پنجم ، شماره 1427 سال دسامبر 1997 ، آذر 1376 ، 7 يكشنبه 16
|
|
راههاي ;دانشآموزان يادگيري اختلالات
مقابله
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
(پاياني بخش) ميشوند؟ يادگيري اختلالات دچار دانشآموزان چرا
همچنين و درسي كتب محتواي كليدر تحول و تغيير مقداري جهت ، هر به
اختلال مركز فعاليتهاي و كمكها كنار در آموزشيمعلمان شيوههاي
به مبتلا كودكان كمك به ميتواند هم با همه پرورش و آموزش يادگيري
جايي تا كند رفع زيادي حد تا را آنان مشكلات و آمده يادگيري اختلالات
مدرسه اصطلاحا كه خاص مدارس وجود به نيازي ديگر شايد حتي كه
كه نامي برخلاف كودكان اين كه چرا.نباشد نيز ميشود ناميده ديرآموزان
موارد بسياري در بلكه نيستند ، ديرآموز هميشه شده ، نهاده آنها بر
سرعتي با باشد ، شده يادگيري صحيح اصول رعايت تدريس ، نحوه در چنانچه
عبارت تدريس ما عقيده به كه چرا.ميآموزند را مطالب سايرين ، مشابه
نيست ، آنها بارهاي و بارها تكرار و مطالب از عظيمي حجم ارائه از
در مهارت ايجاد و دانستن و خواندن به اشتياق و انگيزه ايجاد بلكه
.است كودك توانائيهاي و حواس تمامي از استفاده با مطالب درك
مشكلات رفع در اختلاليادگيري كهمركز مهمي نقش و سنگين وظايف
حل هستكه نيز مشكلاتي و نقايص داراي است ، برعهدهگرفته دانشآموزان
در مركز اين كه ميشود پرورشموجب و آموزش مسئولين توسط آن رفع و
يادگيري اختلالات مركز در مشكل اولين.باشد خودموفقتر وظايف ايفاء
اين كه است حركتي و ذهني معلولين با آن خدماترساني مراكز بودن مشترك
را خدماترساني سرعت كاستن و مسئوليتها تداخل موجبات خود ، مسئله
اختيار در مستقلي ساختمان اخيرا اساس ، همين بر شايدميآورد فراهم
-درماني كار مراكز ساير ليكن.است شده داده قرار يادگيري اختلال مركز
و است مشترك معلولين با هنوز خانواده مشاوره بيناييسنجي -شنواييسنجي
بروز باعث بسيار زمان اتلاف بر علاوه مراكزي چنين در كودكان حضور
ادامه از اغلب و شده آنها نفس به اعتماد رفتن بين از و روحي مشكلات
سنجش و درماني كار مراكز است بهتر بنابراين ، .ميزنند سرباز تمرينات
در همه خانواده ، آموزش و مشاوره و درماني گفتار و شنوايي و بينايي
.شوند داير يادگيري اختلالات محل همان در و شده متمركز يكجا
كه است يادگيري درماناختلالات براي متعدد مراكز وجود عدم ديگر نكته
اين ازخدمات استفاده از خانوادهها استقبال و كاهشتوجه موجب خود
دفاتر و شعبهها است بهتر.فرزندانشانميشود مسائل رفع در مركز
از نگراني بدون خانوادهها ، تا شود ايجاد كشور محروم نقاط در متعددي
.كنند استفاده دفاتر اين خدمات از ذهاب و اياب مشكلات و وقت اتلاف
دانشآموزاني والدين كه است تذكر به لازم نيز نكته اين پايان در البته
تشكيل به تصميم ميكنند ، استفاده يادگيري اختلال مركز خدمات از كه
يكديگر ، مساعدت و همفكري از استفاده با بتوانند كه گرفتهاند انجمني
كه ميكنيم آرزو نيز ما و.بپردازند خود فرزندان مشكلات رفع و حل به
يادگيري ، اختلال مراكز دستاندركاران با انجمن اين همكاري و مساعدت
به و رفع را دانشآموزان از بيشتري تعداد مشكلات روزه هر بتواند
تحصيلي افت از ترتيب اين به تا كند كمك آنان عميقتر و بهتر يادگيري
.شود كاسته پيش از بيش درس كلاسهاي در
اللهياري فاطمه