پنجم ، شماره 1382 اكتبر 1997 ، سال مهر 1376 ، 15 چهارشنبه 23
|
|
مشكل دربارهء بازرگاني وزير اظهارات
صادرات
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
اگر كه كرد اعلام خبر مركزي واحد با مصاحبهاي طي بازرگاني وزير
صادركنندگان مشكلات حل براي لازم اختيارات از كشور صادرات شورايعالي
كه شورا اين دبيرخانه به اختيارات اين از بخشي اگر و شود برخوردار
تصميمات اتخاذ همچنين و شود تفويض است صادرات توسعه مركز همان
در مالي و ارزي بانكي ، پولي ، سياستهاي صادراتمانند امر در اقتصادي
طريق از صادركنندگان مشكلات شود ، متمركز نهاددولتي يا وزارتخانه يك
.برطرفميشود بازرگاني وزارت
رفتن دست از و جهاني بازارهاي با بازرگانان نبودن آشنا شريعتمداري
در موجود مانع مهمترين را خارجي بازرگاني در ايران تجاري فرصتهاي
.دانست كشور غيرنفتي مسيرصادرات
مراكز ايجاد:گفت بازرگاني ، امر در بازاريابي اهميت به اشاره با وي
در تخصصي نمايشگاههاي تشكيل مصرف ، بازار شناخت جهت در تلاش آموزشي ،
و جهان مختلف نقاط از بهموقع اطلاعات دريافت و نظر مورد كشورهاي
براي بازرگاني وزارت آتي راهكارهاي جمله از صادركنندگان به آن ارائه
.است موانعبازاريابي رفع
محصولات توليد در نسبي بامزيتهاي ناآشنايي همچنين بازرگاني وزير
ارزي پيمانهاي كالاها ، بعضي استاندارد نبودن اجباري صادراتي ،
ايجاد و اداري دستوپاگير مقررات صادراتي ، محصولات نامناسببراي
كشور صادركنندگان مشكلات ديگر از را صادرات مسير در متعدد ايستگاههاي
.برشمرد
از صادركنندگانبرشمردهاند و صادرات براي بازرگاني وزير كه مشكلاتي
ضعيفصادركنندگان عملكرد به يكي كه است برخوردار عمده جهتگيري دو
از ايشان نظر طبق كه قانوني مسائل به بازميگردد ديگري و دارد اشاره
.است شده ناشي صادرات براي تصميمگيري مراجع تعدد
بزرگترين از يكي را جهاني بازار با كشور بازرگانان نبودن آشنا ايشان
برگزاري به اقدام آن رفع براي گفتهاند و كرده معرفي صادرات مشكلات
.كرد خواهند غيره و نمايشگاه و آموزشي كلاس
چنين:گفت بايد جهاني بازارهاي مطالعه و جهاني بازاريابي مورد در
بسيار بخش براي است ممكن اوقات گاهي تنها كه صنعتگري براي پديدهاي
يك به هرگز كند دريافت صادرات مجوز خود توليدي محصولات از اندكي
ندارد ، بههمراه منافعي نهتنها چون شد نخواهد تبديل ضرورت و نياز
.كرد خواهد تحميل نيز را سنگيني هزينههاي بلكه
اقتصادي عملكرد مورد در آماري حال به تا نيز نمايشگاه مورد در
ميشود برگزار خارج و داخل در سال طول در كه متعددي نمايشگاههاي
دارد وجود روسيه نمايشگاهپترزبورگ چون نمونههايي حتي و نشده ارائه
مديريت شيوه به نسبت منفي نگرش يك ايجاد آن تاثير نخستين كه
كالاهاي خريد به خارجي مصرفكنندگان تشويق تا است ايراني بازرگاني
.ايران ساخت
تصميمگيري تمركز كه است درست:گفت بايد نيز تصميمگيري تمركز مورد در
بايد چيز هر از پيش اما است مفيد بسيار سازمان يا وزارتخانه يك در
باعث مشكل اين.كرد رفع را دستگاهها در موجود غيرصادراتي مشكلديد
صادرات از حاصل ارز مثال بهعنوان چون نباشد صادراتاقتصادي تا شده
اين بر علاوه و نميگيرد قرار صادركننده اختيار در صنعتيتماما
جهاني بازارهاي نياز شناسايي به راسا خودنميتواند صادركننده
تمام تحمل از پس بايد بلكه.كند توليد برايصادرات را كالا و پرداخته
وضع شدن بحراني كالا ، نياز از بيش صورتعرضه در توليد ، مشكلات
توليدات گرفتن قرار نابودي شرف ودر توليد مازاد اثر در كارخانهها
در موجود مشكلات درواقع.بگيرد آنمجوز از بخشي صدور براي شده ، انبار
.گيرند قرار فشار تحت توليدكنندگان تا شده باعث توزيع شبكههاي
اختيار ميگذرد ، آن فعاليت از مدتهاست كه صادرات شورايعالي اميدواريم
.برآيد مشكلات حل عهده از و كرده كسب را لازم