پنجم ، شماره 1425 سال دسامبر 1997 ، آذر 1376 ، 4 شنبه 13 پنج
|
|
عبور تنگناهاي و پياده عابر
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
است؟ ايمن اندازه چه تا تهران در پياده عابر گذرگاههاي
حفظ مسئله شد ، وارد تهران به اتومبيل كه زماني اشارهاز
.درآمد مسئولانشهري دلمشغوليهاي از يكي صورت به پياده جانعابران
رفته ، فراتر ميليون مرز از بزرگتهران شهر در خودروها شمار كه امروزه
پيدا بيشتري ضرورت پياده عابران جان حفظ براي مقرراتلازم كارگيري به
جمله از تهران وميادين گذرگاهها از بعضي در آنكه وجود با.است كرده
و راهنمايي اداره سوي از پياده عابران طرحويژه وليعصر و انقلاب ونك ،
كارشناسانميگويند از برخي است ، درآمده اجرا به انتظامي رانندگينيروي
همراه به بيشتري ميتواندموفقيتهاي زمينه اين در فرهنگي كار انجام
عدم يا و سراشيبي در پياده عابر خطكشي محل گرفتن قرار.باشد داشته
درتهران پياده عابران مشكلات جمله از محلها قبيل اين در چراغ نصب
سراشيبي در پياده عابر خطكشي محل از ميتوان نمونه عنوان به.ميباشد
.برد نام حافظ - آبان تقاطع نزديك و حافظ پل
پياده عابران آمد رفتو بهبود براي رهيافتها و مشكلات حاضر گزارش در
.است شده بررسي خيابانها در
يك فرزندم نزديكيمدرسه در:ميگويد تهران ساكن شهروند خرامي شهين
پياده عابر خطكشي فاقد گذرگاه امااين دارد ، قرار آمد و پررفت خيابان
و كنم همراهي مدرسه تا را فرزندم روز همه مجبورم علتمن همين به.است
.هست هم ديگر مادرهاي و پدر از خيلي مشكل بلكه من ، مشكل تنها نه اين
در تهران نقلترافيك و حمل سازمان نقل و حمل امور معاون آقايي مهندس
:ميگويد پياده خطكشيعابر رسم استاندارد و ضوابط خصوص
از اعم تقاطعهايچراغدار تمام در پياده عابر خطكشي رسم اصولا
بر يا تقاطع به نزديك كه مقابلمدرسههايي -زماندار يا چشمكزن
يا از 100 كه باشد داشته قرار مكاني در حتيالامكان و -نباشند بزرگراه
درخور.باشد مشاهده قابل پياده عابر هم و راننده توسط هم متري 200
خط بزرگراهها در نميتوانيم ما ضوابط و مقررات برابر كه است يادآوري
به پياده عابر پلهاي از علت همين به و باشيم داشته پياده عابر كشي
.ميشود استفاده كشي خط جاي
آمده شده ياد ازمحلهاي برخي در كه خطكشيهايي مورد در آقايي مهندس
:ميگويد
خيابانها وشيبهاي پيچها محل در امكان حد در كه است اين بر سعي
انجام به مجبور هم اگر كه استثنايي موارد در مگر باشيم نداشته خطكشي
محل در كه آگاهي ، پيش تابلوهاي طريق از رانندگان باشيم ، كاري چنين
تابلوها از يكي.ميآورند بدست را لازم اطلاعات شده ، نصب خطكشي ترسيم
خطكشي محل در ديگر تابلو و ميشود نصب خطكشي از قبل است مثلثي كه
زن چشمك چراغهاي از رانندگان به كمك براي معمولا و ميگيرد قرار
عبور كردن امنتر براي را پيچها اينگونه گاهي اما ميشود استفاده
.ميكنيم حذف هندسي اصلاح با عابرين
شده انجام پياده عابر خطكشي محل هزار در 4 تهران در آمار موجب به
يك بر بيشتر سال هر تهران شهرداري آماري پژوهش همين براساس.است
يعني ميكند پرداخت پياده عابر و محوري خطكشي هزينه تومان ميليارد
متر عرض 10 با خياباني در پياده عابر كشي خط هزينه گفت ميتوان
كوچك تقاطع يك هزينه حساب اين با و ميشود تومان هزار حدودا 50
.توماناست هزار حدودا 200
تهران شهر درسطح پياده عابران و خودروها آمد و رفت بهبود براي
درآمده اجرا به ميدانها در بهويژه و شهر سطح در گوناگوني طرحهاي
مراحل با را پياده عابران مرور به ماموران ، طرحها اين براساس.است
اين.ميكنند آشنا راهنما چراغ مراعات و تقاطعها از عبور مقررات
.است شده اجرا انقلاب ميدان و وليعصر ميدان ونك ، ميدان در طرحها
:ميگويد مورد دراين رانندگي و راهنمايي مامورين از يكي
بيفتد جا درجامعه طوري بايد پياده عابر خطكشي محل از عبور فرهنگ
و قوانين رعايت به موظف را عابرانخود مامورين غياب در حتي كه
.بدانند مقررات
اين در تهران ترافيكشهرداري و نقل و حمل سازمان معاون آقايي مهندس
:ميگويد زمينه
آموزش براي را برنامههايگوناگوني تهران ترافيك نقل و حمل سازمان
ميان آن از كه درآورده اجرا به تهران آمددر و رفت درست فرهنگ
پخشميشود ايران اسلامي جمهوري سيماي از كه حركت بهبرنامه ميتوان
شوم يادآور بايد اما.ميكند تامين را ما هدف بيشترين كه نمود اشاره
.نيست مناسب زياد آن پخش زمان كه