پنجم ، شماره 1420 نوامبر 1997 ، سال آذر 1376 ، 29 شنبه 8
|
|
من تندرست فرزند بدانيم بيشتر
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
زمان چه از كودك فردي تكامل و تفاهم و اجتماعي ارتباط:پرسش.
ميشود؟ پايهريزي
و كودك چهره به چهره بابرخورد زندگي اول ماههاي از:پاسخ.
.ميشود ريخته بنا اين شالوده والدين
ونفرت ، خشم هيجان ، و لذت بخوبيقدرشناسي ، كودك نگاه فصيح زبان
و چشم باحركات را لب و چشم حركات.بروزميدهد را او بيزاري و ترس
براحساسات سيدرصد حداقل و ميكند بزرگترهاهمآهنگ نگاه و لب
.ميگذارد تاثير اطرافيان
و نيازها به زندگي اول درماههاي كه كودكاني است شده ثابت
گرم آغوش و نوازش با و دادهشده مثبت پاسخ سريع گريههايشان
شرايطي چنين كه ديگر كودكان مقايسهبا در بودهاند رو به رو والدين
و كنند برقرار جمعي ارتباط ميتوانند راحتتر سالگي دو در نداشتهاند
.باشند داشته منطقيتر و متعادل رفتاري
كودكان مبرم نيازهاي از يكي نوازشوالدين و محبت شيرخوارگي دوره در
كنيم قطع را كلام رشته ناگهان وگفتگو بازي ضمن اگر كه بطوري.است
سر از گفتگو و خنده دوباره ميكند سعي سر حركات با شيرخوار طفل
نشان واكنش گريه و عصبانيت با نشد توجه بخواستهاش اگر و شود گرفته
.ميدهد
اين ميكند فرق دارند بيتوجه افسردهو والدين كه شيرخواراني رفتار
والدين گوناگون رفتارهاي و عصبانيت با ميكنند تلاش ابتدا در كودكان
و انرژي شده دلسرد نگيرند نتيجه وقتي ولي نمايند خود نياز متوجه را
نامتعادل شخصيتي بنيان و ميكنند صرف اجتماعي ارتباط براي كمتري وقت
.ميشود برقرار آنها براي
والدين هرچند شيرخواران محبتآميزبا و صميمانه ارتباط برقراري
و است مادر و پدر هر وظيفهوجداني باشند بريده جامعه از بيحوصلهو
بديهياست و دارد آينده نسل و بهاجتماع نسبت هرانساني كه است اينديني
.كند ادا بايد كه