پنجم ، شماره 1392 اكتبر 1997 ، سال آبان 1376 ، 27 دوشنبه 5
|
|
:پرورش و آموزش وزارت متوسط آموزش معاون
را دانشآموزان تكليف پيشدانشگاهي آزمون
ميكند روشن
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
دليل اين به پيشدانشگاهي نظام براي آزمون وجود:فرهنگي علمي سرويس
.ميشود دانشآموزان تكليف شدن روشن باعث كه ضرورتدارد
جمهوري خبرگزاري با گو و گفت در گذشته روز علاقمندان جعفر مهندس
و مستعد دانشآموزان ميشود باعث پيشدانشگاهي نظام:افزود اسلامي ،
مدرك داشتن با نيز ديگر دانشآموزان و شوند دانشگاه وارد علاقهمند
متناسب حرفههاي وفراگيري بازاركار به رسيدن در را خود مسير ديپلم ،
.كنند انتخاب خود ، علاقه با
اول مرحله جايگزين ميتواند پيشدانشگاهي ورودي آزمون وي ، بهگفته
شوند ، پذيرفته مرحله اين در كه كساني و شود دانشگاهها ورودي آزمون
.شد خواهند پيشدانشگاهي مرحله وارد
ديدگاهي پرورش ، و آموزش وزارت ديدگاه درمقابل:يادآورشد علاقمندان
همه ورود و نيست معتقد پيشدانشگاهي ورودي آزمون به كه وجوددارد
.ميكند اعلام آزاد دوره اين رابه دانشآموزان
كه دوره اين ماهيت دليل به ورودي ، آزمون حذف صورت در:گفت وي
تحصيلي ضعف كه دانشآموزاني شده ، تنظيم دانشگاه نيازهاي با متناسب
نميتوانند دانشآموزان اين ولي ميشوند ، دوره هموارداين داشتهباشند
.پايانبرسانند به را دوره اين
دانشآموزاني عمر هم روش ، اين با:افزود پرورش و آموزش وزير معاون
بيهوده بياموزند ، حرفهاي اينكه بدون نيستند دوره خاتمه به قادر كه
خواهد متضرر افراد اين براي هزينه صرف دليل به كشور هم ميشودو تلف
.شد
آموزشي نظام تقويت مشكلات ، اين راهحل آموزشي ، مسئول اين باور به
و منابع امكانات ، شرايطو اجتماعي ، تحولات و تغيير كه است جديد
.دارد آن اجراي در موثري نقش نيز جامعه فرهنگي وبينش انساني نيروي
بسترمطمئني ساختن جهت در پرورش و آموزش تغييرنظام:گفت علاقمندان
.است آن دستاوردهاي و انقلاب حفظ آينده ، تحولات براي
كشور در بويژه اجرايي ، امور و فرهنگي بلند آرزوهاي بين:افزود وي
كردهاست صرف كشور از دفاع براي را خود انقلاب ازعمر نيمي از ماكهبيش
وجود عميق فاصلهاي دارد ، نياز آتي وساز ساخت براي منابععظيمي و
به را كار و پوشيد چشم تغييرات از نميتوان اينبهانه امابه دارد ،
گرفتيم ، فاصله انقلاب شروع از و داشت بيشتريخواهيم جمعيت كه آيندهاي
.كرد موكول
لايحه طرح روزهبررسي دو گردهمايي پرورش ، و آموزش وزير معاون
كه كرد اميدواري اظهار و دانست مسير اين در گامي را جديد نظام كليات
راهحلهاي به بتوانند گردهمايي اين در شركتكننده كارشناسان و مسئولان
.برسند اينزمينه در منطقي
و فرايندي و ساختاري نظام قوت و ضعف نقاط تببين هدف با گردهمايي اين
بررسي به كميسيون هشت قالب در آموزشي جديد نظام تغيير لايحه بازنگري
.پرداخت طرح اين
پرورشي ، امور انساني ، نيروي و برنامهريزي واهداف ، اصول مباني ،
و اداري نظام و تجهيزات و آموزشي فضاهاي توسعه پرورش ، و ساختارآموزش
جديد نظام كارشناسي بررسي به كه هستند كميسيونهايي ازجمله تشكيلات
.متوسطهميپردازند آموزش