثيرپذير آنان.ميكنند ارزيابي ديگران و والدين نظر بنابر را خود
.ميدهند دست از يا ميآورند بدست اعتمادبهنفس راحتي به و هستند
اعتمادبهنفس بر خانواده تائيد
نكردن تشويق.است دادناعتمادبهنفس دست از عامل مهمترين خانواده
منفي تاثيرات و وشكست بيكفايتي كمبودها ، و ضعف نقاط توجهبه فرد ،
.است اعتمادبهنفس دادن دست اصلياز دلايل ديگران
كمك آنان به ميتوانند فرزندان اعتمادبهنفس ميزان از آگاهي با والدين
درست را كاري نميتوانم هستم ، من كودن من:ميگويد كه كودكي.كنند
.نيست قائل ارزش خود براي ندارد دوست مرا ياكسي دهم انجام
چيزي از او شناخت؟ اعتمادبهنفسدارد كه را كودكي ميتوان چگونه
برقرار ارتباط خود همسن دوستان بزرگسالان ، با راحتي به نميترسد ،
.است جديد كارهاي انجام به مشتاق و فعال شاد ، خوشاخلاق ، ميكند ،
.است اعتمادبهنفس دادن برايازدست مهمي تهديد افراد چهره مواردي در
نيست ، زيبا كه فردي شود ، داده زياد اهميت زيبايي به درجامعه اگر
.ميشود عاطفي كمبودهاي دچار
بيلياقتي احساس ميكوشد نيازدارد ، تشويق و تحسين به هميشه كه كودكي
.كند رابرطرف خود
تصوير اگر.هستند بيتوجه اعتمادبهنفسفرزندان اهميت به والدين برخي
خواهد جدي تاثير او آينده بر نشود ، برطرف خودش از كودك منفي ذهني
.داشت
حاليكه در.ميباشد فرد وشايستگيهاي مثبت ويژگي طرح تحسين ، و تشويق
.است او خصوصياتمثبت به توجه بدون فرد تمجيد چاپلوسي ،
خواهد را تاثير بيشترين كنيد اشاره مثبت مورد به كه صورتي در تحسين
اگر اما.است تشويق نوعي كردي كمك خيلي بگوييدامروز اگر داشت
هر بجا تشويق.است بهتر كردي وجين خوب خيلي را كنيدعلفها تاكيد
مهمترين از يكي.ميدهد افزايش را او فعاليت و انگيزه سني هر در فردي
.باشد ديگران پذيرش و تاييد مورد فرد كه است آن پيشرفت انگيزههاي
كودكان.كند كمرنگ را وگفتار رفتار اصلاح اهميت نبايد تحسين البته
بشناسند را اشتباهخود افكار و رفتار بايد زندگي سالهايابتداي در
لازم اعتمادبهنفس كه كودكياست سكه ديگر روي اصلاح.كنند اصلاح و
.ميكند اصلاح را خود و است انتقادپذير بهراحتي باشد داشته
سيتيلر روبرت:نويسنده
مودب الهام:مترجم