پنجم ، شماره 1403 نوامبر 1997 ، سال آبان 1376 ، 9 يكشنبه 18
|
|
سليقهاي؟ برخورد يا آييننامه
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
ميشود؟ زده محك معياري چه با كودكان انضباط نمره
پاياني بخش
درسي ساعات در مدرسه از دانشآموزان خروج o
اجازه ، بدون:ميگويد معراج راهنمايي مدرسه مدير محمدي ، گيتي خانم
آن كه مدرسه ، معاون يا مدير اجازه با مگر.نيست ممكن مدرسه از خروج
شاكري ، آقاي.گيرد لزومصورت صورت در و دانشآموزان ولي همراه همبايد
صورت اجازه با بايد البته:معتقداست باهنر شهيد دبيرستان معاون
خروج مدارسپسرانه ، در بويژه گاهي ، كه كرد كتمان ولينميتوان گيرد ،
طريقي به را مشكل اين خودمان ، درمدرسه ما.ميافتد اتفاق اجازه بدون
آنها از بادانشآموزان ، صحبتي طي كه صورت اين به.حلكردهايم
شويد ، خارج مدرسه از كه است لازم و مشكليداريد اگر كه خواستهايم
به بدينوسيله و رانوشته خود خروج ساعات شده ، مشخص كه خاصي دردفتر
كهبه اعتقادي و اطمينان علت به شده باعث اينعمل ، .دهند اطلاع مدرسه
مدرسه از اجازه بدون تعددخروج از است ، شده مبذول دانشآموزان گفته
.است موفقي خوشبختانهطرح و شده كاسته
مدارس در انضباطي امور تشويق نحوه o
در تشويق:ميگويد اينبارهچنين در دبستان يك معاون نويدزاده خانم
دادن يابا و ميپذيرد صورت معاونان يا معلم سرصفتوسط در يا و كلاس
.ميآيد عمل به تقدير ازدانشآموزان تقدير لوح يا و امتياز كارت
تشكر آنها از تربيتي اردوهاي در دانشآموزان دادن شركت با همچنين
.ميكنيم
:ميدهد توضيح چنين را مدرسهخود روش كوثر دبستان معاون محسني ، آقاي
و ميكنيم معرفي بچهها ديگر به صف سر در موفقرا دانشآموزان
.ميدهيم آنها به جايزه صورت به هدايايي
روشهاي مدارس عمده شديمكه متوجه سوال ، اين براي پاسخ دريافت در
تشويق كه اين يا و ميپردازند مكررات بهتكرار و نداشته متنوعي
و ضعيف فراگيران براي استو درسخوان و قوي دانشآموزان مختص آنها
.است نشده طراحي خاصي انگيزشي برنامه مشكلدار
ايشان گزارشرفتار تنظيم و دانشآموزان وظايف اعلام o
فرم در:ميگويد دراينباره هجرت دبيرستان معاون پورمهر ، خانم
ولي و توسطدانشآموز كه است شده مشخص وظايفدانشآموزان ثبتنام ،
به مكررا هم ، سال طي در ميگيردو قرار تاييد مورد او ،
رفتار از ميكنيمگزارشي سعي:ميدهد ادامه وي.ميشود دانشآموزانگوشزد
.كنيم مراجعه آن به لازم موارد ودر كنيم تهيه را دانشآموزان
هنگام:است معتقد شهيدبروجردي راهنمايي مدرسه معاون صفايي ، آقاي
رعايت را مدرسه مقررات كه شود گرفته تعهد دانشآموزان از بايد ثبتنام
و معاونان مدير ، طريق از دانشآموزان وظايف نيز سال اول در.كنند
وي.مييابد ادامه نيز سال طي در و ميشود داده تذكر آنها به دبيران
درباره گزارشي است لازم دانشآموزان از بعضي مورد در:ميدهد ادامه
.گيرد قرار استناد مورد ضروري مواقع در تا شود تهيه آنها رفتار
گرفتاري گزارش از بودند معتقد دو هر صفايي آقاي و پورمهر خانم
كسر و والدين به آنها نامناسب رفتارهاي برايانعكاس دانشآموزان ،
.كرد بهرهبرداري ميتوان انضباط ، نمره
نكته o
مورد مربوطه توسطفرهنگيان انضباطي آئيننامه آيا كه اين خصوص در
:ميكنيم ارائه كه برخورديم ديگري نكات به نه ، يا گرفته قرار مطالعه
و جامع بسيار فكرميكنم و كردهام مطالعه بله ، :ميگويد وليپور خانم
.دارد خوبي اجرايي قابليت شود ، اجرا صورتكامل به اگر و است كامل
در ميكنم فكر و كردهام مطالعه بار يك بله ، :است معتقد صادقي آقاي
.مشكلاست كمي آن دقيق اجراي شهر ، جنوب مناطق در بخصوص پسرانه ، مدارس
كردهام مطالعه رادقيقا انضباطي آئيننامه:ميگويد ايماني ، آقاي.
اولياء دانشآموزان ، و شود اجرا دقيقا آن مراحل اگر ميكنم فكر و
قابليت نكنند ، عمل سليقهاي و باشند واقف آن به مدارس مسئولان و
طور به اگر و ميرسد نظر به اجرا مجموعقابل در و دارد بالايي اجرايي
.ميكند جلوگيري حاد موارد به رسيدن از عملشود ، صحيح
عملكرد نحوه در هماهنگي منظور به انضباطي آئيننامه است ، ذكر به لازم
است ممكن كه سليقهاي برخوردهاي از پيشگيري و آموزشي واحدهاي كليه
جامع مطلوب ، بسيار داشتهباشد ، دانشآموزان بر نامطلوبي اثرات درآينده
يا يكسازمان در موجود افراد آگاهي.است شدن وتكميل نقد قابل البته و
وظايف از هستند ، تعليم تحت افراديكه و مجريان از اعم آموزشي ، واحد
بر حاكم مقررات رعايت در و است ضروري آن ، پيرامون ومسايل دانشآموزان
.است اساسي مباحث از مفيد ، بلكه بسيار تنها نه محيط ، آن
اين كردن فراهم وچگونگي اهميت شد ، ارائه گزارش اين در كه مطالبي
دخيلدر افراد كليه به برنامه يك متناسب ارائه.ميكند مشخص را آگاهي
و گيرد قرار مدنظر كهميبايد پيشبينيهاست ابتداييترين از مجموعه ،
در آموزشبزرگان شد ، مطرح گزارش اين مختلف اثنايبخشهاي در كه همانطور
.است دانشآموزان بر مقدم برانسانها ، حاكم مقررات به عمل و توجه
قائمي فاطمه:از گزارش