ششم ، شماره 14710 سال ژانويه 1998 ، بهمن 1376 ، 31 شنبه 11
|
|
معارف كتابخانه
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
معنويتفطري مباني:كتاب نام
الهي بهرام دكتر:نويسنده
يميني فرزاد -مليكامابرن:مترجمان
چاپ1376 تاريخ
(DERVY) دروي:ناشر
يافته انجام سخنرانيهاي شماري از واقع در فطري ، معنويت كتابمباني
آمده فراهم تا 1996 ، سالهاي 1994 ميان پاريس ، سوربن دانشگاه در مولف
naturelle)عنوان زير فرانسه ، زبان به نخست كتاب ، است
پاريس در (Dervy) دروي نشر همكاري با (fondements de la spritualite
است ، كودكان جراجي تخصص فوق زينه داراي كه ، نويسنده.رسيد چاپ به
-سالگي بهسيوسه تا جواني سالهاي در كتاب ، ديباچه در گفتهاش بربنياد
گاه آن و ميبرد سر به مينويانسان سويه از ناهوشياري و ناآگاهي يك در
ديگري روانشناختي ،(وجودي ) پايگاههستاري رواني ، دگرديسي يك در
ميكند ، ياد معنوي نامجنبه به آن از وي نوينكه ايستار اين.مييابد
در بهگذاري وي پس ، اين از.برميگيرد در را او كردار و سراسرانديشه
رهگذر ، ازاين و مييازد دست وديني عرفاني سترگ دستاوردهاي و يافتهها
چارچوب در را خود انديشهاي بنيانهاي برآيند تا ميگردد آن بر
.دارد بيان رسيده ، چاپ به اكنون هم كه نوشتاري سپس و گفتارهايي
دانشي چونان معنويت به تازه نگرشي فطريبا معنويت كتابمباني
سرنوشت و آفرينش راه ، شناخت به را ما ،(مستقل) ناوابسته و تجربي
برابرمان در را بنياديني و بيپاسخ پرسشهايي و شده رهنمون مينويمان
رهسپار و چيست؟ او ويژه خويشكاري آمده ، كجا از انسان اينكه ، .مينهد
پي در نويسنده بيگمان ، دركجاست؟ پاسخ ولي است؟ جايگاه و هدف كدامين
.نيست خردورزانه پاسخي يافتن ،
گيرهاي و وگرفت دوستداري دلسوختگي ، شوريدگي ، بازگويي به تنها او
پنهان سويه با را خواننده تا وميكوشد پرداخته باره دراين عرفاني
در را جستاري رهگذر ، وي اين ازدهد آشتي خداييش روح و نهاد شده
كه ميرود دانشي از سخن آن ، در و (سيستماتيك)مينهد ، سامانمند پيش
پس دارد ، بشر گروهي ناخودآگاه در ريشه شناختيش هستي شالودههاي
جانداري هر براي وي رازورزانه ، و دروني بيميانجي ، است دانشي بناچار
آن ، آگاهي و توانايي كنجايي ، بنيان بر كه است پنداشته خويشكاريي ،
از بهرهگيري با الهي ، دكتر.ميگردد خود فرجامين كمال رهسپار
و اسلامي و ايراني عرفان فراواندر آگاهي و پزشكي نوين يافتههاي
پديد را ويژهاي و سامانمند بيني جهان جهان ، بزرگ دينهاي در بررسي
.است ژرفانديش و توجه خور در كه آورده